Was dat niet van dat onderzoek op partyflock? Op zich niet zo raar dan. Denk dat als je het op fb zou doen dat de uitslag compleet anders was.
Pommer schreef:
chas1n schreef:
Is eerst een capsule 4-F en vervolgens kwartjes/halfjes x een fijne combi? Wat is jullie ervaring?
Ja
mr_vertigo schreef:
Kepro schreef:
Wat ik wel merk is dat mensen sneller experimenteren met drugs. Tijdens NYE gingen de zusjes van een maatje mee, die wouden het ook maar eens proberen. (18-20 jaar). Ik kan me uit mijn jeugd niet herinneren dat ik of andere uit mijn groep toen al gebruikte of er aan dacht.
Dus, zal wel aan de mensen/groep liggen denk ik dan.

Helemaal mee eens, die trend zie ik ook me heen. Sprak laatst meisjes van 16 en eentje van 17 die samen erbij stonden als de ervaring zelve (op een Techno feest).
In mijn omgeving wordt het voor m'n gevoel ook steeds gekker, echt bijna iedere jongere die je tegenkomt met stappen neemt (vaak) wel eens wat, zie er ook genoeg van 15-16 die regelmatig snuiven. Ik heb het gevoel dat dit een jaar of 2-3 geleden echt nog niet zo erg was.
Komt het niet doordat je toen zelf nog helemaal niet naar drugs om keek? Ik moest op die leeftijd helemaal niks van drugs hebben en dan valt het je niet zo op denk ik. Had ook totaal niet in de gaten dat er bij mij in het dorp zoveel gebruikt werd. Nu herken ik het makkelijker aan mensen doordat ik er meer op let.
Blijf me overigens wel verbazen over dat mensen van rond de 16 al drugs gebruiken. Ben blij dat ik er toen nog een hekel aan had. Laatst ook een meisje van 15 uit de buurt die out ging van de ghb...