Dat zijn niet de reële en betrouwbare cijfers. Je moet kijken naar hoeveel procent van de gehele bevolking en niet om de 100.000 want zo kun je lekker gericht de criminelen opzoeken in de VS. En dat gaat om al gedetineerde jeugd. En zoals ik al zei er lopen daar enorm veel gekken rond die daardoor in de bak zitten (Redneck ouders, KKK ouders, Ghetto's, Q10 Ouders noem maar op) en minder mensen die van die laffe misdaden doen. Niet dat dat veel beter is maar zoals ik al zei ze worden daar evengoed streng bestraft.
Per 100.000 is makkelijk zat omdat de VS nou eenmaal meer bevolking heeft dan al die landen (300 Miljoen en bijvoorbeeld Japan 123 Miljoen) dus het percentage ligt per 100.000 ook hoger. Daarbij is jeugd in de VS onder de 21 en in al die andere landen onder 18. Vind dit zelf niet echt representatief. De statistiek is eerder zo hoog omdat het word vergeleken met lage landen. Daarnaast wordt er ook enorm gelogen wordt over Engeland wat echt wel veel erger is.
En het grootste punt wat je daar mist is dat er 2006 onder staat. De wetten betreffende rechten en straffen zijn na 2008 in de VS overal aangepast toen Obama als president gekozen werd boven de Republikein Bush. Daarvoor hadden alle staten verschillende wetten over strafrecht, zoals je kan herinneren was er op veel plekken de doodstraf toegelaten. Pas toen Obama echt ging werken aan verandering ging dit mee. Bush had daar toen de tijd geen oren naar.
Daarbij noem je wel een goed voorbeeld. Japan is inderdaad ook het schoolvoorbeeld van hoe het wel moet want kinderen worden daar ENORM gedisciplineerd door hun ouders en de school. En zie daar resultaat. Dit is omdat Japen een enorm gedisciplineerde, geordende en eerlijke samenleving is.
Lyst schreef:
Zoals ik zei, ik oordeel daar niet over omdat ik de situatie niet ken, zou je ook eens moeten doen.
Ik oordeel omdat het wel extreem buiten de norm is. En ik kan zo een twee drie nergens vinden waarom. Plus dat er zo word gereageerd zie je amper. Het feit is hij is dronken en hij rijd een kind dood. Drinken zet je jezelf tot toe. Als er hard bewijs was dat hij dronken was gevoerd kon ik dat vast wel vinden.
Citaat:
Het andere verschil is dat zwaardere straffen meer kosten, tenzij je het over de doodstraf hebt. Een dader wordt in de ogen van de slachtoffers nooit zwaar genoeg gestraft
En daar noem je gelijk het probleem ook. Op zo'n moment en vaak genoeg verkiest de staat zijn eigen kosten boven het werkelijke recht of het welzijn van de burger. Waarbij een normale staat voor het tweede zou moeten kiezen. Daarvoor kiest een democratie je.
En als deze persoon 9 jaar kreeg was dat in ieder geval in mijn ogen correct geweest. Als de straf daarop 9 jaar is, wat misschien over het geheel niet lang klinkt maar denk maar eens na over wat je 9 jaar geleden hebt gedaan en alles tot nu dan is dat dus gerechtigheid. Het OM kan toch ook nooit met 4 maanden genoeg nemen voor de dood van een kind door het bewust dronken worden en achter het stuur stappen. Want tenzij hij dronken is gevoerd enz wat ik al zei. Is het gewoon op een punt bewust gedaan.