PNXRMX schreef:
Hier is wat ik ervan afweet. Niet per se alles is helemaal waar, maar voor zover ik weet zit het zo:
The Pitcher:
Michel Pollen heeft altijd de platen zelf gemaakt. Sinds Luc er als DJ bij is gekomen, zit hij er wel eens bij voor input en ideeen. Hoe vaak dit is, weet ik niet (ik gok niet vaak).
Dozer:
Michel Pollen heeft altijd de platen zelf gemaakt tot aan de Drop The Bomb / In Full Effect release. Dozer zit / zat er vast ook wel eens bij voor input en ideeen.
Donkey Rollers:
Geproduceerd door Pollen & Zany, met wat input van DV8 (wss alleen qua tekst) en Jowan
Producties waar Jowan bij staat:
Hij produceert niet zelf mee, maar is er af en toe wel bij in de studio voor input
SAIFAM:
Vrijwel alle producties worden gedaan door een vast productieteam, waar Antonio Dona (Tuneboy) het belangrijkste deel van is. Technoboy produceert zelf niet, maar zit er vast wel eens bij voor input etc.
Pavo:
Pavo & Blutonium Boy tracks zijn van DJ Neo, wss wel met input van de andere twee. HardheadZ tracks zijn (volgens mij) door The Prophet gemaakt, met input van Pavo. Pavo & Zany tracks zijn van Zany. Elektronik is van Noisecontrollers. Tekno Musik is van Zany. Communicate, Raven en From Scratch zijn van Bas Oskam.
Alpha2:
Qlubtempo Big Time EP: Pila? (& The Scientist?)
Alpha2 vs Seizure platen: Wildstylez (& Ruben Hooyer?)
Solo release op Sys-X: Geen idee
Releases op Mythica: Trilok & Chiren?
The Darkside: JDX
Sinds A2 records: Wildstylez
Geen idee hoeveel input zij leveren aan de platen verder, maar als het om het producen zelf gaat, denk ik dat het bovenstaande plaatje wel redelijk klopt.
Sasha F:
Solo platen worden door The Machine gemaakt (evt. met Sasha F erbij). Samenwerkingen worden door de andere artiest gedaan, met Sasha F erbij voor input.
Activa:
Volgens mij zijn de credits hier altijd wel eerlijk ingevuld.
Crypsis / Chain Reaction:
Heb van artiesten gehoord dat Angerfist het werk doet, maar kan hier niks met zekerheid over zeggen. Lijkt me iig wel dat ze beide door dezelfde producer worden gedaan. Ga er wel van uit dat op z'n allerminst Crypsis wel 'n hoop inspraak heeft op de platen.
Sowieso moet je het bovenstaande verhaal zo zien: De producer is degene met de technische expertise. Het zou best kunnen dat in veel gevallen de niet-producerende artiest degene is met de ideeen, en de producer het slechts voor ze uitwerkt.
Thanks voor je bijdrage, zit een hoop bij dat ik nog niet wist... wel een goed punt dat je er bij zet dat dit is wat jij gehoord hebt... ik zie nergens een officiele bron
Eerste post met bron:
Michel Pollen produceert alle tracks voor The Pitcher, waar Luc van Veghel de DJ voor is. Of Luc er bij zit voor input is onbekend, maar dat valt te verwachten.
Bron: Biografie www.thepitcher.nl