En ik nuchter op de pre, jaja! Gekkenhuis
Maar John, ik heb even vluchtig alles doorgelezen en die 'discussie' over LSD. Ik denk dat het geestelijk ziek inderdaad mensen aanleg voor moeten hebben, maar dan praat je over extreme gevallen zoals psychoces etc.
Toch kan een LSD trip, evenals sommige paddo trips, wel een invloed hebben op je geestelijke gesteldheid voor nu en later. Je kan namelijk zowel een positieve als een negatieve eye-opener in de trip tegen komen. Deze kan dusdanig erg zijn, dat in het geval je er aanleg voor hebt, dit wel kan zorgen voor ernstige geestelijke gevolgen. Deze kans is naar mijn mening heel nihil, je hoort er ook weinig over.
Ik vind dat je niet kan zeggen dat LSD, of andere tripmiddelen, geen gevolgen hebben voor je geest. Het is niet een tijdelijke trip, er kunnen fragmenten in voorkomen waarover je later nog steeds na zult denken, zowel negatief als positief!
Trippen is iets apart, iets unieks, je moet het kunnen waarderen wil je het leuk vinden. Ook niet elke trip geeft een eye-opener, sommige wel.
Dus ja en nee. Nee je kan drugs niet de schuld geven want je doet het immers zelf. Ja, want zonder de ervaring van die trip was je geest niet verandert.