Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 17:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een leuk uitstapje voor het eind van de zomervakantie had moeten worden, is voor vader Peter (1966) en zoon Tom (2001) donderdag jl. uitgelopen op een drama. Omdat het vakantie was mocht de 11-jarige voor het eerst mee naar een Europese wedstrijd die wat later op de avond begon. Eerst ziet hij zijn favoriete club met 1-2 verliezen en uitgeschakeld worden, maar dat is nog niets bij het drama dat zich na de wedstrijd afspeelt.

Als Peter en Tom na afloop via het fietspad langs de Coen Moulijnweg naar het Stadionviaduct onderweg zijn naar huis, komen zij op de hoek bij de trappen plots midden in een charge van de Mobiele Eenheid. Niemand heeft een idee waar die charge vandaan komt, want er lijkt totaal niets aan de hand. De 11-jarige Tom komt bij de charge klem te zitten tussen twee politiepaarden en komt hierbij ten val, als zijn vader hem logischerwijs te hulp wil schieten wordt hij door de Mobiele Eenheid letterlijk het licht uit de ogen geslagen.

Peter belandt zelfs in het ziekenhuis, waar hij pas zaterdag weer wordt ontslagen. De schade: een hersenschudding, geheugenstoornis (-verlies), kneuzingen en zowel inwendige als uitwendige bloedingen. Vandaag is Peter nog bij de huisarts geweest voor een inwendige bloeding aan zijn been, het risico van een trombosebeen is serieus. Ook de kleine Tom heeft pijn: buikpijn en pijn bij het plassen, opgelopen door een klap met een wapenstok in zijn buik, op het moment dat hij naar zijn vader wil rennen. Werkelijk te schandalig voor woorden, een jongetje van … 11 jaar oud!

Waar Peter zich door de harde klappen niets meer van het voorval kan herinneren, is de kleine Tom uiteraard hevig geschrokken en onder de indruk van het voorval. Het moge duidelijk zijn dat dit geweld tegen een vader die zijn zoon te hulp wil schieten niet alleen onacceptabel is, maar ook nog eens onder elke omstandigheid buitenproportioneel. Om nog maar te zwijgen over het geweld van de politie tegen een kind! De vrouw van Peter is inmiddels een klachtenprocedure gestart, niet omdat ze op zoek zijn naar sensatie, maar omdat ze willen dat er aandacht wordt besteed aan het hoe en waarom dit soort incidenten ontstaan en – nog belangrijker – hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.

Omdat Peter zich niets meer van het voorval kan herinneren, is het belangrijk dat getuigen die iets hebben gezien – of nog beter – beeldmateriaal hebben gemaakt zich melden. Heb je dus iets gezien en/of beeldmateriaal neem dan zo snel mogelijk contact op met Vereeniging De Feijenoorder, wij zullen ervoor zorgen dat dit bij de ouders van Tom terecht komt. Opdat de verantwoordelijken voor dit geweld hiervoor ter verantwoording geroepen kunnen worden en dit soort schandalige praktijken zich niet meer voordoen bij het voetbal. De politie en Mobiele Eenheid zijn er namelijk om de openbare orde te bewaken, terwijl zij zich nu geregeld bij het voetbal nota bene provocerend opstellen en zwaar geweld gebruiken tegen onschuldige passanten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 17:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hoe de neuk kom je in een charge terrecht zonder t aan te zien komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 17:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goeie vraag inderdaad, maar een vader die met zijn zoontje een avondje Feyenoord gaat kijken gaat echt niet bewust rellen opzoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet best. Heb altijd seizoenskaart gehad bij Groningen. Vanaf mijn 8ste op de tribune bij het oude oosterpark. Vaste plekken op Z-side waar mijn pa al vanaf zijn 16'de seizoenskaart had. Van te voren (echt) bier in de kantine. Voor wie er trek in had een peukje of wat sterkers. Lopen door de wijk, met mijn pa aan het racen voor een parkeerplek. Knokken voor degradatie. Gewoon die sfeer die er hong. Dit alles was weg met de komst met euroborg. Nu voor het eerst in 11 jaar geen seizoenskaart meer en heb voetbal helemaal links laten liggen. Ik mis het totaal niet. De harde kern is verdeeld onder 4 subgroepen, hebben zelfs 3 metershoge camerapalen voor de fanatieke kant gehad. Amstel (lite) op tap met 0,01% alcohol erin (Dit terwijl op de andere 3 tribunes wel gewoon bier op tap was). Het gaat allemaal om het fucking geld en als fanatieke supporter hebben ze liever dat je thuis blijft.

