Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 209  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2020 22:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
https://old.reddit.com/r/hardstyle/comments/i4bxa4/daniele_mondellos_wife_express_viviana_and_their/

JeftaElachouri schreef:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2020 09:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Svbtwee schreef:
:')


Vooral ook denken dat dit serieus is :lol:
Het is PRSPCT niet GPF.


Want GPF moet je heel serieus nemen? Waarom is deze "humor" ineenkeer niet cringe als het een of andere obscure industrial dj is. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2020 15:25 
 
Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Pedaalemre schreef:
https://old.reddit.com/r/hardstyle/comments/i4bxa4/daniele_mondellos_wife_express_viviana_and_their/

JeftaElachouri schreef:
Afbeelding


:surrender:

R.I.P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2020 17:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Broken Balance schreef:
Svbtwee schreef:
:')


Vooral ook denken dat dit serieus is :lol:
Het is PRSPCT niet GPF.


Want GPF moet je heel serieus nemen? Waarom is deze "humor" ineenkeer niet cringe als het een of andere obscure industrial dj is. :P


Dat is het wel. De platen, op de vocals na, zijn nog ok tot goed (voor zover ik iets van industrial ken). Dat is dan weer helemaal anders bij GPF en zorgt in mijn ogen voornamelijk voor het grote verschil in reactie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.ad.nl/binnenland/bas-24-wer ... ~ad149247/

WTF moment, neergeknalt worden om een opmerking over een horloge.
Vooral het koelbloedige waarmee het gebeurd is bizar en eng tegelijk :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 13:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/bas-24-werd-na-opmerking-doodgeschoten-schutter-raakte-hem-tweemaal-keek-en-liep-koelbloedig-weg~ad149247/

WTF moment, neergeknalt worden om een opmerking over een horloge.
Vooral het koelbloedige waarmee het gebeurd is bizar en eng tegelijk :/


Verschrikkelijk inderdaad...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 13:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/bas-24-werd-na-opmerking-doodgeschoten-schutter-raakte-hem-tweemaal-keek-en-liep-koelbloedig-weg~ad149247/

WTF moment, neergeknalt worden om een opmerking over een horloge.
Vooral het koelbloedige waarmee het gebeurd is bizar en eng tegelijk :/

Bizar ja. Maar vind het ook overdreven dat iedereen nu boos is dat er niet nu net zo veel protesten zijn als bij George Floyd. Compleet andere situatie. Die man werd slachtoffer van racisme bij een overheids instantie in Amerika. In dit geval is die Bas slachtoffer geworden van een gestoorde crimineel.

Die 2 verschrikkelijke dingen staan natuurlijk compleet los van elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
el protesten zijn als bij George Floyd. Compleet andere situatie. Die man werd slachtoffer van racisme bij een overheids instantie in Amerika. In dit geval is die Bas slachtoffer geworden van een gestoorde crimineel.

Die 2 verschrikkelijke dingen staan natuurlijk compleet los van elkaar.

Inderdaad dit is geen racisme maar kansloos zinloos geweld. Maar goed, ook gewoon keihard aanpakken die dader en zal zeker geen lieverdje zijn denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 13:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Goed, zo kan je het ook bekijken. Dit zal wel niet goed vallen.

Het is ook het gevolg van de enorme druk die massamigratie op landen in West-Europa heeft. Het altijd maar negeren van die prangende situatie door politiek-correcte keuzes heeft er toe geleid dat de toenemende criminaliteit maar voor lief moet genomen worden. Steden worden onveiliger en een sterke sociale cohesie is bijna onbestaande. En hoezo neem je een vuurwapen mee naar het strand...

Ik ken Bas natuurlijk niet maar het voelt wel aan alsof ieder van ons het slachtoffer kan worden van dergelijke aanslag. Wellicht een vergelijkbaar gevoel wat veel Afro-Amerikanen (Europa, ect...) hadden bij het zien van de Arrestatie van G. Floyd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Het is ook het gevolg van de enorme druk die massamigratie op landen in West-Europa heeft. Het altijd maar negeren van die prangende situatie door politiek-correcte keuzes heeft er toe geleid dat de toenemende criminaliteit maar voor lief moet genomen worden. Steden worden onveiliger en een sterke sociale cohesie is bijna onbestaande. En hoezo neem je een vuurwapen mee naar het strand...


Wat is je definitie van massaimmigratie en wat de link is met een moord om zinloos geweld? Weet je al wie het gedaan heeft en wat voor paspoort hij heeft of is dit enkel gebasserd op huidskleur? En bovendien: wat maakt dat in godesnaam uit wat voor paspoort iemand heeft als iemand vermoord wordt? Het belangrijkste is dat de dader gevonden wordt en een eerlijk proces krijgt. Hoe hij heet of waar hij vandaan komt maakt dan helemaal niets uit.

En om heel eerlijk te zijn: de situatie met George Floyd en de structurele achtergestelde positie van veel afro-Amerikanen is in geen enkele manier vergelijkbaar met dit. Nederland is een heel stuk gelijker. Ik ben het hoogstens met je eens dat iedereen slachtoffer kan worden van zinloos geweld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 14:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Je wilt daar geen parallel trekken, dat is je goede recht. Maar je kan niet om de feiten dat er heel wat van deze feiten worden gepleegd. Wat je ook terugziet in bv. het drugsmilieu. De persoonsbeschrijving van de dader lijkt mij duidelijk genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dus omdat iemand een getinte huidskleur heeft is hij of zij geen Nederlander en/of speelt dus achtergrond een rol? Er is namelijk maar 1 ding wat Nederlanderschap bepaalt en dat is wat in je paspoort staat. Het andere is namelijk discriminatie op basis van huidskleur en je snapt hopelijk ook wel dat dit niet bepaald netjes is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G. Floyd was een crimineel. Bas was een jongen zoals jij en ik. Dat maakt wel een verschil vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
G. Floyd was een crimineel. Bas was een jongen zoals jij en ik. Dat maakt wel een verschil vind ik.

Punt is alleen dat het niet gaat om wat het slachtoffer is maar wat de beweegredenen zijn van de moordenaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
ULTIMO schreef:
G. Floyd was een crimineel. Bas was een jongen zoals jij en ik. Dat maakt wel een verschil vind ik.

Punt is alleen dat het niet gaat om wat het slachtoffer is maar wat de beweegredenen zijn van de moordenaar.

Inderdaad. Bij Bas compleet zinloos, bij Floyd risico van het vak/gedrag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk niet dat hevig verkeerd handelen door de politie valt onder 'Risico van het vak'. De politie in Amerika is heel anders ingesteld dan in Nederland. Gisteren ook weer een bericht + filmpje waar een aantal getinte jongeren in een bushokje waren, een dakloze wou ze beroven, politie werd gebeld en op het eind worden de jongeren onder schot gehouden en gearresteerd. Politie daar, en natuurlijk niet alle politie, heeft een veel groter vooroordeel over getinte mensen, waardoor ze bij voorbaat al verdacht zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 16:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
bij Floyd risico van het vak/gedrag.


Euhm nee. De Amerikaanse politie heeft een serieus opleidingsgebrek en zit vol met racisten. In ieder ander westers land had exact dezelfde situatie nooit tot de dood geleid.


Rage Against the Machine - Killing In The Name Of
"Some of those that work forces
Are the same that burn crosses"

Gemaakt in 1992 en de tekst uit deze plaat is nog steeds even relevant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
ULTIMO schreef:
bij Floyd risico van het vak/gedrag.


Euhm nee. De Amerikaanse politie heeft een serieus opleidingsgebrek en zit vol met racisten. In ieder ander westers land had exact dezelfde situatie nooit tot de dood geleid.

Dat ben ik met je eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 09:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Parvuz schreef:
ULTIMO schreef:
G. Floyd was een crimineel. Bas was een jongen zoals jij en ik. Dat maakt wel een verschil vind ik.

Punt is alleen dat het niet gaat om wat het slachtoffer is maar wat de beweegredenen zijn van de moordenaar.

Inderdaad. Bij Bas compleet zinloos, bij Floyd risico van het vak/gedrag.

De gedachtengang bij de moordenaar van die Bas was waarschijnlijk niet racistisch maar 'gewoon' crimineel. Bij die politieman kwam die bizar onnodige actie voort uit racisme. Dat bedoel ik meer met de beweegredenen. Niet dat de politie moest ingrijpen bij George Floyd en dat het onder risico van het vak valt.

Beide dingen zijn verschrikkelijk. Maar je kunt ze niet 1 op 1 met elkaar vergelijken en al helemaal niet 'verbaast' zijn dat de hele wereld nu niet aan het demonstreren is ivm de dood van Bas. De mensen die dat heel hard roepen vinden waarschijnlijk die hele demonstratie en gedachtengang van BLM overdreven en onzin. Dit grijpen ze dan aan om dat nog even duidelijk te maken.

Ik heb trouwens ook wel het gevoel dat de mensen die willen demonstreren ivm de moord op Bas ook veelal de groep mensen is die de corona maatregelen onzin vinden etc. Uiteraard, om mezelf weer even in te dekken, niet iedereen die wil demonstreren vindt de corona maatregelen onzin en niet iedereen die de corona maatregelen onzin vindt zal willen demonstreren... maar in grote lijnen zie ik nu dat het dezelfde groep is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 10:21 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Bij die politieman kwam die bizar onnodige actie voort uit racisme.

Er waren toch ook verhalen dat de desbetreffende agent en George elkaar mogelijk kenden/een verleden hadden? Misschien was het niet alleen racisme, maar speelde er meer. Er is in Amerika een heleboel racisme en onnodig (racistisch) politiegeweld. Eigenlijk is het jammer dat George het boegbeeld is geworden van de BLM-demonstraties. De dood van Elijah McClain is een vele malen beter voorbeeld van zinloos politiegeweld tegen Afro-Amerikanen. Echt om misselijk van te worden.

Overigens is het toch prima om te demonstreren voor Bas? Zolang het dan maar gewoon algemeen als demonstratie tegen zinloos geweldig wordt beschouwd. De vergelijking met BLM gaat inderdaad niet op imo.

Denk wel dat Parvuz gelijkt heeft wat betreft de beweegredenen van sommige mensen om te willen demonstreren voor Bas (BLM onzin vinden).
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 10:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Er waren toch ook verhalen dat de desbetreffende agent en George elkaar mogelijk kenden/een verleden hadden? Misschien was het niet alleen racisme, maar speelde er meer.

Misschien, maar misschien ook niet. Er worden van alle kanten zoveel dingen verzonnen, dat je soms niet meer weet wat wel en niet zo is. Meestal om de aandacht weg te halen bij het originele punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 10:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
De gedachtengang bij de moordenaar van die Bas was waarschijnlijk niet racistisch maar 'gewoon' crimineel. Bij die politieman kwam die bizar onnodige actie voort uit racisme. Dat bedoel ik meer met de beweegredenen. Niet dat de politie moest ingrijpen bij George Floyd en dat het onder risico van het vak valt.

Beide dingen zijn verschrikkelijk. Maar je kunt ze niet 1 op 1 met elkaar vergelijken en al helemaal niet 'verbaast' zijn dat de hele wereld nu niet aan het demonstreren is ivm de dood van Bas. De mensen die dat heel hard roepen vinden waarschijnlijk die hele demonstratie en gedachtengang van BLM overdreven en onzin. Dit grijpen ze dan aan om dat nog even duidelijk te maken.

Ik heb trouwens ook wel het gevoel dat de mensen die willen demonstreren ivm de moord op Bas ook veelal de groep mensen is die de corona maatregelen onzin vinden etc. Uiteraard, om mezelf weer even in te dekken, niet iedereen die wil demonstreren vindt de corona maatregelen onzin en niet iedereen die de corona maatregelen onzin vindt zal willen demonstreren... maar in grote lijnen zie ik nu dat het dezelfde groep is.



Oh, dat laatste ervaar ik totaal niet zo. Ik zie ineens een hoop voorbij komen op Facebook over die Bas, zelfs vrienden/kennissen van me die willen gaan demonstreren, maar die vrienden/kennissen zijn niet anti-coronamaatregelen.

Maar andersom ken ik dan weer wel een aantal BLM/anti-zwartepiet supporters die ook sterk tegen de corona maatregelen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 10:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Sarabande schreef:
Er waren toch ook verhalen dat de desbetreffende agent en George elkaar mogelijk kenden/een verleden hadden? Misschien was het niet alleen racisme, maar speelde er meer.

Misschien, maar misschien ook niet. Er worden van alle kanten zoveel dingen verzonnen, dat je soms niet meer weet wat wel en niet zo is. Meestal om de aandacht weg te halen bij het originele punt.

I know. Het valt met geen woord goed te praten wat er met George Floyd is gebeurd. Er zijn alleen wel een aantal dingen rondom het hele verhaal (waarvan sommige al dan niet waar) die het, vind ik, een minder sterke case voor de BLM-beweging maken. Ik heb ook de bodycambeelden gezien van zijn aanhouding/arrestatie en Floyd werkt echt alles behalve mee. Hij roept al dat hij niet kan ademen nog voor hij in de politiewagen zit (omdat hij claustrofobisch is?) en verzet zich ook heel erg als ze hem in de auto willen zetten. Nogmaals, het valt niet goed te praten, maar zoals ik al zei, niet echt een schoolvoorbeeld van racistisch politiegeweld. Als je dan kijkt naar de case van Elijah McClain heb je een veel beter voorbeeld. Iedere racismescepticus die ik spreekt (zijn er gelukkig niet zoveel) vertel ik dat voorbeeld en dan zijn ze stil. Jongen van nog geen 65 kg is een halve gram (!) ketamine ingespoten terwijl hij al op de grond lag in zo'n nekgreep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 10:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat er in amerika een racisme probleem is, is geen twijfel over mogelijk. Negeer de clickbait titel maar zoiets als dit zou je echt nooit in Nederland zien (wat meteen een WTF moment is):
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 10:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Dat er in amerika een racisme probleem is, is geen twijfel over mogelijk. Negeer de clickbait titel maar zoiets als dit zou je echt nooit in Nederland zien (wat meteen een WTF moment is): https://www.instagram.com/p/CDWYOONl0m6/?hl=nl

Bizar. Vraag me soms ook af. Zijn ze racistisch of gewoon fucking dom? Waarschijnlijk beide :')
Vorige  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 209  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic