Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762 ... 1303  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:00 

Hardtraxx Veteran

+1 voor Davey
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:04 

Kraak... Piep...

Het zou wel een vredig beeld zijn.

Maar ik denk dat net als op Christelijke scholen, want die zijn net zo erg. Bij de Islamitische altijd om bepaalde tijden een gebed moet worden gedaan enzo. En dat er gewoon bepaalde dingen zijn van het geloof die ze moeten doen. En dat moet je ze vooral laten doen, iets met respect naar elkaar en zo.

Ik respecteer dat voor beide kanten. Maar dit zou je toch gewoon op een openbare moeten kunnen integereren.
Het helpt misschien ook door op zo'n school ook gewoon Islamitische leraren en Christelijke leraren bij elkaar op zo'n school te doen. Maar dat er op zo'n tijd gewoon de Islamitische hun gebed kunnen doen en de Christelijke op die tijd. Het is misschien wel wat druk en moeilijk maar zo integreer je de jeugd wel om ze zo meer vredig onder elkaar te laten leven.

Ik ben dan ook fel tegenstander van Islamitische/Christelijke/Joodse mensen die, als er zulke scholen zouden zijn, alsnog weigeren om hun kind daar heen te sturen omdat ze niet willen dat ze met de anderen omgaan.
Dat is ook gewoon haat zaaien vanuit je eigen geloof door te zeggen dat de anderen slecht zijn.

Want iedereen hamert nu wel op Islamitische scholen maar dat is zo hypocriet als de pest.
Want Christelijke scholen zijn geen haar anders. Die kinderen worden ook afgescheiden van de rest en moeten die specifieke dingen leren omdat dat god's wil is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:05 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
+1 voor Davey
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:05 

Hardtraxx Veteran

Beetje overdreven gekkigheid voor Obama zijn bezoek op het nieuws… Zelfs vertellen dat zijn auto niet in 1x de parkeergarage uit kon maar dat hij even achteruit moest om de bocht te kunnen nemen :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:07 

Aan het typen...

AniThing schreef:
Khadber schreef:
AniThing schreef:

Zou niet weten waarom een Islamitische school niet zou mogen en de 1000 Christelijke wel. Twee maten meten wat mij betreft. Mits de school door de onderwijscontroles komt is er toch niets mis mee?

dus jij wilt kinderen alleen maar met hun eigen nationaliteit om laten gaan op een basisschool? als er een school komt voor alleen blanken is het racistisch maar als er een islamitische school komt met alleen maar moslims mag het wel?

en maar klagen dat ze worden buitengesloten

er zijn hier genoeg openbare basisscholen snap niet wat daar mis mee is

Dan zou je alle basisscholen moeten verbieden die een verbinding hebben met het geloof. Er is inderdaad niks mis met een openbare basisschool, maar dat argument geldt dan net zo goed voor christelijke basisscholen als dat het geldt voor islamitische basisscholen. Het enige verschil is dat de meesten op een christelijke basisschool niet hoeven te integreren, omdat ze al met de cultuur en taal opgegroeid zijn. Overigens heeft het niets met racisme te maken, want beide type basisscholen zijn op basis van je religie, iets wat een keuze is. Anders zouden kerken en moskeeën ook racistisch zijn. En hoewel er wel degelijk allochtone kinderen met islamitische achtergrond op christelijke basisscholen zitten (er is dus geen sprake van uitsluiting in beide gevallen), zorgen christelijke basisscholen er net zo goed voor dat die kinderen niet of minder in aanraking komen met allochtone kinderen, omdat je als moslim je kind niet zo gauw op een christelijke basisschool zet. Iets wat de integratie dus ook niet bevordert. Wat dat betreft is het scheiden van religie en basisscholen wel een goed punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:10 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Want iedereen hamert nu wel op Islamitische scholen maar dat is zo hypocriet als de pest.
Want Christelijke scholen zijn geen haar anders. Die kinderen worden ook afgescheiden van de rest en moeten die specifieke dingen leren omdat dat god's wil is.

Dit. Al hangt het ook enorm af per school hoeveel godsdienst er geintegreerd is in de lesstof. Persoonlijk vind ik het niet een groot probleem. Het gros van de ouders heeft een keuze of ze een godsdienstige school willen of niet. Zolang daar de vrijheid voor is zie ik niet in waarom dit ook niet kan.

edit: ik zou niet inzien waarom mensen basisscholen zonder religie willen. Als ouders er waarde aan hechten om hun kind hun geloof mee te geven, waarom zou die optie er dan niet mogen zijn in het basisonderwijs, waar het kind zich een goed deel van de tijd bevindt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:12 

Kraak... Piep...

Precies, dat is imo net zo'n domme opmerking die Wilders zou maken als je de Islamitische scholen wil verbieden.
Omdat de Christelijke scholen het zelfde doen.

Mooi voorbeeld is dat een vriend van mij niet naar een Christelijke basischool mocht omdat een van zijn ouders een Islamitische achtergrond had en dat was heidens. (Christelijke moeder en Islamitische vader, niet streng maar wel in leefrichting). Zijn ze dan beter dan de Islamitische? echt niet.
Dit is dan wel een extreem geval maar wat Khadber zegt, de een is extremer dan de andere.

en @ Lyst.

Het is niet echt een keuze van het kind he. Sinds zij die keuze nog niet mogen/kunnen maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:20 

Aan het typen...

Khadber schreef:
Dit. Al hangt het ook enorm af per school hoeveel godsdienst er geintegreerd is in de lesstof. Persoonlijk vind ik het niet een groot probleem. Het gros van de ouders heeft een keuze of ze een godsdienstige school willen of niet. Zolang daar de vrijheid voor is zie ik niet in waarom dit ook niet kan.

De ouders inderdaad. Een kind hoort die keuze zelf te maken en heeft op de basisschool nog niet de leeftijd om daar zelfstandig een weloverwogen beslissing over te nemen. Ze worden al gedoopt voordat ze kunnen praten, ze worden vervolgens op een christelijke basisschool gedropt waar er over godsdienst wordt gesproken alsof het de waarheid is en men doet een 1e communie en vormsel onder groepsdruk en de verleiding van cadeaus. En vervolgens gaat 99% van die kinderen na de basisschool nooit meer naar de kerk (op sommigen die een kerst/paasviering met hun ouders bezoeken na).

@Broken Balance, ik had het ook niet over de keuze van het kind. Ik ben het daar ook verder mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:21 

Hardtraxx Veteran

Kan aan mij liggen hoor, maar op een christelijke school zie je geen docenten die dingen doen zoals het plaatje hieronder.

https://pbs.twimg.com/media/BjkxZy6IIAA0ElY.jpg

Ik blijf erbij dat de islam een gevaarlijke debiele godsdienst is waar in hun beleving enkel islamitische mensen mogen leven. Iedereen die zich niet tot moslim bekeerd moet van hun afgeslacht worden. Lekker geloof heb je dan. Zulke mensen moet je niet eens op deze wereld willen hebben, moet je nagaan in Nederland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:27 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Khadber schreef:

De ouders inderdaad. Een kind hoort die keuze zelf te maken en heeft op de basisschool nog niet de leeftijd om daar zelfstandig een weloverwogen beslissing over te nemen. Ze worden al gedoopt voordat ze kunnen praten, ze worden vervolgens op een christelijke basisschool gedropt waar er over godsdienst wordt gesproken alsof het de waarheid is en men doet een 1e communie en vormsel onder groepsdruk en de verleiding van cadeaus. En vervolgens gaat 99% van die kinderen na de basisschool nooit meer naar de kerk (op sommigen die een kerst/paasviering met hun ouders bezoeken na).

Dat klopt, ik ben ook gedoopt, heb eerste communie gedaan (zeker niet onder invloed van cadeau's wat ik daarom een generalisatie vind), op een christelijke basisschool en kom vervolgens nooit meer in de kerk voor een dienst of iets dergelijks. Heb ik daarmee spijt van mijn communie of doping? Nee, totaal niet. Overigens vind ik de generalisatie dat "er over godsdienst gesproken wordt alsof het de waarheid is" ook reuze meevallen als je kijkt wat er bij ons op de school aan gedaan werd. Er zullen vast wel scholen zijn die strenger religieus onderwijs geven, die van mij echter niet. Een tweede generalisatie dus.
Ouders willen een bepaald beeld van de wereld meegeven in de opvoeding, zeker als het kind nog zelf geen beslissingen wil/kan maken. Waarom zouden ouders dan niet een stem mee kunnen geven via het basisonderwijs mits deze in maatschappelijk redelijke kaders gebracht kan worden? Ik denk dat daar niets mis mee is.

iMark schreef:
Kan aan mij liggen hoor, maar op een christelijke school zie je geen docenten die dingen doen zoals het plaatje hieronder.

Ik blijf erbij dat de islam een gevaarlijke debiele godsdienst is waar in hun beleving enkel islamitische mensen mogen leven. Iedereen die zich niet tot moslim bekeerd moet van hun afgeslacht worden. Lekker geloof heb je dan. Zulke mensen moet je niet eens op deze wereld willen hebben, moet je nagaan in Nederland.

Was dit een docent (daar weet ik het antwoord niet op)? Zo ja, doen alle Islamitische docenten dit? Zijn er geen Christelijke mensen die ook bizarre dingen gedaan hebben? (ik noem een Breivik en verschillende schietincidenten op universiteiten in de USA)
Dit is eerder islamofobie dan iets met opvoeding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:29 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
edit: ik zou niet inzien waarom mensen basisscholen zonder religie willen. Als ouders er waarde aan hechten om hun kind hun geloof mee te geven, waarom zou die optie er dan niet mogen zijn in het basisonderwijs, waar het kind zich een goed deel van de tijd bevindt?

Doen ze dat toch lekker zelf? Net als ouders normen en waarden meegeven aan het kind.
Als jij wil dat je kind gelovig wordt opgevoed en je daar waarde aan hecht, dan kun je dat zelf ook wel doen. 'Desnoods' stuur je ze naar catechisatie of ga je met ze naar de kerk.

Ik vind het niet de taak van een school om geloof bij te brengen. School ga je naar toe om kennis te vergaren en om beter met mensen om te kunnen gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:32 

Aan het typen...

@iMark
Net alsof je die op Nederlandse islamitische scholen wel ziet. Zover ik weet ben je hartstikke strafbaar als hier je iemand om wat voor reden dan ook vermoord. Dan zit je dus in de gevangenis en geef je geen les aan een basisschool. Daarnaast zijn er tig interpretaties van de Koran, net zoals er tig interpretaties van de Bijbel zijn. Sterker nog, de kruistochten (exact hetzelfde fenomeen) zijn gebaseerd op dezelfde Bijbel als de Bijbel die vandaag de dag nog voorgelezen wordt op christelijke basisscholen. En verder is het natuurlijk 1 grote drogreden, want zo kun je ook beredeneren dat kinderen op de katholieke basisscholen wordt geleerd om later kinderen te misbruiken, de dood van politici die abortus/euthanasie moties hebben ingediend goed te keuren en dat vrouwen minder rechten hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:32 

Hardtraxx Veteran

iMark schreef:

Iedereen die zich niet tot moslim bekeerd moet van hun afgeslacht worden. Lekker geloof heb je dan. Zulke mensen moet je niet eens op deze wereld willen hebben, moet je nagaan in Nederland.

Zo, heb jij je zegje ook weer gehad. Ga nu maar weer terug naar de speeltuin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:40 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
iMark schreef:

Was dit een docent (daar weet ik het antwoord niet op)? Zo ja, doen alle Islamitische docenten dit? Zijn er geen Christelijke mensen die ook bizarre dingen gedaan hebben? (ik noem een Breivik en verschillende schietincidenten op universiteiten in de USA)
Dit is eerder islamofobie dan iets met opvoeding.

Jup, die gozer was docent op een school in Almere als ik het goed heb. Die foto is genomen in Syrie. Nu weet ik dat half Arabie elkaar afslacht vanwege geloof, maar het feit dat die gozer nog terug naar Nederland mag komen, daar moet je toch niet accepteren als land zijnde?

Maargoed, buiten het feit dat ik geen hoge hoed op heb van de Islam moet je inderdaad iedere extremist keihard straffen, of hij nu geel groen bruin wit of paars is.

Daveytl schreef:
Zo, heb jij je zegje ook weer gehad. Ga nu maar weer terug naar de speeltuin.

Mooi antwoord hoor :lol:

----------

Om trouwens weer een nieuw Irritatiemomentje in het leven te blazen:
Volkert van der Graaf die vrij gelaten wordt...
http://nos.nl/artikel/628255-vrij-of-vo ... richt.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:42 

Aan het typen...

Khadber schreef:
Dat klopt, ik ben ook gedoopt, heb eerste communie gedaan (zeker niet onder invloed van cadeau's wat ik daarom een generalisatie vind), op een christelijke basisschool en kom vervolgens nooit meer in de kerk voor een dienst of iets dergelijks. Heb ik daarmee spijt van mijn communie of doping? Nee, totaal niet. Overigens vind ik de generalisatie dat "er over godsdienst gesproken wordt alsof het de waarheid is" ook reuze meevallen als je kijkt wat er bij ons op de school aan gedaan werd. Er zullen vast wel scholen zijn die strenger religieus onderwijs geven, die van mij echter niet. Een tweede generalisatie dus.
Ouders willen een bepaald beeld van de wereld meegeven in de opvoeding, zeker als het kind nog zelf geen beslissingen wil/kan maken. Waarom zouden ouders dan niet een stem mee kunnen geven via het basisonderwijs mits deze in maatschappelijk redelijke kaders gebracht kan worden? Ik denk dat daar niets mis mee is.

Dus omdat jij geen spijt hebt, is het gerechtvaardigd om kinderen in een religie te pushen op een leeftijd, waarop ze zelf die beslissing nog niet kunnen maken? Ik heb alle drie gedaan en heb zelfs nog parochie blaadjes rond gebracht in de buurt, omdat dat normaal was om te doen. En ik heb helemaal niets meer met welk geloof dan ook. En met de waarheid bedoel ik, dat er geen andere invalshoek wordt voorgeschoteld. Ik heb echt niet op een strenge religieuze school gezeten, maar wel kwam er 1x per week een pastoor een verhaal vertellen over het christelijk geloof, op een leeftijd dat je de dingen die volwassen mensen die voor de klas staan vertellen nog voor waar aanneemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:45 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Doen ze dat toch lekker zelf? Net als ouders normen en waarden meegeven aan het kind.
Als jij wil dat je kind gelovig wordt opgevoed en je daar waarde aan hecht, dan kun je dat zelf ook wel doen. 'Desnoods' stuur je ze naar catechisatie of ga je met ze naar de kerk.

Mijn ouders gingen bijvoorbeeld niet naar de kerk of deden weinig christelijks. Toch vonden ze het belangrijk dat ik die waarden in ieder geval meekreeg. Ik betrek op het moment best veel op mezelf omdat ik zelf vind dat ik redelijk evenwichtig en open opgevoed ben met genoeg ruimte voor nuance. Ik heb dus ook een redelijk milde vorm van Christelijk onderwijs gehad.
Citaat:
Ik vind het niet de taak van een school om geloof bij te brengen. School ga je naar toe om kennis te vergaren en om beter met mensen om te kunnen gaan.

Scholen worden de laatste paar jaar steeds meer een moreel leerinstituut naast een reguliere onderwijsinstelling. Daar is an sich niets mis mee, maar dan vind ik religie wel in dat straatje passen. Je mening daarover ligt denk ik vooral aan hoe gelovig je bent en hoe je tegen geloven aankijkt. Verschil van mening dus :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:47 

Hardtraxx Elite

iMark schreef:

Waar staat aangegeven dat dit een docent is? Want anders is dit wel heel kort door de bocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:47 

Kraak... Piep...

iMark schreef:

Dan ben jij niet ingestudeerd op het Islam en weet je ook donders weinig af van hoe het Christendom werkte vroeger. Want de kruistochten waren precies hetzelfde maar dan nog erger.

Die gevallen die jij bedoelt zijn wereldleiders die claimen dat die manier de juiste manier is en de Islam alleen maar omleggen tot hun wil zodat hun leiderschap religieus juist lijkt. Zoals ik al eerder heb genoemd, Bin laden en zo. Als jij denkt dat dat kern van de Islam is ben je geen haar beter dan Wilders.
In grote lijnen is de Islam hetzelfde als het Christendom, met heb uw naasten lief en doe anderen geen kwaad en zo. Richt u tot Allah en leef barmhartig in zijn naam om zijn ziel te verzadigen was het geloof ik. Dat is dus in grote lijen geen reet anders dan het leven volgens de leer van Jezus.

Daveytl schreef:

Hier ben ik het wel mee eens. Maar een openbare school zou dan ook wel de vrijheid aan Islamitische en Christelijke kinderen geven om hun geloof te beoefenen. Zoals het gebed om weet ik veel welke tijd.

Enig zins is het ook wel goed om de algemene normen en waarden van elk geloof mee te geven. Over netheid, fatsoenlijkheid, vriendelijkheid naar je naasten en geen strafbare feiten uitvoeren e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:51 

Hardtraxx Veteran

iMark schreef:

Jup, die gozer was docent op een school in Almere als ik het goed heb. Die foto is genomen in Syrie. Nu weet ik dat half Arabie elkaar afslacht vanwege geloof, maar het feit dat die gozer nog terug naar Nederland mag komen, daar moet je toch niet accepteren als land zijnde?

Maargoed, buiten het feit dat ik geen hoge hoed op heb van de Islam moet je inderdaad iedere extremist keihard straffen, of hij nu geel groen bruin wit of paars is.

Nee, maar dit wil niet zeggen dat als dit een Christen was dat hier een andere behandeling voor zou gelden. Zoals je zelf zegt: extremisten moeten aangepakt worden. Geldt voor ieder geloof, onzinargument dus.
Citaat:

Hij heeft zijn straf erop zitten, zoals dan ieder persoon vrijgelaten wordt. Dat is toch niet vreemd? Ik vind het vreemder dat de PVV daar weer een debat voor aan moet vragen, alsof er een soort klassejustitie moet komen. Makkelijk stemmen proberen te scoren als je het mij vraagt.

Lyst schreef:
Dus omdat jij geen spijt hebt, is het gerechtvaardigd om kinderen in een religie te pushen op een leeftijd, waarop ze zelf die beslissing nog niet kunnen maken? Ik heb alle drie gedaan en heb zelfs nog parochie blaadjes rond gebracht in de buurt, omdat dat normaal was om te doen. En ik heb helemaal niets meer met welk geloof dan ook. En met de waarheid bedoel ik, dat er geen andere invalshoek wordt voorgeschoteld. Ik heb echt niet op een strenge religieuze school gezeten, maar wel kwam er 1x per week een pastoor een verhaal vertellen over het christelijk geloof, op een leeftijd dat je de dingen die volwassen mensen die voor de klas staan vertellen nog voor waar aanneemt.

En uiteindelijk hebben we allebei heel weinig met dat stukje opvoeding gedaan en ben je nu vrij om je eigen keuze te maken. Dan is er in feite toch niets aan de hand? Je bent vrij in dit land om geloofsovertuigingen naast je neer te leggen. Als je deze wilt belijden ben je net zo vrij. Je wordt nergens gedwongen om door je basisschoolkeuze van je ouders een geloof aan te hangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:56 

Kraak... Piep...

Nou ja sommigen die worden zo hard in een richting gepusht dat ze helemaal geïndoctrineerd zijn door een bepaald geloof.

Terwijl ze, als ze een neutraal leven zouden zijn begonnen, misschien die hele stap niet hadden gemaakt, of willen maken. Maar dat zien ze niet omdat ze vanaf het begin zo gepusht zijn op dat een geloof correct is en de rest is slecht en als je het niet volgt ga je naar de hel, dat diegene nooit zullen weten of een ander leven misschien beter voor ze was.

Maarja dat is voor elk weer anders en het een weer extremer dan de ander. Het grotendeel staat meestal wel af van het geloof waar ze mee opgevoed zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 15:03 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Nou ja sommigen die worden zo hard in een richting gepusht dat ze helemaal geïndoctrineerd zijn door een bepaald geloof.

Terwijl ze, als ze een neutraal leven zouden zijn begonnen, misschien die hele stap niet hadden gemaakt, of willen maken. Maar dat zien ze niet omdat ze vanaf het begin zo gepusht zijn op dat een geloof correct is en de rest is slecht en als je het niet volgt ga je naar de hel, dat diegene nooit zullen weten of een ander leven misschien beter voor ze was.

Maarja dat is voor elk weer anders en het een weer extremer dan de ander. Het grotendeel staat meestal wel af van het geloof waar ze mee opgevoed zijn.

Mee eens, maar mensen die blind zijn om meer dan een kant te zien praat ik ook niet goed. Maakt niet uit welk geloof je aanhangt, ruimte voor nuance is altijd nodig. Zeker naar andere geloven en "ongelovigen" mag wat mij betreft best wel wat meer tolerantie zijn. Daar vind ik tegenover staan dat mensen die niets geloven ook de ruimte moeten geven om anderen hun geloof te belijden. Dit onderdeel wordt ook wel eens vergeten.

Grappig voorbeeld. Ik studeer een master in Aardwetenschappen op het moment. In de bachelor zat ik vaak met iemand die uit Urk kwam. Zwaar gelovig, kruisje dragen, iedere zondag naar de kerk etecetera. Toch een studie als Aardwetenschappen kiezen (waar een oude testament met het scheppen van God totaal de grond in geboord). De acceptatie is er van hem ook wel dat dit een beter standpunt is vanuit wetenschappelijk oogpunt. Je kunt dus blijkbaar vanaf zwaar geloof toch een mindere variant belijden of in ieder geval ruimte voor nuance hebben. Ik zeg niet dat hiermee alles opgelost is, maar toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 15:06 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Mijn ouders gingen bijvoorbeeld niet naar de kerk of deden weinig christelijks. Toch vonden ze het belangrijk dat ik die waarden in ieder geval meekreeg. Ik betrek op het moment best veel op mezelf omdat ik zelf vind dat ik redelijk evenwichtig en open opgevoed ben met genoeg ruimte voor nuance. Ik heb dus ook een redelijk milde vorm van Christelijk onderwijs gehad.

Mijn ouders hetzelfde. Gaan zelf nooit naar de kerk omdat ze niet van die hele heisa en commercialiteit er omheen houden. Dus wij (zusje en ik) gingen zondags wel geregeld met opa en oma naar de kerk en zijn ook naar catechisatie gestuurd om ons wat bij te brengen over het geloof en om eventuele vragen over God en de bijbel daar te vragen. Ook werd er wel over het atheïsme gepraat aan de eettafel.
Wat dat betreft ben ik denk ik ook wel evenwichtig opgevoed.

Khadber schreef:
Scholen worden de laatste paar jaar steeds meer een moreel leerinstituut naast een reguliere onderwijsinstelling. Daar is an sich niets mis mee, maar dan vind ik religie wel in dat straatje passen. Je mening daarover ligt denk ik vooral aan hoe gelovig je bent en hoe je tegen geloven aankijkt. Verschil van mening dus :).

Geloof is op zich niks slechts, veel mensen putten er kracht uit. Zelf ben ik ook lang gelovig geweest, en als ik de bijbel lees zie ik verhalen waar vele mooie levenslessen en normen en waarden in staan. Is denk ik ook de bedoeling geweest van de bijbel, om een soort grondwet op te stellen met 'regels' waar mensen zich aan dienen te houden.

Waar het mij uiteindelijk om gaat zijn de verschillen tussen mensen/geloven die alleen maar duidelijker worden als je die mensen van elkaar scheidt. Daar komt mijns inziens alleen maar narigheid van, vooral met de aanwezigheid van extremistische opvattingen. Als je van jongs af aan leert te leven met verschillende culturen zal een ieder ook eerder geaccepteerd worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 15:08 

Hardtraxx Veteran

iMark schreef:

En wat dacht je dan van de stammenoorlogen in bv Afrika, volgens mij is dat echt niet allemaal Islam, maar heeft het zeker wel te maken met een bepaalde geloofsovertuiging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 15:10 

Kraak... Piep...

El Mare schreef:
iMark schreef:

En wat dacht je dan van de stammenoorlogen in bv Afrika, volgens mij is dat echt niet allemaal Islam, maar heeft het zeker wel te maken met een bepaalde geloofsovertuiging.

Die geloven alleen in hun krijgsheer want anders worden ze neergeschoten.
Maar die hebben volgens mij ook een geloof op zich ja, een natuur iets ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 15:11 

Hardtraxx Veteran

Moet er trouwens even bij zeggen dat die kerel met dat afgehakte hoofd geen leraar was en inmiddels de EU niet meer in mag komen. Neemt niet weg dat die kerel compleet debiel is.

Khadber schreef:
iMark schreef:

Hij heeft zijn straf erop zitten, zoals dan ieder persoon vrijgelaten wordt. Dat is toch niet vreemd? Ik vind het vreemder dat de PVV daar weer een debat voor aan moet vragen, alsof er een soort klassejustitie moet komen. Makkelijk stemmen proberen te scoren als je het mij vraagt.

Ik verbaas me meer over het feit dat je na 12 jaar alweer op straat mag rondlopen nadat je iemand van het leven hebt beroofd. Of het nu een politicus is of een stratenmaker, 12 jaar is veel te kort.
Vorige  1 ... 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762 ... 1303  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic