Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2012 18:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey hardtraxxers,
Aangezien ik hier niet echt een topic kon vinden waar dit wel inpaste, maak ik maar een nieuw topic.
Ik wil een USB audio interface gaan kopen, en nu ben ik aan het twijfelen tussen de Focusrite Scarlett 18i6, 8i6 en de Presonus Audiobox 44VSL
Aangezien ik een complete leek ben hierin, welke raden jullie aan voor produceren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2012 20:24 
 
Hardtraxx Addict

Wat in ieder geval belangrijk is vooraf te weten wat je er op wilt aansluiten. Wat je budget is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 10:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nja budget is maximaal 300e, goedkoper is altijd fijner natuurlijk. Ik wil sws een usb 2.0 of 3.0 aansluiting, en er worden in het begin alleen monitors op aangesloten en een line in is noodzakelijk. In de toekomst wordt er waarschijnlijk wel meer op aangesloten.
Ik sta ook open voor suggesties, dus als jullie nog andere goede interfaces weten wat hier aan voldoen, zeg het me gerust, graag zelfs!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 10:35 
 
Hardtraxxer

SpaceRazr schreef:
Nja budget is maximaal 300e, goedkoper is altijd fijner natuurlijk. Ik wil sws een usb 2.0 of 3.0 aansluiting, en er worden in het begin alleen monitors op aangesloten en een line in is noodzakelijk. In de toekomst wordt er waarschijnlijk wel meer op aangesloten.
Ik sta ook open voor suggesties, dus als jullie nog andere goede interfaces weten wat hier aan voldoen, zeg het me gerust, graag zelfs!


ik heb zelf de U-mix 44 (geloof ik 90 eu ofzo) en ben er heel erg tevreden over, supergoede audio-interface maar helaas wel iets te weinig ingangen naar mijn smaak. nonetheless de prijs/kwaliteit verhouding is wel erg goed :)

alleen als je deze interface hebt aangesloten op je pc kan je geen games meer spelen met geluid op 1 of andere vage manier, maar goed wie speelt er nou games op zn pc xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 10:53 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb zelf een Focusrite Saffire. Die bevalt mij goed, alleen die ik heb is volgens mij niet meer te koop. Ik denk dat ik dan zou gaan voor deze: http://www.bax-shop.nl/firewire-geluids ... rettyPhoto

Is wel firewire, maar als je ruimte in je pc hebt kun je een firewire kaart erbij zetten. Kaartje kost 15 euro ofzo.

Ik heb verder geen ervaring met die geluidskaart enkel met het merk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 11:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nou het probleem is dat ik een laptop heb zonder firewire, anders had ik indd de focusrite gehaald, alleen dan denk ik wel de 24DSP. Hier had ik ook al naar gekeken namelijk haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 12:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Socializerz schreef:
Wat is een Audio Interface? :huh: :$

een geluidskaart ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 12:31 
 
Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Wat is een Audio Interface? :huh: :$


Dude, are you serious? xd ik kom je altijd tegen hier in de producerstopic maar je weet niet wat een audio interface is :lol: Is niet erg hoor maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat iemand niet wist wat de engelse naam voor een geluidskaart is :P

ontopic: een goede geluidskaart van Focusrite alleen dan wel met usb, handig voor de mensen die geen firewire kaart kunnen inbouwen en/of de geluidskaart graag op verschillende pc's/ laptops te willen gebruiken

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/focusrite-saffire-6-usb-audio-interface/product-details.html#.UHvmW8Uxrng
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 13:16 
 
Hardtraxx Addict

Je kan ook een interne geluidskaart nemen (UAD zijn goede kaarten) en dan voor extern zo'n kastje om monitoren etc op aan te sluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 13:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Boelie, de saffire 6 is usb 1 ;)
Hoe bedoel je phase? Dat je een interne geluidskaart extern maakt of? Ik prefereer een externe haha :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 15:39 
 
Hardtraxx Addict

SpaceRazr schreef:
Boelie, de saffire 6 is usb 1 ;)
Hoe bedoel je phase? Dat je een interne geluidskaart extern maakt of? Ik prefereer een externe haha :P


Nee je hebt dat een interne geluidskaart en een extern kastje waar je monitoren synths en dergelijke op kan aansluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 19:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja maar zoals ik al zei, ik heb een laptop dus kan niets inbouwen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 20:28 
 
Hardtraxx Addict

SpaceRazr schreef:
ja maar zoals ik al zei, ik heb een laptop dus kan niets inbouwen :P


De uad kaarten zijn er ook in speciale laptop varianten geloof ik.

Ik denk van de externe die je voorstelde ze beide goed zijn. Ik ben tevreden over mijn focusrite kaart. Ik verwacht dan ook dat die scarlett die je zelf voorstelde ook goed is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 21:11 
 
Hardtraxxer

M-audio ozone, klopt het dat daar een interface in zit waar je als beginner mee uit de voeten kunt? Ik ben opzoek naar een keyboard en interface, dit om het leven iets makkelijker te maken. Hebben jullie advies?

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 11:00 
 
Hardtraxx Addict

jaco0 schreef:
M-audio ozone, klopt het dat daar een interface in zit waar je als beginner mee uit de voeten kunt? Ik ben opzoek naar een keyboard en interface, dit om het leven iets makkelijker te maken. Hebben jullie advies?

Alvast bedankt :)


Audio interfaces zijn over het algemeen niet echt ingewikkeld. Je hoeft er ook niet veel mee te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 18:54 
 
Hardtraxxer

Iemand die hier ervaring mee heeft toevallig ?

http://www.bax-shop.nl/firewire-geluids ... IgdIcUxoWE
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 20:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Welke raden jullie me het meest aan?

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... Ig04sUxqSo
of
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... Ig09sUxqSo
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 22:13 
 
Hardtraxxer

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... IhLzIaDzHN
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 23:45 
 
Hardtraxxer

@Jeeens__ Ik heb zojuist mijn Steinberg CI1 verkocht en een Focusrite Scarlet 2i2 besteld. Ik kan je dus overmorgen vertellen welke beter is en waarom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 09:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ROD schreef:
@Jeeens__ Ik heb zojuist mijn Steinberg CI1 verkocht en een Focusrite Scarlet 2i2 besteld. Ik kan je dus overmorgen vertellen welke beter is en waarom.
GlobalSoundsmedia schreef:
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/focusrite-scarlett-2i2-usb-audio-interface/product-details.html#.UIhLzIaDzHN


bedankt voor het snelle antwoord.
Ik produce nu op mijn laptop. ik heb 2x KRK RP6.
die twee boksen zijn gewoon aangesloten aan de aansluiten voor koptelefoon op mijn laptop.
gaat de muziekkwaliteit dan veel verbeteren als ik een geluidskaart koop ten opzichte van nu?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 10:39 
 
Hardtraxxer

JA
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 12:15 
 
Hardtraxxer

Jeeens__ schreef:
ROD schreef:
@Jeeens__ Ik heb zojuist mijn Steinberg CI1 verkocht en een Focusrite Scarlet 2i2 besteld. Ik kan je dus overmorgen vertellen welke beter is en waarom.
GlobalSoundsmedia schreef:
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/focusrite-scarlett-2i2-usb-audio-interface/product-details.html#.UIhLzIaDzHN


bedankt voor het snelle antwoord.
Ik produce nu op mijn laptop. ik heb 2x KRK RP6.
die twee boksen zijn gewoon aangesloten aan de aansluiten voor koptelefoon op mijn laptop.
gaat de muziekkwaliteit dan veel verbeteren als ik een geluidskaart koop ten opzichte van nu?



deze gaat inderdaad omhoog. en je geluidskaart neemt heel wat denkwerk van je pc weg :),

mag ik vragen hoe serieus je bezig bent ? en hoe lang etc ? want als je nog niet super goeie vaardigheden etc hebt ontwikkeld kun je er beter even mee wachten denk ik...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

GlobalSoundsmedia schreef:
deze gaat inderdaad omhoog. en je geluidskaart neemt heel wat denkwerk van je pc weg :),

mag ik vragen hoe serieus je bezig bent ? en hoe lang etc ? want als je nog niet super goeie vaardigheden etc hebt ontwikkeld kun je er beter even mee wachten denk ik...


Ik ben nu al een jaartje met fl studio bezig.
heb me 2x KRK RP6 en een M-Audio Oxygen49 midi keyboard bijgekocht.
de focusrite 2i2 kost maar een goeie honderd euro,
dat zou ik er wel voor over hebben om een betere kwaliteit te hebben.
Ik wil me echt heel hard verdiepen in het producen,
ben al altijd heel veel met muziek bezig geweest dus het is echt wel een grote passie.
dit is het eerste (bijna) volledige wat ik uit fl heb gekregen:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 15:58 
 
Hardtraxxer

keuze licht natuurlijk geheel bij jezelf! je bent een geluidskaart niet echt perse nodig om jezelf betere kwaliteit te geven. het gaat er uiteindelijk om wat je zelf met je DAW doet.

maar ach wat is 100 euro nou xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 16:43 
 
Hardtraxx Addict

Door een geluidskaart wordt je kwaliteit ook niet beter, tenzij je zo'n gare geluidskaart hebt dat ie niets aan kan.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner