Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 ... 209  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 14:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fantazoo schreef:
Nuracore schreef:
Mensen met zelfdodende gedachtes denken vaak te min overzich zelf, zitten in een dal en zien geen uitweg, hen tegen de wereld, voelen zich niet gezien/gehoord en doen zich vaak anders voor dan daadwerkelijk zichzelf zijn.

Het is ook heel moeilijk om de juiste hulp te bieden vooral omdat de stap vaak door de persoon zelf gezet moet worden. Vaak doen ze dit niet omdat ze zich te min voelen om geholpen te worden.

Juist bij grote rollen als influencers (om het dan maar zo te noemen) ben je bijna nooit echt je zelf en moet jij een rol aannemen die de volgers van je verwachten ipv je echte ik zijn.

Kijk naar grote entertainers als Robbie Williams, Curt Cobain, Avicii, Chester Bennington etc.

Tenzij ze iemand of zichzelf kwaad doen kan je hulp niet forceren, werkt anders namelijk vaak averechts.
Het is een heel lastig onderwerp en wat voor jou misschien heel laf voelt kan dan wel zo zijn maar denk even hoe de persoon zich voelde en dit als enige middel zag om tot rust te komen. Wat daar wel niet voor over is.


Ik denk dat je Robin bedoelt ;)


Klopt, stomme fout.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
Ik vind je normaal wel redelijk genuanceerd reageren maar hier sla je de plank wel volledig mis. Misschien een verkeerde woordkeuze van je

Wellicht, maar dit is wel hoe ik er tegenaan kijk. Het is (uiteraard) niet de bedoeling om mensen te kwetsen, laat ik dat vooropstellen. Mensen kunnen van mening verschillen, toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 15:25 
 
Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
Jordy schreef:
Ik vind je normaal wel redelijk genuanceerd reageren maar hier sla je de plank wel volledig mis. Misschien een verkeerde woordkeuze van je

Wellicht, maar dit is wel hoe ik er tegenaan kijk. Het is (uiteraard) niet de bedoeling om mensen te kwetsen, laat ik dat vooropstellen. Mensen kunnen van mening verschillen, toch?


Van mening verschillen absoluut! Je mening verkondigen met gestrekt been zegt mij een laag empathisch vermogen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 15:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Jordy schreef:
Ik vind je normaal wel redelijk genuanceerd reageren maar hier sla je de plank wel volledig mis. Misschien een verkeerde woordkeuze van je

Wellicht, maar dit is wel hoe ik er tegenaan kijk. Het is (uiteraard) niet de bedoeling om mensen te kwetsen, laat ik dat vooropstellen. Mensen kunnen van mening verschillen, toch?


Absoluut, je mag je eigen mening hebben. Maar ik haal uit je opmerkingen meer dat je niet snapt wat er in iemands hoofd omgaat en hoe zo'n depressie werkt, en dat dat daarom je mening is zoals het is.

Begrijp dat mensen in die staat vaak zich eenzaam voelen terwijl ze dat niet altijd zijn, van buiten vaak vrolijk lijken omdat ze anderen niet willen lastig vallen met zichzelf. Hun zelfbeeld is zo laag dat ze alles somber en negatief inzien en ook niet anders kunnen inzien. De reden dat ze zich achter zo'n facade houden is ook de reden dat mensen in de buitenwereld niet snel zien of er iets mis is. Daarom kan dit zo plots gebeuren, het is voor hun uitzichtloos, bij depressie verwaarloos je jezelf, gun je jezelf de hulp niet en omdat je niks doet verandert het ook niet. Daarom kiezen mensen die weg. Is dat laf? Nee, dat is een depressie, dat is niet iets wat je 1,2,3 als een ziekte kan fixen met een prikje.

Door de vicieuze cirkel die er tijdens een depressie gaande is, is het altijd moeilijk om hulp te vinden en uit die cirkel te komen. Depressie -> laag zelfbeeld -> gun jezelf geen hulp/wil anderen niet lastig vallen -> je bent alleen in je probleem -> depressie. Mensen zien bij zo'n cirkel dan geen uitweg meer op het leven ontnemen na.

Ik moedig mensen ook zeer aan om bij dit soort tekenen bij vrienden of bekenden proberen de push te geven naar een psycholoog te gaan. Kan emotioneel voor die mensen worden maar uiteindelijk help je ze er enorm mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 15:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Jordy schreef:
Ik vind je normaal wel redelijk genuanceerd reageren maar hier sla je de plank wel volledig mis. Misschien een verkeerde woordkeuze van je

Wellicht, maar dit is wel hoe ik er tegenaan kijk. Het is (uiteraard) niet de bedoeling om mensen te kwetsen, laat ik dat vooropstellen. Mensen kunnen van mening verschillen, toch?

Het is zeker niet mijn veld van kennis, dus verbeter me als ik fout zit. Maar klinische depressie is een ziekte, die net als andere ziektes behandeling nodig heeft. En juist doordat het mentaal is, werkt deze depressie natuurlijk niet mee met het daadwerkelijk zoeken van hulp. Iemand laf noemen omdat die geen andere uitweg ziet vind ik persoonlijk dan ook nergens op slaan, ik denk dat je dat zwaar onderschat. Als iemand met een andere ziekte geen behandeling krijgt en daardoor overlijdt, is dat toch ook niet laf? Aan het einde van de dag is het natuurlijk je mening en dat moet je zelf weten, maar goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 15:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
laag empathisch vermogen

Dat niet zozeer, hoor. Ik ben wel altijd vrij 'hard' in mijn oordeel, ja.
Verder voel ik me niet geroepen om mezelf hier te verdedigen. Het zal geen populaire mening zijn (want ja, het is een mening), sorry.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lekker handelen tijdens persconferentie xd

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 12:22 
 
Hardtraxx Veteran

^ :worship: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 16:20 
 
Hardtraxxer

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2020 22:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Barrie Barista, behoorlijk wtf serie :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2020 13:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Barrie Barista, behoorlijk wtf serie :lol:


Ik ben afgehaakt, ik vind Henry van Loon geniaal, maar zo gauw er andere mensen gaan "acteren" haak ik af, extreem slecht en daardoor niet grappig.

Dit baseer ik dus echt puur op alleen de eerste aflevering :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2020 10:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Barrie Barista, behoorlijk wtf serie :lol:

Idd, behoorlijke wtf. Had wel zo z'n momentjes (net als die andere serie van hem op Videoland) maar is 't dan toch weer net niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2020 11:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



YouTube suggesties zijn weer goed vandaag :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2020 09:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chadwick Boseman die op 43 jarige leeftijd is overleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2020 12:21 
 
Hardtraxx Crew

Nuracore schreef:
Chadwick Boseman die op 43 jarige leeftijd is overleden.

:cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2020 17:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:oh: Ik kom er net achter dat Rank 1 jaren lang nummers voor Armin van Buuren heeft geproduceerd en dat Sensation Anthem 2003 (ook door Rank 1 geproduceerd) eigenlijk Rank 1 - The Orange Theme is maar in een nieuw jasje :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2020 00:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
dat Sensation Anthem 2003 (ook door Rank 1 geproduceerd) eigenlijk Rank 1 - The Orange Theme is maar in een nieuw jasje :oh:
Als je ze zo na elkaar hoort dan klinkt dan hoor je dat wel idd. Blijft een dik anthem van 2003 White.
Anthem van 2003 Black is ook lekker btw, niet gemaakt door een HS artiest
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2020 18:30 
 
Hardtraxxer

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2020 19:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wtf, Christian Hardstyle xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2020 21:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat zou de jezusbus hier wel niet van zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2020 21:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Wat zou de jezusbus hier wel niet van zeggen.


Valse profeet :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2020 23:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Wat zou de jezusbus hier wel niet van zeggen.


Hosties uitdelen met LSD druppeltjes om nog dichter tot God te komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2020 09:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Komen wel hits uit

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2020 10:10 
 
Hardtraxxer

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2020 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Nuracore schreef:
Wat zou de jezusbus hier wel niet van zeggen.


Hosties uitdelen met LSD druppeltjes om nog dichter tot God te komen


Kaartje gekocht voor de parochie in de buurt.
Vorige  1 ... 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 ... 209  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic