hoebedoelje schreef:
Ik ben zelf niet gelovig (ook niet 'tegen geloven'), maar mijn vriendin is wel bijzonder gelovig.
Zij zegt altijd: "Je komt er nog wel achter dat je het al die tijd bij het verkeerde eind hebt gehad, maar dan is het te laat."

Kijk, maar dan gaat er iets fout, je moet ten alle tijden de vrijheid krijgen om te doen en laten wat je wilt qua geloof vind ik, als het maar iets bijdraagt aan het geloof, waar je ook andere mensen niet tot last mee bent.
Delt-A schreef:
Ja idd, dat kan ook, mijn ouders hebben ons zelf laten kiezen toen we 6-7 jaar waren of we gedoopt wilden worden. (Uiteraard gedaan, want nieuwe fiets en Pokémon Blue), maar het is per generatie iets losser of minder gelovig geworden.

Ik ben trouwens ook gedoopt

Alleen niet zoals je normaal gedoopt wordt

Mijn overgroot oma was boos dat mijn ouders mij niet wilden dopen, omdat zij dat niet wilden. Ergens op een sneaky moment heeft mijn overgroot oma in de kerk toch nog weiwater in handen kunnen krijgen en me een kruisje op het voorhoofd gezet, zodoende ben ik toch ook een soort van gedoopt
Pap en mam waren behoorlijk pissig op haar, maar als daar nu over vertellen moeten ze ook wel weer lachen.