mr_vertigo schreef:
Vraag over combineren
Bij Novadic-Kentron (verslavingszorg in Brabant, waar ik drugs wel eens laat testen) waarschuwden ze voor de combinatie omdat het voor je receptoren makkelijk "too much" kan zijn, omdat je inderdaad een dopamine EN serotonine-overload krijgt. Ze wisten over de specifieke combinatie 4f met mdma niet veel, omdat er (zoals je al goed opmerkte, Doktor Aart) weinig bekend is over de effecten van 4f en wat het nou precies doet. Maar combineren is in bijna alle gevallen slecht, omdat het bijna altijd een ander hormoon aanspreekt waardoor je neuronen dus overbelast kunnen worden. Bij novadic noemden ze als bekende, gevaarlijke combinaties coke met mdma, mdma met marijuana en nog veel meer. De enige twee die elkaar redelijk ongemoeid laten zijn speed en mdma (ben vergeten waarom). Ohja en alcohol en mdma raadden ze ook af, niet vanwege de schadelijke werking/combinatie, maar omdat alcohol zelf zodanig agressief en verdovend is dat het de werking van mdma doet afnemen

Dus simpel gezegd: zonde van je pil

Omdat de verwachting is dat 4f op je dopamine en serotonine werkt, en de wetenschap dat mdma vooral je serotonine aanspreekt, krijg je ten 1e een serotonine overload en daarnaast wordt er nog dopamine in de mix gegooid, wat (waarschijnlijk) te veel is voor je neuronen/receptoren.
Nogmaals, dit is wat ik na een soort van kruisverhoor van mijn kant bij Novadic-Kentron heb gehoord, en wat ik van hen hoor neem ik aan als waarheid