Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 20:49 

Hardtraxx Veteran

En dan moet je nog er van uit gaan dat Heady geen 1000 per uurtje krijgt. :P Had vorige keer gelezen dat ie €3500 per uur kost?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 20:51 

Hardtraxxer

Toch ben ik wel nieuwsgierig wat HHZ, BH en wildstylez nog gemiddeld krijgen voor een uurtje plaatjes draaien. Volgens die sam krijgen de toneshifterz iets van 1500. Ik neem aam dat Willem toch op zn minst het dubbele krijgt. En voor buitenlandse optredens misschien nog wat meer
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 20:55 

Hardtraxx Addict

Skedoedelefloeps schreef:
Muziek is een vorm van kunst, het is een uiting van emotie. Als je het doet puur omdat je het kan en om er geld mee te verdienen mag je van mij snel stoppen.

Als artiest zijnde ben je dan fout bezig ja, akkoord.

Maar als ik een track als BRK3 - C4UT10N hoor kan het mij echt geen ene flikker schelen of die track gemaakt is uit liefde voor de muziek of om zoveel mogelijk geld mee te verdienen. Het geluid verandert er niet door en het enige wat telt als luisteraar is of je het leuk vind of niet. De reden van het maken van de track kan me echt aan m'n reet verroesten. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 21:20 

Artiest

Nou reken dat eens uit mensen

52 weken in een jaar,
gaan we uit van 2 uur per week draaien tegen een tarief van 2500 euro. Nou ook deze DJ draait niet elke week, wil wel eens weg en vakantie etc. Dus we gaan ervan uit dat hij in totaal 38 v.d. 52 weken die 2 keer draait en verder niets doet.

38*2500= 95.000 en dat nog eens maal twee... dat is dus een jaarinkomen van € 190.000. Dat is toch een lekker inkomen zou ik zeggen, zelfs als het allemaal bruto is.

@hidde, ja voor een luisteraar zal het minder snel uitmaken, maar neemt niet weg dat kunst imo niet een vorm van uitbuiten v.d. mensen moet zijn en gewoon vanuit het hart moet komen. Hij vind producen leuk, maar de stijl niks. Doe dan iets anders, maar zet geen masker op tegenover de wereld, dit is niet het baantje waar je recht hebt om te zeggen "Ben blij als ik vakantie heb." Als je me begrijpt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 21:27 

Hardtraxx Elite

Skedoedelefloeps schreef:
Nou reken dat eens uit mensen

52 weken in een jaar,
gaan we uit van 2 uur per week draaien tegen een tarief van 2500 euro. Nou ook deze DJ draait niet elke week, wil wel eens weg en vakantie etc. Dus we gaan ervan uit dat hij in totaal 38 v.d. 52 weken die 2 keer draait en verder niets doet.

38*2500= 95.000 en dat nog eens maal twee... dat is dus een jaarinkomen van € 190.000. Dat is toch een lekker inkomen zou ik zeggen, zelfs als het allemaal bruto is.

@hidde, ja voor een luisteraar zal het minder snel uitmaken, maar neemt niet weg dat kunst imo niet een vorm van uitbuiten v.d. mensen moet zijn en gewoon vanuit het hart moet komen. Hij vind producen leuk, maar de stijl niks. Doe dan iets anders, maar zet geen masker op tegenover de wereld, dit is niet het baantje waar je recht hebt om te zeggen "Ben blij als ik vakantie heb." Als je me begrijpt.

Oke en nu weer terug naar de werkelijkheid ;-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 21:45 

Hardtraxx Veteran

Gaat ook een deel naar de booking agency neem ik aan :P dus idd niet realistisch
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 21:52 

Hardtraxxer

En dan komt daar bovenop nog eens het deel dat je krijgt van je plaatje die je uitbrengt en verkocht wordt!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 21:55 

RedRiver67 schreef:
Citaat:
De hardstyle scene valt dan ook nog sterk mee als je kijkt naar de bedragen in de house/trance scene....

Wat je zegt, als je kijkt naar Armin van Buuren of Tiësto... van die rekeningen word je niet blij denk ik...

wil je exacte bedragen weten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 22:04 

tiesto: 75 en driekwart
armin: 35 en een half

(duizend welteverstaan.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 22:35 

Hardtraxxer

biscuit schreef:

(duizend welteverstaan.)

Dus Tiësto 75.750 en Armin 35.500??? dat is echt niet normaal duur :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 22:39 

Artiest

Haal je dan ook wel wat mee binnen natuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 22:42 

Hardtraxx Veteran

RedRiver67 schreef:
biscuit schreef:

(duizend welteverstaan.)

Dus Tiësto 75.750 en Armin 35.500??? dat is echt niet normaal duur :oh:

Coldplay op Pinkpop kostte 1 miljoen, dus dan is dit peanuts :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 22:42 

Donateur

Nou coldplay kost meer dan een miljoen :whistle: Dus zoveel vind ik het niet :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 22:56 

Hardtraxx Veteran

Lol :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 23:07 

Conclusie: mocht je ooit een vette b-bash doen dan weet je hoeveel je sparen moet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 02:18 

Hardtraxxer

biscuit schreef:
Conclusie: mocht je ooit een vette b-bash doen dan weet je hoeveel je sparen moet!

mocht je ooit bioweapon booken, krijg je maar de helft voor dezelfde prijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 05:53 

Hardtraxx Veteran

IK heb een vriend die bij beats deluxe(kleinere versie van bassevents) werkt en die bedragen zijn toch wel vrij hoog ze ^^

Coone was 1300 en dat is dan nog de goedkoopste,deel ervan moet wel naar dwx :)
En als je een bday bash wilt geven met DBSTF en HHZ zit je toch al snel aan 8500-9000 euro :oh:
The Prophet moet echt nietmeer werken ze!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 09:39 

Aan het typen...

Qre8ive schreef:
Tja... een bekende producer/dj zijn is een aparte baan. Maar vergeet niet dat zo'n persoon ooit ook onbekend was, waarschijnlijk toen vrijwel niets ermee verdiende. Kijk naar een Zany, die zit al zo lang in het vak ... nou mag hopen als ik al zolang iets doe, en tegen die tijd erg bekend daarmee ben, dat ik er dan echt wel een leuk bedrag aan over houd.

M.b.t. Tiesto en AvB praat je denk ik over 20-50x zoveel als een vrij bekende hardstyle dj.

Ik vind dat een slecht argument, ik kan je duizend beroepen noemen, waarbij je hele leven iets doet en een inkomen van 20 a 30k per jaar hebt. En dan werk je ook nog gewoon 40 uur per week. Dus "het valt nog wel mee wat een bekende DJ verdient" is een vreemde uitspraak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 09:43 

Hardtraxx Veteran

En daarnaast, als je aan mij vraagt 'Je mag komen draaien, en je mag ook zelf kiezen wat je krijgt: 100 of 2500 euro'

3x raden wat ik dan zeg :P

Conclusie: ze hebben gelijk dat ze die bedragen vragen, want HET WORDT TOCH WEL BETAALD, er is gewoon veel vraag naar ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 11:37 

Hardtraxxer

+ het feit dat het niet 'echt' werk is, als jij van je hobby je beroep kan maken en je verdient er zoveel mee is dat toch de mooiste baan die je kan hebben lijkt mij;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 12:15 

Hardtraxxer

We vergeten in deze discussie wel de inkomsten uit merchandise en verdere inkomsten anders dan geld voor dj sets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 12:50 

Hardtraxxer

Qre8ive schreef:
Zou me niet verbazen als de hardstyle scene (bijna) geen geld krijgt van Buma Stemra/SENA... :P

Ik hoorde laatst dat bij een groot hardstyle feest Buma 50 euro per nummer betaalt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 13:02 

Hardtraxx Elite

Wat heeft dit allemaal te maken met Bioweapon
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 13:21 

Hardtraxxer

Titatovenaar schreef:

Omdat geld 1 van de redenen is dat ze uit elkaar gaan?

Is toch ook gewoon interessant om over te praten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 18:50 

Hardtraxx Veteran

Titatovenaar schreef:

Echt he, beter start dat ouwe lulle clubje een 'hoeveel verdient een DJ tenopzichte van een allerdaags mens met een vaste baan en nog meer bijgevoegde zinloze onzin topic' >.<
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen