Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2025 10:13 

Hardtraxx Newbie

Ik een Focusrite Scarlett Solo 3 (audio interface) en een Marantz PM6004 (analoge versterker). Die Marantz heeft verschillende draaiknoppen, waaronder bas, treble en balans. Deze werken alleen maar als de Loudness knop is ingeschakeld, niet via Source Direct (andere knop). Die laatste klinkt meer zoals mijn audio interface (kaler).

Ik gebruik voornamelijk de audio interface, maar deed laatst eens een keer die Loudness knop aan, en de hoeveelheid sub die ineens naar voren kwam was totaal onverwacht, en teveel. Nu heb ik mijn nummers opnieuw afgemixt met die Loudness knop aan, met de bas en treble op half (0), en zodat het op die manier toch flink hard gezet kan worden, zonder teveel sub.

Als ik het nu afspeel over mijn audio interface , via de koptelefoon, zijn die subs bijna weg. Als ik het (zachtjes) afspeel via de versterker met de Loudness knop aan, ook via de koptelefoon, dan kan ik heel netjes de sub regelen via die bas draaiknop en het perfect bijstellen naar het gewenste volume niveau.

Mijn vraag hier is, waar kan ik het beste vanuit gaan tijdens het produceren van muziek,
de audio interface of de versterker, of beide?
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner