Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 954, 955, 956, 957, 958, 959, 960 ... 1193  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 18:30 

Hardtraxx Veteran

Drugs die je per se nog een keer wilt doen?

Ghb
Lsd
Heroïne
Crystal Meth
XTC
Mephedrone
Speed

zoiets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 18:42 

Hardtraxx Veteran

Dan kan ik zo meer soorten opnoemen dan dat er poll opties zijn xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 18:52 

Hardtraxx Veteran

Nou vertel, daarvoor hoef je geen poll te maken hoor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 20:24 

Hardtraxx Elite

DMT heel hard bovenaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 22:22 

Hardtraxx Veteran

Anders 'Hoe vaak gebruik jij drugs? (excl. wiet/alcohol)'
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 22:23 

Hardtraxx Veteran

Ik geloof dat die poll al eens geweest is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 14:18 

Hardtraxx Elite

Wat zou ik nog eens graag 2-cb doen, wat een ervaring was dat. Helaas niet te vinden :'(
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 14:21 

Hardtraxx Veteran

Hard4Us schreef:
Wat zou ik nog eens graag 2-cb doen, wat een ervaring was dat. Helaas niet te vinden :'(

Hahahahahaha met onze snipers scherpschieten in het gras langs de stal :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 14:43 

Hardtraxx Addict

Joey schreef:
mr_vertigo schreef:
Joey schreef:
4f en X combi is schadelijker. Je receptoren van zowel dopamine als serotonine gaan dan in overload en daardoor sterven er meer neuronen af.

Althans ik weet niet of het een causaal verband is maar wel dat het zo gebeurt.

Heb je hier meer info over? Ik kan bijzonder weinig vinden over de combi, buiten het feit dat het mixen van drugs an sich vaak meer gevaar oplevert, maar niet per se schadelijker is. Hoe zit dat bijvoorbeeld voor MDMA en speed?

Ik heb geen bron die het specifiek heeft over de directe effecten van drugs. Als ik m'n kennis van neuro(psycho)logie gebruik komt het erop neer dat je hersencellen (neuronen) te zwaar belast worden door de continue stroom van dopamine en serotonine. Ze mogen dan wel andere receptoren gebruiken, maar de verspreiding door de hersenen en de rest van het lichaam (ze sturen namelijk uiteindelijk ook de rest van de spieren aan, wat verklaart waarom bewegen zo moeizaam gaat als bijv. XTC uitgewerkt is) gaat via het zelfde netwerk van neuronen. De elektrische lading waarmee dit gebeurt is simpelweg te veel voor sommige neuronen, waardoor ze afsterven. Dit verklaart ook waarom je er zo vaag van wordt en er gaten in je geheugen komen. De automatische processen in je hersenen gaan vóór bijvoorbeeld denken, perceptie van wat er om je heen gebeurt en het aanmaken van herinneringen. Daar is simpelweg geen capaciteit meer voor.

Maar wat zegt dat inhoudelijk over de combinatie van/het tegelijk actief zijn van verschillende middelen? Bovenstaande is geldig "over het algemeen" toch? Levert de combinatie een hogere elektrische lading op? Of gaat het om de kwantiteit? Kan me voorstellen dat een flinke dosis ook voor dergelijke effecten zorgt, niet per se de combinatie van verschillende middelen. Voorgaand gebruik zou ook rol kunnen spelen denk ik. Als jij al jaren alleen XTC gebruikt en nu overgaat op 4FA en een combinatie, hebben je dopamine receptoren relatief weinig te voortduren gehad. Je sero receptoren zijn dan vatbaarder voor "schade", in de zin van mogelijk onherstelbare afbraak? Of werkt dat niet zo?

Ik ben gewoon opzoek naar onderbouwde stof, omdat altijd die roddels op de dansvloer zo gebaseerd zijn op niks. De conclusie is vaak dat er nog te weinig onderzoek is gedaan om heldere uitspraken te doen en dat gebruik ansich bepaalde risico's met zich meebrengt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 14:46 

Fuzzylogic schreef:
Hard4Us schreef:

Ik heb iets indentieks gehad met 2-cb :lol: xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 15:04 

Hardtraxx Veteran

Kiloknaller schreef:
Fuzzylogic schreef:
Hard4Us schreef:

Ik heb iets indentieks gehad met 2-cb :lol: xd

Hoe ging jouw verhaaltje dan? Ik was met Hard4Us en nog een maat van ons op een verjaardag waar zo'n 50 dronken mensen rondliepen en al die dronken mensen werd ons even te veel dus zijn we rustig langs een stal een eindje verderop gaan staan, tot het gras daar opeens een meter hoog leek en al die dronken mensen de vijand leken dus zijn we met onze denkbeeldige snipers in dat gras gaan liggen sniperen met z'n drieën langs elkaar.
Wil niet weten hoe dat eruit gezien moet hebben voor degenen die kwamen pissen (de pisbak was een goot tegen die stal aan) :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 15:09 

Fuzzylogic schreef:
Hoe ging jouw verhaaltje dan?

Nou alles begon - zoals je misschien wel bekend is - te golven. De stoep, bomen, huizen, alles ging golvend op en neer en heen en weer xd Ik had op een gegeven moment echt het idee dat er constant meeuwen om het huis vlogen. Ik zeg: doe mij je duckhunt pistool! Het was van een Wii dus dat was een shotgun die je kon laden en een geluidje maakte. Dat laden was erg leuk! Even later dacht ik oprecht dat ik die meeuwen uit de lucht schoot en zag ik ze gvd ook nog vallen, en in m'n hoofd hoorde ik die kuthond lachen xd Ik heb de hele tuin gebruikt om mezelf goed te positioneren en ben hier al met al 2 uur zoet mee geweest! M'n vrienden hebben 2 mooie uurtjes gehad gaven ze aan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 15:32 

Hardtraxx Veteran

mr_vertigo schreef:
Vraag over combineren

Bij Novadic-Kentron (verslavingszorg in Brabant, waar ik drugs wel eens laat testen) waarschuwden ze voor de combinatie omdat het voor je receptoren makkelijk "too much" kan zijn, omdat je inderdaad een dopamine EN serotonine-overload krijgt. Ze wisten over de specifieke combinatie 4f met mdma niet veel, omdat er (zoals je al goed opmerkte, Doktor Aart) weinig bekend is over de effecten van 4f en wat het nou precies doet. Maar combineren is in bijna alle gevallen slecht, omdat het bijna altijd een ander hormoon aanspreekt waardoor je neuronen dus overbelast kunnen worden. Bij novadic noemden ze als bekende, gevaarlijke combinaties coke met mdma, mdma met marijuana en nog veel meer. De enige twee die elkaar redelijk ongemoeid laten zijn speed en mdma (ben vergeten waarom). Ohja en alcohol en mdma raadden ze ook af, niet vanwege de schadelijke werking/combinatie, maar omdat alcohol zelf zodanig agressief en verdovend is dat het de werking van mdma doet afnemen :lol: Dus simpel gezegd: zonde van je pil xd

Omdat de verwachting is dat 4f op je dopamine en serotonine werkt, en de wetenschap dat mdma vooral je serotonine aanspreekt, krijg je ten 1e een serotonine overload en daarnaast wordt er nog dopamine in de mix gegooid, wat (waarschijnlijk) te veel is voor je neuronen/receptoren.

Nogmaals, dit is wat ik na een soort van kruisverhoor van mijn kant bij Novadic-Kentron heb gehoord, en wat ik van hen hoor neem ik aan als waarheid :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 17:25 

Hardtraxx Elite

The Skribbler schreef:
De enige twee die elkaar redelijk ongemoeid laten zijn speed en mdma (ben vergeten waarom).

Ja dat is dus echt bullshit xd
Citaat:
There is a link between dopamine levels and MDMA induced neurotoxicity. The idea being that serotonin depleted neurons take up radical oxidized dopamine products into the cell via the serotonin transporter (SERT) which then damage the cell. Adding more dopamine into the system with amphetamine would likely make this problem worse.

Citaat:
Combining other stimulant drugs with MDMA is a bad idea; the combination increases the risk of becoming seriously overheated, which we know is a major risk factor for neurotoxicity (and death and liver damage and many other bad things.)

Ook overbelast je je hart en bloedvaten meer...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 17:49 

Hardtraxx Veteran

Hard4Us schreef:

Vrij makkelijk zelfs :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 17:57 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Vrij makkelijk zelfs

Heel makkelijk ja :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 21:30 

Hardtraxx Veteran

Fothermucker schreef:
Tegenargument

Sorry, ik zeg het ook alleen maar zoals ik het me heb herinnerd... Bottomline: combineren is altijd slecht :innocent: :innocent: :innocent: :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 22:35 

Hardtraxx Veteran

Je had zeker gecombineerd toen ze je dat vertelden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 00:22 

Hardtraxx Veteran

Fuzzylogic schreef:
Hard4Us schreef:

:lol: . Ik heb 6 uur lang in m'n stoel gezeten denkend dat ik in de Goliath zat hele tijd, te episch hoe ik op en neer golfde. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 11:55 

Hardtraxxer

chas1n schreef:
Fuzzylogic schreef:
Hard4Us schreef:

:lol: . Ik heb 6 uur lang in m'n stoel gezeten denkend dat ik in de Goliath zat hele tijd, te episch hoe ik op en neer golfde. xd

Wat is jullie dosis met dit soort ervaringen?

Ik heb het zelf nu een aantal keren gedaan en veel gelachen en leuke dingen meegemaakt, maar op deze manier hallucineren is mij echt totaal onbekend met 2-cb :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 12:29 

Hardtraxx Elite

Ik heb het zelf nu een aantal keren gedaan en veel gelachen en leuke dingen meegemaakt, maar op deze manier hallucineren is mij echt totaal onbekend met 2-cb :oh:[/quote]

Een half Nijntje, weet niet hoeveel mg die was, dat weet Fuzzy, weet wel dat we een aantal biertjes van te voren op hadden, dat ga ik sowieso ook weer de volgende keer doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 12:45 

Hardtraxx Veteran

1 nijntje is 10-12mg dus echt een lichte dosis nog dan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 12:55 

Hardtraxxer

Hard4Us schreef:

Ik heb het zelf nu een aantal keren gedaan en veel gelachen en leuke dingen meegemaakt, maar op deze manier hallucineren is mij echt totaal onbekend met 2-cb :oh:

Een half Nijntje, weet niet hoeveel mg die was, dat weet Fuzzy, weet wel dat we een aantal biertjes van te voren op hadden, dat ga ik sowieso ook weer de volgende keer doen.

Dat is inderdaad wel weinig, al heb ik ook wel gemerkt dat alcohol de ervaring flink versterkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 14:44 

Hardtraxx Veteran

Hard4Us schreef:

Een half Nijntje, weet niet hoeveel mg die was, dat weet Fuzzy, weet wel dat we een aantal biertjes van te voren op hadden, dat ga ik sowieso ook weer de volgende keer doen.[/quote]
We hadden alle 3 een heel Nijntje, had er 3 bij en die waren op toen :P
Maar inderdaad, redelijk wat gezopen van tevoren wat ook zeker meegespeeld zal hebben. Was voor mij überhaupt pas de eerste keer trippen. De setting was trouwens ook niet zo geweldig waardoor het misschien een stuk heftiger was :P Week daarop heb ik nog eens 1 Nijntje gepakt in goede setting en zonder alcohol van tevoren en toen was het heel licht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 16:10 

Hardtraxx Veteran

Ook 1 Nijntje gecombineerd met aardig wat alcohol ervoor. Vond het echt de perfecte trip. Kon het gewoon goed aansturen enzo haha. :P
Vorige  1 ... 954, 955, 956, 957, 958, 959, 960 ... 1193  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic