Jordy schreef:
paperclip schreef:
Dat zit er helaas niet in, want het betreft een takke overheid
Fixed
Een Toyota Auris is qua techniek inderdaad precies hetzelfde als een Lexus CT200h en een Toyota Prius. Zuinig en zo ver ik weet ook heel betrouwbaar. Je zou ook nog een klasse kleiner kunnen kijken waarbij je een nieuwere auto kunt kopen.
Volkswagen Polo, Hyundai i20, Kia Rio, Renault Clio. Koreaanse auto's staan ook wel redelijk bekend om een degelijke betrouwbaarheid, en met een nieuwer exemplaar heb je zelfs eventueel nog fabrieksgarantie, Hyundai 5 jaar en onbeperkte km, Kia 7 jaar met maximaal 150.000 km.
Dan zou je eventueel ook nog op een Kia Ceed of Hyundai i30 kunnen zoeken. Ik weet zo snel niet of dit in het budget past, maar dan heb je iig weer wat opties erbij.
Kanttekening is wel dat je bij Kia in die 7 jaar alles moet hebt laten fixen en onderhouden bij een Kia garage, zo niet vervalt de garantie meteen. Mijn Kia heeft officieel ook nog garantie maar het is vervallen omdat de vorige eigenaar hem niet bij een Kia garage liet onderhouden. Bij Hyundai heb je vrije keuze geloof ik.
Verder zou ik een Renault echt links laten liggen. Heb een Megane een paar dagen meegehad omdat ze nog wat dingen moesten onderhouden aan de Kia. Het rijdt wel met wat tempo, het is sportief, maar het is verre van comfortabel en de logica achter het interieur en gebruik is echt ver te zoeken, heel Frans. Naast dat ze niet echt betrouwbaar zijn.
De Toyota Auris is inderdaad ook een goede optie, al vind ik die oudere generatie echt absurd lelijk. Die nieuwe generatie is dan weer een van de mooiste normale auto's die je tegenwoordig kan kopen imo. Maar als je voor snelwegcomfort en zuinigheid gaat dan is een Auris Hybride echt een goede optie idd, zelfde techniek ook wat je zegt.
Kleinere auto's heb je vaak wel iets nieuwere opties voor beter budget. Maar dan lever je vaak wel iets in qua snelwegcomfort en gebruikscijfers op de snelweg. Deze win je dan weer bij stadsverkeer en lagere snelheden. Het blijven meer stadswagens. Ik zou het dan houden bij een i20 of als je hybrid gaat, een 1.5 Yaris (by far de zuinigste).
Mijn Rio is een redelijk comfortabele snelwegcruiser, zeker met alle opties er op en er aan die ik heb, maar qua verbruik en snelheid heb je er niet zo veel aan. Traag beestje dat op de snelweg bij 110 rond de 1 op 17 rijdt, dat ga je ook krijgen van een Ibiza of een Fabia. De Hyundai trek je wel een 1 op 20 uit, de praktijktesten geven de Hyundai qua zuinigheid ook wel de beste cijfers.