Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116 ... 1291  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 13:31 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Wie weet doe je dronken een keer iets heel doms en ben je verder een brave burger, hoef je nog niet permanent voor gestraft te worden door levenslang weggestopt te worden. Uiteraard staat er een straf op, maar verhalen over mensen doodschieten, op een boot zetten etc..


Als ik dronken ben probeer ik niet mensen dood te trappen hoor. En daarnaast zijn deze gasten niet dronken. We hebben het hier over fucking poging tot doodslag, niet een winkeldiefstalletje volgens mij?

Citaat:
Nee sorry ik zie het gewoon echt niet. Hoezo zijn ze niet te helpen? Omdat het Marokkanen zijn? Ik zie het gewoon echt niet. Met zo'n instelling gaat het ook sowieso niet lukken.


Omdat ze iemand als een stel achterlijke primaten helemaal de tering in schoppen misschien? Wat valt daar aan te helpen dan? Enige manier waarop ik me daarin zou kunnen vinden is als die jongen een famielielid van hun wat had aangedaan of weet ik veel wat. En ik heb niet heel veel verbeelding nodig om te weten dat dat 99.9% zeker niet zo is. Ho, inb4 pvv tokkie. Stel dat Michael P. een lichte straf had gehad en na 5 jaar weer rondliep, had je dan ook gedacht 'Hij heeft nu straf gehad, hij zal vast nooit meer een meisje aanraken'? Bepaalde mensen zijn gewoon ziek in hun hoofd, en daar val je wmbt ook onder als je zo koelbloedig iemand kapot schopt. Dit is niet even een gemiddeld puber ruzietje he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 13:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Taakstraffen zijn ook effectiever dan celstraffen
Daarnaast zouden ze eigenlijk weer dienstplicht moeten invoeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 13:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Citaat:
Wie weet doe je dronken een keer iets heel doms en ben je verder een brave burger, hoef je nog niet permanent voor gestraft te worden door levenslang weggestopt te worden. Uiteraard staat er een straf op, maar verhalen over mensen doodschieten, op een boot zetten etc..


Als ik dronken ben probeer ik niet mensen dood te trappen hoor. En daarnaast zijn deze gasten niet dronken. We hebben het hier over fucking poging tot doodslag, niet een winkeldiefstalletje volgens mij?

Citaat:
Nee sorry ik zie het gewoon echt niet. Hoezo zijn ze niet te helpen? Omdat het Marokkanen zijn? Ik zie het gewoon echt niet. Met zo'n instelling gaat het ook sowieso niet lukken.


Omdat ze iemand als een stel achterlijke primaten helemaal de tering in schoppen misschien? Wat valt daar aan te helpen dan? Enige manier waarop ik me daarin zou kunnen vinden is als die jongen een famielielid van hun wat had aangedaan of weet ik veel wat. En ik heb niet heel veel verbeelding nodig om te weten dat dat 99.9% zeker niet zo is. Ho, inb4 pvv tokkie. Stel dat Michael P. een lichte straf had gehad en na 5 jaar weer rondliep, had je dan ook gedacht 'Hij heeft nu straf gehad, hij zal vast nooit meer een meisje aanraken'? Bepaalde mensen zijn gewoon ziek in hun hoofd, en daar val je wmbt ook onder als je zo koelbloedig iemand kapot schopt.


De gene die ik afgelopen weekend sprak heeft iets velen malen ergers gedaan. Toch is hij geholpen en leeft hij weer normaal mee in onze maatschappij. Ook leek hij oprecht spijt te hebben. Het kan dus wel. Niet vergeten dat dit om pubers gaat. Die ontwikkelen zich nog en moeten nog volwassen worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 13:48 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Niet vergeten dat dit om pubers gaat. Die ontwikkelen zich nog en moeten nog volwassen worden.


Ik was ook kneiter irritant en was tegen alles en iedereen toen ik 14-16 was. Maar volgens mij heeft deze vorm van mishandeling niks, maar dan ook niks te maken met puber zijn en nog volwassen moeten worden. Op je 8e hoor je al te weten dat dit door en door ziek is en niet kan. Dit is niet nog volwassen moeten worden, dit is gewoon in je jeugd al een grote knik in je hersenen te hebben, dat verandert echt niet zoveel meer. De persoonlijkheid van een persoon zo'n 360 turn laten maken dat hij van iemand bijna doodschoppen naar een normaal functionerend mens gaat lijkt mij vrij onmogelijk. En dan noem je een voorbeeld op. Maar ik durf te wedden dat bij dit soort delicten, het veel vaker voorkomt dat dezelfde fout weer word begaan dan dat de desbetreffende persoon nooit meer iets uithaalt.

Daarbij is het toch ook gewoon zo dat ogenschijnlijk normale mensen die iets extreems doen er vaak iets achter zit zoals een hoog oplopende ruzie/impuls/geld/blablabla factoren. Gewoon iemand kapot trappen omdat het kan staat daar los van. Ik durf te wedden dat het slachtoffer in deze niks, 0 komma 0 gedaan heeft bij deze ratten wat ook maar een klein beetje deze actie zou kunnen goedpraten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 13:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Broken Balance schreef:
Als ze het weer doen dreigen er hardere straffen, plus ze worden nu toch al sociaal gelyncht. Je kan pas oordelen of ze zo zijn nadat ze de straf hebben ontvangen en als ze het weer doen.


Ja ben ik het gewoon niet mee eens. Als je dit uberhaupt 1x doet heb je al een psychische aandoening.


Fout.

9/10 keer komt dit door slechte opvoeding, slechte scholing, maatschappelijke status enz.

Natuurlijk is dit hun schuld en is het verschrikkelijk, maar als ze dit zomaar zonder enige achtergrond uit het niets zouden doen dan zou elke willekeurige Nederlander dit uit het niets kunnen doen. Als ze psychotisch zijn dan had je dit al eerder aan individueel gedrag kunnen zien, dan hoef je ze niet in een groepje te gooien, dan had een zo'n gast in zn eentje al wel vaker iets begaan.

Daarom roep ik ook altijd straf de ouders. Het is niet dat ieder kind die dit doet het goed heeft, en je moet ze ook niet belonen voor dit gedrag door te zeggen dat ze meer geld/maatschappelijke kansen oid hadden moeten krijgen. Want dan hebben ze er in essentie zelf niets voor hoeven doen en zo krijg je alleen maar meer schoffies die dit gedrag gaan vertonen zodat ze het in verlengde beter krijgen.

Wil je dat dit soort kinderen strikter worden behandeld en dat dit soort kinderen minder in het straatbeeld komen. Straf de ouders EN de kinderen voor hun gedrag. Dat dwingt ze tot opvoeding, correctie of überhaupt helemaal geen kinderen nemen als ze toch weten dat ze hun kind niet normaal kunnen opvoeden.

Die kinderen lynchen helpt niet, vervolgens doen die ouders er niks aan, komt het kind flink in de problemen en gaat waarschijnlijk nog verder het verkeerde pad op. Jij roept zo hard dat ze het toch wel weer doen, als je ze zo afbeult wel ja, wat hebben ze dan nog te verliezen als je ze alles al afneemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Citaat:
Niet vergeten dat dit om pubers gaat. Die ontwikkelen zich nog en moeten nog volwassen worden.


Ik was ook kneiter irritant en was tegen alles en iedereen toen ik 14-16 was. Maar volgens mij heeft deze vorm van mishandeling niks, maar dan ook niks te maken met puber zijn en nog volwassen moeten worden. Op je 8e hoor je al te weten dat dit door en door ziek is en niet kan. Dit is niet nog volwassen moeten worden, dit is gewoon in je jeugd al een grote knik in je hersenen te hebben, dat verandert echt niet zoveel meer. De persoonlijkheid van een persoon zo'n 360 turn laten maken dat hij van iemand bijna doodschoppen naar een normaal functionerend mens gaat lijkt mij vrij onmogelijk. En dan noem je een voorbeeld op. Maar ik durf te wedden dat bij dit soort delicten, het veel vaker voorkomt dat dezelfde fout weer word begaan dan dat de desbetreffende persoon nooit meer iets uithaalt.


Dat zeg ik toch ook niet? Ook al zijn er wel degelijk factoren die wel mee kunnen spelen bij zo'n uitbarsting. Pubers zijn van het doen en denken niet aan lange termijn. Ook zijn ze extreem gevoelig voor groepsgedrag. Dus als 1 of 2 personen beginnen, lacht de rest vrolijk mee of doen ze zelfs mee. En zelfs al zitten daar pubers bij die het niet aan kunnen zien, die zullen er heus niks van zeggen. Zijn ze te bang voor. Qua groepsdynamica en pedagogiek valt aan deze situatie dus wel degelijk het een en ander te verklaren.
Het betekent natuurlijk niet dat puberteit een oorzaak is van geweld bij pubers. Er zijn factoren die mee kunnen spelen/versterken van zo'n situatie. Niet alles is zo zwart op wit zoals jij het wil schetsen.

Anyways wat ik bedoelde is dat zij nog niet zijn ontwikkeld. Deze ontwikkeling kan er juist voor zorgen dat ze meer empathie opbrengen en inzien wat ze fout hebben gedaan. Ik zeg niet dat het ook zo gaat gebeuren, maar het is wel een factor om rekening mee te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 14:24 
 
Hardtraxx Veteran

Misschien ben ik gewoon mijn hoop bij dit soort gasten wel kwijt. Hoe vaak willen mensen zich nog aan dezelfde steen stoten. Nee misschien helpen de extreme oplossingen niet, maar het wordt hier allemaal geschetst alsof het rechtssysteem in NL perfect functioneert. Ga dat maar tegen alle families vertellen die iemand uit hun familie zijn verloren door moord, extreme mishandeling, weet ik veel wat nog allemaal. Regelmatig komt de dader na vrijlating gewoon weer in dezelfde straat wonen. Die niet via een of andere wet naar een andere stad kan worden verhuisd. Heb nu niet zo 1,2,3 een bron, maar dat is dus echt regelmatig het geval geweest. Google het maar. Genoeg mensen die in angst leven omdat dader weer leuk rondloopt. Allemaal leuk en aardig die humaniteit, maar het slachtoffer wordt altijd vergeten.

Citaat:
Ook al zijn er wel degelijk factoren die wel mee kunnen spelen bij zo'n uitbarsting. Pubers zijn van het doen en denken niet aan lange termijn. Ook zijn ze extreem gevoelig voor groepsgedrag. Dus als 1 of 2 personen beginnen, lacht de rest vrolijk mee of doen ze zelfs mee. En zelfs al zitten daar pubers bij die het niet aan kunnen zien, die zullen er heus niks van zeggen. Zijn ze te bang voor. Qua groepsdynamica en pedagogiek valt aan deze situatie dus wel degelijk het een en ander te verklaren.


Ik heb die groepssdruk shit nooit zo begrepen. Biologisch gezien zal het vast zo zijn, m.i mis je gewoon empathie als je erbij staat en ernaar kijkt. Op de basisschool, en in de brugklas was er bij ons ook altijd wel 1 of 2 personen die wat minder stevig in hun schoenen stonden en waar altijd een groepje omheen stond. Ik ben altijd opgekomen voor klasgenoten die gepest werden, mee gepraat, vaak werden ze door zo'n 'peptalk' wat feller als ze nog een keer gepest werden en werd het minder snel geprobeerd nog een keer te doen, tot het helemaal niet meer voorkwam. En ik had toen altijd al het gevoel dat ik (een van) de enige was die voor ze opkwam. Niemand durft z'n muil open te trekken voor onrecht. Stoer man, geen eigen persoonlijkheid hebben en altijd meelachen met de rest. No way dat ik daarbij wil horen. Als ik al bij kleine plagerijtjes voor iemand opkwam, hoe moeilijk kan het dan zijn op te komen voor iemand die de tering in geschopt word.. Juist als je een sterke eigen wil/persoonlijkheid hebt, val je op. Juist dan dwing je respect af tussen al die 14jarige meelopertjes. Ze pakken altijd iemand die niet terug slaat. Bij iedereen proberen ze het en uiteindelijk degene die het meest accepteert, word het doelwit. Mep je 1x terug durven ze niks meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 14:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als het wetboek werd geschreven door de slachtoffers hadden we nu overvolle gevangenissen en hadden we waarschijnlijk nog de doodstraf, de guillotine en een touw aan een stuk hout ergens staan.

Natuurlijk is het erg en het is goed als men er voor op komt. Maar je moet dit echt niet 100% bij die jongens gaan zoeken. Is het hun schuld dat ze dit doen? 100%, is de rede dat ze zo doen hun schuld? Niet altijd. Kunnen zij voor alle gevolgen aansprakelijkheid tonen? Vraag ze maar waarom ze in zo'n groep zitten of waarom ze dat deden, vaak weten ze geen antwoord. Dit is allemaal sociale wetenschap. Het kan angst zijn om zelf slachtoffer te worden, het kan het gevoel zijn ergens bij te horen, het kan zijn om af te sluiten van de wereld, het kan door een slechte opvoeding zijn gekomen of mishandeling.

Zoals nu en in alle voorgaande stukken genoemd zijn er tig andere dingen die er bij komen kijken en is het niet zo op te lossen. Dat die jongens zo zijn is een gevolg van iets, je moet de oorzaak aanpakken, niet dweilen met de kraan open.

Maar gezien ouders geen aansprakelijkheid hebben, leraren (waar de kinderen een groot deel van hun jeugd bij doorbrengen) mogen ook niks doen behalve zeggen handje schudden. Zodat er in ieder geval (dan geforceerd) initiatief is om je kind op te voeden of geen kinderen te nemen als je weet dat je ze niet kan opvoeden.

Ik blijf zelf bij het feit dat je boetes voor ouders moet invoeren vanuit de overheid en vanuit de school, de kinderen in ieder geval passende straffen geven, maar ook straffen waarmee je de ouders raakt.

Tegelijkertijd ben ik zeker wel voor meer bevoegdheden voor de politie en meer politie. Maar dit 100% niet alleen voor hangpubertjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee natuurlijk is ons rechtssysteem niet perfect. Maar de mensen die altijd roepen dat ons rechtssysteem hopeloos, oneerlijk of te links is, kennen ons rechtssysteem niet eens goed. Die baseren dat op wat dumpertfilmpjes, internet kopjes van NU.nl of NOS. Dat wil ik gewoon graag verdedigen. Ondanks dat ik ons rechtssysteem ook niet perfect ken.

En wat BB zegt sluit ik me helemaal bij aan. Niet alleen de puber aanpakken, maar het hele systeem waar zo'n kind in leeft aan de band leggen. Zo help je een 'hopeloos' persoon als deze kinderen het beste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 14:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Maar je moet dit echt niet 100% bij die jongens gaan zoeken. Is het hun schuld dat ze dit doen? 100%, is de rede dat ze zo doen hun schuld? Niet altijd. Kunnen zij voor alle gevolgen aansprakelijkheid tonen? Vraag ze maar waarom ze in zo'n groep zitten of waarom ze dat deden, vaak weten ze geen antwoord. Dit is allemaal sociale wetenschap.


Dit stuk is misschien juist wel het probleem! Alles maar psychisch uit proberen te vogelen met elkaar, waarom doet iemand dit, waarom handelt diegene zo.. Altijd het gedrag maar proberen te bepalen en praten met Doctorandus die en die.. Sommige dingen doe je gewoon niet en daar is dat filmpje het schoolvoorbeeld van! Gewoon weer ouderwets over de knie en een paar stokslagen (ter voorbeeld dan hé), dan wil men het wel laten in ieder geval ;) Althans vroeger wel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 14:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dit is aan de ouders om te doen. Natuurlijk is niet alles psychisch.

Maar sociale wetenschap is meer denken waar het aan ligt op sociaal maatschappelijk gebied dan denken wat er in het hoofd van zo'n kind speelt. Dat is gewoon psychologie.

Maar daarom zeg ik ook, ouders moeten strikter zijn op dat gebied. Ik kreeg ook wel eens een tik vroeger als ik niet normaal deed en ik ben hartstikke braaf :loving:. Ik wil niet zeggen dat kinderen slaan goed is, het kan helpen bij sommigen maar aan de andere kant heb je ook kindermishandeling. En een puber van 17 over de knie doen is nou niet echt effectief denk ik.

Maar daarom dus ook, ouders meer aansprakelijk stellen voor gebrek aan opvoeding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
Broken Balance schreef:
Maar je moet dit echt niet 100% bij die jongens gaan zoeken. Is het hun schuld dat ze dit doen? 100%, is de rede dat ze zo doen hun schuld? Niet altijd. Kunnen zij voor alle gevolgen aansprakelijkheid tonen? Vraag ze maar waarom ze in zo'n groep zitten of waarom ze dat deden, vaak weten ze geen antwoord. Dit is allemaal sociale wetenschap.


Dit stuk is misschien juist wel het probleem! Alles maar psychisch uit proberen te vogelen met elkaar, waarom doet iemand dit, waarom handelt diegene zo.. Altijd het gedrag maar proberen te bepalen en praten met Doctorandus die en die.. Sommige dingen doe je gewoon niet en daar is dat filmpje het schoolvoorbeeld van! Gewoon weer ouderwets over de knie en een paar stokslagen (ter voorbeeld dan hé), dan wil men het wel laten in ieder geval ;) Althans vroeger wel!


Maar het is dus wel vanuit een sociaal oogpunt te verklaren. Met een gezonde opvoeding en normale vriendenkring had hij dit waarschijnlijk niet gedaan. Elk persoon is een product van een aantal factoren. Genen, opvoeding en omgeving zijn toch wel het belangrijkste. Of wil je zeggen dat dit zomaar gebeurt en er geen reden voor is? Snap echt niet wat je met je post bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2019 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sneeuw en gladheid door sneeuw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2019 13:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Sneeuw en gladheid door sneeuw.


Mensen die op een sneeuw/ijsvrije weg (80 km/h weg buiten de bebouwde kom) 25/30 km/h rijden omdat er sneeuw langs de weg ligt.. :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2019 13:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
Joey schreef:
Sneeuw en gladheid door sneeuw.


Mensen die op een sneeuw/ijsvrije weg (80 km/h weg buiten de bebouwde kom) 25/30 km/h rijden omdat er sneeuw langs de weg ligt.. :mad:


Zit gewoon tussen de oren inderdaad. Vanochtend in de wijk ook een paar keer geslipt, dus toen ik bij de snelweg aankwam was ik ook wel voorzichtig. Maar al snel bleek dat je gewoon 100 kan zonder problemen of gevaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2019 13:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

10 a 20 kmpu liggende aan hoe glad de weg is snap ik prima, maar 70 kmpu te langzaam is ronduit gevaarlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2019 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
10 a 20 kmpu liggende aan hoe glad de weg is snap ik prima, maar 70 kmpu te langzaam is ronduit gevaarlijk.


Dit. Vooral als iemand wat harder aan komt rijden en ineens in de remmen moet, omdat er iemand voor je zo traag aan het rijden is. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2019 14:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
Joey schreef:
Sneeuw en gladheid door sneeuw.


Mensen die op een sneeuw/ijsvrije weg (80 km/h weg buiten de bebouwde kom) 25/30 km/h rijden omdat er sneeuw langs de weg ligt.. :mad:


Snap er ook niks van.
Ben gistermiddag gewoon met 120km/h naar huis gereden. Het wegdek was nat, maar niet glad. Ook de N-wegen niet.
Een paar uur later staat er 2000 km file:/
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2019 08:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tandkas ontsteking :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2019 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Keurt het nog niet goed, maar dit is toch wel interessant. Blijkt gewoon een pestkop te zijn waarvan zijn 'verdiende' loon uit de hand liep. Zo zie je maar weer, mensen hebben snel hun oordeel klaar staan, al helemaal als het Marokkanen betreft.

https://www.dumpert.nl/mediabase/761391 ... bully.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2019 14:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sja, er zijn er altijd meerdere kanten aan een verhaal.
En ik keur geweld ten alle tijde niet goed, maar het 'schoolplein-gevechtje' op het filmpje wat je nu deelt ziet er toch wat onschuldiger uit dan met 3 of 4 man op iemand in staan trappen die op de grond ligt en al heeft aangegeven dat ie zich heeft overgegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2019 14:40 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Keurt het nog niet goed, maar dit is toch wel interessant. Blijkt gewoon een pestkop te zijn waarvan zijn 'verdiende' loon uit de hand liep. Zo zie je maar weer, mensen hebben snel hun oordeel klaar staan, al helemaal als het Marokkanen betreft.

https://www.dumpert.nl/mediabase/761391 ... bully.html


Heb je die filmpjes ook gekeken? Zijn gewoon allemaal 1v1, ik zie Tommy niet samen met 5 anderen 1 guy 5 minuten lang bewerken tot het bloed rondvliegt. Kom met een filmpje waarop dat laatste te zien is, dan valt er te vergelijken.

En die tekst valt al helemaal niet serieus te nemen, lijkt wel geschreven door een 12-jarige.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2019 14:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Keurt het nog niet goed, maar dit is toch wel interessant. Blijkt gewoon een pestkop te zijn waarvan zijn 'verdiende' loon uit de hand liep. Zo zie je maar weer, mensen hebben snel hun oordeel klaar staan, al helemaal als het Marokkanen betreft.


Dan ben je verkeerd geïnformeerd.. Deze "gevechten" waren onderling afgesproken met wederzijds goedkeuren, 1 op 1, gewoon stoerdoenerij zonder elkaar (echt) te verwonden! Niks interessants aan dus ;)

Bron: ouders van Tommy in een statement, kan het verhaal helaas niet terugvinden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2019 15:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Zo zie je maar weer, mensen hebben snel hun oordeel klaar staan, al helemaal als het Marokkanen betreft.

Oké man, dat hebben deze jochies toch echt aan zichzelf te danken. Daar veranderen de filmpjes die je nu stuurt helemaal niks aan. Hoop dat je dat inziet, in plaats van het te bagatelliseren.
Vorige  1 ... 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116 ... 1291  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic