Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 15:19 
 
Hardtraxxer

Beste Hardtraxxers

Kan iemand mij misschien uitleggen uit wat voor delen een hardstyle track nou precies bestaat en hoeveel beats
zo een deel heeft in de meeste gevallen?

Want je hebt bijvoorbeeld de intro maar hoe kan je nu weten hoelang die intro nu duurt voordat de mid intro nu begint?


Sorry voor de slechte zinsopbouwen hoop dat jullie mij een beetje begrijpen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 17:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En tegenwoordig ook wel eens zonder intro. Of met een tweede climax.

Ligt er ook maar net aan over welke hardstyle we het hebben... Early of nu. Maar dit kun je toch zelf heel goed uitzoeken? Pak een paar tracks, luister ze, tel de stukken en je weet het :) Zul je ook meteen horen dat ze niet allemaal hetzelfde zullen zijn.

Maar eigenlijk hoort deze vraag natuurlijk hier: producers-corner/
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 17:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Met mixen is het ook handig als je gaat tellen in blokken van acht.
Zo zijn de eerste 25 seconden (64 bars) van een hardstyle track meeeeestal alleen claps en snares met daarachter een explosion.
Dit zijn makkelijke punten om te mixen. De andere nummers is de explosion op 40 of op 50 sec. Ik zou hier even mee gaan kutten.
De 2e climax van een hardstyle nummer is meestal ook 64 bars zodat je een nummer makkelijk kan inmixen als hij ook begint met 64 bars.
Kleine tip, maar maakt veel verschil qua drive in je set!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 18:45 
 
Hardtraxx Veteran

Hardphonic schreef:
Met mixen is het ook handig als je gaat tellen in blokken van acht.
Zo zijn de eerste 25 seconden (64 bars) van een hardstyle track meeeeestal alleen claps en snares met daarachter een explosion.
Dit zijn makkelijke punten om te mixen. De andere nummers is de explosion op 40 of op 50 sec. Ik zou hier even mee gaan kutten.
De 2e climax van een hardstyle nummer is meestal ook 64 bars zodat je een nummer makkelijk kan inmixen als hij ook begint met 64 bars.
Kleine tip, maar maakt veel verschil qua drive in je set!

je bedoelt 64 beats (2 bars) 64 bars is wel heel heel heel lang :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2012 19:51 
 
Hardtraxx Veteran

gewoon goed je platen kennen... Ik heb echt nog nooit geteld
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 17:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

muziek heeft geen regels ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 17:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Donkey controller schreef:
muziek heeft geen regels ;)


En toch is (bijna) elk hardstyle nummer hetzelfde opgebouwd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 18:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nightbreaker schreef:
Donkey controller schreef:
muziek heeft geen regels ;)


En toch is (bijna) elk hardstyle nummer hetzelfde opgebouwd

dat is bij bijna elk genre het geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 23:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgende keer graag je vraag stellen in het stel je vraag topic of in de producers corner. Zo'n heel topic is niet nodig.

Maargoed,

Timmer schreef:
gewoon goed je platen kennen... Ik heb echt nog nooit geteld


Hier ben ik het wel mee eens, een plaat zit 999/1000 keer gewoon super logisch in elkaar. En als een plaat dan al afwijkt van de ''normale formule'' zoals hierboven al is uitgelegd, dan is dat meestal niet in het gedeelte waar jij je bezig houd met het inmixen van platen. Je hebt natuurlijk uitzonderingen. Creative Community van Frontliner is daar een goed voorbeeld van, die plaat gaat 8 beats langer door in de intro (zooo vaag), maarja, als je dat weet kun je de plaat gewoon 8 beats eerder d'r in doen en gewoon goed leggen op de punten dat het kan. Soms is tellen dus wel nodig, maar met het standaard outro --> intro mixen wat iedereen tegenwoordig doet hoeft het bijna niet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 23:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
Ja maar dan moet je dus wel eerst meetellen, anders hoor je niet dat ie 8 beats langer door gaat ;)

ook een kwestie van je platen kennen eigenlijk, doordat ik So High zo lekker vind weet ik ook dat die 2e climax 8 beats langer is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 00:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oohjaa inderdaad, had het anders gelezen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 15:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Volgende keer graag je vraag stellen in het stel je vraag topic of in de producers corner. Zo'n heel topic is niet nodig.

Maargoed,

Timmer schreef:
gewoon goed je platen kennen... Ik heb echt nog nooit geteld


Hier ben ik het wel mee eens, een plaat zit 999/1000 keer gewoon super logisch in elkaar. En als een plaat dan al afwijkt van de ''normale formule'' zoals hierboven al is uitgelegd, dan is dat meestal niet in het gedeelte waar jij je bezig houd met het inmixen van platen. Je hebt natuurlijk uitzonderingen. Creative Community van Frontliner is daar een goed voorbeeld van, die plaat gaat 8 beats langer door in de intro (zooo vaag), maarja, als je dat weet kun je de plaat gewoon 8 beats eerder d'r in doen en gewoon goed leggen op de punten dat het kan. Soms is tellen dus wel nodig, maar met het standaard outro --> intro mixen wat iedereen tegenwoordig doet hoeft het bijna niet :)

Frontliner heeft de laatste tijd sowieso iets met het maken van kut mixintro's.. Maargoed, als je gewoon weet wat er anders is aan je plaat kan je hierop inspringen, niks aan de hand!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 14:32 
 
Hardtraxxer

Thanks jongens precies het goede antwoord waar ik naar zocht!
Ik ga ermee aan de slag :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 00:49 
 
Hardtraxx Newbie

Ligt natuurlijk ook een beetje aan je manier van draaien. Draai je op intro / outro. Draai je op de breaks. Gooi je je intro kick in bij de climax. Zoals hierboven beschreven staat. Ga met de nummers aan de slag die je vet vind. Draai deze zovaak tot je elke seconde uit je hoofd kent. Dan weet je precies wanneer wat komt. Ken je een nummer niet kan je altijd even voorluisteren met je koptelefoon natuurlijk.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner