iMark schreef:
Jup, die gozer was docent op een school in Almere als ik het goed heb. Die foto is genomen in Syrie. Nu weet ik dat half Arabie elkaar afslacht vanwege geloof, maar het feit dat die gozer nog terug naar Nederland mag komen, daar moet je toch niet accepteren als land zijnde?
Maargoed, buiten het feit dat ik geen hoge hoed op heb van de Islam moet je inderdaad iedere extremist keihard straffen, of hij nu geel groen bruin wit of paars is.
Nee, maar dit wil niet zeggen dat als dit een Christen was dat hier een andere behandeling voor zou gelden. Zoals je zelf zegt: extremisten moeten aangepakt worden. Geldt voor ieder geloof, onzinargument dus.
Citaat:
Om trouwens weer een nieuw Irritatiemomentje in het leven te blazen:
Volkert van der Graaf die vrij gelaten wordt...
http://nos.nl/artikel/628255-vrij-of-vo ... richt.html Hij heeft zijn straf erop zitten, zoals dan ieder persoon vrijgelaten wordt. Dat is toch niet vreemd? Ik vind het vreemder dat de PVV daar weer een debat voor aan moet vragen, alsof er een soort klassejustitie moet komen. Makkelijk stemmen proberen te scoren als je het mij vraagt.
Lyst schreef:
Dus omdat jij geen spijt hebt, is het gerechtvaardigd om kinderen in een religie te pushen op een leeftijd, waarop ze zelf die beslissing nog niet kunnen maken? Ik heb alle drie gedaan en heb zelfs nog parochie blaadjes rond gebracht in de buurt, omdat dat normaal was om te doen. En ik heb helemaal niets meer met welk geloof dan ook. En met de waarheid bedoel ik, dat er geen andere invalshoek wordt voorgeschoteld. Ik heb echt niet op een strenge religieuze school gezeten, maar wel kwam er 1x per week een pastoor een verhaal vertellen over het christelijk geloof, op een leeftijd dat je de dingen die volwassen mensen die voor de klas staan vertellen nog voor waar aanneemt.
En uiteindelijk hebben we allebei heel weinig met dat stukje opvoeding gedaan en ben je nu vrij om je eigen keuze te maken. Dan is er in feite toch niets aan de hand? Je bent vrij in dit land om geloofsovertuigingen naast je neer te leggen. Als je deze wilt belijden ben je net zo vrij. Je wordt nergens gedwongen om door je basisschoolkeuze van je ouders een geloof aan te hangen.