Goed gedaan kandidaten. Even leek het een problematische situatie te worden waarin niemand het heft in handen wilde nemen, maar gelukkig was daar Christian die in het ochtendgloren zijn licht over de zaak liet schijnen. Zodoende verdwijnt er gelukkig geen geld uit de pot, en kunnen we aan de opdracht beginnen.
De Opdracht: De 2 vertrouwelingen hebben een aantal plaatsen/omgevingen van mij gekregen met daaraan gekoppeld: geld (Zowel positief als negatief), jokers, en vrijstellingen en meer. Zij weten precies wat bij wat hoort. De actievelingen moeten deze plaatsnamen verzamelen. De vertrouwelingen sturen naar wie van de actievelingen ze willen de stad (Al dan niet met de verbonden prijs, dat is aan de vertrouweling).
Elk uur mag je per actieveling 1 plaats van de vertrouwelingen in het topic vermelden. Doet een actieveling dat 2x in 1 uur, dan vervalt het item voor iedereen. De jagers moeten voorkomen dat, mits ze het willen, het item ten goede komt aan zowel de vertrouweling en de actieveling die de plaats post. De jagers hebben alleen omschrijvingingen van de plaatsen/omgeving van de vertrouwelingen met bijbehorende prijs. Lukt het de jager om binnen een bepaalde tijd de post te blokkeren, dan wordt het item van hem. Blokkeert de jager positief geld, dan verdwijnt dat bedrag uit de pot. Blokkeert hij het negatieve geld, dan komt het in de pot erbij. Blokkeren 2 (of meer) jagers het binnen de aangegeven tijd, dan vervalt het item voor iedereen.
Niet alleen de jagers en actievelingen kunnen natuurlijk de prijzen winnen, ook de vertrouwelingen hebben het recht op de individuele prijzen. Beide vertrouwelingen krijgen van mij 5 plaatsen+prijzen te zien. De individuele prijzen ( jokers, vrijstelling etc. ) hiervan zijn uiteindelijk de prijzen die zij zelf ook kunnen winnen, wanneer deze door een actieveling wordt gepost en niet door een jager wordt geblokkeerd. Elke vertrouweling kan maximaal één individuele prijs winnen. Worden er meerdere prijzen door de actievelingen verzilverd, dan telt de allereerste van deze prijzen voor de vertrouweling.
Tijdschema jagers Positief bedrag: 10 minuten om te blokkeren
Negatief bedrag: 10 minuten om te blokkeren
Joker: 20 minuten om te blokkeren
Vrijstelling/Inzage test van kandidaat: 30 minuten om te blokkeren
Een voorbeeld: Patrick is vertrouweling en heeft o.a. Rome als plaatsnaam met daaraan gekoppeld een vrijstelling.
Thijs is een actieveling en krijgt van Patrick de plaatsnaam Rome te horen. Hij post om 09.23 Rome.
Jurre is een jager en zegt om 09.31 Ik blokkeer Thijs / Rome
Conclusie:De vrijstelling gaat naar Jurre.
Echter als Mandy ook een jager is en post om 09.32 Ik blokkeer Thijs / Rome dan vervalt de vrijstelling voor een ieder. Dit geldt ook zo bij de jokers, geldbedragen enzovoort.
Tips: Vertrouwelingen: Bekijk elkaars plaatsen en denk goed na aan wie je een plaats geeft van de actievelingen.
Actievelingen: Vertrouw de vertrouwelingen niet blindelings en pas op voor de jagers die online zijn. Post valse plaatsen om jagers op een dwaalspoor te brengen. Immers, ze hebben steekwoorden.
Jagers: Bepaal wat je “echt” wil blokkeren gezamenlijk. En hou je mede jagers in de gaten voor de individuele prijzen.
Elke actie in het topic moet dikgedrukt te zien zijn. Is dat niet het geval telt de actie NIET. Ik hoop dat het helemaal duidelijk is zo, zoniet schroom dan niet om te vragen.
Deadline:
Donderdag 23:00! Succes allen!