Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344 ... 1193  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 21:37 

Hardtraxx Veteran

Moe
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 21:46 

Hardtraxx Addict

Inno schreef:
Ze kwamen bij celbiologie op m'n studie (Voeding&Gezondheid) met XTC aanzetten... En hier komt ie:

MDMA heeft wel degelijk permanente schade! Een paar keer gebruiken is geen ramp, maar vooral voor de veelgebruikers hier: (Lees vaker dan ongeveer 5 keer doen in je leven)

De serotonine-gevoeligheid van je receptoren wordt permanent lager de rest van je leven.
Even in normalemensentaal: Minder liefdegevoel, minder vrolijk, minder testosteron, minder fijne seks, sneller pijntjes, minder energie... Ga zo maar door.
Even snel doorgeredeneerd betekent dat alleen al dat je op latere leeftijd sneller met erectieproblemen te maken krijgt omdat je sertonineactiviteit lager is (en dus je testosteronproductie).

Laat ik 't zo zeggen:

Proberen is goed, nog een aantal keren er na KAN wel, maar is niet verstandig... Veelgebruik is echt domdomdom.

Ik heb er in ieder geval smerig veel spijt van dat ik 't vaak gedaan heb een paar jaar geleden.

Dat wilde ik even delen.

^^

En waar precies is dit op gebaseerd? Behalve de input van je biologie docent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 21:47 

Donateur

ach ja dan maar problemen.. geniet er nu van.

heb ook al vies vaak gebruiktdus die problemen komen sowieso dan xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 22:02 

Donateur

Ben wel benieuwd waar dat op gebaseerd is ja, want er is ook vaak beweert door professor huppeldepup weetikveel dat je hersens zelfs bij regelmatig gebruik binnen een jaar volledig kunnen herstellen mbt je serotonineactiviteit...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 22:03 

Donateur

dawasiknie schreef:
Ben wel benieuwd waar dat op gebaseerd is ja, want er is ook vaak beweert door professor huppeldepup weetikveel dat je hersens zelfs bij regelmatig gebruik binnen een jaar volledig kunnen herstellen mbt je serotonineactiviteit...

gaan we daar maar van uit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 22:04 

Hardtraxx Veteran

mrazura schreef:
Wat heeft XTC met voeding te maken dan? :P Verder wat Anonymous zegt :P

't gaat op m'n studie niet alleen over dingen die van nature bedoeld zijn om op te eten :P

Kettingzaag schreef:
En waar precies is dit op gebaseerd? Behalve de input van je biologie docent?

Onderzochte effecten op celniveau.
Komt er simpelweg op neer dat als er steeds zoveel serotonine wordt afgegeven bepaalde receptoren (die serotonine moeten 'opvangen' zodat de effecten optreden) teveel gestimuleerd worden, hier steekt je lichaam een stokje voor door ze in te sluiten waardoor ze niet meer actief zijn en dat proces is niet 100% omkeerbaar (verklaart ook tolerantie voor mdma). Kortom: je verliest receptoren. Een paar maakt niet uit, dan ben je ipv 100% misschien 98% 'gevoelig' voor serotonine, maar elke keer MDMA verkloot dus weer een deel van je receptoren ;)

Is overigens niet van de docent zelf maar kwam van een bijlage uit een boek. Welk boek moet 'k nog eens zien te achterhalen.

Olijfboompje schreef:
Nee, echt smartass?

Miauw!

Jij weet alles al schat dat wist ik wel, maar vele anderen niet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 22:22 

Hardtraxx Addict

Schade voor je receptoren lijkt mij ook vrijwel niet af te wenden bij XTC gebruik. Maar die 5 keer in je leven lijkt me nogal uit de lucht gegrepen..? Het zou inderdaad interessant zijn te weten welk boek dat is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 22:56 

Hardtraxx Veteran

Kettingzaag schreef:
Schade voor je receptoren lijkt mij ook vrijwel niet af te wenden bij XTC gebruik. Maar die 5 keer in je leven lijkt me nogal uit de lucht gegrepen..? Het zou inderdaad interessant zijn te weten welk boek dat is.

Dat was inderdaad wel een beetje een uit de lucht gegrepen aantal van de docent volgens mij, maar 't gaat om 't idee. Paar keer is geen ramp, maar als je 't vaker dan een enkel aantal keren doet is 't gewoon mooi kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 00:19 

Hardtraxx Elite

Zit een beetje met een dilemma..

Vrienden van me willen over een paar weken die speakers proberen, prima vind ik het allemaal maar denken jullie dat een niet zo heel erg ervaren (1/2 keer eerder gedaan) gebruiker een halve kan handelen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 00:34 

Hardtraxx Addict

Tuurlijk, halfje is perfect denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 00:35 

Hardtraxx Veteran

jRn schreef:

Vrienden van me willen over een paar weken die speakers proberen, prima vind ik het allemaal maar denken jullie dat een niet zo heel erg ervaren (1/2 keer eerder gedaan) gebruiker een halve kan handelen?

Als je voor zekerheid wilt gaan pak je toch gewoon een kwartje? Bijpakken kan altijd nog..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 00:55 

Hardtraxx Elite

mrazura schreef:
jRn schreef:

Als je voor zekerheid wilt gaan pak je toch gewoon een kwartje? Bijpakken kan altijd nog..

Ja, maar ze zijn allemaal van a joh vorige keer ging een halve toch ook goed! Maar ik ga wel eens goed met ze praten voordat ik die kanonnen overhandig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 04:18 

Donateur

Gewoon hele droppen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 06:39 

Donateur

roberttt schreef:
Gewoon hele droppen

dit :lol:

mafkees
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 10:38 

Hardtraxx Veteran

Speakers getest op Pandemonium. Begon met een goed halfje, sloeg na half uurtje geleidelijk lekker in. Dit ging totaal niet hard, wat ik eigenlijk wel had verwacht van die pillen. Voelde me top en barstte van de energie, maar een love feeling had ik niet echt.. :/ Voor de rest deden ze het wel goed, maar ik merk nou niet echt verschil met andere minder zwaar gedoseerde pillen.

Bij het bijpakken gebeurde dan iets waar ik nooit rekening heb mee durven houden.. Ik werd opeens op me schouder getikt en gevraagd wat ik in me handen had. Had eerst niet eens door dat het iemand van de security was, maar toen hij zijn hand de hele tijd op mijn schouder hield om me niet weg te laten lopen wist ik wel al hoelaat het was. Een ongelooflijk zielig klein mannetje hield me staande, even later kwamen er twee andere mannen bij na een oproep van hem. Die waren me heel rustig naar de uitgang aan het begeleiden, had het gevoel dat ik er van af ging komen met een waarschuwing omdat ze zich zo chill hielden. Maar de enigste keuze die ik had was de Sporthallen verlaten.

Verder ben ik niet gefouilleerd of ondervraagd of wat dan ook. Herinner me wel dat ik me ID even moest af geven. Ik vraag me af of dit nog een staartje voor mij kan krijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 11:06 

Hardtraxx Addict

Denk het niet hoor.
Athans uit je verhaal maak ik op dat je niet aan de politie bent overhandigd, security mag je volgens mij alleen verwijderen van t terrein.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 11:48 

Hardtraxx Addict

Inno schreef:
Kettingzaag schreef:

Dat was inderdaad wel een beetje een uit de lucht gegrepen aantal van de docent volgens mij, maar 't gaat om 't idee. Paar keer is geen ramp, maar als je 't vaker dan een enkel aantal keren doet is 't gewoon mooi kut.

Volgens mij is het allemaal niet zo schrikbarend die conclusie van je docent. Ik bedoel het is gewoon bekend dat om verantwoord van XTC te kunnen genieten je gewoon pauze dient te houden tussen je gebruik. Doe je dit niet, ben je verkeerd bezig. Over verdere lange termijn schades is op dit moment gewoon nog weinig bekend, er zijn onderzoeken die het ene zeggen, maar ook onderzoeken die weer het andere zeggen. Gewoon met mate gebruiken dan zit je goed. Maar dat geldt in principe voor alles. Dat 5 keer in je leven slaat werkelijk waar nergens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 12:27 

Hardtraxxer

@Wesley schrok je niet de tering man? :P Sjezus wel zuur gek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 12:36 

Hardtraxx Veteran

Crashee schreef:
@Wesley schrok je niet de tering man? :P Sjezus wel zuur gek.

Laten we zeggen dat ik net voor dat moment eerst nog al in dromenland was, toen ik er achter kwam dat die gast me betrapt had veranderde alles al weer heel gauw naar de realiteit.. Niet echt een fijn gevoel nee. Aan de andere kant stressde ik niet zo heel erg omdat ik weet dat ik niet veel op zak had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 12:55 

Zuur man! Heb je toen buiten moeten wachten tot de BOB enzo uitgefeest waren of waren die toen ook maar weggegaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 14:16 

93Wesley93 schreef:
Laten we zeggen dat ik net voor dat moment eerst nog al in dromenland was, toen ik er achter kwam dat die gast me betrapt had veranderde alles al weer heel gauw naar de realiteit.. Niet echt een fijn gevoel nee. Aan de andere kant stressde ik niet zo heel erg omdat ik weet dat ik niet veel op zak had.

Hoe laat was dit? Heb je buiten moeten wachten op je vrienden?

Verder:

Ik kan zo heerlijk slapen met MDMA op, ik weet alleen niet hoe het komt dat ik langs de keukentafel terecht ben gekomen toen ik vannochtend opstond, terwijl ik zeker weet dat ik te bed gegaan ben :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 15:33 

Hardtraxx Elite

Kettingzaag schreef:

Ik weet dat Alexander Shulgin alleszins zegt dat je MDMA het beste limiteert tot slechts een beperkt aantal keren in je leven omdat anders de magie er daarna af is. Ik meen mij vaag te herinneren dat hij het ook over een 5tal keer heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 15:42 

Hardtraxx Veteran

Gister op ook speakers getest, had in de trein al een lekkere nak pep genomen en die voelde wel lekker, rond half 1 een kwartje genomen, duurde misschien maar een kwartier voordat ik hem voelde, en hij ging ook gewoon echt lekker!
Later nog een kwartje genomen rond uurtje of 3 denk ik, op een gegeven moment dacht ik ff dat er allemaal hekken door de zaal heen stonden, dacht ook dat ik mensen in rolstoelen zag zitten terwijl ik er later achter kwam dat ze gewoon stonden, vond dat wel echt vaag! :P
Verder heb ik lekker gespaced met Hoofdcoach! :thumbsup:
Heb aardig rustig gespeakerd maar ik ging echt lekker, maar ik ben wel gewoon echt fucked up brak nu, me hele bek weer vol met wonden! :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 17:12 

Donateur

DarkBeatz schreef:
Kettingzaag schreef:

Ik weet dat Alexander Shulgin alleszins zegt dat je MDMA het beste limiteert tot slechts een beperkt aantal keren in je leven omdat anders de magie er daarna af is. Ik meen mij vaag te herinneren dat hij het ook over een 5tal keer heeft.

Tsja dat met die magie... ik denk dat dat gewoon met al het mooie in het leven zo is. De magie verdwijnt na een tijdje sowieso, en dat proces wordt natuurlijk alleen maar versneld naarmate je datgene regelmatiger gaat doen. Alle dingen die je gelukkig of verdrietig maken gaan na verloop van tijd wennen. Je kan het een plekje geven en wordt niet meer overweldigd door gevoelens die je tot dan toe vrij onbekend waren...

Voor mij was drugs de 20ste net zo leuk qua gevoel als de eerste of vijfde keer. De dagen erna en het verlies van hersencellen wat minder xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 18:32 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Kettingzaag schreef:

Gelukkig kun je het combineren met 2c-i en krijg je alle magie weer terug :love:
Vorige  1 ... 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344 ... 1193  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic