jRn schreef:
Dat 'niets meer snappen' is eigenlijk een overkoepelende term voor meerdere dingen. Zo zijn er een aantal dingen die ik bij MXE ervaar:
- Motorisch ben je niet meer helemaal goed te pas
- Denkvermogen wordt ernstig vertraagd / verdoofd
- Algeheel verdoofd gevoel.
- Kinderlijke denkwijze (heel eenvoudig en ongecompliceerd)
Doordat je eigenlijk nergens meer aan denkt, wordt dingen snappen en begrijpen een stuk lastiger. Als ik MXE op heb, voel ik me eigenlijk 5/6 uur lang een klein kind. Je kan eigenlijk nergens meer aan denken, en als je dat wel doet, wordt het knap lastig. Het gaat een stuk trager en vaak kom je niet eens zo ver. Zo is een conversatie voeren soms erg lastig. Als je met z'n vijven in een kamer zit en iemand zegt bijvoorbeeld iets, kan dat knap wazige gesprekken opleveren:
' <insert:vervelend lastige zin>'
' HUH WAT, ZEI JE IETS?' Persoon 1
' HUH WAT ZEIDEN JULLIE NOU??' Persoon 2
' HE WAT ZEI JIJ NOU? Persoon 3.
Dit is slechts het effect van de drug. Je moet het in geen manier vergelijken met bijvoorbeeld excessief MDMA-gebruik wat je soms op feesten wel eens ziet. Daarbij help je simpelweg je receptoren naar de knoppen. Dit werkt totaal anders en is ook qua 'niets meer snappen' niet te vergelijken.
Hier zie je dus al (als ik dit vergelijk met Boompje) dat je bij Keta/MXE er dus soms letterlijk niets meer van snapt, terwijl bij tripmiddelen ga je juist verbanden leggen die je normaal niet zou leggen, dus alles wat je zegt is zo logisch als wat op een gegeven moment en je komt tot de simpele conclusie dat alles een reden heeft, die dus nog logisch verklaarbaar is ook op het moment dat je midden in de trip zit.
Ik kan een goed voorbeeld geven, wat ik met Boompje merkte en wat ik hier lees mbt (in dit geval dus) MXE.
Op een gegeven moment kwamen we in een gesprek terecht waarin wij niet snapten, waarom je in nuchtere staat als je je kut voelt, dat je je niet lekker in je vel zit, dat kunnen een verkoudheid, vermoeidheid, stress of andere minder fijne gevoelens. Op een gegeven moment hadden wij (ik en een collega) op het hoogtepunt van de trip de conclusie getrokken dat het toch juist geweldig is om je kut te voelen.
Of gewoon simpelweg dat het leven vrij simpel is, je wordt geboren, leeft (waarin je ongelooflijk veel meemaakt) en je gaat dood. Hier kwamen wij dan weer tot onze conclusie dat je dat het leven gewoon simpel is, maar op het moment dat de trip over was ga je weer terug naar dat het leven allemaal vrij gecompliceerd is.
Maar goed, dit is dus wat ik ervaren heb met Boompje en wat ik lees met MXE, iets totaal verschillend dus.