+1 voor Davey
Het zou wel een vredig beeld zijn.
Maar ik denk dat net als op Christelijke scholen, want die zijn net zo erg. Bij de Islamitische altijd om bepaalde tijden een gebed moet worden gedaan enzo. En dat er gewoon bepaalde dingen zijn van het geloof die ze moeten doen. En dat moet je ze vooral laten doen, iets met respect naar elkaar en zo.
Ik respecteer dat voor beide kanten. Maar dit zou je toch gewoon op een openbare moeten kunnen integereren.
Het helpt misschien ook door op zo'n school ook gewoon Islamitische leraren en Christelijke leraren bij elkaar op zo'n school te doen. Maar dat er op zo'n tijd gewoon de Islamitische hun gebed kunnen doen en de Christelijke op die tijd. Het is misschien wel wat druk en moeilijk maar zo integreer je de jeugd wel om ze zo meer vredig onder elkaar te laten leven.
Ik ben dan ook fel tegenstander van Islamitische/Christelijke/Joodse mensen die, als er zulke scholen zouden zijn, alsnog weigeren om hun kind daar heen te sturen omdat ze niet willen dat ze met de anderen omgaan.
Dat is ook gewoon haat zaaien vanuit je eigen geloof door te zeggen dat de anderen slecht zijn.
Want iedereen hamert nu wel op Islamitische scholen maar dat is zo hypocriet als de pest.
Want Christelijke scholen zijn geen haar anders. Die kinderen worden ook afgescheiden van de rest en moeten die specifieke dingen leren omdat dat god's wil is.