Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1140, 1141, 1142, 1143, 1144, 1145, 1146 ... 1181  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 03:34 
 
Hardtraxx Veteran

Ja joh. Wat een bullshit verhalen komen er weer naar boven. Ben bang voor het 4-fa effect. Deze drug zie je over een paar jaar niet meer. Gewoon groot inslaan als je er de komende jaren nog van wil genieten.


Nou vind ik zelf 3mmc niet bijzonder genoeg en ik ga het niet echt missen ook. Wel leuke avonden mee gehad maar die craving is echt ongekend dus ik laat het tegenwoordig links liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 19:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Komt totaal niet opgezet over inderdaad.

Denk dat het programma Verdoofd wel één en ander in een stroomversnelling heeft gezet. Maar hoe meer een middel wordt gebruikt, hoe meer van dit soort media-aandacht het ook krijgt. Zag je ook met 4-FA. Blijkbaar is het nu de beurt voor 3-MMC. Wel zonde dat dit soort stofjes verboden worden door de groep die er niet mee om kan gaan.

Ben van plan om binnenkort wat te gaan inslaan. Zou het echt kut vinden als dit straks net zo moeilijk te verkrijgen is als 4-MMC en 4-FA, want is toch wel een van mijn twee favoriete drugs op feestjes.

Iemand enig idee hoe snel zo’n verbod er kan komen?

4-FA is echt de beste upper die er is IMO. Ik heb nog anderhalf grammetje, maar als ik destijds in de RC scene tijdens de ban had gezeten had ik echt heel groot ingeslagen.

3-MMC ben ik helemaal niet zo'n fan van, maar als de ban er aan zit te komen ga ik zeker ook goed inslaan. Wanneer de ban daadwerkelijk kort zullen vendors voor dump-prijzen hun stock weg doen. Zo zag je destijds dat MXE, 4-FA of NBOMEs voor 5 euro de gram gingen. En het spul blijf toch eeuwen goed wanneer goed opgeslagen.

Maar ik hoop toch echt dat 3-MMC verboden wordt en niet de hele rits an sich.

Verschil met 3-MMC en 4-FA is overigens wel dat 3-MMC vrij problematisch is in de omgang qua verslaving en 4-FA redelijk wat risico's op gezondheid gebied mee bracht, hersenbloedingen en dergelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 20:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoxyz schreef:
4-FA is echt de beste upper die er is IMO. Ik heb nog anderhalf grammetje, maar als ik destijds in de RC scene tijdens de ban had gezeten had ik echt heel groot ingeslagen.


Eens. Ik zit ook aan mijn laatste twee / anderhalve gram. Als dat ooit nog eens te verkrijgen is, ben ik een gelukkig man. Idem voor methylone.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2021 07:27 
 
Hardtraxx Veteran

Hoxyz schreef:
Sarabande schreef:
Komt totaal niet opgezet over inderdaad.

Denk dat het programma Verdoofd wel één en ander in een stroomversnelling heeft gezet. Maar hoe meer een middel wordt gebruikt, hoe meer van dit soort media-aandacht het ook krijgt. Zag je ook met 4-FA. Blijkbaar is het nu de beurt voor 3-MMC. Wel zonde dat dit soort stofjes verboden worden door de groep die er niet mee om kan gaan.

Ben van plan om binnenkort wat te gaan inslaan. Zou het echt kut vinden als dit straks net zo moeilijk te verkrijgen is als 4-MMC en 4-FA, want is toch wel een van mijn twee favoriete drugs op feestjes.

Iemand enig idee hoe snel zo’n verbod er kan komen?

4-FA is echt de beste upper die er is IMO. Ik heb nog anderhalf grammetje, maar als ik destijds in de RC scene tijdens de ban had gezeten had ik echt heel groot ingeslagen.

3-MMC ben ik helemaal niet zo'n fan van, maar als de ban er aan zit te komen ga ik zeker ook goed inslaan. Wanneer de ban daadwerkelijk kort zullen vendors voor dump-prijzen hun stock weg doen. Zo zag je destijds dat MXE, 4-FA of NBOMEs voor 5 euro de gram gingen. En het spul blijf toch eeuwen goed wanneer goed opgeslagen.

Maar ik hoop toch echt dat 3-MMC verboden wordt en niet de hele rits an sich.

Verschil met 3-MMC en 4-FA is overigens wel dat 3-MMC vrij problematisch is in de omgang qua verslaving en 4-FA redelijk wat risico's op gezondheid gebied mee bracht, hersenbloedingen en dergelijk.

Dit is maar bij 10 personen bekend waarvan 6 uit 2016. enkel bij 1 persoon ging het om een enkele dosis en bij de overige personen waren er combinaties in het spel van andere drugs of alcohol. Ik snap dan ook niet de angst die gezaaid wordt bij 4-fa. op een bepaald moment was 12% van alle drugs die getest werden in centra 4-fa en in het uitgaansleven gebruikte 29% 4-fa. Dat is een enorme groep mensen.


Verdere quotes uit het rapport :

Citaat:
Het absolute aantal
ernstige intoxicaties neemt toe. Dit betreft sterke cardiale effecten,
hersenbloedingen en enkele gevallen van overlijden. Bij het overgrote
deel van de meldingen heeft geen analytische bevestiging
plaatsgevonden.


Citaat:
Sinds de start van de NPS-studie in januari 2016 heeft het NVIC diverse
meldingen ontvangen van ernstige cardiovasculaire toxiciteit na het
gebruik van 4-FA: Bij 7 gevallen (27%) zijn ernstige symptomen gemeld.
Zowel hartritmestoornissen (o.a. sinusaritmie, ventriculaire extrasystolen
(bigeminie), geleidingsstoornissen (o.a. verlengde QTc tijd,
rechterbundeltakblok), hypertrofie van het hart als acuut hartfalen zijn
gerapporteerd. Een bijzondere vorm van dit acute hartfalen is een
zogenaamde ‘omgekeerde Takotsubo cardiomyopathie’, waarbij er een
abnormaal bewegingspatroon van het hart ontstaat. Deze zeldzame
aandoening lijkt qua klinische presentatie sterk op een acuut hartinfarct
en is (vooralsnog) 1 keer aan het NVIC gerapporteerd na 4-FA gebruik en
1 keer in de literatuur.3 2 In vier gevallen was er sprake van een mengintoxicatie met andere drugs (n=2) of alcohol (n=2). Mogelijk is dit van
invloed geweest op het klinisch beeld
.


Er is tevens 1 overlijden bekend :

Citaat:
zijn er in korte tijd twee gevallen gerapporteerd aan het NVIC van een
hersenbloeding na het gebruik van 4-FA. Via het Trimbos instituut is een
derde casus van een hersenbloeding gemeld. Daarnaast is er via het
Trimbos-instituut een casus met overlijden gemeld.


Citaat:
De intoxicaties waren minder
ernstig bij patiënten die alleen 4-FA en eventueel ook alcohol hadden
gebruikt dan bij combinatiegebruik.



Nee 4-FA is niet zonder risico , dat is geen enkele drug. Chemische middelen kunnen 99 keer een goede reactie geven en net die ene 100ste keer kan je er letterlijk van dood vallen. Ik ken ook een schrijnend verhaal van een dame uit de UK die bij haar alle eerste pilletje is overleden. Het is goed dat men elkaar op de hoogte brengt van de gevaren en mogelijke bijwerkingen, maar laten we elkaar niet bang maken met termen.

Als je een uitgebreide risico analyse wil lezen over 4-fa raad ik je deze aan:
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... eiligd.pdf

Ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat dit middeltje zo hard de kop is ingedrukt en daardoor nu niet verkrijgbaar is. Dit was echt een wondermiddel voor velen om er niet als mogool rond te lopen, veel energie te krijgen en je ontzettend goed van te laten voelen op een feest.

Binnenkort ga ik het ook weer een keer proberen denk ik. Voor het eerst in 4 jaar niet in een feest setting maar thuis. Heel benieuwd hoe het is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2021 09:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

4FA vond ik eigenlijk alleen echt mooi toen ik het voor het eerst op had. Jezus wat ging ik door het dak heen toen die er op klapte zeg. Helaas vond ik het de keren daarna wel meevallen eigenlijk. Voelde me prima, maar kon net zo goed pep nemen voor hetzelfde effect toen. Kan misschien ook komen doordat het in pilvorm was en de eerste twee keer in capsules was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2021 13:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gelukkig heeft Rickert me op Decibel 2019 nog eens een grammetje 4-fa beloofd om over te nemen. No joke, en ik vergeet niks. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2021 14:08 
 
Hardtraxxer

Was het niet zo dat, een paar maanden voordat 4-fa in Nederland verboden werd, er in China ook al een ingrijpende wet was ingevoerd omtrent RC's/grondstoffen? Van wat ik begrepen heb, was de beschikbaarheid van 4-fa eigenlijk al aan het dalen voordat het verbod inging omdat men niet/nauwelijks meer aan de grondstof kon komen, en de beperkte beschikbaarheid dus niet direct te maken heeft met het verbod erop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2021 15:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Hoxyz schreef:
Sarabande schreef:
Komt totaal niet opgezet over inderdaad.

Denk dat het programma Verdoofd wel één en ander in een stroomversnelling heeft gezet. Maar hoe meer een middel wordt gebruikt, hoe meer van dit soort media-aandacht het ook krijgt. Zag je ook met 4-FA. Blijkbaar is het nu de beurt voor 3-MMC. Wel zonde dat dit soort stofjes verboden worden door de groep die er niet mee om kan gaan.

Ben van plan om binnenkort wat te gaan inslaan. Zou het echt kut vinden als dit straks net zo moeilijk te verkrijgen is als 4-MMC en 4-FA, want is toch wel een van mijn twee favoriete drugs op feestjes.

Iemand enig idee hoe snel zo’n verbod er kan komen?

4-FA is echt de beste upper die er is IMO. Ik heb nog anderhalf grammetje, maar als ik destijds in de RC scene tijdens de ban had gezeten had ik echt heel groot ingeslagen.

3-MMC ben ik helemaal niet zo'n fan van, maar als de ban er aan zit te komen ga ik zeker ook goed inslaan. Wanneer de ban daadwerkelijk kort zullen vendors voor dump-prijzen hun stock weg doen. Zo zag je destijds dat MXE, 4-FA of NBOMEs voor 5 euro de gram gingen. En het spul blijf toch eeuwen goed wanneer goed opgeslagen.

Maar ik hoop toch echt dat 3-MMC verboden wordt en niet de hele rits an sich.

Verschil met 3-MMC en 4-FA is overigens wel dat 3-MMC vrij problematisch is in de omgang qua verslaving en 4-FA redelijk wat risico's op gezondheid gebied mee bracht, hersenbloedingen en dergelijk.

Dit is maar bij 10 personen bekend waarvan 6 uit 2016. enkel bij 1 persoon ging het om een enkele dosis en bij de overige personen waren er combinaties in het spel van andere drugs of alcohol. Ik snap dan ook niet de angst die gezaaid wordt bij 4-fa. op een bepaald moment was 12% van alle drugs die getest werden in centra 4-fa en in het uitgaansleven gebruikte 29% 4-fa. Dat is een enorme groep mensen.


Verdere quotes uit het rapport :

Citaat:
Het absolute aantal
ernstige intoxicaties neemt toe. Dit betreft sterke cardiale effecten,
hersenbloedingen en enkele gevallen van overlijden. Bij het overgrote
deel van de meldingen heeft geen analytische bevestiging
plaatsgevonden.


Citaat:
Sinds de start van de NPS-studie in januari 2016 heeft het NVIC diverse
meldingen ontvangen van ernstige cardiovasculaire toxiciteit na het
gebruik van 4-FA: Bij 7 gevallen (27%) zijn ernstige symptomen gemeld.
Zowel hartritmestoornissen (o.a. sinusaritmie, ventriculaire extrasystolen
(bigeminie), geleidingsstoornissen (o.a. verlengde QTc tijd,
rechterbundeltakblok), hypertrofie van het hart als acuut hartfalen zijn
gerapporteerd. Een bijzondere vorm van dit acute hartfalen is een
zogenaamde ‘omgekeerde Takotsubo cardiomyopathie’, waarbij er een
abnormaal bewegingspatroon van het hart ontstaat. Deze zeldzame
aandoening lijkt qua klinische presentatie sterk op een acuut hartinfarct
en is (vooralsnog) 1 keer aan het NVIC gerapporteerd na 4-FA gebruik en
1 keer in de literatuur.3 2 In vier gevallen was er sprake van een mengintoxicatie met andere drugs (n=2) of alcohol (n=2). Mogelijk is dit van
invloed geweest op het klinisch beeld
.


Er is tevens 1 overlijden bekend :

Citaat:
zijn er in korte tijd twee gevallen gerapporteerd aan het NVIC van een
hersenbloeding na het gebruik van 4-FA. Via het Trimbos instituut is een
derde casus van een hersenbloeding gemeld. Daarnaast is er via het
Trimbos-instituut een casus met overlijden gemeld.


Citaat:
De intoxicaties waren minder
ernstig bij patiënten die alleen 4-FA en eventueel ook alcohol hadden
gebruikt dan bij combinatiegebruik.



Nee 4-FA is niet zonder risico , dat is geen enkele drug. Chemische middelen kunnen 99 keer een goede reactie geven en net die ene 100ste keer kan je er letterlijk van dood vallen. Ik ken ook een schrijnend verhaal van een dame uit de UK die bij haar alle eerste pilletje is overleden. Het is goed dat men elkaar op de hoogte brengt van de gevaren en mogelijke bijwerkingen, maar laten we elkaar niet bang maken met termen.

Als je een uitgebreide risico analyse wil lezen over 4-fa raad ik je deze aan:
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... eiligd.pdf

Ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat dit middeltje zo hard de kop is ingedrukt en daardoor nu niet verkrijgbaar is. Dit was echt een wondermiddel voor velen om er niet als mogool rond te lopen, veel energie te krijgen en je ontzettend goed van te laten voelen op een feest.

Binnenkort ga ik het ook weer een keer proberen denk ik. Voor het eerst in 4 jaar niet in een feest setting maar thuis. Heel benieuwd hoe het is.

Ik zal er eens over gaan lezen. Maar ik gebruik vrijwel altijd in combinatie en doseer de 4-FA ook redelijk stevig. Ik ben tweemaal naar de EHBO gegaan voor een paracetamol, nadat ze hoorde dat ik 4-FA op had werd ik compleet aangesloten, zal wel niet voor niks zijn i guess. :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2021 15:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sjaakie P schreef:
Was het niet zo dat, een paar maanden voordat 4-fa in Nederland verboden werd, er in China ook al een ingrijpende wet was ingevoerd omtrent RC's/grondstoffen? Van wat ik begrepen heb, was de beschikbaarheid van 4-fa eigenlijk al aan het dalen voordat het verbod inging omdat men niet/nauwelijks meer aan de grondstof kon komen, en de beperkte beschikbaarheid dus niet direct te maken heeft met het verbod erop.

Destijds zijn er een hele boel producten zoals NBOMEs, MXE en 4-FA zowel in China als hier gebanned.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2021 20:27 
 
Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
Gelukkig heeft Rickert me op Decibel 2019 nog eens een grammetje 4-fa beloofd om over te nemen. No joke, en ik vergeet niks. :cool:

Die 'deal' ken ik nog ja. en beloofd is beloofd. :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2021 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je hebt er toen ook een limited edition Defqon x Nike pin voor teruggekregen. :cool: Heb je die nog eigenlijk?

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2021 06:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
aangezien 4-mmc erg moeilijk te verkrijgen zijn, zelfs als je weet waar je moet zoeken ;)
.

Not anymore :yay: Labtested op 4mmc, eindelijk een vendor gevonden weer.

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom nog niemand het molecuul 4-fa heeft kunnen maken in zijn schuur. Deze markt lijkt mij toch gigantisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 01:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voor iedereen die zich een beetje down voelt en gratis keta wilt:

https://psychopharmacologymaastricht.co ... -enrolled/
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 10:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Voor iedereen die zich een beetje down voelt en gratis keta wilt:

https://psychopharmacologymaastricht.co ... -enrolled/

Wel raar dat ze niet specificeren welke drug. Ze noemen alleen “psychedelic substance” en “study drug”. Misschien om de resultaten van het onderzoek niet te beïnvloeden, maar zou zelf daar wel wat huiverig door worden.

Afaik heeft ketamine ook niet per se positieve effecten bij depressie. Sterker nog, ik kan me zo voorstellen dat het mogelijk dissociative effect van ketamine (wat niet altijd voorkomt, maar wel kan voorkomen) alleen maar angst op kan wekken daar dissociatie ook een copingmechanisme kan zijn bij depressie.

https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acschemneuro.9b00493#
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 10:31 
 
Hardtraxx Newbie

Sarabande schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Voor iedereen die zich een beetje down voelt en gratis keta wilt:

https://psychopharmacologymaastricht.co ... -enrolled/

Wel raar dat ze niet specificeren welke drug. Ze noemen alleen “psychedelic substance” en “study drug”. Misschien om de resultaten van het onderzoek niet te beïnvloeden, maar zou zelf daar wel wat huiverig door worden.

Afaik heeft ketamine ook niet per se positieve effecten bij depressie. Sterker nog, ik kan me zo voorstellen dat het mogelijk dissociative effect van ketamine (wat niet altijd voorkomt, maar wel kan voorkomen) alleen maar angst op kan wekken daar dissociatie ook een copingmechanisme kan zijn bij depressie.

https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acschemneuro.9b00493#


Inderdaad, voordat ik daar aan mee zou doen mogen ze me wel even vertellen wat we precies gaan gebruiken, en in welke dosering. Straks knallen ze je zo even een khole in.

Maar ik val (gelukkig) niet in de doelgroep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 10:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gratis k-hole, nooit mis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 11:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben ik ook wel bij ja!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 11:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

https://www.cnbc.com/2019/03/06/us-fda- ... ssion.html

Citaat:
The U.S. Food and Drug Administration on Tuesday said it approved Johnson & Johnson’s nasal spray antidepressant that is chemically similar to often-abused ketamine, marking the first advance in treating depression in more than 30 years.


Het is blijkbaar best wel een 'revolutie' in de bestrijding van depressies. Het werkt onmiddellijk, in tegenstelling tot gangbare antidepressiva die weken of maanden duren om effect te krijgen. Bovendien kan het maanden tot jaren duren om de juiste combinatie / dosering van antidepressiva te vinden (heb een vriend in dat traject).

De behandeling:

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 13:26 
 
Hardtraxxer

Interessant artikel op danceplatform This Is Our House over drugsgebruik in coronatijd. Een diepte-interview met een deskundige uit de verslavingszorg (Novadic-Kentron).

https://tioh.nl/features/dance-drugs-onder-invloed-in-coronatijd/

Er zit ook een enquête bij (voor de liefhebbers). ^^

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd-7M-z3JW78z0_FCH1_VexRzeSRKOTnsZXlNcpdaEgZe2wWg/viewform
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Netjes geschreven weer, amigo. Gisteren al gelezen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 14:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Prima stuk, Pee-tah. Vragenlijst ook meteen even ingevuld :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet ingevuld want geen optie voor provincies buiten NL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 19:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heb 'm ingevuld!

Artikel schoort wel wat ik zie in mijn sociale omgeving :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2021 13:32 
 
Hardtraxxer

Wordt gewaardeerd mannen! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2021 22:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met a-PiHP / α-PHP? ^^
Vorige  1 ... 1140, 1141, 1142, 1143, 1144, 1145, 1146 ... 1181  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic