Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-03-2020, 17:55 

Hardtraxx Veteran

Ik had het zoeken gestaakt vanwege wat onduidelijk welke klasse auto's en budget ik mag kiezen.
Dat is nu duidelijk, voorbeelden zijn Seat Aroma, Renault Capture etc. Autos van die klasse. Dus rond de 23000 en 27000 max

Suggesties?

Ben op zoek naar een sportieve maar ruime auto :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-03-2020, 18:17 

Kraak... Piep...

In ieder geval geen Arona of Captur doen. Sowieso als je sportief wilt, geen SUV doen. Die dingen zijn duurder, onzuiniger en oncomfortabeler dan hun normale hatchback versies (zoals Arona vs Ibiza en Captur vs Clio). Qua ruimte maakt het ook geen donder uit. Je betaalt veel meer voor niks, je zit alleen wat hoger.

Qua sportief moet je gewoon een sportieve motor nemen zoals een 1.6 Turbo oid.

Rond dat budget zou ik kijken bij dingen als:

Audi A1
Ford Focus
Kia C'eed
Hyundai i30
Mazda 3
Seat Leon
VW Golf

Vooral de Golf, Focus, Mazda 3 of de i30, die hebben nog sportieve motoren. De hogere Duitse merken zijn duurder en je krijgt minder. Fransen nooit aan beginnen want je krijgt minder kwaliteit voor de prijs.

Bovengenoemde zijn degelijke auto's met veel opties en zijn allemaal betrouwbaar en ruim genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-03-2020, 18:34 

Hardtraxx Veteran

Ja de boven genoemde zitten zeker In mijn lijstje.
Ik ben helemaal niet weg van die hoge hatchbacks. Duurder maar weinig anders zoals je zegt.

Ik kwam de Fiat Tupa tegen, opzicht een mooie auto maar heb totaal geen ervaring met Frans.
Ook zit ik te kijken naar Skoda Fabia of Octavia en anders Opel Astra

Goed kofferbak ruimte zegt niets want je levert vaak in bij de passagiers stoelen. Dus daar moet ik wel op letten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-03-2020, 21:47 

Kraak... Piep...

Nuracore schreef:
Ja de boven genoemde zitten zeker In mijn lijstje.
Ik ben helemaal niet weg van die hoge hatchbacks. Duurder maar weinig anders zoals je zegt.

Ik kwam de Fiat Tupa tegen, opzicht een mooie auto maar heb totaal geen ervaring met Frans.
Ook zit ik te kijken naar Skoda Fabia of Octavia en anders Opel Astra

Goed kofferbak ruimte zegt niets want je levert vaak in bij de passagiers stoelen. Dus daar moet ik wel op letten.

Dat scheelt, want Fiat is Italiaans :P. Fiat Tipo ziet er inderdaad wel leuk uit, maar ervaring met de nieuwe Fiats blijft wel dat er veel plastic in zit en dat het vrij simpel is. Plus als je sportief wilt moet je dus absoluut niet voor een Tipo gaan. Het is niet het grootste kwaliteitsproduct, dat was de sedan al niet. Daarnaast is de betere versie van die auto de Alfa Giulia of Guilietta nog een stuk duurder. Zelfde onderstel maar dan wel met de sportiviteit en goede afwerking.

Opel absoluut niet doen, is tegenwoordig van Peugeot en die dingen zijn er daardoor niet beter op geworden nadat ze al redelijk onbetrouwbaar en oncomfortabel waren. En Skoda zou ik ook niet doen, die laten tegenwoordig behoorlijk wat liggen in betrouwbaarheid en kwaliteit omdat VW dit expres doet om de prijs te laten zakken tegenover VW en Seat. Veel collega's van mijn vader hebben nieuwe Octavias en Fabias in de lease en ze hebben voortdurend klachten.

Met een Hyundai, VW, Ford, Mazda krijg je toch veel meer voor minder dus ik zou ook voor deze merken kiezen omdat je dan in ieder geval een stuk kwaliteit en comfort garantie hebt.

Bij veel merken kan je de achterbank wel verschuiven naar voren of naar achteren om net je passagiers of je kofferbak meer ruimte te geven trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-03-2020, 23:52 

Hardtraxx Elite

Haha wat lul je nou over Opel man.

De Astra J was best een berg ellende maar de nieuwe Astra K (recent een facelift gekregen) is super betrouwbaar en is nog een 100% GM product. Niks Frans aan.

Sowieso is Frans tegenwoordig best goed. De 308 II na de facelift is een topwagen, de oudere 308en zijn slecht. De Megane is ook een erg goede auto. Vooral diesels zijn Fransen heel goed in.

De nieuwe Golf is nog even afwachten de Golf 7 was best goed (itt tot de belachelijk slechte Golf 6), de nieuwe Focus, i30 en Ceed doen het ook heel goed in de tests.

Als het binnen budget is, zeker naar de Mazda 3 kijken. Is wat klein van binnen maar is overall een goede auto.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-03-2020, 00:05 

Kraak... Piep...

Ja bijna correct maat. Huidige aflopende Opel Astra heeft zijn eigen motor en systemen, niet van GM, aankomende heeft straks gewoon een Peugeot motor en verdere onderdelen zoals bekend is. En de huidige motoren zijn ook nog eens driecilinder motoren, wat een verschrikking is op de snelwegen. Daarnaast, als je naar zijn budget kijkt, dan krijg je voor dat geld zo goed als een basis model met de zwakste motor.

Also de 308 heeft alleen een facelift inderdaad, het meeste wat je er vindt, zoals het dashboard, is nog van de oude 308. Ze hebben dat ding omgegooid puur omdat ze de enorme bijtelling die je er bij kreeg niet meer konden geven.

Als ik sowieso de keuze moest maken was het een i30, daar krijg je tenminste nog een gewone 1.4 4 cilinder turbomotor en achterlijk veel waarde en betrouwbaarheid voor je geld. Plus je kan de best wel rijk aangeklede 1.4 versie daarvan krijgen nu met korting binnen je budget zo te zien. De 3 zou een goede 2e keuze zijn, die 3 cilinder ecomotoren van de Ford hoor ik nog niet enorm veel goeds over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-03-2020, 00:10 

Hardtraxx Elite

De huidige Astra is dus geen PSA zoals je suggereert.

De vorige 3 cilinder vond ik persoonlijk een goede motor. De nieuwe 3 cilinder heb ik nog niet mee gereden.

Maar idd, i30 (of de bijna gelijke Ceed) bovenaan je lijstje zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-03-2020, 00:12 

Kraak... Piep...

Exact.

01. Hyundai i30
02. Kia Cee'd
03. Mazda 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-03-2020, 16:00 

Hardtraxx Veteran

Mijn collega's hebben in Skoda gereden afgelopen jaren en die laten echt wat anders weten. Het zijn tegenwoordig goede auto's die goedkoop zijn maar waar je veel voor kan krijgen en samenstellen zonder dat het nog veel duurder word.

Ik kijk iig naar jullie opties en zal vragen voor test ritten
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-03-2020, 16:10 

Hardtraxx Elite

Mwah in jouw prijsklasse kom je bij de Scala uit en die werd finaal afgebrand in alle tests. Zo goedkoop zijn Skodas niet meer tegenwoordig aangezien ze gewoon gebruik maken van het VAG MQB platform en alle moderne aandrijflijnen.
Als je echt goedkoop wil shoppen moet je bij Dacia of Fiat gaan kijken maar dan rij je wel in een plastic mobiel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-03-2020, 17:36 

Hardtraxx Veteran

De i30 is dan wel flink vooruit gegaan qua rijcomfort als ik dit zo lees. Die variant uit 2007-2012 vind ik persoonlijk een draak om in te rijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-03-2020, 20:12 

Hardtraxx Elite

Yep, Hyundai en Kia zijn echt goede auto's tegenwoordig. Gaan per model echt 10 stappen vooruit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-03-2020, 17:34 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Mwah in jouw prijsklasse kom je bij de Scala uit en die werd finaal afgebrand in alle tests. Zo goedkoop zijn Skodas niet meer tegenwoordig aangezien ze gewoon gebruik maken van het VAG MQB platform en alle moderne aandrijflijnen.
Als je echt goedkoop wil shoppen moet je bij Dacia of Fiat gaan kijken maar dan rij je wel in een plastic mobiel.

Het gaat mij niet om het zo goedkoop mogelijk te maken he. Maar dat is wel de prijsklasse die ongeveer max kan. Dus het liefst iets in die klasse met wel wat luxe en wat fijn rijd ( dat laatste moet ik zelf achter komen)

Al is er wel wat onduidelijkheid omdat bijv de Arona als SUV word geclassificeerd.
Dus ja...

Verder de Ceed is wel interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-03-2020, 17:36 

Hardtraxx Elite

Nuracore schreef:
Het gaat mij niet om het zo goedkoop mogelijk te maken he.

Nuracore schreef:
Mijn collega's hebben in Skoda gereden afgelopen jaren en die laten echt wat anders weten. Het zijn tegenwoordig goede auto's die goedkoop zijn maar waar je veel voor kan krijgen en samenstellen zonder dat het nog veel duurder word.

Ik kijk iig naar jullie opties en zal vragen voor test ritten

Ik raakte hierdoor even in de war.
Maargoed, het is mij niet helemaal duidelijk waar je uit kan kiezen. Is het trouwens lease? Ben je beperkt in je keuze of mag het alles zijn, zolang het maar binnen dat budget valt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-03-2020, 18:10 

Hardtraxx Veteran

Haha ja sorry, was misschien niet handig geplaatst.

Het is een zakelijke lease in die prijs categorie. Ik ben vrij om elk merk te kiezen die ik wil als het maar in die prijs en classe valt.

Dus zullen voornamelijk hatchbacks, suv, sedans en stations zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-03-2020, 19:00 

Hardtraxx Elite

Naja de Arona en Captur zijn crossovers, weer een categorie opzichzelf maar (ik persoonlijk) vind het bejaardenbakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-03-2020, 20:37 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Naja de Arona en Captur zijn crossovers, weer een categorie opzichzelf maar (ik persoonlijk) vind het bejaardenbakken.

Ik houd er ook niet van, past ook echt niet bij mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18-03-2020, 15:44 

Hardtraxx Veteran

Aanstaande zaterdag heb ik een test rit met de Kia Ceed Sportwagon.
Ben erg benieuwd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18-03-2020, 16:19 

Hardtraxx Elite

Veel plezier :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28-03-2020, 17:47 

Hardtraxx Veteran

Het is een zware keuze strijd geworden tussen de Kia Ceed SW DynamicPlusLine met een 1.0 120pk motor en de Ford Focus SW Titanium Business met de 1.0 125PK motor.

Vandaag heb ik in beide mogen rijden en beide bevallen echt prima. Geen van deze twee doet te kort en kan daarom ook niet zeggen dat een van deze auto's klote is.

Beide hebben ze net zoveel functies behalve dat Focus iets dieper gaat in zijn techniek. De Focus stuurt wat zwaarder maar reageert goed waardoor je de weg goed voelt. De Kia doet eigenlijk alles voor je maar reageert ook erg goed. De Kia is alleen wat sportiever om in gebruik te nemen omdat de Kia overal bij helpt en gezellig met je meedoet terwijl de Focus wat tegenhoud. De Kia is dus wat meer speelser.

Wel merk je het verschil tussen het aantal pks. Ondanks dat de cilinder inhoud van de focus ter grote van een pak melk is merk je wel dat de motor iets meer moeite moet doen om de auto te verplaatsen. De Kia doet dit moeiteloos.

Kwam afwerking zijn ze beide in orde en is het interieur makkelijk en overzichtelijk. Wel moet ik zeggen dat het besturingssysteem van de 10" boordcomputer van de Focus erg fijn is. Daar is de Kia wat simpeler in. Maar ook dit zijn kleinigheidjes.

Omdat de voorwielen wat meer in de hoeken zijn verstopt hebben beide auto's voldoende ruimte in de achterbak, passagiers en bestuurder en word dit goed verdeelt. Prima gezinsauto dus.

Het grootste verschil is prijs. Ik betaal voor deze Kia Ceed Line 22 euro eigen bijdrage aan mijn baas wat bij de focus gelijk 47 euro extra is. Gezien het verschil minimaal lijkt te zijn ga ik toch voor de Ceed.

Nu nog een mooie kleur uitzoeken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30-03-2020, 07:08 

Hardtraxx Elite

Blue Flame of Track Red natuurlijk! :thumbsup:

Maar wat jij schrijft is inderdaad wel zo. Focus stuurt wat beter, maar heeft een klein motortje.
Qua prijs zit je bij de Ceed stukken beter.

Als de prijs zoveel scheelt en je qua auto allebei prima vind is de Ceed idd een goeie keuze :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-07-2020, 00:56 

Hardtraxxer

Ik ben op het moment aan het zoeken naar een 2e hands auto en mezelf aan het oriƫnteren wat er mogelijk is met mijn budget. Nou ben ik van plan om de auto minimaal 5 jaar te gaan rijden, zo'n 20.000km per jaar. Nu is het voor mij alleen een beetje onduidelijk bij wat voor kilometerstand een auto "op" is. Is dit 200.000? 250.000? 300.000? Ik snap dat dit natuurlijk voor elke auto/merk anders ligt, maar er is vast wel een gemiddelde of richtlijn wanneer een auto op is. Ik verwacht dus zo'n 100.000 kilometer te rijden met de auto. De vraag voor mij is nu of ik op zoek ga naar een auto die 100.000 op de teller heeft, of 150.000 (of nog meer). Het aanbod verschilt namelijk enorm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-07-2020, 01:22 

Hardtraxx Addict

Tja, Audi kan je best kopen met 250.000 op teller. Als je netjes de beurtjes doet kan die wel
5 ton draaien.
Let er dan wel op wat er al vervangen is aan de auto.
Denk aan koppelingsplaten, distributieriem.
Bijv. Peugeot of Renault houd wel op bij 350000 km.
Zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op bepaalde types/jaar tallen en hoe jij je auto behandeld ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-07-2020, 01:22 

Hardtraxx Veteran

Je kunt beter een auto kopen met 250d KM op de teller die meest woon-werk snelweg heeft gereden dan een auto die net zo oud is maar slechts 80d KM heeft gereden als boodschappenwagen van moeder de vrouw.

Vaak zijn ex-lease auto's wel goede wagens, veel snelweg KM's en op onderhoud is nooit bezuinigd.
Maar over het algemeen moet een degelijke auto tegenwoordig, mits goed onderhouden, makkelijk 300d KM kunnen rijden.

Zelfs stadsauto's kunnen zulke standen halen, maar eerlijk gezegd zou ik dan toch naar een wat ruimere auto kijken.

Let ook op dat sommige merken wel vervelende kwalen met zich mee kunnen dragen. Zo hebben bepaalde TSI motoren van Volkswagen, Audi, Skoda en Seat een mindere reputatie als het gaat om hun distributieketting. Ondanks dat deze onderhoudsvrij zou zijn, moet deze soms wel tijdig vervangen worden. Als de TSI motor ratelelende geluiden maakt, pas dan op. Vanaf 2014 zou dit wel verbeterd moeten zijn. Ook zijn er auto's van eerdere bouwjaren teruggeroepen uit coulance en de ketting vervangen.

Over het algemeen staan merken als Toyota, Mitsubishi, Mazda en ook Kia als erg betrouwbaar te boek.

Dat wil niet zeggen dat een auto van een ander merk altijd problemen geeft, zeker niet.
Tip: kijk op de website van de ANWB, daar kun je bij de occaission test lezen wat de Wegenwacht vindt ("Dit vindt de Wegenwacht", blauw kader) van een bepaald model. Erg goede informatie om te lezen hoe betrouwbaar een bepaald model wordt gevonden, of waar je juist op moet letten.
https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/zoeken/

Btw als ik een auto zoek op Autotrack, gebruik ik KM stand niet als zoekcriterium. Alleen maar model (hatchback/ station, etc) , brandstof, Cruise Control en prijs. Dan zie ik vanzelf wat er uitrolt aan keus
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-07-2020, 10:55 

Hardtraxx Veteran

Ultraterrorloudsound schreef:
Ik ben op het moment aan het zoeken naar een 2e hands auto en mezelf aan het oriƫnteren wat er mogelijk is met mijn budget. Nou ben ik van plan om de auto minimaal 5 jaar te gaan rijden, zo'n 20.000km per jaar. Nu is het voor mij alleen een beetje onduidelijk bij wat voor kilometerstand een auto "op" is. Is dit 200.000? 250.000? 300.000? Ik snap dat dit natuurlijk voor elke auto/merk anders ligt, maar er is vast wel een gemiddelde of richtlijn wanneer een auto op is. Ik verwacht dus zo'n 100.000 kilometer te rijden met de auto. De vraag voor mij is nu of ik op zoek ga naar een auto die 100.000 op de teller heeft, of 150.000 (of nog meer). Het aanbod verschilt namelijk enorm.

Ik zou je niet te veel blind staren op een km-stand. Belangrijkste is of een auto tijdig onderhoud heeft gehad, distributieriem vervangen en hoe de kilometers op de teller zijn gekomen (veel snelweg of korte ritjes). Vooral bij een hogere kilometerstand altijd goed om een onderhoudsboekje en eventuele facturen te checken of alles logisch eruit ziet.

Verder weet ik niet wat je budget is en wat voor soort auto je voorkeur heeft, maar dit kan natuurlijk ook nog verschillen. 200.000 km met een BMW is meestal geen probleem, maar doe je dat met een Peugeot 206, dan zit die vaak toch al richting het einde van zijn levensduur, maar ook bij beide afhankelijk van bovenstaande factoren. Succes met zoeken in ieder geval.
Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic