Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1046, 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052 ... 1182  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 10:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Remi schreef:
Ik heb dat ook gelukkig altijd weten te beheersen. Nooit alleen thuis dat soort cravings gehad. Als dat wel begint en regelmatig voorkomt ben je m.i. al vrij ver heen. Heb dat wel bij vrienden om me heen gezien, die toch wel in de problemen kwamen...


Heb mij hier toch ook wel eens schuldig aan gemaakt hoor. Craving niet in de hand hebben, genoeg stash in huis. En gewoon 2 dagen doortrekken.


Inderdaad. Soms onder het gamen is het heerlijk. Doe het nu gelukkig nauwelijks nooit meer, op uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 12:26 
 
Hardtraxx Elite

Kevin-Raw schreef:
Remi schreef:
Ik heb dat ook gelukkig altijd weten te beheersen. Nooit alleen thuis dat soort cravings gehad. Als dat wel begint en regelmatig voorkomt ben je m.i. al vrij ver heen. Heb dat wel bij vrienden om me heen gezien, die toch wel in de problemen kwamen...


Heb mij hier toch ook wel eens schuldig aan gemaakt hoor. Craving niet in de hand hebben, genoeg stash in huis. En gewoon 2 dagen doortrekken.


De reden dat ik altijd precies genoeg koop voor een feest. En mocht er dan wat over blijven geef ik het weg. Mocht er te weinig zijn weet ik wel wat te krijgen van vrienden of bekende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 13:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blij dat ik de aftermath van pep totaal niet prettig vind en daardoor 0 craving heb. Enige drug waar ik wel moeilijk vanaf kan blijven als ik t heb is keta aangezien ik daar 0 nadelen aan ervaar. Zorg dan ook dat het niet te vaak in huis is xd

En coke is gewoon saai dus dat gebruik ik gewoon niet haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 13:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik gebruik zelf geen drugs maar vind wel interessant om hier te lurken. Maar ik vraag me af, hoe lang zijn jullie eigenlijk van plan om te gebruiken? Is er een leeftijd waarvan je denkt, nu is het genoeg geweest?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 13:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ik heb dat ook gelukkig altijd weten te beheersen. Nooit alleen thuis dat soort cravings gehad. Als dat wel begint en regelmatig voorkomt ben je m.i. al vrij ver heen. Heb dat wel bij vrienden om me heen gezien, die toch wel in de problemen kwamen...


Precies dit. Zelf gelukkig ook nooit last van gehad en dus ook nog nooit gedaan. Zie mezelf dit niet doen.

makrooy schreef:
Ik gebruik zelf geen drugs maar vind wel interessant om hier te lurken. Maar ik vraag me af, hoe lang zijn jullie eigenlijk van plan om te gebruiken? Is er een leeftijd waarvan je denkt, nu is het genoeg geweest?


Nooit echt over nagedacht eigenlijk. Ik gebruik alleen iets i.c.m. feesten, dus ik kan denk ik wel zeggen dat ik blijf gebruiken tot het moment dat ik stop met feesten. Wanneer dat is zou ik niet weten, maar ik ben voorlopig nog niet van plan om te stoppen. Scheelt misschien ook dat ik pas op mijn 23e voor het eerst iets heb gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 13:59 
 
Hardtraxxer

makrooy schreef:
Ik gebruik zelf geen drugs maar vind wel interessant om hier te lurken. Maar ik vraag me af, hoe lang zijn jullie eigenlijk van plan om te gebruiken? Is er een leeftijd waarvan je denkt, nu is het genoeg geweest?

Er is niet zozeer een leeftijd dat ik echt wil stoppen, al ben ik ook niet van plan om tot ver in de 70 nog pillen te slikken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wanneer ik aan Mn master ga beginnen ben ik wel al van plan om nog max 3/4x in het jaar xtc te gebruiken. Ook zal ik dan wel verplicht minder moeten gaan feesten waardoor het aantal keren dat ik speed gebruik ook afneemt. Dit jaar wel net wat teveel xtc gebruikt, zeker niet trots op :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 14:04 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik gebruik zelf geen drugs maar vind wel interessant om hier te lurken. Maar ik vraag me af, hoe lang zijn jullie eigenlijk van plan om te gebruiken? Is er een leeftijd waarvan je denkt, nu is het genoeg geweest?

25 en dat is toevallig aankomende januari. Ik zeg niet dat ik voorgoed stop, maar ik wil me er sowieso een jaar niet mee bezig houden en hopelijk langer. Dat telt ook voor feesten.

Ik gebruik vanaf mijn 19e en ik heb het de laatste 2 jaar wel stuk minder gedaan, eerder was het bijna elk weekend. Tegenwoordig 1x per maand (gemiddeld genomen.) Hoewel ik niet brak ofzo ben is het schuldgevoel naar mijn omgeving te hoog geworden en het risico om er te lang in te blijven hangen ook.

Maar goed...
Ik heb talloze herinneringen en ik heb momenten meegemaakt die mensen zonder gebruik nooit zullen ervaren en heb er geen seconde spijt van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 14:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik gebruik zelf geen drugs maar vind wel interessant om hier te lurken. Maar ik vraag me af, hoe lang zijn jullie eigenlijk van plan om te gebruiken? Is er een leeftijd waarvan je denkt, nu is het genoeg geweest?

Ik zie het niet als iets 'slechts' om het te doen. Zo'n discussie hebben we hier al een tijdje geleden gehad. Ik kan het voor mezelf prima verantwoorden om wat te doen. Na een zaterdag drugs gebruikt te hebben ben ik, over het algemeen, alle dagen erna beter dan dat ik me op zaterdag kapot drink. Zo lang het goed blijft voelen om het te doen, en over het algemeen gebeurt het alleen op feesten, dan denk ik: waarom niet.

Volgend jaar word ik 30. Dat is voor mij geen dingetje om er dan mee te stoppen ofzo :lol: . Ik ken ook genoeg mensen van een eind in de 30 / 40 die sporadisch nog eens een feestje pakken en er dan ook echt naar uit kijken. Dat is toch mooi?

RTM93 schreef:
Maar goed...
Ik heb talloze herinneringen en ik heb momenten meegemaakt die mensen zonder gebruik nooit zullen ervaren en heb er geen seconde spijt van.

En al helemaal dit. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe kun je iets slechts voor je lichaam niet als slecht zien :P (heb die discussie niet gelezen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 14:49 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Hoe kun je iets slechts voor je lichaam niet als slecht zien :P (heb die discussie niet gelezen)

Om dat bier drinken nog slechter is voor je lichamelijke gezondheid:
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... arlijkste/
En daar heeft niemand problemen mee blijkbaar.


Hier vindt je bijvoorbeeld veel over de schadelijke effecten van drugs(en alcohol)



Ik vind drugsgebruik ook niet perse slecht. Ik persoonlijk heb alleen last van schuldgevoelens naderhand dus ik kies voor mijzelf om er een punt (lol ik zei punt) achter te zetten voorlopig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat bier slechter is maakt drugs op zich zelf niet minder slecht. Plus ik zie alcohol ook gewoon als een drugs, het enige verschil is dat het sociaal geaccepteerd wordt. Ik heb niks tegen gebruiken, zolang je het verstandig doet denk ik ook dat er niet veel aan de hand zal zijn. Maar om het niet slecht te noemen... ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 14:56 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Dat bier slechter is maakt drugs op zich zelf niet minder slecht. Plus ik zie alcohol ook gewoon als een drugs, het enige verschil is dat het sociaal geaccepteerd wordt. Ik heb niks tegen gebruiken, zolang je het verstandig doet denk ik ook dat er niet veel aan de hand zal zijn. Maar om het niet slecht te noemen... ^^

Als jouw die mening is toegedaan hoop ik ook alleen dat je alcohol gebruik ook slecht vindt.

En verder is dat voor iedereen persoonlijk. Mijn ma vindt drugs ook slecht, ik niet. Mijn pa vindt drugs niet slecht ook al gebruikt hij niet en heeft hij dat nooit gedaan (op wat joints na). Dus dat is voor iedereen ook een persoonlijke inschatting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zie alcohol gebruik ook als slecht ja. Maar dat iets slecht voor je is, hoeft niet te betekenen dat je het niet moet doen. Dat is aan de persoon zelf hoe die er mee om wil gaan. Niemand leeft perfect als het gaat om gezondheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar elke week xtc gebruiken is weer veel schadelijker dan alcohol :P. Het is allemaal wel relatief gezien. Absoluut lijkt xtc mij veel schadelijker dan alcohol

Deze lijst van schadelijkheid is gewoon een inschatting van een paar onderzoekers. Iedereen zegt wat anders over de schadelijkheid. Het is niet echt eenduidig te zeggen wat nou slechter is dan het ander. Alcohol wordt bijvoorbeeld in een veel grotere omvang gebruikt. Bij xtc is dit niet het geval. Ik vraag me af hoe de lijst eruit zou zien als xtc in dezelfde mate werd gebruikt als alcohol
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 16:36 
 
Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Maar elke week xtc gebruiken is weer veel schadelijker dan alcohol :P. Het is allemaal wel relatief gezien. Absoluut lijkt xtc mij veel schadelijker dan alcohol

Deze lijst van schadelijkheid is gewoon een inschatting van een paar onderzoekers. Iedereen zegt wat anders over de schadelijkheid. Het is niet echt eenduidig te zeggen wat nou slechter is dan het ander. Alcohol wordt bijvoorbeeld in een veel grotere omvang gebruikt. Bij xtc is dit niet het geval. Ik vraag me af hoe de lijst eruit zou zien als xtc in dezelfde mate werd gebruikt als alcohol

Gast, dit zijn tabellen en grafieken gebaseerd op medisch onderzoek en jarenlange ervaring met verslaafden en preventie beleid. Je hebt het hier wel over een organisatie als Jellinek.
Als XTC net zo veel werd gebruikt als alcohol dan waren de weekenden in ieder geval een stuk leuker in de wereld en was er veel minder ellende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 17:25 
 
Hardtraxxer

RTM93 schreef:
Als XTC net zo veel werd gebruikt als alcohol dan waren de weekenden in ieder geval een stuk leuker in de wereld en was er veel minder ellende.

Ik denk dat de zorgkosten over 20 jaar, al dan niet eerder, dan echt gigantisch de pan uit rijzen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 19:48 
 
Hardtraxx Veteran

Sjaakie P schreef:
RTM93 schreef:
Als XTC net zo veel werd gebruikt als alcohol dan waren de weekenden in ieder geval een stuk leuker in de wereld en was er veel minder ellende.

Ik denk dat de zorgkosten over 20 jaar, al dan niet eerder, dan echt gigantisch de pan uit rijzen.

Daar zorgen rokers, sporters en werkenden anders normaal ook wel voor. Wat een populistisch gelul zonder enige vorm van feiten. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 20:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Nee ik heb wel altijd immense keelpijn als ik de volgende dag wat ga eten. Heb ik ook met xtc. Neem eigenlijk nu altijd preventief strepfen keelspray voordat ik wat ga eten. Die pijn is echt niet te harden


Dit heb ik meestal de dag na een avondje snuiven. Het gevoel dat je gehemelte helemaal samentrekt tijdens het slikken dat je er tranen van in je ogen krijgt. Het duurt meestal een half uurtje en dan gaat het wel weer. Krijg al weer de kriebels als ik er aan denk xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 22:51 
 
Hardtraxxer

RTM93 schreef:
Sjaakie P schreef:
RTM93 schreef:
Als XTC net zo veel werd gebruikt als alcohol dan waren de weekenden in ieder geval een stuk leuker in de wereld en was er veel minder ellende.

Ik denk dat de zorgkosten over 20 jaar, al dan niet eerder, dan echt gigantisch de pan uit rijzen.

Daar zorgen rokers, sporters en werkenden anders normaal ook wel voor. Wat een populistisch gelul zonder enige vorm van feiten. :$

Ja omdat die al op grote schaal worden gebruikt, en ook al jarenlang. MDMA wordt pas sinds eind jaren 80 echt gebruikt, en nu langzaamaan ook op een steeds grotere schaal (paar pagina's terug had ik berekend dat in 2015 ongeveer 400.000 mensen het hadden gebruikt), echter nog lang niet zo groot als alcohol en roken (dat is wekelijks al miljoenen mensen). Wat ik verwacht is dat over een aantal jaar, wanneer de mensen van deze grotere schaal allemaal ouder zijn, het pas écht duidelijk wordt wat zulk misbruik voor effect heeft, net zoals in de tweede helft van de 20e eeuw pas duidelijk werd hoe schadelijk roken is op de lange termijn.

Ik snap je punt, MDMA is niet zo slecht als dat overal wordt beweerd, maar om nou te stellen dat het beter zou zijn als iedereen elk weekend aan de pillen zit dan aan de alcohol, dan vind ik dat een bijzondere stelling gezien de neurotoxiciteit van MDMA en de schade die daar van komt (enige wat nu 100% zeker is, is geheugenschade, vooral het kortetermijngeheugen zal er ernstig onder lijden. Ook zijn er meerdere gevallen bekend van mensen die vroeger te veel rotzooi naar binnen hebben gewerkt en veel meer klachten hebben dan alleen het geheugen, en zulke rotzooi gaat redelijk vaak gepaard met MDMA gebruik). Als mensen nou gewoon normaal doen en zich niet telkens helemaal te pletter zuipen en bijvoorbeeld niet rijden onder invloed, dan scheelt dat al een groot deel van de schade van alcohol. Als mensen op dezelfde roekeloze manier MDMA gebruiken als dat zij met alcohol doen, dan zal de sociale schade echt aanzienlijk groeien, vooral als het illegaal blijft en vanwege de gigantische vraag de criminaliteit zowat exponentieel toe zal nemen.

Als ik het onderzoek een beetje doorlees en de motivatie van de score bij alcohol bekijk dan is het grootste deel van de (schade (en de kosten die het veroorzaakt) te linken aan de gigantische schaal waarop alcohol wordt gebruikt. De acute schade is zowat volledig te linken aan excessief drankgebruik (wat natuurlijk veel meer voorkomt bij gebruik door miljoenen mensen wekelijks dan bij een paar 100.000 in een jaar). Heel veel ziektes die komen door alcoholgebruik, wat dus het grootste deel van de chronische schade beslaat, zijn te linken aan een lange periode van veel alcohol drinken (dagelijks meerdere drankjes, en dat jarenlang), eigenlijk gewoon door jarenlange misbruik/verslaving dus. Aangezien beide nauwelijks van toepassing zijn bij MDMA, is het dus logisch dat alcohol in dit onderzoek schadelijker is dan MDMA.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2017 04:00 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hmm lastig dit.
Ja er is pas sinds de jaren 80 onderzoek gedaan naar mdma en de gevolgen. Maar als jij dus denkt dat de zorgkosten gaan stijgen, dan denk jij dus dat de nadelige effecten en schade dus na 30 jaar pas te zien zijn.
Als alcohol nu vervangen wordt door MDMA. Zouden de slachtoffers meer worden dan met alcohol? Uit eigen ervaring zie ik vaker iemand levenloos door alcohol dan door mdma. Leuke discussie en we gaan het zien op langer termijn wat het met je doet. Volgens mij krijg je alleen bij misbruik klachten. Maar heb geen zin om dit nu te gaan onderbouwen. Gewoon ook even mijn mening gegooid
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2017 13:28 
 
Hardtraxxer

Op de korte termijn is MDMA waarschijnlijk niet zo gevaarlijk als alcohol. Er zijn wel redelijk grote risico's: hart/vaatproblemen, uitdroging (en als counter hierop, omdat je door MDMA vocht vasthoudt, watervergiftiging), en wanneer je echt gigantisch de grens opzoekt ook overdosering. Het ding met alcohol is dat het helemaal niet als gevaarlijk wordt gezien omdat het sociaal gezien zo erg geaccepteerd is. Dan zijn er dus veel mensen die onbewust de grens opzoeken. Overdoseren op alcohol is ook veel makkelijker dan op MDMA, aangezien veel mensen drinken om dronken te worden en MDMA alleen om een beetje strak te staan/te spacen, en de stap van dronken zijn naar overdosis is kleiner dan de stap van lekker een beetje strak staan naar overdosis. Ook wordt je bij het uitgaan door zowat alles gepusht om zo veel mogelijk te drinken. Reclame voor drank op de muren, kortingsacties als je zo veel mogelijk drank besteld, je vrienden/vreemden die je nog een drankje aanbieden dat je natuurlijk niet kan mag weigeren (en voor sommigen ook het 'stoere' imago dat ze krijgen als ze het meeste drinken van iedereen). Bij MDMA heb je dat gepush niet zo zeer, dus dan is het ook logisch dat er bij alcohol meer mis gaat.

Wat dus imo het hele punt (hehe) is, en ook het gevaar van de uitspraak van RTM, is dat de langetermijnschade nauwelijks bekend is, vooral omdat er vroeger van alles door elkaar gebruikt werd en er vaak onbekend was wat er nou precies gebruikt werd. Veel schade die nu naar voren komt, is dus niet 100% toe te wijzen aan MDMA, het zou ook door een (combi met een) ander middel kunnen komen. Nu is er bij gebruikers veel meer bekend over wat er in een pil zit, omdat mensen het online opzoeken of langs het testcentrum gaan. Ook zijn de pillen nu zo puur als het maar kan, en zijn er in verhouding (schat ik) meer gebruikers die alleen MDMA gebruiken (en verder niks) dan vroeger. Daarom denk ik dat over een aantal jaar pas goed te zeggen valt wat de langetermijnschade allemaal precies inhoudt, al is het nu al zo goed als zeker dat het geheugen door gebruik achteruit gaat (des te meer je gebruikt, des te meer je geheugen achteruit gaat). Wat ik zelf ook nog verwacht is dat het op de lange termijn ook problemen met het hart- en vaatstelsel veroorzaakt, aangezien het mij heel bijzonder lijkt dat, wanneer je zo veel druk op iets zet, het geen gevolgen daarop heeft. Hier heb ik alleen geen onderzoek voor dat het bevestigt, dus neem deze opmerking met een korreltje zout.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2017 14:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

XTC zal op de langere termijn eerder voor psychische klachten zorgen als slaapproblemen, depressie en als je pech hebt HPPD wat een verstoring van je waarneming is. Daarbij lijkt het net of je chronisch aan het trippen bent en dat heeft heel veel invloed op je dagelijks leven. De schade aan hart- en vaten lijkt mij miniem aangezien je hartslag ook vrij snel weer daalt (merk ik bij mezelf iedergeval). Speed is pas een aanslag op je hart- en vaten. 12 uur lang op een hartslag van minimaal 130 zitten is niet erg gezond :P

Mogelijk gevolg is ook een vroegere ontwikkeling van Alzheimer als je dit al krijgt. Dit is alleen nog een hypothese

Je bent goed op de hoogte trouwens Sjaakie :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2017 10:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Speed is pas een aanslag op je hart- en vaten. 12 uur lang op een hartslag van minimaal 130 zitten is niet erg gezond :P


Goed voor de lijn. Shredded as fuck brah.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2017 11:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
RoyAPO schreef:
Speed is pas een aanslag op je hart- en vaten. 12 uur lang op een hartslag van minimaal 130 zitten is niet erg gezond :P


Goed voor de lijn. Shredded as fuck brah.

Elk nadeel heeft zn voordeel

Gisteravond trouwens voor het eerst truffels gedaan. Ik vond het echt veel leuker en fijner dan 2cb dus kort trip reportje:

Om half 9 besloten om 6 g van de sterkste soort te nemen, wou voorzichtig beginnen. Ik deed het samen met een huisgenoot. Na 20 minuten begon ik me al beetje euforisch te voelen maar ik kon voor de rest niet veel merken. Na 45 minuten merkte ik nog steeds niet iets trippends dus besloot ik 2,5 g erbij te nemen. De smaak viel me reuze mee, niet lekker maar ook niet heel smerig. Om half 10 maar besloten om een techno set aan te zetten en toen kon het feestje beginnen. De muziek kwam heel helder binnen en had t gevoel dat ik alle lagen in de muziek kon horen. Vond t heel vet dus ik kreeg een lach op Mn gezicht ervan die de hele tijd niet meer weg ging. Vond het ook een aparte gewaarwording dat je hele hoofd helder wordt en best gestimuleerd werd om te praten (dit had ik niet met 2cb). Even later besloten om naar buiten te gaan en even te gaan lopen. Ik kon toen heel erg merken dat je heel gevoelig wordt voor de omgeving dus ik waande me in de mist voor even in Stranger Things in het ondersteboven. Ik kon me opeens helemaal indenken hoe het is om in een tweede dimensie te zijn xd. Daarna kreeg ik jammer genoeg hele erge buikpijn en moest ik naar binnen om wat te eten. Banaantje gegeten en voelde me nog heel fijn maar toen kwamen er opeens meer mensen binnen en werd er voor mij saaie muziek aangezet en toen voelde ik me eigenlijk meteen weer nuchter. Ze verstoorden letterlijk mijn trip haha. Daarna besloten om nog maar even op Mn kamer muziek te gaan luisteren. Kon nog meer genieten van Black Mirror Society :loving:. Om half 12 was het effect wel weg, alleen mijn mobiel was nog een beetje gloomy voor een paar uur

Geen hele spannende of heftige trip voor de rest maar ik vond het wel een hele fijne ervaring. De euforie was eigenlijk nog sterker aanwezig dan bij xtc. Volgende keer een hogere dosis proberen ^^
Vorige  1 ... 1046, 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052 ... 1182  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic