Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 00:14 
 
Hardtraxx Veteran

Rik schreef:
Citaat:
Mandje 12: inzicht in gemaakte test van een kandidaat naar keuze ( kies je de mol, dan zul je een willekeurige test van iemand anders krijgen )

Dan zou diegene toch weten wie de mol zou zijn :P?


Hoe zou jij dat dan weten? :P

Stel Jurrien was de mol, en je vroeg zijn test op. Dan kreeg je die van Joris, maar dat weet jij niet, dus ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 00:16 
 
Hardtraxx Veteran

FRArnold schreef:
Draidy schreef:
Nee want dan denk je dat je de uitslag van diegene krijgt.


Oftewel. Er zit totaal geen voordeel aan! :P


Aan deze prijs niet? Lijkt mij handig dat wanneer iemand ver geraakt in het spel, je weet wie zijn/haar mol is zodat je daar eventueel ook op kan gaan zitten als je het ff niet weet. En stel diegene verdenkt jou als mol, en jij ziet dat, dan kan je die persoon mooi bespelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 10:03 
 
Hardtraxx Veteran

Afbeelding

De mandjes-opdracht is achter de rug, en dit betekent dat we vanaf de Milanese vluchthaven kunnen vertrekken. Zuidwaarts is de richting die wordt aangehouden. Vervoer gaat per bus. Sommige kandidaten zitten zeer relaxed in hun stoel en kijken met een verborgen lachje toe hoe sommige kandidaten gestressed over hun kansen bij de eerstvolgende test praten. Er zijn nu een aantal jokers in het spel, en dit zal voor desbetreffende kandidaten een groot voordeel kunnen opleveren. Terwijl we naar het zuiden trekken besluiten we te stoppen bij een plaatsje. Bagnoregio, een klein middeleeuws gehucht. Gelegen bovenop een plateau, die overigens door erosie langzaam afbrokkelt. Men verwacht dat dit dorpje binnen 100 jaar niet meer zal bestaan. Met de auto kom je er niet in, het is slechts bereikbaar door een loopbrug. Maar goed ook, want auto’s passen niet door de nauwe straatjes. Het wordt nu bevolkt door een kleine, maar zeer hechte gemeenschap. De mensen die er wonen zijn zeer behoudend ingesteld.

Afbeelding

Opdracht 4 - No shit, Sherlock!

Als we het dorpje in de schemerdonker binnenlopen valt iets op. Het is uitgestorven. Nu is dit dorpje sowieso al niet erg bedrijvig, maar dit is wel erg merkwaardig. Als we de hoek omgaan zien we dat er een menigte op het marktplein staat. Komen we naderbij, dan zien we dat een deel van de markt is afgezet. In het afgezette gedeelte ligt een wit zeil over een lichaam gedrapeerd. Er is zojuist een moord gepleegd…

Doodsoorzaak: Vergif

Het slachtoffer is een 42-jarige marskramer, men noemde hem Giovanni. Zijn echte naam is onbekend. Hij reist al een tijdje rond in de omgeving en verkoopt van alles: boeken, gereedschap, huishoudelijke tools, maar ook medicijnen en drankjes tegen van alles en nog wat. Ruim een week verblijft hij in dit dorpje, huurde een huisje aan de rand van het dorp. Vertelde laatst in het café dat hij van plan was hier een winkeltje te openen. Hij werd uitgelachen, hij loopt er namelijk tamelijk armoedig bij met zijn kar. Toch zijn er tongen die beweren dat deze man behoorlijke rijkdommen heeft gespaard. Hij is nooit echt geaccepteerd in Bagnoregio. Meer gedoogd. Hij had wel vijanden, ja, mensen met wie hij ruzie heeft gehad. We hebben in ieder geval 5 verdachten, van wie we weten dat ze de aanwezigheid van Giovanni niet konden waarderen. Feit is dat hun ondernemingen gelegen zijn aan het marktplein, waar het lichaam is gevonden. Feit is ook dat Giovanni bij alle 5 de personen is langs geweest op de avond toen hij stierf.

Dit zijn de 5 verdachten:

Padre Gianni Perluca
De priester van het dorpje, hij leidt de mis elke zondag. Aardige man, zo op het eerste gezicht. Deed nog nooit iemand kwaad. Kwade tongen beweren wel dat hij het geld van de collectes verkwist aan alcohol, zijn liefhebberij.

Kruidenier Mario Pelle
Een karakteristiek winkeltje wordt beheerd door deze man, volslank van postuur. In zijn winkeltje kun je van alles kopen, maar je kunt beter geen ruzie maken met deze man, er wordt gezegd dat hij zomaar uit zijn slof kan schieten.

IJsverkoper Antonio de Gambini
Broer van de barman Luigi. De twee broers hebben het nooit goed met elkaar kunnen vinden. Antonio verkoopt voor een lange tijd ijs en is niet meer weg te denken uit Bagnoregio. Het is een enigszins excentrieke man.

Dokter Piero Gaspar
Zijn vader was dokter, en zijn opa ook. Hij komt uit een familie van doktoren. Het is een lange, dunne man met een scherpe blik. Verkoopt ook veel alternatieve geneesmiddelen, waardoor hij soms als een kwakzalver of oplichter wordt neergezet.

Barman Luigi de Gambini
Barman worden zat hem in zijn bloed. Gezette man, geestig en een gulle lach. Een echte Italiaan. Drink graag een drankje met zijn klanten. Een biertje of een cola. Een keerzijde van zijn vak is dat hij vaak roekeloze weddenschappen aangaat.

________________________________________


Het is aan jullie om deze zaak te onderzoeken! Je mag aan elke verdachte 5 vragen stellen. Aan de hand van de informatie die jullie na 25 vragen hebben moeten jullie kunnen aangeven WAAROM GIOVANNI IS VERMOORD. Wat was er met deze persoon dat hij om het leven werd gebracht?

Als jullie daarnaast kunnen aangeven wie de moord heeft gepleegd en hoe, komt er extra geld in de pot. Stel de juiste vragen en laat je niet misleiden!

Stappenplan:
In totaal mogen jullie 25 vragen stellen. Bedenk deze met elkaar. 1 persoon mag dus ongeveer 2/3 vragen stellen, wissel het af. Het is niet toegestaan dat één iemand alle vragen stelt of dat de vragen in 1x worden gepost. Als de 25 vragen gesteld zijn (geen tijdslimiet) krijgen jullie precies 24 uur om aan te geven waarom Giovanni is vermoord (€1000), door wie (€250) en hoe (€250). Wordt er niks geraden verdwijnt er €500 uit de pot.


Je stelt als volgt een vraag, altijd dikgedrukt en in het topic:

Vraag aan [naam verdachte]: [vraag]?

Succes Chief Detectives!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 11:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Rik schreef:
Citaat:
Mandje 12: inzicht in gemaakte test van een kandidaat naar keuze ( kies je de mol, dan zul je een willekeurige test van iemand anders krijgen )

Dan zou diegene toch weten wie de mol zou zijn :P?


Hoe zou jij dat dan weten? :P

Stel Jurrien was de mol, en je vroeg zijn test op. Dan kreeg je die van Joris, maar dat weet jij niet, dus ..

Ja ik dacht dat je dan wist van wie je m kreeg :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 11:54 
 
Hardtraxx Veteran

Ja dacht ik al :P niet dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De vragen die ik voorstel (dus niks officieels nog):

Heb je hem vermoord?
Waarom?

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 14:55 
 
Hardtraxx Veteran

Dusdanige directe vragen zullen inderdaad door alle vijf ontkennend worden beantwoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 19:14 
 
Hardtraxx Veteran

Niet allemaal tegelijk :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 10:38 
 
Hardtraxx Veteran

Ik leg bij deze een deadline op voor de eerste vraag, dit is 18:00 vanavond. Wordt deze deadline niet gehaald, verdwijnt er 500 euro uit de pot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vraag aan Padre Gianni Perluca: Wat kwam Giovanni bij je doen op de avond dat hij overleed?


We mogen zoveel vragen stellen en dit lijkt mij wel een goeie, dus ik stel hem gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 10:52 
 
Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Vraag aan Padre Gianni Perluca: Wat kwam Giovanni bij je doen op de avond dat hij overleed?


We mogen zoveel vragen stellen en dit lijkt mij wel een goeie, dus ik stel hem gewoon.


Ik nodigde hem uit, kwam niet uit zichzelf. Ik wilde Giovanni een berisping geven. Hij kwam nooit naar de mis. Giovanni heeft niets met de Katholieke kerk helaas, dat gaf hij ook aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 16:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Voor Mario dezelfde vraag:

Vraag aan Kruidenier Mario Pelle: bij je doen op de avond dat hij overleed?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 16:05 
 
Hardtraxx Veteran

Black Sunrise schreef:
Voor Mario dezelfde vraag:

Vraag aan Kruidenier Mario Pelle: bij je doen op de avond dat hij overleed?


Hij is inderdaad bij mij in de winkel geweest. Ik zal maar eerlijk zeggen dat ik die bewuste avond ruzie heb gehad met Giovanni. Hij komt altijd in mijn winkel, en gaat vervolgens afdingen op artikelen. Het is gewoon bijzonder onbeleefd! Heb hem eens goed de waarheid vertelt, dat hij niet zo'n krent moest zijn en de gewone prijs moest betalen, net als iedereen! Maar daarom vermoord ik hem natuurlijk niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 17:31 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Spreken de verdachten wel altijd de waarheid? Want ik zou nu best willen vragen waarom een kruidenier 's avonds laat nog open is...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 17:39 
 
Hardtraxx Veteran

Ja dat doen ze, alleen een rechtstreekse beschuldiging van moord zal iedere verdachte tegenspreken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 18:05 
 
Hardtraxx Veteran

Zucht, je snapt best wat ik bedoel, elk strafbaar feit zullen ze ontkennen ....
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 18:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor Antonio de Gambini dan ook dezelfde vraag

Vraag aan Antonio de Gambini: Wat kwam Giovanni bij je doen op de avond dat hij overleed?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 18:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zo'n gevoel dat het iets met de broers te maken heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 18:21 
 
Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Voor Antonio de Gambini dan ook dezelfde vraag

Vraag aan Antonio de Gambini: Wat kwam Giovanni bij je doen op de avond dat hij overleed?


Niet om ijs te halen in ieder geval, dat doet hij nooit. Giovanni probeert al een tijdje vrienden met me te worden. Ik denk dat hij merkte dat de mensen in het dorp hem niet mochten. Hij kwam zoals gewoonlijk even een praatje houden, maar ik heb het kort gehouden en gezegd dat ik nog werk te doen had. Hij gedroeg zich verder niet bijzonder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 19:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Armoedig kraampje, toch veel geld --> En dan over Barman Luigi de Gambini:
Firetrap schreef:
Een keerzijde van zijn vak is dat hij vaak roekeloze weddenschappen aangaat.

Dat geld zou Giovanni dus hebben kunnen winnen door de weddenschappen?

Mijn vraag dus aan Barman Luigi de Gambini: ben je veel geld kwijtgeraakt aan Giovanni?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 20:08 
 
Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Armoedig kraampje, toch veel geld --> En dan over Barman Luigi de Gambini:
Firetrap schreef:
Een keerzijde van zijn vak is dat hij vaak roekeloze weddenschappen aangaat.

Dat geld zou Giovanni dus hebben kunnen winnen door de weddenschappen?

Mijn vraag dus aan Barman Luigi de Gambini: ben je veel geld kwijtgeraakt aan Giovanni?


Giovanni hield nooit weddenschappen, altijd zuinig op zijn geld. Daardoor ben ik nooit geld aan hem kwijt geraakt. Ik heb alleen met hem gekaart die avond, zonder inzet dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 20:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Barman: wie heeft hem uitgenodigd voor dat potje kaarten en wie deden er nog meer mee van de verdachten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 21:53 
 
Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Barman: wie heeft hem uitgenodigd voor dat potje kaarten en wie deden er nog meer mee van de verdachten?


Het kaarten ging spontaan, Giovanni kwam elke avond immers langs. We hebben gekaart met 5 man: Ikzelf, Giovani, en Andres, Pepe en Carlo, boeren uit de omgeving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 22:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Vraag aan kruidenier Mario Pelle: Nadat je hem de waarheid had verteld wat betreft het afdingen, hoe reageerde Giovanni hierop?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 22:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

We weten nog niks van de dokter, dus hier de vraag aan hem:

Vraag aan Piero Gaspar: Wat kwam Giovanni bij je doen op de avond dat hij overleed?

Edit: Oops, was al een vraag :P
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic