Frazyr schreef:
Oke guys,
Ik begin het te begrijpen.. Ik kan me er wel in inleven dat het wel grappig is.
Persoonlijk zou t me beangstigen

ben aan het denken op qlimax eerste pilletje te gooien (160mg/180mg), eerst halfje/kwartje maar ben bang dat ie slecht valt en dat ik mn feest zo verpest...
Ik heb wel eens truffels gedaan (dus licht hallucinerend), maar daar werd ik kei filosofisch van. Ging allerlei verbanden leggen die ik nuchter nooit zou leggen. Gek genoeg kan je dus stellen dat ik er op dat moment VEEL MEER van snapte dan nuchter

Met xtc is de ervaring vooral heen anders dan nuchter, en daar verbaas ik me soms als ik onder invloed ben wel over. Bijvoorbeeld dat geluiden anders over kunnen komen, of dat lichten heel hypnotiserend kunnen zijn (ik heb ooit een paar minuten in een roze moving-head staan staren omdat ik dacht dat ik misschien de straal daarvan wel zou kunnen voelen...)
Over jouw opmerking dat het beangstigend is: persoonlijk vind ik het juist super chill, net als lichtelijk hallucineren. Als ik het uitleg aan mensen die het nog nooit hebben gebruikt, zegt bijna iedereen 'wow dat lijkt me best eng,' maar het gekke is dus: als je het gevoel toelaat, is het helemaal niet eng

Tot slot: iedereen ervaart drugs op een andere manier. Van wat ik hoor in mijn omgeving heeft xtc bijvoorbeeld een veel spacender werking op mij dan op een paar van mijn vrienden. Aan de andere kant word ik van truffels kei rustig en een soort van 'stoned', terwijl vrienden er druk van worden. Het is dus niet echt te zeggen hoe jij het zal ervaren