Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115 ... 1291  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Oke man. Linkse rakker.

Mooie dooddoener. Jammer dat je niet wilt praten, maar me alleen wilt wegzetten.
Citaat:
Dit soort volk hoor je idd niet eindeloos vast te zetten, hier hoor je gewoon een regen kogels doorheen te jagen. Dit soort zal het toch nooit leren. En die jongen zal hier zijn hele leven mee rondlopen, tenminste mentaal en wellicht dat die ook wel iets permanents heeft opgelopen aan z'n gezicht tijdens dit filmpje.

Dat dit gebeurt is niet goed te praten en deze twee tiener verdienen ook absoluut straf. Gezien dat het hele voorval op video staat is er in ieder geval een stuk bewijs, dus dat gaat de goede kant op. Dat het slachtoffer geholpen moet worden: natuurlijk. Zowel psychisch als lichamelijk waar nodig. Maar wat heb je er aan om dan die twee daders dood te schieten? Wat schiet je er mee op behalve dat een deel van de samenleving dan "opgeruimd staat netjes" kan zeggen? Wil je dan een politiestaat als samenleving met veel zware wapens en waar je niet op een normale manier met politie om kan gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:15 
 
Hardtraxx Veteran

Ten eerste, hoezo 'die twee daders'? Zijn er 10+, de rest staat erbij en kijkt er naar = medeplichtig. En ja dan heb ik liever een staat zoals jij in je laatste zin benoemt, weet dan dat ik me niet druk hoef te maken omdat het 9 van de 10 keer dezelfde lui zijn met nektasjes en rattenkapsels. Change my mind en stuur maar een filmpje van een tiental Roderiks en Jannen die een jongen zo mishandelen. Daders worden hier geknuffeld en als je bij filmpjes als deze nog kan relativeren is er gewoon iets mis met je gevoel. Zelfde bij al die gevallen waar dronken bestuurders iemand doodrijden en een boete en een taakstraf krijgen. Het is toch niet meer te geloven hier, wist ook niet dat in deze tijd nog mensen zijn die daar nog met een omweg omheen lullen. Trouwens ook mooi hoe je jezelf hier tegenspreekt in dezelfde zin
Citaat:
Veel aannames, weinig feiten. Eerst maar eens kijken wat een jeugdrechter hier van vindt over een paar maanden (nou, ben benieuwd?) voordat we over straffen gaan beginnen. En dan: Vergeet niet dat die jeugd is en dus onder jeugdrecht valt met aanzienlijk lagere straffen


Sorry hoor, maar ik kan geen enkel begrip opbrengen voor ook maar het kleinste deeltje rationaliteit in zaken als deze. Maar als je roept dat dit soort gewoon omgelegd moet worden ben je natuurlijk weer een simpele schreeuwer, ook al zijn er duizenden gevallen waarbij er hele families naar de klote zijn en de daders weer lekker mee mogen doen in de maatschappij. (En het weer doen, en weer.. want ga me niet vertellen dat dit soort ratten er spijt van hebben, of het ooit gaan gaan leren)..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Oke man. Linkse rakker. Zou je ook zo relativeren als dit je kind was?

Nee, zeker niet en juist daarom is het van belang dat een objectieve rechter op basis van wet en andere uitspraken de strafbaarheid en vervolgens de straf bepaalt. Het zou een mooie puinhoop worden zeg, als jan met de pet over een straf mocht beslissen. What's next, stenigen op het plein? Eerwraak? Wordt trouwens nog volop gedaan in landen waar jij zo'n hekel aan lijkt te hebben.

Hoe kom je er nou bij dat 'daders als deze geknuffeld' worden? :lol: Tot die conclusie kun je volgens mij enkel komen als je enige oplossing is om er maar 'een paar kogels door te jagen', want daarbij valt natuurlijk iedere straf in het niet.

Wat Khadber bedoelt: het strafrecht in Nederland functioneert over het algemeen prima. Tuurlijk zijn er excessen en groepen die er keer op keer tussendoor glippen. Dat is tergend om te zien en er zal keihard aan gewerkt moeten worden om tot een oplossing te komen, maar ook ik geloof niet in de 'ultieme oplossing'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:23 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Hoe kom je er nou bij dat 'daders als deze geknuffeld' worden?


Omdat weinig straffen een daad als deze zouden gerechtigen. Dus is er nogal een flinke straf nodig om de situatie voor deze ratten even erg/erger te maken als het voor het slachtoffer is. En dat gaat hier in NL niet gebeuren als je een beetje nagaat wat de 'straffen' hier zijn. Wat is de maximaal toegestane straf voor deze gasten? Juist, alles wat lager is dan 20 jaar is wmbt knuffelen. Misschien zit het slachtoffer hier over 20 jaar nog wel mee.

Citaat:
Wat Khadber bedoelt: het strafrecht in Nederland functioneert over het algemeen prima. Tuurlijk zijn er excessen en groepen die er keer op keer tussendoor glippen. Dat is tergend om te zien en er zal keihard aan gewerkt moeten worden om tot een oplossing te komen, maar ook ik geloof niet in de 'ultieme oplossing'.


Ik ook niet, maar continu dat gepamper/gematigde bullshit qua straffen is sowieso al niet niet de oplossing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

En daarom ben jij gelukkig geen rechter.

Ik denk dat je onderschat wat een aanraking met justitie jegens dit met je leven doet als kind zijnde. Misschien leren ze er niet van, maar niemand in de maatschappij zal ze accepteren tot ze veranderen. Denk je dat een normale opleiding of werkvoorziener iemand aanneemt met dit in zijn strafblad? Zeker nu ze publiekelijk bekend zijn? Zeg maar dag tegen je VOG, en dan moet je nog extra er bovenop?

Straffen verhogen voor dit soort volk ben ik zeker voor, maar dat houdt hoge boetes in, schadevergoedingen voor het slachtoffer, lange straat en gebiedsverboden, veel maatschappelijk werk en strikte jeugddetentie. Eveneens de ouder meer aansprakelijk stellen, hoge boetes voor ouders die geen verantwoordelijkheid afgeven of nemen, want daar begint het.

Maar wat jij doet is echt overdreven x100 en maakt je niks beter dan dat volk. Wat denk je dat je doet als je dit soort mensen compleet uit de samenleving gaat weren? Die gaan juist de criminaliteit in, en dan moet het weer eerst misgaan voordat er iets aan gedaan wordt. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Straffen verhogen voor dit soort volk ben ik zeker voor, maar dat houdt hoge boetes, schadevergoedingen voor het slachtoffer, lange straat en gebiedsverboden, veel maatschappelijk werk en jeugddetentie in. Eveneens de ouder meer aansprakelijk stellen, hoge boetes voor ouders die geen verantwoordelijkheid afgeven of nemen, want daar begint het.

Zo'n mensen leven vaak al met een uitkering van de staat...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Citaat:
Hoe kom je er nou bij dat 'daders als deze geknuffeld' worden?

Omdat weinig straffen een daad als deze zouden gerechtigen. Dus is er nogal een flinke straf nodig om de situatie voor deze ratten even erg/erger te maken als het voor het slachtoffer is.

Dat is nadrukkelijk niet het uitgangspunt voor (straffen binnen) het strafrecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Broken Balance schreef:
Straffen verhogen voor dit soort volk ben ik zeker voor, maar dat houdt hoge boetes, schadevergoedingen voor het slachtoffer, lange straat en gebiedsverboden, veel maatschappelijk werk en jeugddetentie in. Eveneens de ouder meer aansprakelijk stellen, hoge boetes voor ouders die geen verantwoordelijkheid afgeven of nemen, want daar begint het.

Zo'n mensen leven vaak al met een uitkering van de staat...


Pech voor ze, dan moet je maar geen kind nemen. Zij zijn volwassen en zouden oud genoeg moeten zijn om rationele beslissingen te kunnen maken. Als je al de moeite niet neemt om een baan te zoeken terwijl je wel kan werken en je de opvoeding van een kind ook nog links laat liggen, dan betaal je er ook maar voor. Kinderbijslag intrekken mag van mij ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:30 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
En daarom ben jij gelukkig geen rechter.

Ik denk dat je onderschat wat een aanraking met justitie jegens dit met je leven doet als kind zijnde. Misschien leren ze er niet van, maar niemand in de maatschappij zal ze accepteren tot ze veranderen. Denk je dat een normale opleiding of werkvoorziener iemand aanneemt met dit in zijn strafblad? Zeker nu ze publiekelijk bekend zijn? Zeg maar dag tegen je VOG, en dan moet je nog extra er bovenop?

Straffen verhogen voor dit soort volk ben ik zeker voor, maar dat houdt hoge boetes in, schadevergoedingen voor het slachtoffer, lange straat en gebiedsverboden, veel maatschappelijk werk en strikte jeugddetentie. Eveneens de ouder meer aansprakelijk stellen, hoge boetes voor ouders die geen verantwoordelijkheid afgeven of nemen, want daar begint het.

Maar wat jij doet is echt overdreven x100 en maakt je niks beter dan dat volk. Wat denk je dat je doet als je dit soort mensen compleet uit de samenleving gaat weren? Die gaan juist de criminaliteit in, en dan moet het weer eerst misgaan voordat er iets aan gedaan wordt. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.


Hier zeg je toch precies wat het probleem is? Zulk gedrag zit gewoon in hun genen. Dus waarom er uberhaupt tijd aan verdoen. We weten ondertussen allemaal wel dat het altijd dezelfde bevolkingsgroep is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:31 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Pedaalemre schreef:
Citaat:
Hoe kom je er nou bij dat 'daders als deze geknuffeld' worden?

Omdat weinig straffen een daad als deze zouden gerechtigen. Dus is er nogal een flinke straf nodig om de situatie voor deze ratten even erg/erger te maken als het voor het slachtoffer is.

Dat is nadrukkelijk niet het uitgangspunt voor (straffen binnen) het strafrecht.


En dat is het probleem. Zou gewoon niks mis zijn met een iets meer oog om oog, tand om tand beleid. Voor gevallen zoals deze dan, we praten hier niet over snoep jatten uit een winkel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik vind het bijzonder dat je het steeds over 'dat volk' en 'die bevolkingsgroep' hebt, maar daarnaast pleit voor terugkeren naar het middeleeuwse-systeem wat in landen waar hennie vandaan komen nog steeds van kracht is. Ik zou daar zelf het liefst zo ver mogelijk bij vandaan blijven..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:35 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat je in plaats van die mensen compleet in het nauw drijven zodat ze de criminaliteit in gaan die mensen een vorm van een kans moet geven waardoor ze dit niet meer doen, en dat kan best met behoorlijke peer pressure via detentie, de ouders of iets anders.

Het is niet dat er maar twee opties zijn waarvan een vergiffenis en laten gaan is en het andere compleet afstraffen en uit de maatschappij schoppen is.

Psychopatisch zijn zit in iemands DNA, dit is bewezen, maar voor je dit wil claimen mag je ieder kind/persoon die zoiets doet naar de GGZ sturen voor een bevestiging daarvan, en ik kan je alvast vertellen dat meer dan 90% dat niet heeft. Het gros zit hem echt in factoren als slechte omgeving, slechte maatschappelijke kansen, slechte opvoeding enz enz. Dat is niet gebonden aan een cultuur of een rassengroep. Of moeten we lekker als Rwanda, Turkije en ome Adolf even lekker genocide gaan plegen, wat dat zal vast goed gaan.

Als jij, zoals ik wel zeg, iedereen die zo'n fout begaat meteen met al het geweld van dien uit de samenleving schopt, worden ze daar echt niet beter van. Als jij je niet welkom voelt in de normale samenleving, dan ga je naar een lagere, de criminaliteit. Als jij als normaal kind de ernst in te zien krijgt (gevolgen voor je toekomst, je ouders en je leven) en vervolgens weer normaal kan functioneren na detentie/boetes oid, dan heb je het probleem verholpen. Als ze het opnieuw doen, dan geef je simpelweg hogere straffen, er bestaat echt wel zoiets als celstraffen voor de jeugd en herhaalde delicten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als omstander filmen is niet persé medeplichtig zijn, er zijn ook een aantal stemmen te horen die zeggen dat hij moet stoppen. In tegenstelling zelfs, eentje is zo handig geweest om bewijs te verzamelen voor zijn vrienden door te filmen en het op internet te zetten.
Het is inderdaad waar dat er relatief meer mensen met buitenlandse voorouders zijn (geen idee welke generatie is het is in dit geval) die in de criminialiteit. Maar mijns inziens ligt dat gelijk aan de hoeveelheid armoede die ook realtief groter is onder de groep.
Kwa filmpjes van mishandelingen en achtergronden daarbij: geen idee, over het algemeen gaan die langs me heen omdat ik niet al te druk bezig ben op Dumpert etc. Ik ben deze alleen op het spoor gekomen omdat deze op het landelijk nieuws is gekomen. Gezien de ernst van deze zal dit echt wel fors bestraft worden voor jeugdrecht maatstaven.
Wat betreft een mogelijke politiestaat: ik vraag me af of dat daadwerkelijk zou helpen in dit soort gevallen, want ik kan me niet voorstellen dat er op iedere hoek van de straat een politie of camera staat te controleren of dat er meteen een busje politie op zou duiken bij het minste of geringste.

Zoals je merkt: ik zie dit soort dingen vanuit een iets ander oogpunt. Misschien omdat ik er zelf ook niet ervaar in mijn omgeving, misschien omdat ik er minder over lees of naar kijk, zou allemaal kunnen. Ik denk dat het qua onveiligheid, criminaliteit en straffen in ieder geval reuze meevalt in Nederland.

TiMOTHYb schreef:
Wat Khadber bedoelt: het strafrecht in Nederland functioneert over het algemeen prima. Tuurlijk zijn er excessen en groepen die er keer op keer tussendoor glippen. Dat is tergend om te zien en er zal keihard aan gewerkt moeten worden om tot een oplossing te komen, maar ook ik geloof niet in de 'ultieme oplossing'.

Dit, natuurlijk kan het altijd beter, maar voor het overgrote deel gaat het allemaal prima in Nederland.

edit:
Pedaalemre schreef:
Hier zeg je toch precies wat het probleem is? Zulk gedrag zit gewoon in hun genen. Dus waarom er uberhaupt tijd aan verdoen. We weten ondertussen allemaal wel dat het altijd dezelfde bevolkingsgroep is.


Oef, hier zou ik heel erg mee uitkijken. Het koppelen van genetica aan criminaliteit vind ik heel erg voorbarig en eerlijk gezegd een beetje eng. Buiten het feit om dat het niet waar is uiteraard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Dit, natuurlijk kan het altijd beter, maar voor het overgrote deel gaat het allemaal prima in Nederland.


Ik zou je niet blind staren op de cijfers, er is nog redelijk veel criminaliteit waar weinig tegen wordt opgetreden dat niet wordt geregistreerd zoals veel mishandeling, inbraak, vernieling en diefstal. Politie verwerpt door overbezetting ook vaak veel zaken, wat weer een heel ander kwalijk onderwerp is (gebrek aan geld, daadkracht en mankracht voor politie door 100000 onnozele wetten en bezuinigingen).

Zoals je zegt, jij ziet het niet, maar dat zou ook niet best zijn als je het overduidelijk ziet. Ik zou niet je handen voor je ogen houden in dat geval, het is namelijk echt niet best gesteld met de politie en het optreden tegen georganiseerde criminaliteit en kleine criminaliteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:50 
 
Hardtraxx Veteran

Laat ik het dan hierbij maar houden voordat ik straks ruzie heb met iedereen in dit toppa, was nou niet echt waar ik m'n pijlen op had gericht toen ik op dit topic klikte. Ik denk dat het vrij normaal zou moeten zijn dat als je dit soort filmpjes kijkt je daarna eventjes je rationeringsvermogen kwijt bent en eventjes niet volgens het boekje kan reageren. Heel knap als jullie dat allemaal kunnen, maar dit soort filmpjes gaan echt over al mijn grenzen heen. Ik kan me goed voorstellen hoe die knaap zich voelt op dat moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Khadber schreef:
Dit, natuurlijk kan het altijd beter, maar voor het overgrote deel gaat het allemaal prima in Nederland.


Ik zou je niet blind staren op de cijfers, er is nog redelijk veel criminaliteit waar weinig tegen wordt opgetreden dat niet wordt geregistreerd zoals veel mishandeling, inbraak, vernieling en diefstal. Politie verwerpt door overbezetting ook vaak veel zaken, wat weer een heel ander kwalijk onderwerp is (gebrek aan geld, daadkracht en mankracht voor politie door 100000 onnozele wetten en bezuinigingen).

Zoals je zegt, jij ziet het niet, maar dat zou ook niet best zijn als je het overduidelijk ziet. Ik zou niet je handen voor je ogen houden in dat geval, het is namelijk echt niet best gesteld met de politie en het optreden tegen georganiseerde criminaliteit en kleine criminaliteit.


Zeker, ik vind ook dat er meer geld naar politie en justitie zou moeten gaan want er is genoeg aan te pakken, daar wordt ook met enige regelmaat een goede oproep in de media voor gedaan door experts en mensen in het vak. Waar ik meer op doel is een gevoel van onveiligheid wat er door veel mensen gedeeld wordt wat ook niet altijd terecht is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 12:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Laat ik het dan hierbij maar houden voordat ik straks ruzie heb met iedereen in dit toppa, was nou niet echt waar ik m'n pijlen op had gericht toen ik op dit topic klikte. Ik denk dat het vrij normaal zou moeten zijn dat als je dit soort filmpjes kijkt je daarna eventjes je rationeringsvermogen kwijt bent en eventjes niet volgens het boekje kan reageren. Heel knap als jullie dat allemaal kunnen, maar dit soort filmpjes gaan echt over al mijn grenzen heen. Ik kan me goed voorstellen hoe die knaap zich voelt op dat moment.

Om eerlijk te zijn heb ik heel het filmpje niet eens bekijken. Kan er zoals jij ook zeer slecht tegen en ik sluit niet uit dat mijn eerste reactie er ook een met weinig rationaliteit zou zijn.

Wat Khadber zegt heb ik denk ik ook een beetje, opgegroeid in een dorp (weliswaar in de Randstad) en nooit met dit soort shit te maken gehad. Als mijn vriendin ieder weekend wordt lastig gevallen door straattuig zou ik er waarschijnlijk ook heel anders instaan. Vraag is dan echter of die prikkel niet door iemand anders (jusitie) afgeremd zou moeten worden.

Overigens kun je die, in onze gevallen positieve situatie, ook omdraaien. Ik vind dat daar in sommige gevallen door mensen te weinig naar wordt gekeken of door de overheid daadwerkelijk te weinig mee wordt gedaan. Je moet af van een duale samenleving, waar je als het ware twee groepen hebt. Twee groepen met verschillende normen en waarden, opvoeding, banenkansen etc. Als dit soort gevallen optreden ben je eigenlijk al te laat. In een ideale situatie groeien (migratie)kinderen op met om en nabij dezelfde normen en waarden en met dezelfde kansen. Gebeurt dat niet dan krijg je dit soort groepen die zich van niemand iets aantrekken omdat ze van meet af aan het gevoel hebben dat ze toch nooit iets zullen bereiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 12:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Soort zoekt soort is het vaak. Want als je kijkt wie er allemaal omheen staat, het zijn allemaal dezelfde soort types in trainingspak. Niemand die zo stoer is om zijn vrienden tegen te houden om verder te gaan met kopschoppen en slaan. Het blijft alleen bij wat woorden.

Overigens is een derde verdachte net aangehouden. Het slachtoffer schijnt een gescheurd oor, een gebroken neus te hebben opgelopen en een flink aantal blauwe plekken. En dan heb je het nog niet eens over de geestelijke schade die hij heeft opgelopen. Dat ventje is 15 jaar. Ik vind het echt een afschuwelijke daad van die lafbekken. Stuk voor stuk. Ik hoop dat ze allemaal gepakt worden en een zware straf opgelegd krijgen, want dit past niet in onze samenleving. Diep en diep trieste beelden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 12:56 
 
Hardtraxx Veteran

Op de boot ermee. Dit soort gasten voelt zich waarschijnlijk toch meer verbonden met het land van hun ouders dan dat ze zich Nederlander voelen, dus ga daar maar lekker dapper doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 13:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Laat ik het dan hierbij maar houden voordat ik straks ruzie heb met iedereen in dit toppa, was nou niet echt waar ik m'n pijlen op had gericht toen ik op dit topic klikte. Ik denk dat het vrij normaal zou moeten zijn dat als je dit soort filmpjes kijkt je daarna eventjes je rationeringsvermogen kwijt bent en eventjes niet volgens het boekje kan reageren. Heel knap als jullie dat allemaal kunnen, maar dit soort filmpjes gaan echt over al mijn grenzen heen. Ik kan me goed voorstellen hoe die knaap zich voelt op dat moment.


En precies daarom ben jij geen rechter. Nederlands rechtssysteem is gebouwd om fouten in de toekomst te voorkomen. Niet voor vergelding. Harder straffen resulteert niet in minder criminaliteit. De Verenigde Staten is daar een prachtig voorbeeld van. Daar vallen criminelen veel sneller terug in de criminaliteit na hun straf dan hier in Nederland.

Had laatst op mn stage nog een vent die 10 jaar in de gevangenis in Brazilië zat. Ik kreeg echt de rillingen over m'n lichaam van zijn verhaal. Ondanks dat ie slechte dingen heeft gedaan, dat verdient geen mens. Nee ik ben blij met onze 'knuffelmaatschappij'. Men onderschat ons systeem en beseft niet hoe goed alles hier is geregeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 13:19 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
En precies daarom ben jij geen rechter. Nederlands rechtssysteem is gebouwd om fouten in toekomst te voorkomen. Niet voor vergelding. Harder straffen resulteert niet in minder criminaliteit. De Verenigde Staten is daar een prachtig voorbeeld van.


Het zal mij verbazen als deze gasten na hun straf deze fouten niet meer begaan, omdat alles erop wijst dat zij dit zelf niet als fouten zien. Kijk het hele filmpje en zie dat het geen impulsen zijn waar ze later van denken 'wat een fouten heb ik gemaakt'. Staan volledig achter hun daden. Geen greintje medeleven. Schijt aan alles. Dit zijn van die types die tegen hun matties zeggen 'Heb 1 jaar gekregen ipv 5 niffo hahaha kk mooi weggekomen a broer'. Wat wil je dan doen met dit rechtssysteem? Zogenaamd is ons systeem gericht op het voorkomen van verdere problemen nadat daders vrij zijn maar elk weldenkend persoon ziet en weet dat dit soort gasten niet te helpen zijn. Natuurlijk ben ik er ook niet voor om iedereen voor elk klein wissewasje extreem te straffen. Maar bepaalde mensen zijn gewoon niet te helpen, en daar zouden uitzonderingen voor moeten zijn wmbt. Dit is gewoon poging tot doodslag, je moet al defect in je kop zijn om dit uberhaupt te doen. Laat staan denken dat dit tuig hiervan leert en tot de conclusie komt dat dit echt niet kan. Wat voor formaat bord voor je kop moet je dan hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 13:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als ze het weer doen dreigen er hardere straffen, plus ze worden nu toch al sociaal gelyncht. Je kan pas oordelen of ze zo zijn nadat ze de straf hebben ontvangen en als ze het weer doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 13:24 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Als ze het weer doen dreigen er hardere straffen, plus ze worden nu toch al sociaal gelyncht. Je kan pas oordelen of ze zo zijn nadat ze de straf hebben ontvangen en als ze het weer doen.


Ja ben ik het gewoon niet mee eens. Als je dit uberhaupt 1x doet heb je al een psychische aandoening. Elke rebelse puber heeft wel een keer klappen gegeven. Enkel is dit is gewoon iemand letterlijk dood proberen te schoppen. Als je tweemaal of vaker een persoon probeert dood te schoppen, ben je dus pas niet te helpen? Daarvoor valt er vast nog wel een goede draai aan zo'n persoon te geven. LMAO.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Broken Balance schreef:
Als ze het weer doen dreigen er hardere straffen, plus ze worden nu toch al sociaal gelyncht. Je kan pas oordelen of ze zo zijn nadat ze de straf hebben ontvangen en als ze het weer doen.


Ja ben ik het gewoon niet mee eens. Als je dit uberhaupt 1x doet heb je al een psychische aandoening. Elke rebelse puber heeft wel een keer klappen gegeven. Enkel is dit is gewoon iemand letterlijk dood proberen te schoppen. Als je tweemaal of vaker een persoon probeert dood te schoppen, ben je dus pas niet te helpen?

Wie weet doe je dronken een keer iets heel doms en ben je verder een brave burger, hoef je nog niet permanent voor gestraft te worden door levenslang weggestopt te worden. Uiteraard staat er een straf op, maar verhalen over mensen doodschieten, op een boot zetten etc..

makrooy schreef:
Nederlands rechtssysteem is gebouwd om fouten in de toekomst te voorkomen. Niet voor vergelding. Harder straffen resulteert niet in minder criminaliteit. De Verenigde Staten is daar een prachtig voorbeeld van. Daar vallen criminelen veel sneller terug in de criminaliteit na hun straf dan hier in Nederland. [...] Nee ik ben blij met onze 'knuffelmaatschappij'. Men onderschat ons systeem en beseft niet hoe goed alles hier is geregeld.


Ik wou een stuk schrijven, maar hier is het perfect samengevat. Ik hoop dat mensen dit meer gaan beseffen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Citaat:
En precies daarom ben jij geen rechter. Nederlands rechtssysteem is gebouwd om fouten in toekomst te voorkomen. Niet voor vergelding. Harder straffen resulteert niet in minder criminaliteit. De Verenigde Staten is daar een prachtig voorbeeld van.


Het zal mij verbazen als deze gasten na hun straf deze fouten niet meer begaan, omdat alles erop wijst dat zij dit zelf niet als fouten zien. Kijk het hele filmpje en zie dat het geen impulsen zijn waar ze later van denken 'wat een fouten heb ik gemaakt'. Staan volledig achter hun daden. Geen greintje medeleven. Schijt aan alles. Dit zijn van die types die tegen hun matties zeggen 'Heb 1 jaar gekregen ipv 5 niffo hahaha kk mooi weggekomen a broer'. Wat wil je dan doen met dit rechtssysteem? Zogenaamd is ons systeem gericht op het voorkomen van verdere problemen nadat daders vrij zijn maar elk weldenkend persoon ziet en weet dat dit soort gasten niet te helpen zijn. Natuurlijk ben ik er ook niet voor om iedereen voor elk klein wissewasje extreem te straffen. Maar bepaalde mensen zijn gewoon niet te helpen, en daar zouden uitzonderingen voor moeten zijn wmbt.


Maar dat is altijd zo. Je kunt dat ook niet inschatten op basis van een filmpje. Natuurlijk is het mogelijk dat ze lachend met hun straf ervan door gaan. Maar je moet niet kijken naar individuen maar over een grotere rode lijn. Als een groot deel van de mensen hun fout inzien en zich willen verbeteren, dan werkt het systeem (imo). Er zullen altijd mensen zijn die er echter niet van leren. Er zal geen systeem zijn die dit 100% zou coveren.

Pedaalemre schreef:
Citaat:
En precies daarom ben jij geen rechter. Nederlands rechtssysteem is gebouwd om fouten in toekomst te voorkomen. Niet voor vergelding. Harder straffen resulteert niet in minder criminaliteit. De Verenigde Staten is daar een prachtig voorbeeld van.

Zogenaamd is ons systeem gericht op het voorkomen van verdere problemen nadat daders vrij zijn maar elk weldenkend persoon ziet en weet dat dit soort gasten niet te helpen zijn


Nee sorry ik zie het gewoon echt niet. Hoezo zijn ze niet te helpen? Omdat het Marokkanen zijn? Ik zie het gewoon echt niet. Met zo'n instelling gaat het ook sowieso niet lukken.
Vorige  1 ... 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115 ... 1291  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic