Nouja zo kunnen we eindeloos een typische internet discussie houden over de tactisch en strategische inzetbaarheid van tanks in WOII bekrachtigd door bevindingen op het internet maar ik doel er gewoon meer op dat ik het een volstrekt niet authentieke en een beetje een cringey scene vind en afbreuk doet aan de integriteit van een CoD in een WWII setting.
Broken Balance schreef:
De Sherman is een stuk wendbaarder en lichter en kon daarom vrij makkelijk in close combat een Tiger II uitflanken, zeker in de CoD scene.
De King Tiger komt uit een zijstraat gerolt en exposed hiermee zijn gehele zijkant naar de Sherman tank en verliest hierdoor zijn grootste tactische voordeel terwijl als ie had gewacht dan was de sherman tank zo in zijn vizier gerolt
. Voor de gameplay snap ik het wel, maar dan nog ben ik van mening dat de ontwikkelaars hier iets veel beters uit hadden kunnen halen dan zo'n slap arcade stukje.
Laten we maar niet beginnen over het gebruik van HE munitie op tanks... Ik hoop dat een enventuele Battlefield WWII game zoiets beter gaat doen.
Ik heb de missie trouwens gehaald door het lenen van een Xbox 360 controller van mijn huisgenoot.
Broken Balance schreef:
Om het weer enigzins on-topic te brengen. In Company Of Heroes (beste RTS ooit), speel je missies die gebaseerd zijn op Wittmann. Een campagne waarbij je als Wittmann (Voss) speelt en een waar je Wittmann (Joseph Gunter Schultz) moet ombrengen.
CoH is echt tof! Meer dan 10 jaar oud maar nog steeds ijzersterk en samen met de Total War games de enige game die ik zo nu en dan nog voor langere tijd speel.
Verder vond ik de tank Missions in World at War wel tof, maar achteraf gezien zijn die ook onrealistisch as fuck
Of de BF1942 tanks, waar je met een hoek van 30 graden moest schieten om een voertuig 100 meter verderop te raken, dat vereiste pas skills. Stiekem tot super laat in de nacht (1uur) online die Forgotten Hope mod spelen op mijn 13e, mooie tijden.