Ik ben klaar met voetbal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jordifcg schreef:
Niet best. Heb altijd seizoenskaart gehad bij Groningen. Vanaf mijn 8ste op de tribune bij het oude oosterpark. Vaste plekken op Z-side waar mijn pa al vanaf zijn 16'de seizoenskaart had. Van te voren (echt) bier in de kantine. Voor wie er trek in had een peukje of wat sterkers. Lopen door de wijk, met mijn pa aan het racen voor een parkeerplek. Knokken voor degradatie. Gewoon die sfeer die er hong. Dit alles was weg met de komst met euroborg. Nu voor het eerst in 11 jaar geen seizoenskaart meer en heb voetbal helemaal links laten liggen. Ik mis het totaal niet. De harde kern is verdeeld onder 4 subgroepen, hebben zelfs 3 metershoge camerapalen voor de fanatieke kant gehad. Amstel (lite) op tap met 0,01% alcohol erin (Dit terwijl op de andere 3 tribunes wel gewoon bier op tap was). Het gaat allemaal om het fucking geld en als fanatieke supporter hebben ze liever dat je thuis blijft.

Ik ben klaar met voetbal.

Amen.

Gelukkig hebben wij nog wel bier met alcohol wat goed te zuipen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 17:48 
 

Fuzzylogic schreef:
Gelukkig hebben wij nog wel bier met alcohol wat goed te zuipen is.


Wij niet...

Anyway, dit is slechts het topje van de ijsberg, zoals de vaste voetbalkijkers hier ongetwijfeld wel weten. Ongelofelijk hoe voetbalsupporters vandaag de dag worden behandeld. De 95% die gewoon een wedstrijdje wil kijken wordt genaaid, puur omdat 5% van de supporters zo nu en dan eens een rel veroorzaakt (nu ik erover nadenk, wanneer is er voor het laatst echt iets goed mis gegaan bij een Eredivisiewedstrijd?). Mijn pa is een paar jaar geleden ook aangehouden en een paar uur vastgezet, neem maar van mij aan dat hij nou niet bepaald een onruststoker is.

Maarja, hooligans he. Na allochtonen misschien wel de makkelijkste manier voor media, politici en politie om te scoren bij het grote publiek. Maar goed, een voetbalwet naar Engels model zal alles oplossen natuurlijk :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 17:58 
 
Hardtraxx Veteran

BeHa schreef:
(nu ik erover nadenk, wanneer is er voor het laatst echt iets goed mis gegaan bij een Eredivisiewedstrijd?)

Waarom moet het altijd fout gaan? Dat het niet fout is gegaan betekent dat de aanpak werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 18:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

chicken schreef:
BeHa schreef:
(nu ik erover nadenk, wanneer is er voor het laatst echt iets goed mis gegaan bij een Eredivisiewedstrijd?)

Waarom moet het altijd fout gaan? Dat het niet fout is gegaan betekent dat de aanpak werkt.


Dat doet het dus niet? Tal van onschuldigen mensen worden onterecht opgepakt/neergeslagen en dan werkt 'de aanpak' volgens jou? Kom op zeg....
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 18:11 
 

chicken schreef:
BeHa schreef:
(nu ik erover nadenk, wanneer is er voor het laatst echt iets goed mis gegaan bij een Eredivisiewedstrijd?)

Waarom moet het altijd fout gaan? Dat het niet fout is gegaan betekent dat de aanpak werkt.


Als je met 'de aanpak' doelt op het neerknuppelen van iedere willekeurige seizoenkaarthouder, dan ja, dat zal ongetwijfeld wel werken. Ik heb ook wel eens wat gehoord over Noord-Koreaanse methoden die wellicht nog beter werken. Of dat gifgas, daarmee hou je mensen ook wel rustig volgens mij.

Het doel heiligt niet alle middelen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 23:10 
 
Hardtraxx Veteran

Je haalt het nogal uit de context nu. Jij zegt het raar te vinden dat ze doorgaan met deze aanpak, terwijl er al heel lang niets meer grandioos is fout gegaan. Daarmee ga je voorbij aan dat het juist door deze aanpak komt dat het niet meer fout is gegaan.

Overigens ben ik sowieso tegen prof-voetbalclubs- en wedstrijden wanneer het met publiek geld op de been wordt gehouden, en de kosten voor handhaving van de openbare orde rond wedstrijden niet wordt betaald door de clubs zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 23:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Chicken, de hele aanpak en de voetbalwet zijn totaal mislukt.
Kom je ooit bij het voetbal om hierover te oordelen?
Het hele doel van de aanpak is normalisatie rondom de voetbalwedstrijden. Sorry hoor, maar als er iets is wat er niet beter en genormaliseerder op is geworden, dan is het wel de maatregelen rondom voetbal wedstrijden.

Belachelijke combiregelingen, een controle die net zo streng is als op Schiphol, de ME die regelmatig belachelijk en zonder reden optreed tegen de voetbalsupporter, Burgemeesters die met de meest belachelijke regels komen omtrent voetbalwedstrijden etc. etc.

Feyenoord - Kuban, Feyenoord - Roda afgelopen zondag, bekerwedstrijd Jong Feyenoord - Jong Vitesse vorig jaar, Utrecht - Twente vorig jaar en zo zijn er tal van voorbeelden.
En dan durf jij nog te beweren dat de aanpak werkt? Man man man, wat sla jij de plank finaal mis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 00:10 
 

Mijn punt was dat deze aanpak nogal voorbijstreeft aan het uiteindelijke doel, namelijk het uitbannen van geweld. En geweld ban je niet uit met meer geweld, dit soort optredens van de ME lokt juist geweld uit. Het is geen toeval dat er de laatste jaren meer incidenten zijn geweest van supporters vs politie dan van supporters vs supporters.
Daarnaast, als je toch bij iedere wedstrijd het risico loopt om gearresteerd of gemolesteerd te worden, ongeacht je daden, zal zo'n aanpak de mensen met kwade zin niet afschrikken. Als je die mensen feitelijk de keuze geeft tussen brommen na een vechtpartij of brommen na niets, dan zullen ze toch echt voor dat eerste kiezen ben ik bang.

Ik gok dat je niet heel veel affiniteit hebt met voetbal, dus stel het je anders even voor op een willekeurig festival. Na afloop wordt, pak 'm beet, 1 op de 10 festivalgangers aangehouden danwel in elkaar geslagen, en dat om die 2 vechtpartijtjes die er meestal wel zijn op een festival tegen te gaan. Denk niet dat de gemiddelde festivalganger (die puur voor de muziek/het feest komt en nooit betrokken is bij die vechtpartijtjes) daar op zit te wachten, of het nou effectief is of niet.

chicken schreef:
Je haalt het nogal uit de context nu. Jij zegt het raar te vinden dat ze doorgaan met deze aanpak, terwijl er al heel lang niets meer grandioos is fout gegaan. Daarmee ga je voorbij aan dat het juist door deze aanpak komt dat het niet meer fout is gegaan.


Hoe weet je dat?

Overigens lag de nadruk in mijn zin op Eredivisiewedstrijden. Het zou natuurlijk onzin zijn om te beweren dat er de laatste jaren niets is gebeurd, echter verplaatst het geweld zich naar buiten het stadion (voorbeelden genoeg, eergisteren nog in Zwolle bijvoorbeeld). Dat is wellicht een gevolg van deze aanpak ja, maar in mijn ogen nou niet bepaald een positieve ontwikkeling.

chicken schreef:
Overigens ben ik sowieso tegen prof-voetbalclubs- en wedstrijden wanneer het met publiek geld op de been wordt gehouden, en de kosten voor handhaving van de openbare orde rond wedstrijden niet wordt betaald door de clubs zelf.


Tja, dat is weer een hele andere discussie. Ik ben van mening dat de clubs wel een bijdrage mogen leveren inderdaad, maar voetbal heeft ook een maatschappelijke functie, en heeft in die zin net zoveel recht op 'overheidsbeveiliging' (om het zo maar even te noemen) als een Koninginnedag of een Gay Parade. Als er in een discotheek gevochten wordt, betaalt die discotheek ook niet voor de politiekosten.

Tenslotte wil ik nog even melden dat de hoeveelheid politie/ME bij voetbalwedstrijden buitensporig hoog is. Komt misschien doordat ik voornamelijk wedstrijden van Feyenoord bezoek, een club die nou niet bepaald een goede reputatie heeft als het gaat om supportersgeweld, maar als ik bijvoorbeeld gisteren tegen Roda JC (!) tientallen busjes en paarden van de ME zie staan, dan denk ik toch dat dat geld wel beter gebruikt kan worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 01:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

BeHa schreef:
Tenslotte wil ik nog even melden dat de hoeveelheid politie/ME bij voetbalwedstrijden buitensporig hoog is. Komt misschien doordat ik voornamelijk wedstrijden van Feyenoord bezoek, een club die nou niet bepaald een goede reputatie heeft als het gaat om supportersgeweld, maar als ik bijvoorbeeld gisteren tegen Roda JC (!) tientallen busjes en paarden van de ME zie staan, dan denk ik toch dat dat geld wel beter gebruikt kan worden.

Moest wel weer lachen toen ik net naar VVV - FC Den Bosch ging, voetbalwedstrijdje op de maandagavond. Hele stad vol met politie te paard, geen straat zonder rondrijdende politie. Na de wedstrijd liepen er rondom het stadion onderhand meer ME'ers met hun schildje dan supporters. Leek wel alsof Venlo even was omgedoopt tot gevangenis voor de zwaarste criminelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 16:59 
 

ah ok
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 09:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De grootste hooligans zitten tegenwoordig dus op de paarden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 17:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rattenvolk is het. Maarja wat verwacht je dan ook van een organisatie die Hero Brinkman voor een recherche functie aanneemt. Ik ken ook een paar van die gastjes en die zijn buiten dienst ook gewoon ratten. Soms sta ik echt versteld over wat voor volk ze aannemen. Maar je moet dan ook zelf een mongool zijn om je voor een kut salaris en amper doorgroeimogelijkheden in te zetten voor zo'n functie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 21:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja, als je bij de ME werkt heb je sowieso al losse handjes, zelfde met beveiligers.

Jorann schreef:
hoe de neuk kom je in een charge terrecht zonder t aan te zien komen?


Ook het eerste wat ik dacht toen ik het gisteren las op FB
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2013 14:55 
 

Rawbin schreef:
Tja, als je bij de ME werkt heb je sowieso al losse handjes, zelfde met beveiligers.

Jorann schreef:
hoe de neuk kom je in een charge terrecht zonder t aan te zien komen?


Ook het eerste wat ik dacht toen ik het gisteren las op FB

Scheer niet alle beveiligers over 1 kam :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2013 15:36 
 

En-er-gy schreef:
Rawbin schreef:
Tja, als je bij de ME werkt heb je sowieso al losse handjes, zelfde met beveiligers.

Jorann schreef:
hoe de neuk kom je in een charge terrecht zonder t aan te zien komen?


Ook het eerste wat ik dacht toen ik het gisteren las op FB

Scheer niet alle beveiligers over 1 kam :mad:


Dat doe jij toch ook bij buitenlanders?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2013 22:13 
 

Buitenlanders en beveiligers zijn ook 2 totaal verschillende werelden
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2013 11:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

9 van de 10 beveiligers dan :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2013 23:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is weer zover: http://www.indehekken.net/news/actueel/ ... jke-derby/
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2013 18:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.nu.nl/binnenland/3595525/pol ... zocht.html

Politieoptreden bij Fortuna-MVV onderzocht

:thumbsup: Zal uiteindelijk toch geen consequenties hebben denk ik, maar toch goed dat dit onderzocht wordt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2013 18:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Walgelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 18:38 
 

HardstyleForEvah schreef:
http://www.nu.nl/binnenland/3595525/politieoptreden-bij-fortuna-mvv-onderzocht.html

Politieoptreden bij Fortuna-MVV onderzocht

:thumbsup: Zal uiteindelijk toch geen consequenties hebben denk ik, maar toch goed dat dit onderzocht wordt ^^


Ik kan je de uitkomst van dat onderzoek al wel vertellen hoor. De politie/ME kan namelijk niets fout doen in Nederland, en dat heeft overigens niet alleen betrekking op voetbalgeweld.

Tenzij een Russische bobo zijn kinderen in elkaar slaat natuurlijk.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel