Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780 ... 1303  Volgende
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 14:35 

Hardtraxx Veteran

Maar hij moet het natuurlijk wel overleven, anders is het niet leuk :cry:
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 14:35 

Hardtraxx Addict

Zijn adres is ook al gevonden, Project X Rotterdam incominggggggg
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 14:41 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Marcel (Kuba Konicki)
Randweg 32b in Rotterdam

:corn:
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 14:45 

Aan het typen...

Mensen die eigen rechter gaan spelen. :sick:
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 14:48 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

Rechters die deze jongen niet hard aanpakken omdat zijn leven kapot is gemaakt door internet. :sick:

Maaaaaaaar om hem te gemoet te komen en hem zijn privacy terug te geven, wil ik hem aanbieden gratis zijn gezicht te verbouwen. Gratis en voor niets.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 14:53 

Kraak... Piep...

Lyst schreef:

Heb je dat filmpje gezien waar een rechter een Bulgaar veroordeelt voor 4 maanden en wat taakstraf omdat hij onder invloed een echtpaar hun zoontje heeft doodgereden? En dan wil jij mij vertellen dat systeem goed is? In de VS krijg je daar minstens 10 jaar voor. In bijna elke staat.

De VS mag qua wetgeving (wapens e.d.) soms idioot zijn maar qua Rechtsstaat (lees straffen) hebben ze het juiste idee.

Dit rechtssysteem mag eerst zelf eens op de schop, misschien dat mensen dan ook minder de eigen rechter gaan spelen.

Filmpje daarvan https://www.facebook.com/photo.php?v=45 ... =2&theater.

Als je zelf zo stoer, verantwoordelijk en volwassen bent om zulke beslissingen te maken dan mag je ook als een volwassenen er voor terechtstaan.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 14:55 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Mensen die al die buitenlandertjes maar blijven beschermen :sick:
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 14:58 

Aan het typen...

Rechters hanteren gewoon de wet. Het zijn de mensen op internet die er nu voor zorgen dat hij waarschijnlijk een lagere straf krijgt. Ook daarom:
Lyst schreef:
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:00 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Rechters hanteren gewoon de wet. Het zijn de mensen op internet die er nu voor zorgen dat hij waarschijnlijk een lagere straf krijgt.

En wat vind jij dan van het feit dat hij een lagere straf krijgt, doordat mensen op internet zo doen.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:02 

Hardtraxx Veteran

Lyst, laat je emoties eens de vrije loop. :$ Je mag best een keer zeggen wat je echt denkt. :$
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:03 

Kraak... Piep...

Lyst schreef:
Rechters hanteren gewoon de wet. Het zijn de mensen op internet die er nu voor zorgen dat hij waarschijnlijk een lagere straf krijgt. Ook daarom:
Lyst schreef:

En jij wil zeggen dat zo'n wetgeving goed is? Waardoor ze sneller op de straat staan dan het slachtoffer zal herstellen.
Vind je het gek dat mensen eigen rechter gaan spelen wanneer ze zien dat een slachtoffer zo word behandeld en de daders er bijna helemaal mee wegkomen alleen vanwege dit scheve kutsysteem.
Mensen voelen zich genaaid door de staat en gaan daarom eigen rechter spelen.

Helemaal van jou verwacht ik wel dat je zoiets zou zien.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:04 

Hardtraxx Addict

Lyst, serieus hé..

Jij moet haast wel ooit door een buitelander flink zijn toegetakeld, dat kan niet anders :lol:
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:06 

Hardtraxx Addict

Leuk hoe Lyst altijd zo politiek correct blijft :P.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:08 

Hardtraxx Addict

Het is trouwens een Bulgaar

Gevalletje ik lus geen bloemkool en mama had me beter door kunnen slikken, auf wiederschnitzel ermee stuk nageboorte
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:10 

Kraak... Piep...

Kwisniks schreef:
Leuk hoe Lyst altijd zo politiek correct blijft :P.

De politiek heeft het qua rechtssysteem alles behalve correct.
Je merkt steeds meer dat zaken die de staat benadelen (Belastingontduiking, zwartwerken, illegaal downloaden) zwaarder worden bestraft dan zaken die de burgers benadelen (Verkrachting, moord, verwonding)

@ Cruelty.
Dat is zeker waar maar daar geef je zelf toestemming voor.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:23 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

Ik ben niet van plan dit uit te voeren, laat dat maar aan anderen over. Ik ben namelijk niet van het eigen rechtertje spelen :P

Cruelty schreef:

Ik dank internet en social media voor het verneuken van privacy van mensen :thumbsup: .

Dit vind ik dan wel weer krom. Je bent ten alle tijden nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je allemaal op internet neer kwakt.. Bijvoorbeeld mensen die via hun facebook profiel allerlei dingen als woonplaats en telefoonnummer neerzetten. Je kunt er ook voor kiezen dit niet te doen.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:25 

Hardtraxx Veteran

Als ik rechter was had het er hier veel vredelievender uitgezien, simpel -.-
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:28 

Kraak... Piep...

Citaat:
Rotterdam - Een 15-jarige Rotterdammer is woensdagmiddag aangehouden na de mishandeling van een plaatsgenote. De jongen schopte en sloeg het meisje maandagmiddag in Rotterdam-Alexander.

De mishandeling werd dinsdag bekend bij de politie. Al snel werd de identiteit van de vermoedelijke dader duidelijk. Hij is woensdagmiddag aangehouden en zit vast.

Meneer is onderhand opgepakt
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:32 

Hardtraxx Veteran

Mooi, levenslang opsluiten dat tuig, ook al is dat menneke 15.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:33 

Aan het typen...

Broken Balance schreef:
Lyst schreef:

Heb je dat filmpje gezien waar een rechter een Bulgaar veroordeelt voor 4 maanden en wat taakstraf omdat hij onder invloed een echtpaar hun zoontje heeft doodgereden? En dan wil jij mij vertellen dat systeem goed is? In de VS krijg je daar minstens 10 jaar voor. In bijna elke staat.

De VS mag qua wetgeving (wapens e.d.) soms idioot zijn maar qua Rechtsstaat (lees straffen) hebben ze het juiste idee.

Dit rechtssysteem mag eerst zelf eens op de schop, misschien dat mensen dan ook minder de eigen rechter gaan spelen.

Filmpje daarvan https://www.facebook.com/photo.php?v=45 ... =2&theater.

Als je zelf zo stoer, verantwoordelijk en volwassen bent om zulke beslissingen te maken dan mag je ook als een volwassenen er voor terechtstaan.

Nee en ik ga daar ook niet zo simpel over oordelen. Op dat misdrijf staat maximaal 9 jaar in Nederland. Het is altijd makkelijk om een enkel geval als voorbeeld aan te halen, maar noem dan op zijn minst ook even de argumenten van de rechter waarom hij slechts 4 maanden cel in plaats van de maximale 9 jaar heeft gekregen.

In de VS heeft men jury rechtspraak, waar in een stel leken met al hun emoties en vooringenomenheid oordeelt over de situaties. Nee bedankt, ik laat de rechtspraak liever over aan objectieve mensen die ervoor gestudeerd hebben. Daarnaast is het strafklimaat in Nederland al relatief streng in vergelijking met andere westerse landen en is nog steeds niet bewezen dat strenger straffen helpt. Sterker nog het door jou aangehaalde Amerika is juist het schoolvoorbeeld van zware straffen en hoge criminaliteitscijfers.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:40 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Lyst schreef:
Rechters hanteren gewoon de wet. Het zijn de mensen op internet die er nu voor zorgen dat hij waarschijnlijk een lagere straf krijgt.

En wat vind jij dan van het feit dat hij een lagere straf krijgt, doordat mensen op internet zo doen.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:42 

Hardtraxx Veteran

Lyst geeft geen meningen. Lyst tackelt alleen feitelijke onjuistheden.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:43 

Aan het typen...

nielstil schreef:
Lyst schreef:
Mensen die al die buitenlandertjes maar blijven beschermen :sick:

Dit heeft helemaal niets met buitenlanders te maken? Het gaat mij erom dat eenieder die eenzelfde delict pleegt in dezelfde omstandigheden, ook dezelfde straf krijgt en het recht heeft op een eerlijk proces, waarin deze omstandigheden allemaal getoetst worden. Dat is heel iets anders dan een stel pubers op het internet die een filmpje hebben gezien en vervolgens op basis van hun onderbuikgevoelens hem allerlei straffen tot aan diverse vormen van een doodstraf wensen en als er een paar gekken tussen lopen een dergelijke straf misschien ook nog wel uitvoeren.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:52 

Aan het typen...

patrickjeb schreef:
Lyst schreef:

Ik vind het feit dat iemand een lagere straf krijgt natuurlijk slecht. Alleen leg ik de schuld niet bij die regel/wet (waar het ook in beschreven staat?), maar bij de mensen die ervoor zorgen dat deze regel kan worden toegepast. De regel is er namelijk niet voor niets. Het beschermt de rechten van de mens (ja ook criminelen hebben rechten) en het spreekt ook de boodschap uit dat het recht in Nederland over gelaten moet worden aan het rechtssysteem, waar ik het mee eens ben. Daarnaast onderschatten velen het effect van het publiekelijk aan een schandpaal nagelen, hoe schuldig iemand ook is. Ik zit liever 10 jaar in een cel, dan dat ik nooit meer normaal over straat kan.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:56 

Hardtraxx Veteran

Nog beter is als je 10 jaar vast zit in combinatie met niet meer over straat kunnen als je weer vrij komt ^^
Vorige  1 ... 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780 ... 1303  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic