Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393 ... 1193  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 11:48 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:
Physical niet, maar geestelijk kan het toch de nodige zooi achterlaten..

Enkel als je onderliggende psychoses hebt kan het die triggeren. Iemand wat geestelijk gezond is gaat door lsd te gebruiken geen geestelijke problemen ontwikkelen. Dat is onzin ^^

Banaanslak schreef:
Ja, dan vind je het leven te saai als je niet tript. Waardoor je altijd wilt gaan trippen

Ketamine: yes (maar dit is in zuivere zin een dissociatief en niet een psychedelica). Door de snelle opbouw aan tolerantie kun je niet verslaafd worden aan psychedelica, na enkele dagen achter elkaar trippen gaat de tolerantie zo snel omhoog dat je binnen de week geen effect meer hebt van de drugs. Na een pauze van 3 a 4 dagen kun je wel weer verder. Je kan inderdaad wel het gevoel gaan hebben dat het leven hoort te zijn zoals in je trip en je liever zoveel mogelijk in die wereld bent, dit is geen gezonde mindset. Maar dit is volgens mij extreem zeldzaam en ik heb nog nooit van gevallen van psychedelica verslaving gehoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 12:15 

Hardtraxx Veteran

Ik had echt een zieke nachtmerrie. :P Ik had op school een sealtje bij me met 1 gram pep erin en een leraar had dat zogenaamd gezien, terwijl dat helemaal niet kon. Toen ging ie dreigen dat ie de politie ging bellen en zo, ik helemaal overstuur. Allemaal plannetjes verzinnen, maar ik kon niet ontsnappen op de een of andere manier. Even later zei een vriend van me dat de politie eraan kwam, met honden. Dus ik maakte me tas open om dat spul eruit te halen, kom ik erachter dat er ook nog 150 speakers in zaten. xd Dus ik al die speakers snel in de tas van die vriend van me gooien, maar die pep zat er nog in. Toen kwam de politie binnen met honden en een van die beesten rent op me af en begint keihard te blaffen in m'n gezicht, en toen schrok ik wakker. Was echt een fucking realistische droom en ik was blij toen ik wakker was, echt opgelucht. :P Wist niet of ik het hier of in het droom topic moest plaatsen, maar moest het even delen haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 13:20 

Hardtraxx Elite

Waarom liep die hond niet af op je maat met de 150 speakers in zijn tas :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 13:22 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:

omdat dromen en realiteit a.s. zaterdag beangstigend dicht bij elkaar liggen! nando word gepakt!!! :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 13:50 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:

Nou die tas van hem lag op de tafel naast me, dus zoveel verschil maakte het ook niet. :P

Ruubiie schreef:
DarkBeatz schreef:

omdat dromen en realiteit a.s. zaterdag beangstigend dicht bij elkaar liggen! nando word gepakt!!! :lol:

Laten we hopen van niet! Nog nooit meegemaakt, beter blijft dat ook zo. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 15:01 

Hardtraxx Veteran

Mensen die gezond qua gestel zijn kunnen wel degelijk iets overhouden aan een LSD trip. Hogere hoeveelheden kunnen wel degelijk geestelijke schade achterlaten.

Denk aan het gevoel jezelf niet meer te zijn, verlies van controle, bepaalde gedachtes die constant blijven en andere psyschische problematiek.
Je hebt het dan echter wel over hoge/extreme hoeveelheden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 15:04 

Donateur

me gusta schreef:
Jah ga het ook niet proberen, geen behoefte aan eerlijk gezegd. Vind het een onnodige verpesting van je lichaam.

Zou vast hartstikke leuk zijn. Maar ik red het wel met een glaasje Cola.

En waarom post je dit in het topic dat juist gaat over het WEL gebruiken en alle bijkomstigheden. Zo kunnen er wel 100en hier posten dat ze het niet doen. Toch bedankt voor je toevoeging :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 15:32 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:
Mensen die gezond qua gestel zijn kunnen wel degelijk iets overhouden aan een LSD trip. Hogere hoeveelheden kunnen wel degelijk geestelijke schade achterlaten.

Denk aan het gevoel jezelf niet meer te zijn, verlies van controle, bepaalde gedachtes die constant blijven en andere psyschische problematiek.

Waar kom je in godsnaam met die informatie vandaan, de problematiek wat jij aanwijst ligt niet aan de hoge dosering maar aan de gemoestoestand van de gebruiker die de overweldigende ervaring niet aankan.. Alle niet biased informatie toont aan dat lsd geen geestelijke schade oplevert en dat wanneer een gebruiker negatieve naeffecten heeft deze toe te schrijven aan de gebruiker, en dus niet de drug..

Citaat:
Some users of LSD experience what is clinically referred to as LSD psychosis, schizophrenic-like disorders that seem to be triggered by using the drug. However, in careful analysis of LSD psychosis patients, it appears that those who have strong family histories of major psychosis or psychopathology are more vulnerable than those who do not (Tsuang et al., 1982). Vardy et al. (1983) reported similar findings, as well as that LSD psychotics have significantly higher rates of parental alcoholism than control groups. In a survey of five-thousand individuals who had used LSD a total of twenty-five-thousand times, Cohen (1960) found 1.8 psychotic episodes per thousand ingestions, 1.2 attempted suicides, and 0.4 completed suicides -- figures consistent with the those of the general population. Regarding dangers of psychosis in therapeutic uses of LSD, Pahnke et al. (1970) notes:

"Since 1963 at the Spring Grove State Hospital, and now at the Maryland Psychiatric Research Center, over 300 patients have been treated with LSD without a single case of long-term psychological or physical harm directly attributable to the treatment, although there have been two post-LSD disturbances which have subsequently responded to conventional treatment."

Bad reactions to LSD are almost certainly dependent on the user. It is becoming increasingly easier to diagnose schizophrenics clinically as patients suffering physical disorders -- these people should be very cautious, if not completely avoidant of truly powerful psychoactive drugs like LSD. There are another class of people who use LSD irresponsibly, ignoring important factors like set and setting -- bad reactions, more acute then chronic, are likely to occur here as well.

Really the only serious physiological concern about LSD use has been that it may cause chromosome damage -- this was first reported by Cohen et al. in 1967. These findings were seldom replicated, and were contradicted by other studies (Loughman et al., 1967; Bender et al., 1968; Pahnke, 1970). In 1977, Maimon Cohen, one of the invesigators who first reported this a decade earlier, stated that no conclusions could be drawn based on existing evidence (Cohen et al., 1977).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 16:27 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:

Waar kom je in godsnaam met die informatie vandaan, de problematiek wat jij aanwijst ligt niet aan de hoge dosering maar aan de gemoestoestand van de gebruiker die de overweldigende ervaring niet aankan.. Alle niet biased informatie toont aan dat lsd geen geestelijke schade oplevert en dat wanneer een gebruiker negatieve naeffecten heeft deze toe te schrijven aan de gebruiker, en dus niet de drug..

Citaat:
Some users of LSD experience what is clinically referred to as LSD psychosis, schizophrenic-like disorders that seem to be triggered by using the drug. However, in careful analysis of LSD psychosis patients, it appears that those who have strong family histories of major psychosis or psychopathology are more vulnerable than those who do not (Tsuang et al., 1982). Vardy et al. (1983) reported similar findings, as well as that LSD psychotics have significantly higher rates of parental alcoholism than control groups. In a survey of five-thousand individuals who had used LSD a total of twenty-five-thousand times, Cohen (1960) found 1.8 psychotic episodes per thousand ingestions, 1.2 attempted suicides, and 0.4 completed suicides -- figures consistent with the those of the general population. Regarding dangers of psychosis in therapeutic uses of LSD, Pahnke et al. (1970) notes:

"Since 1963 at the Spring Grove State Hospital, and now at the Maryland Psychiatric Research Center, over 300 patients have been treated with LSD without a single case of long-term psychological or physical harm directly attributable to the treatment, although there have been two post-LSD disturbances which have subsequently responded to conventional treatment."

Bad reactions to LSD are almost certainly dependent on the user. It is becoming increasingly easier to diagnose schizophrenics clinically as patients suffering physical disorders -- these people should be very cautious, if not completely avoidant of truly powerful psychoactive drugs like LSD. There are another class of people who use LSD irresponsibly, ignoring important factors like set and setting -- bad reactions, more acute then chronic, are likely to occur here as well.

Really the only serious physiological concern about LSD use has been that it may cause chromosome damage -- this was first reported by Cohen et al. in 1967. These findings were seldom replicated, and were contradicted by other studies (Loughman et al., 1967; Bender et al., 1968; Pahnke, 1970). In 1977, Maimon Cohen, one of the invesigators who first reported this a decade earlier, stated that no conclusions could be drawn based on existing evidence (Cohen et al., 1977).

Lees dat goed door en kom nog eens zeggen dat er door LSD geen psychisch leed kan worden aangedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 16:34 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:
Lees dat goed door en kom nog eens zeggen dat er door LSD geen psychisch leed kan worden aangedaan.

Aan LSD kan geen psychisch leed worden aangemerkt. I just did. :cool:
Jullie draaien oorzaak en gevolg om.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 16:34 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:

Volgens mij lees jij hem verkeerd :P Het zegt dat het tegenwoordig makkelijker word om een diagnose bij mensen te stellen met psychische problemen, en dat deze mensen dit soort psychoactieve stoffen moeten mijden (exactly what I'm saying, het is hier niet de drugs die de schade doet). En het laatste deel gaat over bad trips (acute bad reactions, not chronic). Dit zijn tijdelijke lsd psychoses waar je ook uitkomt bij het uitwerken van de drug wat voor kan komen door onverantwoord lsd gebruik, maar dit is niet iets wat langdurige effecten heeft. Maw je loopt geen geestelijke schade op zoals jij het zegt, je ondervind gewoon een bad trip. (Hier kun je eventueel nog enkele dagen last van ondervinden bij heel hoge doseringen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 16:38 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Volgens mij lees jij hem verkeerd :P Het zegt dat het tegenwoordig makkelijker word om een diagnose bij mensen te stellen met psychische problemen, en dat deze mensen dit soort psychoactieve stoffen moeten mijden (exactly what I'm saying, het is hier niet de drugs die de schade doet). En het laatste deel gaat over bad trips (acute bad reactions, not chronic). Dit zijn tijdelijke lsd psychoses waar je ook uitkomt bij het uitwerken van de drug wat voor kan komen door onverantwoord lsd gebruik, maar dit is niet iets wat langdurige effecten heeft. Maw je loopt geen geestelijke schade op zoals jij het zegt, je ondervind gewoon een bad trip. (Hier kun je eventueel nog enkele dagen last van ondervinden bij heel hoge doseringen)

Wat is jouw definitie van geestelijk letsel dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 18:10 

Hardtraxx Elite

mrazura schreef:
Wat is jouw definitie van geestelijk letsel dan?

Dat je geestelijk ziek bent? Je kan geestelijk ziek zijn zonder dat je het weet, het is dan aanwezig maar heeft zoch nog niet ontpopt. Een lsd trip kan er dan voor zorgen dat die ziekte zich ook zichtbaar maakt. Lsd kan er niet voor zorgen dat iemand wat geestelijk gezond is opeens in een langdurige psychose beland wel in een tijdelijke lsd psychose (en dit is een bad trip), ken persoonlijk mensen die een lsd psychose hebben doorgemaakt. Dit heeft geen verdere gevolgen voor die personen, ze hebben enkel een heel erg heftige bad trip gehad die je kan vergelijken met iemand die psychotisch ziek is, alleen is zo een lsd psychose tijdelijk en bij iemand wat ziek is is het dat niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 18:17 

Hardtraxx Veteran

Er word dus degelijk wel gezegd dat er psyschisch leed is, moge het door het middel komen of andere.

Een ding valt op te merken, dan is het dat dit zonder het middel niet aanwezig had geweest.

Ik snap wat je bedoelt en ben het met je eens.
Alleen zo makkelijk zeggen dat er geen kans is hierop vind ik kort door de bocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 18:27 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:
Een ding valt op te merken, dan is het dat dit zonder het middel niet aanwezig had geweest.

Zonder het middel was het ook aanwezig geweest, alleen pas op een later tijdstip. Don't blame drugs for your own inner problems!

Citaat:
In a survey of five-thousand individuals who had used LSD a total of twenty-five-thousand times, Cohen (1960) found 1.8 psychotic episodes per thousand ingestions, 1.2 attempted suicides, and 0.4 completed suicides -- figures consistent with the those of the general population.

In deze survey hebben dus 5000 mensen elk gemiddeld 25x getript op lsd, en alle cijfers erbij komen overeen met cijfers vergeleken met 5000 mensen die geen psychedelica gebruiken. Je schuift de schuld hier op de drug, terwijl de drug gewoon de schuld niet is. De eerste regel van trippen is doe het niet als je niet stabiel bent, op eender wat voor level.. Lsd maakt je niet ziek (lichamelijk of geestelijk), daar blijf ik bij. :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 21:40 

MORGEN AAN DE DROEKZ OLEEE OLEEEE! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 21:48 

Hardtraxx Veteran

Banaanslak schreef:
MORGEN AAN het bier OLEEE OLEEEE! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 22:18 

Hardtraxx Addict

Ruubiie schreef:
Banaanslak schreef:
MORGEN AAN het bier en droegz OLEEE OLEEEE! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 22:53 

Hardtraxx Veteran

Besloten dat ik toch maar 'nuchter' het nieuwe jaar in ga op Qountdown, al hoe wel nuchter in de definitie van voldoende alcohol maar voor de rest wordt er niets bijgegooid als het volgens plan gaat. :)

Volgens mij ga ik ver de enige zijn met mijn eigen groep. :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 22:54 

Hardtraxx Veteran

93Wesley93 schreef:
Banaanslak schreef:
MORGEN AAN DE BIERIEEES OLEEE OLEEEE! :yay:

Besloten dat ik toch maar 'nuchter' het nieuwe jaar in ga, al hoe wel nuchter in de definitie van voldoende alcohol maar voor de rest wordt er niets bijgegooid als het volgens plan gaat. :)

en dat gaat heel waarschijnlijk niet volgens plan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 22:55 

Goed dat je die jongen steunt met zijn goede voornemen! :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 22:55 

Hardtraxx Veteran

Noujaa.. Ik sta er best wel fel achter, het is vroeger wel 1x fout gegaan in het verleden toen ik ook besloot om nuchter te gaan maarja. :P Ik neem gewoon ver afstand van jullie dan zal er geen verleiding zijn. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 23:00 

We leggen gewoon een spoor van pilletjes zodat je die gaat volgen en bij ons uit komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 23:10 

Hardtraxx Veteran

Banaanslak schreef:
We leggen gewoon een spoor van pilletjes zodat je die gaat volgen en bij ons uit komt.

en hebben we niet genoeg pilletjes.. dan mag je de lijntjes volgen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 23:14 

Hardtraxx Veteran

Ruubiie schreef:
Banaanslak schreef:

en hebben we niet genoeg pilletjes.. dan mag je de lijntjes volgen :D

Pijlen van pep gemaakt in de richting die hij moet lopen :lol:
Vorige  1 ... 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393 ... 1193  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic