tommeh schreef:
heb afgelopen 2 jaar voornamelijk 4f gebruikt . topspul uiteraard.
Nu wil m'n vriendin en haar zus+vriend keer paddo's/2cb doen (iig tripmidel). Wat raden jullie aan?
Ik reageer normaal gezien nogal snel op drugs, mn vriendin iets minder, heeft wat meer nodig. Ben bang dat ik me kut ga voelen zoals begin XTC(warm, zwaar, zweten), wat ik totaal niet chill vind. Heeft dit met gebruik van paddo's e.d. uberhaupt iets te maken?
Iemand tips welk merk/soort en waar te halen? En welke sterkte?
Hoop dat ik een beetje duidelijk ben ;
Tip 1: Lees je goed in!!
Tip 2: LEES JE GOED IN!!
Tripmiddelen is echt wel even wat anders dan XTC. Allereerst zit er nogal een verschil tussen paddo's en truffels. Ga voor het gemak even uit dat je truffels bedoelt aangezien paddo's illegaal zijn (in tegenstelling tot truffels

) en lastig aan te komen.
Vind zelf dat er een paar belangrijke pijlers zijn met het gebruik van tripmiddelen:
- Zorg altijd dat er iemand bij is die nuchter blijft en het al eens eerder gedaan heeft, een zogenaamd tripzitter. Deze kan je uitleggen wat je gaat voelen en mocht je je niet prettig voelen dan kan diegene je er door heen praten.
- Zorg voor een prettige omgeving, een omgeving die je kent en zo aangenaam mogelijk voor jezelf maakt. Lekkere bank, relaxte muziek, kaarsjes, dekkentje, glaasje water.
- Zit lekker in je vel (een fijne setting helpt daar heel veel bij)!! Heb je een kut dag, is je relatie net uit, ruzie met iemand weet ik veel
doe dit dan absoluut niet!!- Begin met een kwart/halve portie, bijpakken kan namelijk prima wanneer je je goed voelt.
Neem voor het eerst absoluut geen hele portie!! Aangezien het nogal een aparte smaak heeft zou ik adviseren er de eerst keer thee van te maken, verdeel de portie in kleinere porties p.p., snij in kleine stukjes en giet hier (niet meer kokend) water overheen, laat 20 minuten trekken en je hebt een beetje muffe truffel thee.
Het leuke aan truffels is dat je het kan verdelen in 3 categorieën: Filosoferend, Hallucinerend en Body Load.
Er zijn verschillende soorten met elk een andere sterkte in een andere categorie, die verschillen maken het juist zo leuk. Wil je kletsen en nadenken over de meest uit een lopende dingen dan neem je er 1 met een sterke filosofie kant, wil je alleen hele sterke visuals dan neem je Hallucinerend. Vaak worden ze bij Smartshops of online vendors qua sterkte aangeduid met sterren van 1 tot 10 ofzo. Op die manier kan je zelf uitzoeken welke categorie je wilt dat het sterkste is.
Zover ik weet is de Psilocybe Hollandia de sterkste met alles op 10 sterren maar blijf daar aub bij uit de buurt voor een eerste keer
De meeste gebruikte als eerste trip is denk ik de Psilocybe Tampanensis, beter bekend als Philosopher’s Stone

Elke smartshop heeft die wel en is een leuke 5 sterren op alles om het zo maar te zeggen.
Hopelijk kan je hier wat mee
Doe dit dus aub niet zomaar en aub met iemand erbij die nuchter blijft, dit is absoluut geen speelgoed