Lyst schreef:
Lol, de cijfers zijn per 100.000 zodat je ze kunt vergelijken. Het is dus irrelevant hoeveel mensen er in een land wonen. En als je het voor de hele bevolking wilt weten moet je het even maal 2500 doen ofzo.
Nogmaals deze landen is net appels met peren vergelijken qua cultuur.
Citaat:
Verder vind ik de mensen uit Ghettos niet veel gekker dan deze jongen
Serieus?

Dan mag jij je wel beter gaan informeren daarover. Als de politie deze man dan kwam opzoeken kwamen die agenten niet zonder kleerscheuren terug en had deze jongen in eerste instantie dat meisje doodgeschopt/geschoten.
Citaat:
en daar zijn er enorm veel van in de VS. Overigens is het daar gewoon een rage om willekeurige mensen knockout te slaan.
Hier ook blijkbaar
Citaat:
Dus ik denk dat je nogal een vertekend beeld hebt van Amerika.
Zelf een tijd in de VS geweest in een stad met een flinke Ghetto (Miami)

Verkeerd gedacht.
Citaat:
Overigens slaat de grafiek op de bewering dat de jeugdcriminaliteit veel minder voorkomt in de VS, niet dat het een bewijs is dat zwaarder straffen niet helpt, ik heb alleen gezegd dat de VS eerder een voorbeeld tegen dan voor zwaarder straffen is.
Dat geeft deze grafiek incorrect aan omdat door de ghetto, kkk, q10, rednecks e.d. allemaal jongeren al zwaar gestraft worden. Omdat ze daar in zo'n slechte omgeving worden opgegroeid, dat heb je in NL niet, vandaar dat die grafiek zo hoog is en de rest van de (beschaafdere landen) daar dus niet mee vergeleken kan worden. En boven alles zitten ze dus vast, heeft de maatschappij er geen last van want de VS heeft WEL geld over om zijn burgers te beschermen en in het recht te stellen tegen zulke mensen. Wij hadden het niet over jeugdcriminaliteit als dit. Die jeugd doen VEEL ergere dingen als een meisje schoppen (Kerken in brand steken, mensen neerschieten, harddrugshandel, mensenhandel). Als we dus kijken naar gewone jeugdcrimineeltjes als in Nederland heb je dat daar een stuk minder relatief gezien.
Citaat:
Daarnaast lijkt me het sterk, correct me if im wrong, dat Obama als Democraat strengere straffen voorstaat dan een liberaal als Bush. Wel is de criminaliteit sinds 2008 inderdaad afgenomen. Maar voor 2008 golden er in de VS ook al zware straffen, dus ik denk dat de daling een andere oorzaak heeft. Bij Japan komt het door de cultuur, niet zo zeer door het strafklimaat.
Ik weet niet of je Bush een beetje meekreeg maar die was sterk voor de doodstraf en andere martelings dingen/straffen. Obama niet, die is inderdaad ook voor zware, maar werkende/gerechtvaardigde straffen die dus nog steeds hard kunnen zijn omdat ze niet zo vredelievend als hier zijn daar.
Citaat:
Over het doodrijden nogmaals, hoe kun je een oordeel van een rechter in twijfel trekken als je er inhoudelijk niets van af weet. Ik weet zeker dat de desbetreffende rechter prima kan onderbouwen, waarom de straf zo laag is. Want de rechter zelf is helemaal niet gebaat bij zo'n lage straf.
Het gaat uiteindelijk niet om die rechter maar om, zoals ik al zei, het feit dat deze man ergens bewust een keuze heeft gemaakt om te veel te drinken/iets te nemen/achter het stuur te klimmen en uiteindelijk het kindje dood te rijden. Tenzij hij gedrogeerd is, wat nergens terugkomt (heb gezocht) heb ik toch mijn conclusie dat, waarschijnlijk zijn advocaat, zo makkelijk een weg heeft gevonden om die man een veel te lichte straf te geven.
Citaat:
De feiten geven aan dat het strafklimaat in Nederland vrij streng is.
Dat mag wel zo wezen maar de striktheid en discipline van dit systeem is zo bagger dat men dus onder zulke dingen uit kan komen. Kijk dan maar weer eens naar Japan of (weer) de VS en zelfs Engeland geloof ik. Als je iemand vermoord met een steek meer of minder of dat het slachtoffer meer of minder heeft geleid is geen reden voor meer of minder straf. Doodslag is doodslag.