Khadber schreef:
Wat ik persoonlijk dus niet snap is waarom iedereen zo graag hogere straffen wil. Het idee van een celstraf is het feit dat je door opsluiting of opgroeit of na gaat denken over je daden. Veel onderzoeken wijzen uit dat langere celstraffen naast extra kosten weinig tot geen vermindering in recedive laat zien. Het is het dus gewoonweg niet waard.
Ja, ik vind de manier waarop een aantal van dat soort lui zich gedragen niet bepaald getuigen van de schoonheidsprijs. Ik lees hier echter ook een hoop lui die meteen "oprotten" en "linksmensen" roepen, waar zoveel karikaturen en generalisaties aan hangen.. Oprotten gaat bij een derde generatie familie niet en alles wat het niet met je eens is wordt meteen neergezet als links en eng.
Wat moet je dan doen? Je zult op een of andere manier de trend moeten gaan doorbreken, zorgen dat je ze op een goede manier in de samenleving trekt. Je zult denk ik rolmodellen nodig hebben (die schijnen in die cultuur best wel belangrijk te zijn voor zover ik dat zie).
1 woord, onderbuikgevoel. De in theorie simpelste oplossing is DE oplossing voor veel mensen. Dat is op vele vlakken zo. En populisten als Wilders spelen daar handig op in, met als gevolg dat situaties juist verslechteren. Zoals integratie bijvoorbeeld, dat enerzijds bestaat uit het aanpassen van allochtone mensen aan de Nederlandse maatschappij en anderzijds het accepteren van deze allochtone mensen, door de autochtonen. Het eerste is een zeer complex probleem waar zelfs de mensen die ervoor doorgeleerd hebben geen goede oplossing hebben. En voor de duidelijkheid, grondwet artikel 1 aanpassen om discriminatie toe te staan, uit de Europese Unie stappen om meer bevoegdheden te hebben over ons immigratiebeleid en afstand nemen van de mensenrechten verdragen die we als Nederland ondertekend hebben, om ze er uit te kunnen zetten, is dus geen goede oplossing. Vandaar ook dat ook de "linkse elite" dit probleem niet konden oplossen. Zij hadden echter wel door dat het tweede punt, het accepteren ook van belang is voor de integratie. Dit in tegenstelling tot Wilders en aanhang die het op dit vlak steeds verder uit de hand laten lopen, waardoor het probleem juist groter wordt in plaats van kleiner. Dan kan een Hero Brinkman wel heel trots bij Pauw en Witteman gaan zitten verkondigen dat zij het probleem benoemd hebben, maar ondertussen maken zij het probleem wel erger.