Tip van de dag:RomanAnthony wrote:Het raam van mijn auto is kapot en gaat niet meer verder omhoog dan 50%.
Het heeft afgelopen nacht vet veel geregend. En het gaat vandaag nog veel meer regenen.
Lachen.

Tip van de dag:RomanAnthony wrote:Het raam van mijn auto is kapot en gaat niet meer verder omhoog dan 50%.
Het heeft afgelopen nacht vet veel geregend. En het gaat vandaag nog veel meer regenen.
Lachen.

Ik heb zelf een CT200h en die heb ik geheel zonder problemen van de 198.000km tot de 260.000km (nu) gereden.paperclip wrote:Even een oude uit de sloot trekken.
Voor een nieuwe baan, waar in binnenkort begin, ben ik langzaamaan op zoek naar een nieuwe auto. Iets meer comfort en zuinig rijden zijn een must. Gezien ik nu in een Toyota Starlet rijd, is dat wel snel te redden. Qua kosten zal het evenaren van de Starlet moeilijk worden.
Bij +-130 km retour woon-werk op een dag wordt het toch wel tijd voor iets nieuws. Met een schuin oog heb ik een tijdje de Lexus Ct200H gevolgd, maar die prijzen zijn inmiddels boven mijn budget (voor auto's met een redelijke km-stand). Een Toyota Auris schijnt qua technologie hetzelfde te zijn en iets meer betaalbaarder.
Mee op vakantie (kamperen) kunnen is een groot pluspunt. Een gezin begin ik de komende tijd nog niet aan en mijn vriendin denkt er gelukkig ook nog zo over.
Ik ben benieuwd of jullie een aantal suggesties hebben! Mijn budget is €15.000. Liever minder, maar voor zeer goede wagens kan daar ook 1 á 2 duizend bij.
Als je geen laadpaal kan krijgen zou ik elektrisch skippen. Soms kan je het wel aanvragen dus ik zou even nakijken als ik jou was. Zo nee, zou ik hybride doen als je geen tankpas hebt. Anders kan je benzine ook gewoon meenemen.Nuracore wrote:Nou boys, kom maar door met de suggesties want het is weer zo ver. Na 5 jaar mag ik weer wisselen van auto. Dit mag benzine en electrisch. Ik ben zelf minder happig op het laatste omdat mijn gemeente nog met beperkte palen werkt die om de 300 meter worden geplaatst waarvan er maar 1 in mijn hele wijk staat en ik geen eigen oprit heb.
Nu zijn er in de wijk meer electrische auto's dan palen dus vergeet het maar een plekje te machtigen maar sta natuurlijk altijd open voor suggesties.
Aanstaande zaterdag ga ik de Skoda Enyag Coupé en Octavia Sedan proefrijden. Op de planning staat ook nog een Cupra, de populaire veredelde seat leon.
Ik ook op een catalogus waarde van 30000 tot 58000, afhankelijk of het benzine of electrisch is.
Sinds wanneer heeft een koelkast wielen en een stuur?Rickzel wrote:Ik rij in een 22 jaar oude lichtgrijze Honda Jazz waar mos op groeit.
Ford Fiësta uit 2008 die 2 weken terug de 250.000 heeft aangetiktRickzel wrote:Ik rij in een 22 jaar oude lichtgrijze Honda Jazz waar mos op groeit.
Voor een gemiddeld bedrag van 300,- per maand, incl benzine, verzekering en onderhoud rij jij niet maandelijks duizende kilometers. Laat staan in een auto die jij vet vind.Mark With A Tarrel wrote:Ik ga nooit begrijpen dat mensen zo'n bedrag over hebben voor een auto.
Poh, dat zijn ze he.Mark With A Tarrel wrote:Ford Fiësta uit 2008 die 2 weken terug de 250.000 heeft aangetiktRickzel wrote:Ik rij in een 22 jaar oude lichtgrijze Honda Jazz waar mos op groeit.
Leaseauto is het beste wat er is.Mark With A Tarrel wrote:Ik ga nooit begrijpen dat mensen zo'n bedrag over hebben voor een auto.
Rickzel wrote:Elk jaar bij de APK krijg ik te horen hoe goed dat ding nog is (alleen moet ik hem wat beter schoon houden).
Dus ben helemaal blijHebben een prima salaris samen maar geven niet zoveel om auto's dus zolang hij het nog doet, toppppp.
Is dat incl benzine?Die kia Ceed station van mij heeft alles er op en er aan en kost mij 250 euro per maand.
Ik schat dat ik de laatste tijd wel over de 2000km per maand kom met mijn Fiësta. Dan zit je alleen aan benzinekosten al snel naar 250 euro p/m te kijken. Gaat wel iets minder worden komende tijd.Nuracore wrote: Voor een gemiddeld bedrag van 300,- per maand, incl benzine, verzekering en onderhoud rij jij niet maandelijks duizende kilometers.
Laat staan in een auto die jij vet vind.
Die Peugeot zou ik links laten liggen, qua comfort is die echt niet best en voelt compleet plastic aan en is rumoerig. De elektrische modellen van Peugeot zijn prima (minder dan een Cupra) maar een moderne benzine Peugeot is 100% minder dan een Skoda.Nuracore wrote:Ondertussen in een Skoda Octavia en Enyaq gereden. Echt niet mijn autos in rijgedrag. Ze zien er mooi uit maar Kia rijd vooralsnog beter, gerichter en speelser.
Morgen de Peugeot 308 SW proberen en maandag Cupra Leon sportstourer.
Moet zeggen dat ik het tegenwoordige auto aanbod echt niet mooi vind. Zowel uiterlijk als opties zijn vooral hetzelfde en karig op enkele merken na.
Ik neig zelfs gewoon naar de Kia ProCeed te gaan want wat er zo op de markt is valt niet binnen mijn smaak op gebied van zakelijk.
Rij nu sinds september in m'n Audi A3 Sportback uit 2015.Grim wrote:Recent een nieuwe werkgever dus ook andere auto maar bij de vorige werkgever heb ik jaren lang een Audi A3 gereden. Zeer prima auto. Goed qua formaat, best zuinig en toch deftige Duitse kwaliteit.
Als dat in je budget zit (geen idee wat de autoprijzen in NL zijn), zeker eens naar gaan kijken.
Opzicht reed die nieuwe 308 SW best lekker en ziet de auto er zowel van binnen als buiten echt heel goed uit. Dashboard is mooi verwoven in het infotainment en de GUI van de infotainment is echt heel goed uitgedacht. Grootste nadeel en de deal breaker voor mij is het kleine hexagon achtige stuur die helaas niet optioneel is. Hierdoor kon ik niet comfortabel genoeg zitten en zit je met beide handen aan het stuur met je ellebogen tegen je ribbenkast aan. Niet fijn iig.Broken Balance wrote:Die Peugeot zou ik links laten liggen, qua comfort is die echt niet best en voelt compleet plastic aan en is rumoerig. De elektrische modellen van Peugeot zijn prima (minder dan een Cupra) maar een moderne benzine Peugeot is 100% minder dan een Skoda.Nuracore wrote:Ondertussen in een Skoda Octavia en Enyaq gereden. Echt niet mijn autos in rijgedrag. Ze zien er mooi uit maar Kia rijd vooralsnog beter, gerichter en speelser.
Morgen de Peugeot 308 SW proberen en maandag Cupra Leon sportstourer.
Moet zeggen dat ik het tegenwoordige auto aanbod echt niet mooi vind. Zowel uiterlijk als opties zijn vooral hetzelfde en karig op enkele merken na.
Ik neig zelfs gewoon naar de Kia ProCeed te gaan want wat er zo op de markt is valt niet binnen mijn smaak op gebied van zakelijk.
Kia is altijd een goede terugval optie. En als ik jou was zou ik ook nog kijken voor een Toyota Corolla Touring Sports. Die is goed meetbaar met de Kia en heeft ook goede looks. Maar qua opties, looks en interieur versla je idd niet snel een Kia Proceed als je kijkt naar die klasse.
Rond het weekend van Defqon wordt 'ie geleverd. Blij met deze auto, gezien de prijs/kwaliteitverhouding en alle opties!Remi wrote:Ik heb recent ook moeten kiezen, kom nu van een volledig aangeklede Polo R-line met panoramadak, Beats by Dre, enzovoorts. Ik wilde iets soortgelijks maar wat groters. Zodoende ben ik voor een Skoda Scala Monte Carlo gegaan met alle opties er op, dan zit je rond de 40.000 euro en nog een acceptabel bedrag aan bijtelling. Wél een ruime, sportieve auto die volledig is aangekleed en toch betaalbaar. Persoonlijk heb ik liever zo'n auto dan een 'kale' variant van bijvoorbeeld Audi.