dawasiknie schreef:
Inderdaad totale waanzin wat zich in de media heeft afgespeeld na ADE. Wat de telegraaf een paar dagen geleden heeft geschreven maakt me best boos. Maar was te verwachten van een krant die lezers aanspreekt met een verdiepend vermogen van een goudvis.
Het CDA heeft ervoor gezorgd dat testen van drugs, voorlichting etc. de kop in gedrukt werden. Grote fout. Je ziet het nu steeds vaker mis gaan, zeker nu er tegenwoordig super veel designer drugs zijn. De ene na de andere tieft dood neer. En als ik dan zo'n VVD-er hoor roepen "mensen moeten maar gewoon geen harddrugs gebruiken" denk ik in wat voor fantasiewereld leef jij toch in godsnaam. Mensen moeten ook niet veel zuipen en doen dat toch. Om maar te zwijgen over wat voor ellende dat oplevert.
Er zal altijd gebruikt worden op feesten. Zorg er dan op zn minst voor dat je je zooi fatsoenlijk kan testen ter plekke of dat er meer openlijk gesproken wordt over de gevaren van drugsgebruik (en wat je kan doen om risico's te beperken). B2S heeft dat bijvoorbeeld gedaan vlak voor Thrillogy. Speel gewoon open kaart. Iedereen weet dat een hoop mensen op zon feest iets in hun mik gooien, dat ga je nooit voorkomen. Zorg er dan in ieder geval voor dat je die mensen bewuster maakt van het gene wat ze doen.
Alhoewel ik het 100% met je eens ben en ik ook vind dat je het op festivals/feesten zou moeten kunnen testen is het aan de andere kan ook weer krom om bij de deur zorgvuldig te fouilleren en een 'zero tolerance' beleid te hanteren en je dan 10 meter na de fouillering al je pillen kunt laten testen.
Hoe dan ook, er moet
iets veranderen