Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2020 23:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De beste diesels komen juist uit Frankrijk. Onzin om die meteen af te serveren.
De 1.5dci van Renault/Dacia en de 1.6HDI (de 8 klepper) van PSA (zit oa in Peugeot, Citroen, DS, Ford) zijn allebei enorm betrouwbaar en zuinig. Maar met 20000km zal diesel misschien net niet rendabel zijn.

Over het algemeen zijn Toyota/Lexus hele goede auto's die prima hoge KM standen aankunnen mits het onderhoud goed en tijdig uitgevoerd is. Je betaald er alleen wat meer voor over het algemeen.

Alles van VAG rond bouwjaar 2010-2015 waar TSI of Tfsi achterop staat sowieso vermijden, evenals PSA/Bmw/Mini met een THP motor. Gegarandeerd probleembakken. Bij VAG van diezelfde bouwjaren ook de DSG automaten vermijden.
Nieuwe Opels zijn best goed, rond de jaren 2008-2014 hebben ze slechte versnellingsbakken gemonteerd en de turbo motoren van diezelfde jaren staan als dorstig en onbetrouwbaar te boek, hoewel wel beter als de TSI/THP motoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2020 09:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
De beste diesels komen juist uit Frankrijk. Onzin om die meteen af te serveren.
De 1.5dci van Renault/Dacia en de 1.6HDI (de 8 klepper) van PSA (zit oa in Peugeot, Citroen, DS, Ford) zijn allebei enorm betrouwbaar en zuinig. Maar met 20000km zal diesel misschien net niet rendabel zijn.


Je hebt het alleen over de motoren, wat inderdaad nog wel redelijk kan maar er zit wel veel meer aan een auto wat kapot kan dan alleen een motor he?

En zeker daar zijn Opels en Fransen en Italianen (met elektriciteit vooral) heel goed in. Blijf het altijd vreemd dat mensen dat ontkennen, het gemiddelde en de anwb cijfers en al het andere spreekt het tegen maar omdat Henk zelf een betrouwbare heeft geldt het niet voor de rest.

Ik gaf al aan dat er uitzonderingen en er zijn aspecten (nieuwheid/uitrusting) die meetellen, maar procentueel heb je bewezen meer kans op euvels met die auto's, dat komt echt niet uit de lucht vallen en werkelijk bijna iedereen in mijn directe kring heeft wel issues met vooral Opel en Peugeot gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2020 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zelf 7 jaar lang Opel gereden (4 modellen) en daarvan was er 1 de grootste ellende ooit (Astra J 1.4 turbo). Die raad ik iedereen absoluut af. De elektra mankeerde overigens niks aan, alles wat kapot ging was puur mechanisch (koelvloeistoflekkage, 3 lekke pakkingen op het blok, vaste remmen, vernsnellingsbakrevisie, gescheurd turbohuis) De andere 3, Corsa B, Astra G en Corsa D waren in mijn bezit hele goede betrouwbare auto's. De technisch bijna gelijke Merriva, Insignia en Mokka met dezelfde techniek als de J kennen allemaal dezelfde problemen.
Het nieuwe model, de Astra K, staat overigens wel als betrouwbaar te boek. De 1.6cdti is een goede motor, de 1.0T en 1.4T ook.

Een Peugeot heb ik ook, 208 met 1.6hdi motor, rijdt al 60000km zonder problemen, nog geen onkosten (buiten regulier onderhoud om) aan gehad. Die cijfers van reliability index en van de anwb zijn natuurlijk wel een beetje vertekend. Zo heb je in de 208 ook de 1.6THP motor, die trekt het gemiddelde flink omlaag. Daarnaast zijn de eerste bouwjaren (voor de facelift) ook een stuk minder betrouwbaar dan het facelift model. Van die laatste zijn eigenlijk maar weinig structurele problemen bekend. Wel is de kwaliteit van de lak een dingetje vind ik. Onze 208 is nu 4,5 jaar oud en de lak ziet eruit alsof die auto al 10 jaar oud is. De 308 1 is misschien wel de slechtste auto die er op de markt is, dat bewijzen veel van die betrouwbaarheidstests ook. Komt ook weer door de THP motoren maar ook de VTi's zijn niet vrij van problemen. De 308 2 is dan weer beter, de 1.2PureTechs zijn goede motoren maar de kwaliteit van de 308 2 laat wel te wensen over. Inmiddels is daar echter ook weer een facelift model van en ook die kent zo goed als geen structurele problemen.

Mijn zwager is monteur bij Renault en die zegt ook eerlijk dat er wel wat probleemmotoren zijn bij Renault (Oa de 1.2TCe en 1.4TCe) maar dat over het algemeen hedendaagse Renaults gewoon erg betrouwbaar zijn. Met name de 1.5dCi motoren zijn onverwoestbaar, de 1.6 16V motoren ook. Ja, er zit meer aan een auto wat kapot kan, maar dat gaat gewoon niet kapot. Grappig genoeg zijn de elektrische modellen van Renault dan weer minder betrouwbaar, de eerste Zoë's hebben allemaal het probleem dat de motoren kapot gaan. De nieuwste Zoë's zien de garage ook weer heel snel na aflevering, ik weet zo even niet wat het probleem was maar die halen de 10000km ook niet.

Voor kwaliteit betaal je gewoon, je kunt een extra reparatie incalculeren. Neem bijv de 308 2, die schaf je heel goedkoop aan. Je kunt ook op safe spelen en een Mazda of Toyota/Lexus kopen, die zijn gewoon een stuk duurder in aanschaf maar de kans dat je daar problemen mee krijgt zijn idd een stuk kleiner. Feit blijft gewoon dat autorijden geld kost en wie denkt dat ie er met een beurtje á €200 euro per jaar wel is die maakt een grote denkfout.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2020 11:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ook goed kan helpen voor de betrouwbaarheid is om een auto uit een laat bouwjaar van dat model te kopen. Je ziet bij gloednieuwe modellen toch vaker nog elektrische problemen (software gerelateerd vaak tegenwoordig) en ook vaker terugroepacties voor bepaalde technische mankementen.

Aan het einde van levenscyclus van een model zijn dat soort zaken eigenlijk altijd wel verholpen en is dat model volledig uit ontwikkeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2020 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze woensdag binnen gekregen :D Was qua bijtelling heel gunstig door een actie bij Volvo, anders had 'ie nooit binnen 't budget gepast

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2020 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja dat model loopt al zo lang mee dat je die nu wel erg voordelig kan leasen :) Welke motor ligt erin?

Blijf het echt een top auto vinden. Heb ooit een weekje als vervangend vervoer een V40 T4 R-design meegekregen, echt een top bak, rijdt super en het facelift model (met die thor koplampen) ziet er gewoon nog erg strak uit. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2020 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit is een T3 automaat Polar+ Sport uitvoering, ook met R-design
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2020 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kia Ceed Sportwagon DynamicPlus line is besteld en komt 11 augustus mijn kant op :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2020 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Kia Ceed Sportwagon DynamicPlus line is besteld en komt 11 augustus mijn kant op :)


:thumbsup:
Welke kleur?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2020 15:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Nuracore schreef:
Kia Ceed Sportwagon DynamicPlus line is besteld en komt 11 augustus mijn kant op :)


:thumbsup:
Welke kleur?


Heel veel zullen het er niet mee eens zijn maar ik heb voor Wit gekozen.
Vond die kleur toch wat meer bij deze auto tot zijn recht komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2020 17:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alles beter dan zilvergrijs :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2020 21:39 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Afbeelding

Rijd nu een kleine 2 maanden een VW T-Cross 1.0 Life Business, heel tevreden mee. Voldoende ruimte om mijn 2 meter lange gestel comfortabel kwijt te kunnen, rijdt heel stil en rustig en zit een meer dan prima airco in. Heel blij mee op dit soort dagen, zeker aangezien in mijn vorige auto de airco defect was :P .

Enige nadeel: een maand na aanschaf besloot VW van iedere leaseauto een gratis automaat te maken. Dat heb ik helaas net gemist haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2020 00:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Koop een zieke auto en woon in krot dan. Status is alles.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 19:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De auto is binnen hoor :D heerlijk ding met allerlei toeters en bellen :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 14:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Even een oude uit de sloot trekken.

Voor een nieuwe baan, waar in binnenkort begin, ben ik langzaamaan op zoek naar een nieuwe auto. Iets meer comfort en zuinig rijden zijn een must. Gezien ik nu in een Toyota Starlet rijd, is dat wel snel te redden. Qua kosten zal het evenaren van de Starlet moeilijk worden.

Bij +-130 km retour woon-werk op een dag wordt het toch wel tijd voor iets nieuws. Met een schuin oog heb ik een tijdje de Lexus Ct200H gevolgd, maar die prijzen zijn inmiddels boven mijn budget (voor auto's met een redelijke km-stand). Een Toyota Auris schijnt qua technologie hetzelfde te zijn en iets meer betaalbaarder.

Mee op vakantie (kamperen) kunnen is een groot pluspunt. Een gezin begin ik de komende tijd nog niet aan en mijn vriendin denkt er gelukkig ook nog zo over.

Ik ben benieuwd of jullie een aantal suggesties hebben! Mijn budget is €15.000. Liever minder, maar voor zeer goede wagens kan daar ook 1 á 2 duizend bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 15:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is er niks te leasen via je nieuwe werkgever?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 15:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat zit er helaas niet in, want het betreft een tak van de overheid
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 15:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ligt een beetje aan wat je op je auto per sé wilt hebben, wat je graag zou willen hebben maar geen must is en wat niet belangrijk is.

Ook het formaat van de auto, wat voor motor (grootte, elektrisch/diesel/benzine, pk), maximale kilometerstand e.d.

Maar afgaande van de Lexus neem ik aan dat je een beetje luxe wilt met wat pit op de snelweg, genoeg opties, betrouwbaarheid en een C klasse auto. Ik zou dan kijken naar een 2015 >:

Ford Focus
Hyundai i30
Kia C'eed
Mazda 3
Volvo V40
VW Golf 7 (of 7,5)

Elk is over het algemeen prima maar schittert weer net wat uit in andere aspecten. De Focus en 3 zijn sportief, de Volvo en Golf zijn luxe en goed afgewerkt en de Kia en Hyundai zijn extreem betrouwbaar en veel waar voor je geld.

Wat je het liefst wilt ligt dus aan meer dingen, maar als ik zo algemeen kijk zou ik tussen die 6 opties kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

paperclip schreef:
Dat zit er helaas niet in, want het betreft een takke overheid

Fixed :thumbup:

Een Toyota Auris is qua techniek inderdaad precies hetzelfde als een Lexus CT200h en een Toyota Prius. Zuinig en zo ver ik weet ook heel betrouwbaar. Je zou ook nog een klasse kleiner kunnen kijken waarbij je een nieuwere auto kunt kopen.

Volkswagen Polo, Hyundai i20, Kia Rio, Renault Clio. Koreaanse auto's staan ook wel redelijk bekend om een degelijke betrouwbaarheid, en met een nieuwer exemplaar heb je zelfs eventueel nog fabrieksgarantie, Hyundai 5 jaar en onbeperkte km, Kia 7 jaar met maximaal 150.000 km.

Dan zou je eventueel ook nog op een Kia Ceed of Hyundai i30 kunnen zoeken. Ik weet zo snel niet of dit in het budget past, maar dan heb je iig weer wat opties erbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 15:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Thanks voor de tips!

Diesel (en LNG) is/zijn bij voorbaat uitgesloten. Elektrisch is lastig aangezien ik geen eigen oprit heb en niet gebonden wil zijn aan openbare laadpalen. Een hybride zou leuk zijn, maar voor mij is het voornamelijk belangrijk dat die zuinig rijdt.

Qua kilometerstand is 100.000 wel zo'n beetje de grens. Hangt natuurlijk ook wel een beetje van het type auto af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 15:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
paperclip schreef:
Dat zit er helaas niet in, want het betreft een takke overheid

Fixed :thumbup:


Gelukkig betalen ze wel aardig :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 16:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
paperclip schreef:
Dat zit er helaas niet in, want het betreft een takke overheid

Fixed :thumbup:

Een Toyota Auris is qua techniek inderdaad precies hetzelfde als een Lexus CT200h en een Toyota Prius. Zuinig en zo ver ik weet ook heel betrouwbaar. Je zou ook nog een klasse kleiner kunnen kijken waarbij je een nieuwere auto kunt kopen.

Volkswagen Polo, Hyundai i20, Kia Rio, Renault Clio. Koreaanse auto's staan ook wel redelijk bekend om een degelijke betrouwbaarheid, en met een nieuwer exemplaar heb je zelfs eventueel nog fabrieksgarantie, Hyundai 5 jaar en onbeperkte km, Kia 7 jaar met maximaal 150.000 km.

Dan zou je eventueel ook nog op een Kia Ceed of Hyundai i30 kunnen zoeken. Ik weet zo snel niet of dit in het budget past, maar dan heb je iig weer wat opties erbij.


Kanttekening is wel dat je bij Kia in die 7 jaar alles moet hebt laten fixen en onderhouden bij een Kia garage, zo niet vervalt de garantie meteen. Mijn Kia heeft officieel ook nog garantie maar het is vervallen omdat de vorige eigenaar hem niet bij een Kia garage liet onderhouden. Bij Hyundai heb je vrije keuze geloof ik.

Verder zou ik een Renault echt links laten liggen. Heb een Megane een paar dagen meegehad omdat ze nog wat dingen moesten onderhouden aan de Kia. Het rijdt wel met wat tempo, het is sportief, maar het is verre van comfortabel en de logica achter het interieur en gebruik is echt ver te zoeken, heel Frans. Naast dat ze niet echt betrouwbaar zijn.

De Toyota Auris is inderdaad ook een goede optie, al vind ik die oudere generatie echt absurd lelijk. Die nieuwe generatie is dan weer een van de mooiste normale auto's die je tegenwoordig kan kopen imo. Maar als je voor snelwegcomfort en zuinigheid gaat dan is een Auris Hybride echt een goede optie idd, zelfde techniek ook wat je zegt.

Kleinere auto's heb je vaak wel iets nieuwere opties voor beter budget. Maar dan lever je vaak wel iets in qua snelwegcomfort en gebruikscijfers op de snelweg. Deze win je dan weer bij stadsverkeer en lagere snelheden. Het blijven meer stadswagens. Ik zou het dan houden bij een i20 of als je hybrid gaat, een 1.5 Yaris (by far de zuinigste).

Mijn Rio is een redelijk comfortabele snelwegcruiser, zeker met alle opties er op en er aan die ik heb, maar qua verbruik en snelheid heb je er niet zo veel aan. Traag beestje dat op de snelweg bij 110 rond de 1 op 17 rijdt, dat ga je ook krijgen van een Ibiza of een Fabia. De Hyundai trek je wel een 1 op 20 uit, de praktijktesten geven de Hyundai qua zuinigheid ook wel de beste cijfers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2022 08:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Top, hier kan ik wel wat mee :thumbup:

Broken Balance schreef:
De Toyota Auris is inderdaad ook een goede optie, al vind ik die oudere generatie echt absurd lelijk. Die nieuwe generatie is dan weer een van de mooiste normale auto's die je tegenwoordig kan kopen imo. Maar als je voor snelwegcomfort en zuinigheid gaat dan is een Auris Hybride echt een goede optie idd, zelfde techniek ook wat je zegt.


Ik moet zeggen dat de nieuwste Corolla Hatchbacks er ook zeer goed uit zien, maar die vallen ver boven mijn budget.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2022 08:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ja die bedoelde ik eigenlijk ook :P

Ze hebben de naam Corolla in Europa naar Auris veranderd in 2006 oid, maar nu weer terug veranderd naar Corolla met dat nieuwe model. Maar die en de nieuwe Yaris zien er echt nice uit, maarja, het zijn natuurlijk wel gloednieuwe auto's.

Voor looks wat binnen jouw budget valt zou ik sowieso een Ford Focus, Kia C'eed of een Hyundai i30/i20 kiezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2022 09:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het raam van mijn auto is kapot en gaat niet meer verder omhoog dan 50%.

Het heeft afgelopen nacht vet veel geregend. En het gaat vandaag nog veel meer regenen.

Lachen.
Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic