Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761 ... 1303  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 17:37 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
of je kapt gewoon met deze zinloze discussie
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 18:07 

Hardtraxxer

Ik ben Stan en ik ben boos! :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 18:07 

Hardtraxx Veteran

Stan schreef:
Ik ben Stan en ik ben boos! :mad:

:aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 18:10 

Aan het typen...

Khadber schreef:
Wat ik persoonlijk dus niet snap is waarom iedereen zo graag hogere straffen wil. Het idee van een celstraf is het feit dat je door opsluiting of opgroeit of na gaat denken over je daden. Veel onderzoeken wijzen uit dat langere celstraffen naast extra kosten weinig tot geen vermindering in recedive laat zien. Het is het dus gewoonweg niet waard.

Ja, ik vind de manier waarop een aantal van dat soort lui zich gedragen niet bepaald getuigen van de schoonheidsprijs. Ik lees hier echter ook een hoop lui die meteen "oprotten" en "linksmensen" roepen, waar zoveel karikaturen en generalisaties aan hangen.. Oprotten gaat bij een derde generatie familie niet en alles wat het niet met je eens is wordt meteen neergezet als links en eng.
Wat moet je dan doen? Je zult op een of andere manier de trend moeten gaan doorbreken, zorgen dat je ze op een goede manier in de samenleving trekt. Je zult denk ik rolmodellen nodig hebben (die schijnen in die cultuur best wel belangrijk te zijn voor zover ik dat zie).

1 woord, onderbuikgevoel. De in theorie simpelste oplossing is DE oplossing voor veel mensen. Dat is op vele vlakken zo. En populisten als Wilders spelen daar handig op in, met als gevolg dat situaties juist verslechteren. Zoals integratie bijvoorbeeld, dat enerzijds bestaat uit het aanpassen van allochtone mensen aan de Nederlandse maatschappij en anderzijds het accepteren van deze allochtone mensen, door de autochtonen. Het eerste is een zeer complex probleem waar zelfs de mensen die ervoor doorgeleerd hebben geen goede oplossing hebben. En voor de duidelijkheid, grondwet artikel 1 aanpassen om discriminatie toe te staan, uit de Europese Unie stappen om meer bevoegdheden te hebben over ons immigratiebeleid en afstand nemen van de mensenrechten verdragen die we als Nederland ondertekend hebben, om ze er uit te kunnen zetten, is dus geen goede oplossing. Vandaar ook dat ook de "linkse elite" dit probleem niet konden oplossen. Zij hadden echter wel door dat het tweede punt, het accepteren ook van belang is voor de integratie. Dit in tegenstelling tot Wilders en aanhang die het op dit vlak steeds verder uit de hand laten lopen, waardoor het probleem juist groter wordt in plaats van kleiner. Dan kan een Hero Brinkman wel heel trots bij Pauw en Witteman gaan zitten verkondigen dat zij het probleem benoemd hebben, maar ondertussen maken zij het probleem wel erger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 21:34 

Hardtraxx Crew

De NS vandaag :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 21:59 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Zij hadden echter wel door dat het tweede punt, het accepteren ook van belang is voor de integratie. Dit in tegenstelling tot Wilders en aanhang die het op dit vlak steeds verder uit de hand laten lopen, waardoor het probleem juist groter wordt in plaats van kleiner. Dan kan een Hero Brinkman wel heel trots bij Pauw en Witteman gaan zitten verkondigen dat zij het probleem benoemd hebben, maar ondertussen maken zij het probleem wel erger.

Precies. Het is opzich ook niet zo vreemd dat het zo is gelopen. We halen ze eerst uit hun land om ze hier het werk te laten doen waar wijzelf geen zin in hebben, we behandelen ze als tweederangs burgers en vervolgens vinden we het raar dat ze relatief vaak ontsporen. Ik zou ook gek worden als ik in Saudi-Arabië niet verder kom dan schoffelen om de simpele reden dat ik geen baard heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 22:08 

Hardtraxx Veteran

chicken schreef:
Lyst schreef:
Zij hadden echter wel door dat het tweede punt, het accepteren ook van belang is voor de integratie. Dit in tegenstelling tot Wilders en aanhang die het op dit vlak steeds verder uit de hand laten lopen, waardoor het probleem juist groter wordt in plaats van kleiner. Dan kan een Hero Brinkman wel heel trots bij Pauw en Witteman gaan zitten verkondigen dat zij het probleem benoemd hebben, maar ondertussen maken zij het probleem wel erger.

Precies. Het is opzich ook niet zo vreemd dat het zo is gelopen. We halen ze eerst uit hun land om ze hier het werk te laten doen waar wijzelf geen zin in hebben, we behandelen ze als tweederangs burgers en vervolgens vinden we het raar dat ze relatief vaak ontsporen. Ik zou ook gek worden als ik in Saudi-Arabië niet verder kom dan schoffelen om de simpele reden dat ik geen baard heb.

Dat is natuurlijk ook onzin, want je hebt altijd de mogelijkheid je heil ergens anders te zoeken. Of dat nodig hoort te zijn is een ander punt
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 23:36 

Aan het typen...

Ook als je 2e of 3e generatie bent? Natuurlijk in theorie kan iedereen emigreren, zelfs de autochtone Nederlanders als ze de situatie in Nederland niet goed vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 23:43 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ook als je 2e of 3e generatie bent? Natuurlijk in theorie kan iedereen emigreren, zelfs de autochtone Nederlanders als ze de situatie in Nederland niet goed vinden.

Precies wat ik bedoel. Zijn ook genoeg Nederlanders die het gevoel hebben een beter leven te kunnen leven in het buitenland en dan ook vertrekken, en ook echt niet allemaal met de financiële status waarin ze zich dit kunnen veroorloven. Sowieso vind ik het idee van "landen" toch al aardig achterhaald worden, het grootste belang hecht je toch nog steeds aan jezelf en mensen die je dierbaar zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 02:10 

Kraak... Piep...

En wie zegt ook dat ze vast worden geketend aan een minimum baantje?

Een oude buurman van mij, waarmee ik het goed kon vinden, die is geïmmigreerd uit Syrie toen hij een jaar of 20 was als vluchteling en hij heeft nu een hoge functie bij Philips als hoofd promotie en testing van alle producten van een van de grote filialen.

En hij leeft als gewoon mens in een goed nieuwbouwhuis zonder zorgen of de nood om zulke dingen te doen als anderen hier komen, die we nu zo hekelen.

Je kan als land ook niet elke immigrant verplicht aan de studie zetten of direct een baan aanbieden bij een hoog bedrijf.

Wat imo wel eens kan helpen is zulke mensen minder AOW of dergelijke uitkeringen te geven, maar een subsidie voor studie of iets dergelijks waardoor ze meer kans hebben op goed werk en zo dus een beter leven kunnen leiden als ze echt willen. Dit klinkt naar mijn idee logischer dan ze maar laten immigreren en dump ze daar maar ergens neer en die redden zich wel.

Natuurlijk heb je ook de rotte appels erin zitten die immigreren en alsnog niks doen maar wel zulke subsidies krijgen. Misschien moet je daar dan meer sociale controle op gooien. Als ze niks doen terwijl ze het wel kunnen, uitkering intrekken tot ze werk gaan zoeken. En niet alleen voor allochtonen maar ook autochtonen.

Zo kun je die subsidie dan ook varieren van arme geimmigreerde families die het harder en meer nodig hebben tot de al welvarende immigranten die zich al kunnen vestigen en scholen kunnen betalen.

Lijkt mij toch een logische weg niet? Niet fool-proof maar toch.
Want het grootste nadeel lijkt me dat als je dit invoert iedereen massaal naar NL komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 11:01 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:

Een oude buurman van mij, waarmee ik het goed kon vinden, die is geïmmigreerd uit Syrie toen hij een jaar of 20 was als vluchteling en hij heeft nu een hoge functie bij Philips als hoofd promotie en testing van alle producten van een van de grote filialen.

En hij leeft als gewoon mens in een goed nieuwbouwhuis zonder zorgen of de nood om zulke dingen te doen als anderen hier komen, die we nu zo hekelen.

Je kan als land ook niet elke immigrant verplicht aan de studie zetten of direct een baan aanbieden bij een hoog bedrijf.

Het verschil is dat dit een hoogopgeleiden immigrant is die dus op intelligentie het redt. Echter hebben we ook een hoop mensen gehaald die laagopgeleid werk zouden doen en daarom dus niet over die capaciteiten beschikken.
Gisteren naar het grote rasiceme experiment gekeken. Erg interessant om die groepsdynamiek te zien.
Gisteren op TV, nog best actueel: www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1377899
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 11:11 

Donateur

Lyst schreef:

Derde generatie bestaat niet. :thumbup:

Citaat:
Een eerstegeneratieallochtoon is zelf in het buitenland geboren, een tweedegeneratieallochtoon is in Nederland geboren en heeft ten minste één in het buitenland geboren ouder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 12:02 

Aan het typen...

Nou vooruit 3e generatie niet-westerse autochtoon, je begrijpt toch wat ik bedoel. (Sterker nog ik heb het woord allochtoon er nooit aan verbonden..)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 12:12 

Aan het typen...

Khadber schreef:
Broken Balance schreef:

Het verschil is dat dit een hoogopgeleiden immigrant is die dus op intelligentie het redt. Echter hebben we ook een hoop mensen gehaald die laagopgeleid werk zouden doen en daarom dus niet over die capaciteiten beschikken.
Gisteren naar het grote rasiceme experiment gekeken. Erg interessant om die groepsdynamiek te zien.
Gisteren op TV, nog best actueel: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1377899

Hij hoeft niet per se hoogopgeleid te zijn. En natuurlijk is het mogelijk om als allochtoon een succesvolle carrière te hebben. Alleen is dat voor allochtonen over het algemeen moeilijker, net zoals het ook nog steeds voor een vrouw moeilijker is. Net zoals het voor ons moeilijker is om een restaurant te openen in Italië, dan voor een Italiaan in Italië. Zij spreken de taal beter, zijn beter bekend met de cultuur en hebben vaker de juiste connecties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 12:46 

Hardtraxx Elite

Facebook-pagina's als bijvoorbeeld: 'Geert Wilder moet blijven' of 'Ik doe GEEN aangifte tegen Geert Wilders'. Dat komt overigens niet door het feit dat ik me aangesproken voel door de uitspraken van Wilders. Ben namelijk zelf een halfbloedje. Nee, het komt meer door het volk wat op de posts van die pagina's reageert. Ze zijn kort door de bocht en bovendien komen ze dom en achterlijk over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 12:56 

Hardtraxx Addict

JeftaElachouri schreef:
Facebook-pagina's als bijvoorbeeld: 'Geert Wilder moet blijven' of 'Ik doe GEEN aangifte tegen Geert Wilders'. Dat komt overigens niet door het feit dat ik me aangesproken voel door de uitspraken van Wilders. Ben namelijk zelf een halfbloedje. Nee, het komt meer door het volk wat op de posts van die pagina's reageert. Ze zijn kort door de bocht en bovendien komen ze dom en achterlijk over.

Ik moet zeggen dat ik beide kanten echt absurd vind.
Wederom kies ik voor de neutrale tussenpartij, zoals altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 13:06 

Hardtraxx Elite

ExoBassTix schreef:

Dat had ik er ook wel bij kunnen vermelden inderdaad ;) Wat ik veel mensen ook veel zie zeggen: het 'volk' scandeerde toch "minder, minder, minder!". Volgens mij was de vraag van Wilders meer een retorische vraag. Dat pakt ie echter wel 'goed'/slim aan; hij kan namelijk niet beschuldigd worden van discriminatie/racisme. Hij stelde immers maar een (retorische) vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 13:10 

Hardtraxx Veteran

hoop t niet http://www.omroepwest.nl/nieuws/26-03-2 ... zoetermeer
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 13:15 

Aan het typen...

JeftaElachouri schreef:
ExoBassTix schreef:

Dat had ik er ook wel bij kunnen vermelden inderdaad ;) Wat ik veel mensen ook veel zie zeggen: het 'volk' scandeerde toch "minder, minder, minder!". Volgens mij was de vraag van Wilders meer een retorische vraag. Dat pakt ie echter wel 'goed'/slim aan; hij kan namelijk niet beschuldigd worden van discriminatie/racisme. Hij stelde immers maar een (retorische) vraag.

Hij wordt ook niet aangeklaagd voor discriminatie, maar voor haatzaaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 13:19 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
JeftaElachouri schreef:
ExoBassTix schreef:

Hij wordt ook niet aangeklaagd voor discriminatie, maar voor haatzaaien.

Kapstokwet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 13:28 

Donateur

JeftaElachouri schreef:

Toch denk ik dat het logisch is dat men 'minder minder minder' heeft geroepen.

De vraag was immers 'meer of minder'.

Geen enkel persoon zal voor 'meer' hebben gekozen, de andere optie was 'minder'.

Vrij logisch dat men dus 'minder minder minder' heeft geroepen.

Je had immers twee opties waar je uit kon kiezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 13:34 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:

Zou niet weten waarom een Islamitische school niet zou mogen en de 1000 Christelijke wel. Twee maten meten wat mij betreft. Mits de school door de onderwijscontroles komt is er toch niets mis mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 13:42 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
AniThing schreef:

Zou niet weten waarom een Islamitische school niet zou mogen en de 1000 Christelijke wel. Twee maten meten wat mij betreft. Mits de school door de onderwijscontroles komt is er toch niets mis mee?

dus jij wilt kinderen alleen maar met hun eigen nationaliteit om laten gaan op een basisschool? als er een school komt voor alleen blanken is het racistisch maar als er een islamitische school komt met alleen maar moslims mag het wel?

en maar klagen dat ze worden buitengesloten

er zijn hier genoeg openbare basisscholen snap niet wat daar mis mee is
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 13:54 

Kraak... Piep...

Het heeft een beetje twee kanten.

Kijk of je gaat naar een openbare school waar ze noch christelijk noch islamitisch streven. Zo zijn de kinderen meer onder elkaar.
Of de ouders zijn streng islamitisch, dan komen ze dus sowieso op zo'n school.

Het is een lastig iets omdat het kind niet kan beslissen of het een islamitische school of openbare wil. Daar hebben ze simpelweg de kennis niet voor. Dus de beslissing gaat er meestal van uit van zijn de ouders streng Islamitisch of niet.

Maar veel anders dan een Christelijke school is het niet. Die doen in principe precies hetzelfde.

Ik ben zelf een voorstander van het eerste, maarja, net als een christelijke school moet het ook met een islamtische kunnen. Anders is het wel heel Hypocriet.

Een ander heel sterk punt vind ik dat ergens in de comments staat :
Wij accepteren hier de islamitische mensen, en zij klagen soms over de wetten hier (en dan krijg je dat Geert Wilders gedoe) en wij geven ze op de redelijke standpunten zoals een Islamitische school of een Moskee hun zin. Wat heel genereus is als land natuurlijk.

Maar bekijk het is andersom. Er zijn Islamitische landen waar, als je Christelijk bent, je gewoon word uitgeroeid op z'n ergste of mishandeld e.d.
Maar dat zijn dan ook wel streng islamitische landen.

Dat is gewoon het grote nadeel waardoor het christendom vaak als beter en soeverein word gezien over de Islam. Waar geertje dus op inspeelt. Terwijl de kern van de Islam (De huidige) gewoon net zo vredig is als (de huidige) kern van het Christendom. De Islam steekt nog wat tussen het extreme verleden en het meer vredige heden. En die extremen zie je terug in Bin Laden/Al Quaida/Assad/Khadaffi/Hoessein en andere leiders van zulke oorlogslanden, terwijl dat helemaal niet de leer van de Islam is, maar door hun macht en wil maken hun het wel zo en daardoor krijgen we dat beeld. Hoewel je nu ziet dat veel mensen daar tegen in opstand komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 13:59 

Hardtraxx Veteran

Zelf ben ik niet voor islamitische scholen, en het is denk ik ook een kwalijke zaak dat die (gaan) bestaan. Zo blijven ze alleen nog maar in hun eigen wereldje en krijgen ze überhaupt niet de kans om te integreren in de samenleving. Moet je als allochtoon (of hoe je het ook wilt noemen, jullie begrijpen wat ik bedoel) ook niet willen, zo sta je alleen maar verder van de maatschappij.

Ik ben van mening dat er alleen maar openbare scholen moeten zijn, waar elke godsdienst en overtuiging de revue passeert en een kans krijgt of waar gewoon geen godsdienst wordt gegeven, dit kan net zo goed thuis besproken worden met de ouders. Zo krijg je ook op basisscholen al een eerlijk beeld van het multiculturele Nederland en zal er denk ik minder gediscrimineerd worden doordat de allochtonen beter geïntegreerd zijn.
Vorige  1 ... 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761 ... 1303  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic