Nou oké reportje dan alsnog

Tijden heb ik geen flauw idee meer van helaas.
Kwam thuis na een avondje kermis/kroeg en had aardig wat gedronken. Nou, zoals altijd krijg ik dan heel veel zin in xtc maar normaal neem ik het dan gewoon niet. Maar nu lag ik klaarwakker in bed en ik was eigenlijk wel heel benieuwd hoe het was om dit in mijn eentje thuis te doen. Dus daar ging een halfje gele bitcoin naar binnen.
Ben wat gaan interwebzen en toen kwam ik dus op het idee om een livereport bij te houden.
Na die edit van 02:20 klapte hij eigenlijk heerlijk in. Even lekker op bed gaan liggen en de inslag goed tot me door laten dringen, na een minuut of 10 wou ik mijn post in dit topic weer bijwerken maar kwam ineens op het idee om buiten een rondje te gaan lopen en ik was helemaal vergeten dat ik die post nog wou bijwerken.
Nou, wat nieuwe muziek op m'n telefoon, flesje water en een banaan mee en daar ging ik dan.
Ik besloot naar de Maas te lopen, normaal is dit een minuut of 20 lopen maar ik kreeg het voor elkaar om er driekwart over te doen omdat ik het een leuk idee vond om de plekken in mijn dorp waar ik bijna nooit kom eens te bekijken (ik woon maar in een klein dorp dus kan overal zo komen, toch zijn er wel een paar straten waar ik echt amper kom

). Zo gezegd zo gedaan, ik bedacht me dat het vrij apart was dat Nederland zo'n klein land is maar dat ik m'n eigen dorp niet eens goed kende.
Anyway, ik zou naar de Maas gaan. De Maas in mijn dorp is eigenlijk best wel een enge plek om 's nachts in je uppie heen te gaan, aardig afgezonderd, er loopt een weg langs waar zo goed als geen mensen langsfietsen of rijden en gewoon pikkedonker, geen lantaarnpaal of iets. Toch vond ik het helemaal niet eng omdat ik me had voorbereid door een zaklamp mee te nemen. Die zaklamp, mijn grote vriend, die zou me wel redden.
Aangekomen bij de Maas was mijn halfje op zijn piek en ik besloot het andere halfje ook nog te nemen.
Het water was echt prachtig en door de maan die het water belichtte voelde het alsof ik aan een oceaan stond.
(
Dit was mijn uitzicht maar dan in het donker en met de maan erop, echt een mooie oceaan ja :') )
Ik ging lekker langs het water zitten en deed m'n oortjes in. Op het moment dat
dit nummer voorbij kwam begon ik na te denken over mijn leven en het afgelopen jaar. Ik ga hier niet te ver op in omdat het best persoonlijk is, maar ik heb een aardig zwaar jaar achter de rug wat me onder andere mijn opleiding heeft gekost en ik bedacht me hoeveel meer tevreden en gelukkig ik op dit moment ben. Ik dacht ook aan alles wat ik beter kon doen en besloot dit vanaf dat moment echt te gaan doen.
Na een tijdje echter dacht ik van 'waar ben ik eigenlijk mee bezig, in m'n fucking eentje spacend langs de Maas zitten midden in de nacht'. Die gedachte liet me wat minder goed voelen maar ik zette het opzij door te denken 'fuck it, ik heb wel echt een awesome nacht'.
Op het moment dat ik dat dacht bedacht ik me ook dat het nog veel toffer zou zijn als ik iemand had om mee te praten, dus ik besloot een vriend op te bellen. Hij was tot mijn verbazing nog wakker en alleen thuis en nodigde me uit om even langs te komen.
Zo gezegd zo gedaan, na een wandeling van een kwartiertje (verbazingwekkend snel dit keer) kwam ik bij hem aan. Hij gebruikt zelf geen drugs (op alcohol na), maar hij is vaker aanwezig geweest als ik en andere vrienden iets ophadden dus hij zat me gelukkig niet de hele tijd uit te lachen en raar aan te kijken. Bij hem binnen nog een halve rode Rolling Stones gepakt en we zijn samen een filmpje gaan kijken. Inception. De mensen die hem kennen, en dat zal bijna iedereen wel zijn, zullen zich kunnen voorstellen hoe fucked mijn brein werd om alles nog een beetje te volgen. Nou, zwaar fucked dus.
Bij deze scene, rond 03:14, vond één van de ziekste dingen plaats die ik ooit heb meegemaakt op xtc. Alles wat uit elkaar vloog op tv, kwam recht op me afvliegen uit de televisie als in een 4D film. Dit was zooo ontzettend gaaf, nog nooit zo'n intense hallucinatie meegemaakt met xtc op. Ik maakte de raarste bewegingen om alles te ontwijken terwijl m'n maat zich een scheur lachte om hoe ik erbij zat en de meest idiote bewegingen maakte. Na een paar keer met mijn ogen knipperen was alles weer normaal en ik ben gewoon een minuut sprakeloos geweest over de ervaring.
Ik merkte na de film dat het aardig begon in te zakken en wou eigenlijk nog een halfje pakken, maar ik vond het zo ook wel mooi geweest en ik besloot naar huis te gaan. Thuis onder de douche gestapt en jezus wat voelde dat goddelijk aan zeg, het was toch nog aardig aanwezig. Mijn tijdsbesef was ook weer aardig terug en heb ongeveer een vol uur onder die douche gestaan, toen vielen m'n ogen steeds bijna dicht dus ben ik er maar onderuit gekomen en eigenlijk meteen in slaap gevallen.
ConclusieAlleen xtc gebruiken was erg leuk om een keer mee te maken maar na een tijdje had ik het er wel mee gehad en miste ik het sociale aspect. Ik zou het niet zo snel nog een keer doen, misschien over een hele lange tijd (jaar of paar jaar) nog eens maar eerder niet, voortaan gewoon weer lekker eens in de paar maanden met vrienden thuis op de bank.