Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2014 21:15 
 
Hardtraxxer

Hallo mensen,

Ik probeer de laatste tijd een beetje gewaagder te mixen omdat ik zelf vind dat dat de drive lekker in je mix houd, maar nu gebeurt het mij nogal eens dat mijn mix zachter wordt zodra ik 2 tracks door elkaar heen gooi. Is iemand hier bekend mee en weet die een oplossing?.

een paar voorbeelden in deze mix:


Rond 24:20 : van Mindgame naar On The Loose: op het moment dat ik On The Loose erin breng (na "Okay, Roll The Drums")
Ook van On The Loose naar Resonant gebeurt dit een beetje maar wel veel minder (27:38).
48:40: van Unleash Fury naar Schizophrenics.
60:10 : van Born In Darkness naar To Hell

Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen zou dat super zijn!
Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2014 09:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Staat er niet te veel laag aan? zo klinkt het namelijk, of je neemt te hard op waardoor die in het rood schiet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2014 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

denk dat je idd te hard opgenomen hebt en dat daardoor je limiter er in schiet die het volume omlaag gooit.

en wat P-steeltje zegt...teveel laag in beiden tracks zorgt er ook voor dat je totaal volume behoorlijk zakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2014 19:41 
 
Hardtraxxer

bedankt mannen,

Ik heb laatst inderdaad eens zitten kloten met het opnamevolume omdat mijn mixies elke keer zo zacht zijn in verhouding met andere setjes die ik luister. Ik zal vanavond even een nieuwe poging doen met een lager opnamevolume. Ik laat jullie weten hoe het uitpakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2014 20:07 
 

Je kan geen oneindige loudness pompen. Als er te veel signaal binnenkomt drukt de limiter de signalen weg. Kwestie van equalizen dus.

Zoals AniThing al zei.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2014 20:59 
 
Hardtraxx Addict

Wat gebruik je om te mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2014 21:21 
 
Hardtraxxer

Ik gebruik Traktor maar mijn mixjes waren altijd veel zachter dan andere mixjes die ik luisterde (bijv. unleashed enzo). Toen ik erachter kwam dat je in traktor het opnamevolume kan veranderen dacht ik de oplossing te hebben maar dit leidde dus tot dit probleem (stom dat ik hier zelf niet eerder aan gedacht heb). Ik heb hem nu nog eens over gedaan met een normaal volume en nu lijkt het probleem verholpen te zijn.

Bedankt mannen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2014 23:37 
 

Rigity schreef:
Ik gebruik Traktor maar mijn mixjes waren altijd veel zachter dan andere mixjes die ik luisterde (bijv. unleashed enzo). Toen ik erachter kwam dat je in traktor het opnamevolume kan veranderen dacht ik de oplossing te hebben maar dit leidde dus tot dit probleem (stom dat ik hier zelf niet eerder aan gedacht heb). Ik heb hem nu nog eens over gedaan met een normaal volume en nu lijkt het probleem verholpen te zijn.

Bedankt mannen!


Unleashed is pre mixed. Dus daar halen ze door de juiste equalizing makkelijk een hoger volume.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2014 12:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Rigity schreef:
Ik gebruik Traktor maar mijn mixjes waren altijd veel zachter dan andere mixjes die ik luisterde (bijv. unleashed enzo). Toen ik erachter kwam dat je in traktor het opnamevolume kan veranderen dacht ik de oplossing te hebben maar dit leidde dus tot dit probleem (stom dat ik hier zelf niet eerder aan gedacht heb). Ik heb hem nu nog eens over gedaan met een normaal volume en nu lijkt het probleem verholpen te zijn.

Bedankt mannen!


Unleashed is pre mixed. Dus daar halen ze door de juiste equalizing makkelijk een hoger volume.


Die worden gewoon mbt een DAW gemixt, niet met een DJ setting. Daardoor is idd de equalizing zo goed als perfect en komen de tracks altijd perfect door en is idd de kwaliteit perfect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2014 00:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
stefaneke schreef:
Rigity schreef:
Ik gebruik Traktor maar mijn mixjes waren altijd veel zachter dan andere mixjes die ik luisterde (bijv. unleashed enzo). Toen ik erachter kwam dat je in traktor het opnamevolume kan veranderen dacht ik de oplossing te hebben maar dit leidde dus tot dit probleem (stom dat ik hier zelf niet eerder aan gedacht heb). Ik heb hem nu nog eens over gedaan met een normaal volume en nu lijkt het probleem verholpen te zijn.

Bedankt mannen!


Unleashed is pre mixed. Dus daar halen ze door de juiste equalizing makkelijk een hoger volume.


Die worden gewoon mbt een DAW gemixt, niet met een DJ setting. Daardoor is idd de equalizing zo goed als perfect en komen de tracks altijd perfect door en is idd de kwaliteit perfect.

Ja is gewoon.. Perfect
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 19:57 
 
Hardtraxx Newbie

Kan zijn omdat er teveel volume in 1x vrijkomt als de 2 tracks samenkomen, heb zelf een xoom97 volgens mij en merk zeer vaak als ik daarmee opneem ik volumepieken heb, en dat apparaatje zegt: teveel volume, en trekt dan t overall volume omlaag, zodat het distortion e.d. Kan voorkomen, nadeel is dat ik nadat ik klaar ben met mixen alles ff lekker mag rechtrekken qua volume -.-

Misschien iets heel anders dan wat je bedoelt maar t kan helpen, enigste tip dat ik hierbij verder kan geven is zorg dat je volume nooit in t rood springt op je mengpaneel
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner