Pedaalemre wrote:https://old.reddit.com/r/hardstyle/comments/i4bxa4/daniele_mondellos_wife_express_viviana_and_their/
JeftaElachouri wrote:
Pedaalemre wrote:https://old.reddit.com/r/hardstyle/comments/i4bxa4/daniele_mondellos_wife_express_viviana_and_their/
JeftaElachouri wrote:
Want GPF moet je heel serieus nemen? Waarom is deze "humor" ineenkeer niet cringe als het een of andere obscure industrial dj is.Broken Balance wrote:Vooral ook denken dat dit serieus isSvbtwee wrote: :')![]()
Het is PRSPCT niet GPF.
Nuracore wrote:Pedaalemre wrote:https://old.reddit.com/r/hardstyle/comments/i4bxa4/daniele_mondellos_wife_express_viviana_and_their/JeftaElachouri wrote:
Dat is het wel. De platen, op de vocals na, zijn nog ok tot goed (voor zover ik iets van industrial ken). Dat is dan weer helemaal anders bij GPF en zorgt in mijn ogen voornamelijk voor het grote verschil in reactie.Rickzel wrote:Want GPF moet je heel serieus nemen? Waarom is deze "humor" ineenkeer niet cringe als het een of andere obscure industrial dj is.Broken Balance wrote:Vooral ook denken dat dit serieus isSvbtwee wrote: :')![]()
Het is PRSPCT niet GPF.
Verschrikkelijk inderdaad...hurricane wrote:https://www.ad.nl/binnenland/bas-24-werd-na-opmerking-doodgeschoten-schutter-raakte-hem-tweemaal-keek-en-liep-koelbloedig-weg~ad149247/
WTF moment, neergeknalt worden om een opmerking over een horloge.
Vooral het koelbloedige waarmee het gebeurd is bizar en eng tegelijk
Bizar ja. Maar vind het ook overdreven dat iedereen nu boos is dat er niet nu net zo veel protesten zijn als bij George Floyd. Compleet andere situatie. Die man werd slachtoffer van racisme bij een overheids instantie in Amerika. In dit geval is die Bas slachtoffer geworden van een gestoorde crimineel.hurricane wrote:https://www.ad.nl/binnenland/bas-24-werd-na-opmerking-doodgeschoten-schutter-raakte-hem-tweemaal-keek-en-liep-koelbloedig-weg~ad149247/
WTF moment, neergeknalt worden om een opmerking over een horloge.
Vooral het koelbloedige waarmee het gebeurd is bizar en eng tegelijk
Inderdaad dit is geen racisme maar kansloos zinloos geweld. Maar goed, ook gewoon keihard aanpakken die dader en zal zeker geen lieverdje zijn denk ikParvuz wrote:el protesten zijn als bij George Floyd. Compleet andere situatie. Die man werd slachtoffer van racisme bij een overheids instantie in Amerika. In dit geval is die Bas slachtoffer geworden van een gestoorde crimineel.
Die 2 verschrikkelijke dingen staan natuurlijk compleet los van elkaar.
Wat is je definitie van massaimmigratie en wat de link is met een moord om zinloos geweld? Weet je al wie het gedaan heeft en wat voor paspoort hij heeft of is dit enkel gebasserd op huidskleur? En bovendien: wat maakt dat in godesnaam uit wat voor paspoort iemand heeft als iemand vermoord wordt? Het belangrijkste is dat de dader gevonden wordt en een eerlijk proces krijgt. Hoe hij heet of waar hij vandaan komt maakt dan helemaal niets uit.simon10pont wrote: Het is ook het gevolg van de enorme druk die massamigratie op landen in West-Europa heeft. Het altijd maar negeren van die prangende situatie door politiek-correcte keuzes heeft er toe geleid dat de toenemende criminaliteit maar voor lief moet genomen worden. Steden worden onveiliger en een sterke sociale cohesie is bijna onbestaande. En hoezo neem je een vuurwapen mee naar het strand...
Punt is alleen dat het niet gaat om wat het slachtoffer is maar wat de beweegredenen zijn van de moordenaar.ULTIMO wrote:G. Floyd was een crimineel. Bas was een jongen zoals jij en ik. Dat maakt wel een verschil vind ik.
Inderdaad. Bij Bas compleet zinloos, bij Floyd risico van het vak/gedrag.Parvuz wrote:Punt is alleen dat het niet gaat om wat het slachtoffer is maar wat de beweegredenen zijn van de moordenaar.ULTIMO wrote:G. Floyd was een crimineel. Bas was een jongen zoals jij en ik. Dat maakt wel een verschil vind ik.
Euhm nee. De Amerikaanse politie heeft een serieus opleidingsgebrek en zit vol met racisten. In ieder ander westers land had exact dezelfde situatie nooit tot de dood geleid.ULTIMO wrote:bij Floyd risico van het vak/gedrag.
Dat ben ik met je eens.Grim wrote:Euhm nee. De Amerikaanse politie heeft een serieus opleidingsgebrek en zit vol met racisten. In ieder ander westers land had exact dezelfde situatie nooit tot de dood geleid.ULTIMO wrote:bij Floyd risico van het vak/gedrag.
De gedachtengang bij de moordenaar van die Bas was waarschijnlijk niet racistisch maar 'gewoon' crimineel. Bij die politieman kwam die bizar onnodige actie voort uit racisme. Dat bedoel ik meer met de beweegredenen. Niet dat de politie moest ingrijpen bij George Floyd en dat het onder risico van het vak valt.ULTIMO wrote:Inderdaad. Bij Bas compleet zinloos, bij Floyd risico van het vak/gedrag.Parvuz wrote:Punt is alleen dat het niet gaat om wat het slachtoffer is maar wat de beweegredenen zijn van de moordenaar.ULTIMO wrote:G. Floyd was een crimineel. Bas was een jongen zoals jij en ik. Dat maakt wel een verschil vind ik.
Er waren toch ook verhalen dat de desbetreffende agent en George elkaar mogelijk kenden/een verleden hadden? Misschien was het niet alleen racisme, maar speelde er meer. Er is in Amerika een heleboel racisme en onnodig (racistisch) politiegeweld. Eigenlijk is het jammer dat George het boegbeeld is geworden van de BLM-demonstraties. De dood van Elijah McClain is een vele malen beter voorbeeld van zinloos politiegeweld tegen Afro-Amerikanen. Echt om misselijk van te worden.Parvuz wrote:Bij die politieman kwam die bizar onnodige actie voort uit racisme.
Misschien, maar misschien ook niet. Er worden van alle kanten zoveel dingen verzonnen, dat je soms niet meer weet wat wel en niet zo is. Meestal om de aandacht weg te halen bij het originele punt.Sarabande wrote:Er waren toch ook verhalen dat de desbetreffende agent en George elkaar mogelijk kenden/een verleden hadden? Misschien was het niet alleen racisme, maar speelde er meer.
Parvuz wrote: De gedachtengang bij de moordenaar van die Bas was waarschijnlijk niet racistisch maar 'gewoon' crimineel. Bij die politieman kwam die bizar onnodige actie voort uit racisme. Dat bedoel ik meer met de beweegredenen. Niet dat de politie moest ingrijpen bij George Floyd en dat het onder risico van het vak valt.
Beide dingen zijn verschrikkelijk. Maar je kunt ze niet 1 op 1 met elkaar vergelijken en al helemaal niet 'verbaast' zijn dat de hele wereld nu niet aan het demonstreren is ivm de dood van Bas. De mensen die dat heel hard roepen vinden waarschijnlijk die hele demonstratie en gedachtengang van BLM overdreven en onzin. Dit grijpen ze dan aan om dat nog even duidelijk te maken.
Ik heb trouwens ook wel het gevoel dat de mensen die willen demonstreren ivm de moord op Bas ook veelal de groep mensen is die de corona maatregelen onzin vinden etc. Uiteraard, om mezelf weer even in te dekken, niet iedereen die wil demonstreren vindt de corona maatregelen onzin en niet iedereen die de corona maatregelen onzin vindt zal willen demonstreren... maar in grote lijnen zie ik nu dat het dezelfde groep is.
I know. Het valt met geen woord goed te praten wat er met George Floyd is gebeurd. Er zijn alleen wel een aantal dingen rondom het hele verhaal (waarvan sommige al dan niet waar) die het, vind ik, een minder sterke case voor de BLM-beweging maken. Ik heb ook de bodycambeelden gezien van zijn aanhouding/arrestatie en Floyd werkt echt alles behalve mee. Hij roept al dat hij niet kan ademen nog voor hij in de politiewagen zit (omdat hij claustrofobisch is?) en verzet zich ook heel erg als ze hem in de auto willen zetten. Nogmaals, het valt niet goed te praten, maar zoals ik al zei, niet echt een schoolvoorbeeld van racistisch politiegeweld. Als je dan kijkt naar de case van Elijah McClain heb je een veel beter voorbeeld. Iedere racismescepticus die ik spreekt (zijn er gelukkig niet zoveel) vertel ik dat voorbeeld en dan zijn ze stil. Jongen van nog geen 65 kg is een halve gram (!) ketamine ingespoten terwijl hij al op de grond lag in zo'n nekgreep.patrickjeb wrote:Misschien, maar misschien ook niet. Er worden van alle kanten zoveel dingen verzonnen, dat je soms niet meer weet wat wel en niet zo is. Meestal om de aandacht weg te halen bij het originele punt.Sarabande wrote:Er waren toch ook verhalen dat de desbetreffende agent en George elkaar mogelijk kenden/een verleden hadden? Misschien was het niet alleen racisme, maar speelde er meer.
Bizar. Vraag me soms ook af. Zijn ze racistisch of gewoon fucking dom? Waarschijnlijk beide :')makrooy wrote:Dat er in amerika een racisme probleem is, is geen twijfel over mogelijk. Negeer de clickbait titel maar zoiets als dit zou je echt nooit in Nederland zien (wat meteen een WTF moment is): View on Instagram