Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2022 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Het raam van mijn auto is kapot en gaat niet meer verder omhoog dan 50%.

Het heeft afgelopen nacht vet veel geregend. En het gaat vandaag nog veel meer regenen.

Lachen.


Tip van de dag:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2022 19:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

paperclip schreef:
Even een oude uit de sloot trekken.

Voor een nieuwe baan, waar in binnenkort begin, ben ik langzaamaan op zoek naar een nieuwe auto. Iets meer comfort en zuinig rijden zijn een must. Gezien ik nu in een Toyota Starlet rijd, is dat wel snel te redden. Qua kosten zal het evenaren van de Starlet moeilijk worden.

Bij +-130 km retour woon-werk op een dag wordt het toch wel tijd voor iets nieuws. Met een schuin oog heb ik een tijdje de Lexus Ct200H gevolgd, maar die prijzen zijn inmiddels boven mijn budget (voor auto's met een redelijke km-stand). Een Toyota Auris schijnt qua technologie hetzelfde te zijn en iets meer betaalbaarder.

Mee op vakantie (kamperen) kunnen is een groot pluspunt. Een gezin begin ik de komende tijd nog niet aan en mijn vriendin denkt er gelukkig ook nog zo over.

Ik ben benieuwd of jullie een aantal suggesties hebben! Mijn budget is €15.000. Liever minder, maar voor zeer goede wagens kan daar ook 1 á 2 duizend bij.


Ik heb zelf een CT200h en die heb ik geheel zonder problemen van de 198.000km tot de 260.000km (nu) gereden.
Die kun je gerust kopen, zelfs al is de km stand wat hoger.
Bij Lexus krijg je ook 10 jaar (en 200.000km) garantie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2024 22:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou boys, kom maar door met de suggesties want het is weer zo ver. Na 5 jaar mag ik weer wisselen van auto. Dit mag benzine en electrisch. Ik ben zelf minder happig op het laatste omdat mijn gemeente nog met beperkte palen werkt die om de 300 meter worden geplaatst waarvan er maar 1 in mijn hele wijk staat en ik geen eigen oprit heb.

Nu zijn er in de wijk meer electrische auto's dan palen dus vergeet het maar een plekje te machtigen maar sta natuurlijk altijd open voor suggesties.

Aanstaande zaterdag ga ik de Skoda Enyag Coupé en Octavia Sedan proefrijden. Op de planning staat ook nog een Cupra, de populaire veredelde seat leon.

Ik ook op een catalogus waarde van 30000 tot 58000, afhankelijk of het benzine of electrisch is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2024 22:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Nou boys, kom maar door met de suggesties want het is weer zo ver. Na 5 jaar mag ik weer wisselen van auto. Dit mag benzine en electrisch. Ik ben zelf minder happig op het laatste omdat mijn gemeente nog met beperkte palen werkt die om de 300 meter worden geplaatst waarvan er maar 1 in mijn hele wijk staat en ik geen eigen oprit heb.

Nu zijn er in de wijk meer electrische auto's dan palen dus vergeet het maar een plekje te machtigen maar sta natuurlijk altijd open voor suggesties.

Aanstaande zaterdag ga ik de Skoda Enyag Coupé en Octavia Sedan proefrijden. Op de planning staat ook nog een Cupra, de populaire veredelde seat leon.

Ik ook op een catalogus waarde van 30000 tot 58000, afhankelijk of het benzine of electrisch is.


Als je geen laadpaal kan krijgen zou ik elektrisch skippen. Soms kan je het wel aanvragen dus ik zou even nakijken als ik jou was. Zo nee, zou ik hybride doen als je geen tankpas hebt. Anders kan je benzine ook gewoon meenemen.

Mijn aanraders:

GEEN SUV's, geldverspilling, oncomfortabel en onzuinig en eigenlijk zijn het gewoon de gewone modellen op stelten. Also, skip alles Italiaans, Frans en moderne Volvo's zijn ook niet meer heel best, voor dat geld zou ik Ford ook skippen gezien hun aankleding en comfort best karig is anno 2024. Ik meende ook dat je toen de tijd een station wou.

Als je een beetje luxe en/of sportief wilt:
Audi A4 Avant, BMW 320E/330E Touring, Hyundai i30 Wagon NLine
Gewoon goed wat auto voor je geld.

Als je betrouwbaarheid en een goede middenweg van alles wilt:
Cupra Leon Sportstourer, Hyundai i30, Kia Ceed Sportswagon, Toyota Corolla Touring Sports
Allemaal betrouwbaar en goede allround auto's.

VW en Skoda zou ik links laten liggen, Cupra is wel echt een veel chillere auto om in te zijn. De moderne Golf is wel iets verbeterd, maar toen ik met mijn pa ging kijken voor hem voelde beide merken hun nieuwe modellen best wel karig aan.

Als je elektrisch gaat, dan wil je iets wat in veel omstandigheden goeie range heeft en Kia en Hyundai leiden op dat moment dat segment, by far ook. Een Ioniq 5 of een EV6 zijn beiden goede auto's die je ook weer kan pluggen in je huis en met hun zonnepanelen sturen ze stroom terug het huis in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 00:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het klopt dat ik eerder ook een Station wilde en koos toen ook voor een Kia Ceed Station waar ik ook 5 jaar met plezier in gereden heb. Kia's zijn echt heerlijke auto's, rijden lekker speels en zijn ontzettend betrouwbaar. Ik heb in 5 jaar tijd nooit pech gehad of problemen op een enkele airco defect na vanwege een productie fout maar dat was ook zo opgelost. Wat betreft functies, toeters en bellen krijg je bij Kia ook echt veel voor weinig geld.

In principe ben ik een station wel uitgegroeid als in de ruimte die ik niet meer nodig heb. Dus kleiner rijden mag, is geen pré.

5 jaar geleden heb ik al eens gekeken naar een Hyundai maar daar vond ik de aankleding echt te karig en goedkoop aanvoelen. Het dashboard voelde en zag er echt uit als dat oude McDonalds plastic...

De Cupra Leon Sportstourer heb ik inderdaad in de smiezen en zien er prima uit.

Mijn droom auto is toch wel een Audi maar dan zit je al gauw aan de 40000+ en lever ik best wat in op comfort in vergelijking. Misschien had ik de eisen wat meer uit moeten spreken.

Mijn werkgever interesseert de catalogus waarde niet echt. Maar wel de Co2 emissie die maar max 130 g/km mag zijn. Dus dat kort al in op de Avant geloof ik.

Ik heb geen eigen oprit dus een elektrische auto word lastig en zie het vooralsnog niet zitten om de zoveel tijd langs de tankstation te staan laden. Ik kan hem dus ook niet aan mijn zonnepanelen hangen helaas en dat zou ik denk ik ook niet willen aangezien de baas betaald voor de elektra van de auto. Eerlijk is eerlijk, zou dan een dief van mijn eigen terugleverende energie zijn.

Voor mij persoonlijk ligt de catalogus waarde ook aan wat voor auto het is, benzine of elektrisch.
Ik zou voor benzine niet verder dan 45000 willen en voor elektrisch niet verder dan 60000. Dan word het maandelijks wel veel en moet zeggen dat het aantal kilometers wat ik maak dat niet waard is om hoger te gaan.

Franse auto's hebben mij nooit echt aangesproken. En in een Skoda heb ik nooit gereden dus kan niet echt vergelijken met wat het eerder in kwaliteit was. Zo op de brochure ziet het er natuurlijk altijd wel goed uit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 08:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik rij in een 22 jaar oude lichtgrijze Honda Jazz waar mos op groeit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 09:54 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Ik rij in een 22 jaar oude lichtgrijze Honda Jazz waar mos op groeit.


Sinds wanneer heeft een koelkast wielen en een stuur?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 11:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ik rij in een 22 jaar oude lichtgrijze Honda Jazz waar mos op groeit.


Ford Fiësta uit 2008 die 2 weken terug de 250.000 heeft aangetikt :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 12:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Recent een nieuwe werkgever dus ook andere auto maar bij de vorige werkgever heb ik jaren lang een Audi A3 gereden. Zeer prima auto. Goed qua formaat, best zuinig en toch deftige Duitse kwaliteit.

Als dat in je budget zit (geen idee wat de autoprijzen in NL zijn), zeker eens naar gaan kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb recent ook moeten kiezen, kom nu van een volledig aangeklede Polo R-line met panoramadak, Beats by Dre, enzovoorts. Ik wilde iets soortgelijks maar wat groters. Zodoende ben ik voor een Skoda Scala Monte Carlo gegaan met alle opties er op, dan zit je rond de 40.000 euro en nog een acceptabel bedrag aan bijtelling. Wél een ruime, sportieve auto die volledig is aangekleed en toch betaalbaar. Persoonlijk heb ik liever zo'n auto dan een 'kale' variant van bijvoorbeeld Audi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 16:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ga nooit begrijpen dat mensen zo'n bedrag over hebben voor een auto.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 16:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Ik ga nooit begrijpen dat mensen zo'n bedrag over hebben voor een auto.


Voor een gemiddeld bedrag van 300,- per maand, incl benzine, verzekering en onderhoud rij jij niet maandelijks duizende kilometers. Laat staan in een auto die jij vet vind.

Die kia Ceed station van mij heeft alles er op en er aan en kost mij 250 euro per maand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 17:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Rickzel schreef:
Ik rij in een 22 jaar oude lichtgrijze Honda Jazz waar mos op groeit.


Ford Fiësta uit 2008 die 2 weken terug de 250.000 heeft aangetikt :cool:


Poh, dat zijn ze he.

Mijn Honda Jazz net de 130K haha. Heb hem 7 jaar geleden van m'n oma overgenomen. Kan er m'n hele gezin + kinderwagens in kwijt. Elk jaar bij de APK krijg ik te horen hoe goed dat ding nog is (alleen moet ik hem wat beter schoon houden).

Dus ben helemaal blij :lol: Hebben een prima salaris samen maar geven niet zoveel om auto's dus zolang hij het nog doet, toppppp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Ik ga nooit begrijpen dat mensen zo'n bedrag over hebben voor een auto.

Leaseauto is het beste wat er is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 18:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Elk jaar bij de APK krijg ik te horen hoe goed dat ding nog is (alleen moet ik hem wat beter schoon houden).

Dus ben helemaal blij :lol: Hebben een prima salaris samen maar geven niet zoveel om auto's dus zolang hij het nog doet, toppppp.



Hahaha heel herkenbaar. De mijne is overgeheveld van m'n zusje want die moest ineens een dikkere bak hebben toen ze een vriendje kreeg die in dikke auto's haar op kwam halen. 100% hardcore sticker aan de achterkant er wel even af gekrabt. Kan me niet herinneren dat ik er tijdens een APK meer dan 100 euro aan uit heb moeten geven voor een nieuw boutje oid. Laatst heeft de AH bezorgbus er wel tegenaan gezeten, dus er komt nog een nieuwe rechter voorlamp aan.


Citaat:
Die kia Ceed station van mij heeft alles er op en er aan en kost mij 250 euro per maand.


Is dat incl benzine?

Nuracore schreef:
Voor een gemiddeld bedrag van 300,- per maand, incl benzine, verzekering en onderhoud rij jij niet maandelijks duizende kilometers.

Laat staan in een auto die jij vet vind.


Ik schat dat ik de laatste tijd wel over de 2000km per maand kom met mijn Fiësta. Dan zit je alleen aan benzinekosten al snel naar 250 euro p/m te kijken. Gaat wel iets minder worden komende tijd.

Helaas heb ik geen mogelijkheid tot lease. Mijn werkgever (Provincie Noord-Brabant) vergoed ook woon-werk reiskosten niet echt chill meer vanaf dit jaar mits je volledig elektrisch rijdt / OV pakt (hier ook geen oprit + vrij parkeren dus elektrisch is nog kut).

Dienstreizen mag je ook niet meer met fossiele brandstofvoertuigen doen en moet ik nu iedere keer een MyWheels voor fixen. Vind dat niet helemaal gemak / fair, helemaal omdat ik niet een standaard vaste kantoorpik ben maar het hele land door ga (ofja, niet echt hoger dan Zwolle, maar iig ver bover de Maas voor Brabantse begrippen), maar ze betalen me aan de andere kant ook een idioot salaris voor werk wat voor mij als hobby aanvoelt, dus dat compenseert weer mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 19:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die 250 is wel incl benzine maar moet ook bekennen dat dit middels een tankpas is die de werkgever betaald. De Kia lease ik al 5 jaar en word tijd voor een nieuwe. Vond het een mooie deal.

Niet dat ik vandaag de dag de 250 nog ga halen hoor dat zal met deze economie en de ingestorte auto markt wel minimaal 350 worden vrees ik.

En zoals de mensen die wij zijn, willen we nooit minder maar altijd meer of gelijk aan xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2024 00:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ondertussen in een Skoda Octavia en Enyaq gereden. Echt niet mijn autos in rijgedrag. Ze zien er mooi uit maar Kia rijd vooralsnog beter, gerichter en speelser.

Morgen de Peugeot 308 SW proberen en maandag Cupra Leon sportstourer.
Moet zeggen dat ik het tegenwoordige auto aanbod echt niet mooi vind. Zowel uiterlijk als opties zijn vooral hetzelfde en karig op enkele merken na.

Ik neig zelfs gewoon naar de Kia ProCeed te gaan want wat er zo op de markt is valt niet binnen mijn smaak op gebied van zakelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was nog zo blij over mijn oude vertrouwde rijdende dassenburcht de honda jazz. Dit weekend stond er ineenkeer een dikke vette plas water onder de achterbank, :lol: De flora en fauna in die bak wordt wel heel bijzonder zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 20:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ondertussen in een Skoda Octavia en Enyaq gereden. Echt niet mijn autos in rijgedrag. Ze zien er mooi uit maar Kia rijd vooralsnog beter, gerichter en speelser.

Morgen de Peugeot 308 SW proberen en maandag Cupra Leon sportstourer.
Moet zeggen dat ik het tegenwoordige auto aanbod echt niet mooi vind. Zowel uiterlijk als opties zijn vooral hetzelfde en karig op enkele merken na.

Ik neig zelfs gewoon naar de Kia ProCeed te gaan want wat er zo op de markt is valt niet binnen mijn smaak op gebied van zakelijk.


Die Peugeot zou ik links laten liggen, qua comfort is die echt niet best en voelt compleet plastic aan en is rumoerig. De elektrische modellen van Peugeot zijn prima (minder dan een Cupra) maar een moderne benzine Peugeot is 100% minder dan een Skoda.

Kia is altijd een goede terugval optie. En als ik jou was zou ik ook nog kijken voor een Toyota Corolla Touring Sports. Die is goed meetbaar met de Kia en heeft ook goede looks. Maar qua opties, looks en interieur versla je idd niet snel een Kia Proceed als je kijkt naar die klasse.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2024 09:29 
 
Hardtraxx Elite

Grim schreef:
Recent een nieuwe werkgever dus ook andere auto maar bij de vorige werkgever heb ik jaren lang een Audi A3 gereden. Zeer prima auto. Goed qua formaat, best zuinig en toch deftige Duitse kwaliteit.

Als dat in je budget zit (geen idee wat de autoprijzen in NL zijn), zeker eens naar gaan kijken.


Rij nu sinds september in m'n Audi A3 Sportback uit 2015.
Echt een top wagen, vooral het optrekken blijft iedere dag weer feest.
De auto zit vol opties, is een automaat dus hoop deze nog lang te mogen rijden, staat nu 114K op de teller.

Enige waar ik over twijfel is om android carplay er in te laten bouwen, iemand hier ervaring mee?
In principe is de Audi MMI ook prima alleen voelt android carplay toch nét wat beter aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2024 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Nuracore schreef:
Ondertussen in een Skoda Octavia en Enyaq gereden. Echt niet mijn autos in rijgedrag. Ze zien er mooi uit maar Kia rijd vooralsnog beter, gerichter en speelser.

Morgen de Peugeot 308 SW proberen en maandag Cupra Leon sportstourer.
Moet zeggen dat ik het tegenwoordige auto aanbod echt niet mooi vind. Zowel uiterlijk als opties zijn vooral hetzelfde en karig op enkele merken na.

Ik neig zelfs gewoon naar de Kia ProCeed te gaan want wat er zo op de markt is valt niet binnen mijn smaak op gebied van zakelijk.


Die Peugeot zou ik links laten liggen, qua comfort is die echt niet best en voelt compleet plastic aan en is rumoerig. De elektrische modellen van Peugeot zijn prima (minder dan een Cupra) maar een moderne benzine Peugeot is 100% minder dan een Skoda.

Kia is altijd een goede terugval optie. En als ik jou was zou ik ook nog kijken voor een Toyota Corolla Touring Sports. Die is goed meetbaar met de Kia en heeft ook goede looks. Maar qua opties, looks en interieur versla je idd niet snel een Kia Proceed als je kijkt naar die klasse.


Opzicht reed die nieuwe 308 SW best lekker en ziet de auto er zowel van binnen als buiten echt heel goed uit. Dashboard is mooi verwoven in het infotainment en de GUI van de infotainment is echt heel goed uitgedacht. Grootste nadeel en de deal breaker voor mij is het kleine hexagon achtige stuur die helaas niet optioneel is. Hierdoor kon ik niet comfortabel genoeg zitten en zit je met beide handen aan het stuur met je ellebogen tegen je ribbenkast aan. Niet fijn iig.

Gisteren de Cupra Sportstourer 245PK mogen proberen. Wat een beest is dat zeg. Rijd wel lekker en als je wilt helpt het je enorm met het rijden dus dikke + voor comfort. Enige wat echt jammer is is dat de interieur van recycled plastic is, dat voel en zie je heel goed. Daarnaast is het infotainment echt een onoverzichtelijke draak. Nu heb ik er zo min mogelijk last van omdat na 10s Android auto start haha.

Tot nu toe staat deze auto wel op mijn nr1 als potentiele auto.

Kia ben ik natuurlijk al gewend en dat merk ik direct aan dat ik dit overal mee aan het vergelijken ben. Het rijgedrag van de Kia blijft echt ongekend en de prijs/kwaliteit verhouding in betrouwbaarheid en functies is heel hoog. Maar helaas veranderd Kia al jaren niets aan het uiterlijk en innerlijk van deze benzine auto's en verwacht ik ook niet dat ze dit nog gaan doen want ze willen zich volledig op elektrisch richten. Ondanks dat ik dus weet wat ik aan de Ceed SW of ProCeed heb zie ik het niet echt zitten om weer 5 jaar lang te staren naar dezelfde uiterlijk. Dan rijd ik eigenlijk al 10 jaar lang hetzelfde voor mijn gevoel en noem mij maar verwend maar dat zou ik eigenlijk niet willen en ontneemt het rij plezier een beetje. Ik zou juist graag iets nieuws voor ogen willen hebben waar ik mijn ogen opnieuw naar kan uitkijken en met plezier weer in kan rijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2024 09:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ik heb recent ook moeten kiezen, kom nu van een volledig aangeklede Polo R-line met panoramadak, Beats by Dre, enzovoorts. Ik wilde iets soortgelijks maar wat groters. Zodoende ben ik voor een Skoda Scala Monte Carlo gegaan met alle opties er op, dan zit je rond de 40.000 euro en nog een acceptabel bedrag aan bijtelling. Wél een ruime, sportieve auto die volledig is aangekleed en toch betaalbaar. Persoonlijk heb ik liever zo'n auto dan een 'kale' variant van bijvoorbeeld Audi.


Rond het weekend van Defqon wordt 'ie geleverd. Blij met deze auto, gezien de prijs/kwaliteitverhouding en alle opties! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helaas gaat mijn leasemaatschappij niet akkoord met de prijs van de Cupra Sportstourer. Dus we gaan weer terug naar de tekentafel. Het word zeer waarschijnlijk een Kia ProCeed GT-line
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 13:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

BEN HIER IN EUROPA
BLIJFT HIER TOT IK DOOD GA
AUTOTOPPA
AUTOTOPPA
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paling schreef:
BEN HIER IN EUROPA
BLIJFT HIER TOT IK DOOD GA
AUTOTOPPA
AUTOTOPPA

gap.
Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic