Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770 ... 1193  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 12:33 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
hou ik het bij rc's waar geen duidelijke schade mee aan wordt gericht en iig geen directe risico's aanwezig zijn.

Dat is het juist. Dat is nog niet aan te tonen bij de rc's, hoe leuk en onschuldig ze ook lijken. Zo ben ik ook gestopt met 4-FMP om die reden, ben er ter plekke altijd heerlijk op gegaan alleen laatste keren frequent last gehad van hartkloppingen en (lichte) paniekaanvallen de dagen na gebruik. Heb gewoon het gevoel gekregen dat het spul meer kan kwaad doen dan dat de meeste mensen denken.

Nog nooit echt zware lichamelijke klachten gehad alleen het gevoel is niet echt prettig. Dan neem ik gewoon het zekere voor het onzekere. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 12:36 

Donateur

Wat voelde je precies dan? Hoor mensen wel vaker over hartkloppingen maar weet echt niet wat ik me daar nu precies bij moet voorstellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 12:45 

Strep schreef:
Waarom niet gewoon pep, dat is ook fijn.

Snuuv'n -1
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 12:46 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Wat voelde je precies dan? Tevens hoor ik mensen wel vaker over hartkloppingen maar weet echt niet wat ik me daar nu precies bij moet voorstellen.

De laatste keer had ik de maandag/dinsdag na gebruik gewoon een versnelde hartslag af en toe. Voelt gewoon niet natuurlijk zeg maar, want ik was me op dat moment niet echt aan het inspannen ofzo. En had toen wat paniekaanvalletjes erbij, moeilijk te beschrijven wat je dan precies voelt. Maar je voelt je gewoon erg licht worden opeens en een klein beetje paranoïde.

Heb dit alleen gehad na de laatste keren 4-FMP gebruik of na een grotere hoeveelheid pep op één avond. Als ik het gewoon bij een beschaafde dosis pep hou, dan heb ik nooit ergens last van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 12:52 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Wat voelde je precies dan? Hoor mensen wel vaker over hartkloppingen maar weet echt niet wat ik me daar nu precies bij moet voorstellen.

Onregelmatige hartslag, zomaar uit het niets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 13:07 

Donateur

Zal er eens op letten de volgende keer.

Het enige qua effecten de dagen na een space die ik heb meegemaakt waren toch wel na XTC, en dan zo'n beetje de standaard dingen: zweetaanvallen, enorm licht in je kop en op de maandag geregeld nog je kaken voelen klapperen. Daarnaast heb ik ook 1x (na Qountdown, te veel speakers) brain zaps meegemaakt dat moet ik in elk geval echt nooit meer hebben wat was dat naar zeg.

4F bijna geen gezeur mee gehad, alleen dan ongeveer 10 minuten na inname continu oprispingen tot kokhalzen aan toe. Vreselijk is dat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 13:25 

Wat zijn brain zaps?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 13:43 

Hardtraxx Veteran

Almighty schreef:
Strep schreef:
Waarom niet gewoon pep, dat is ook fijn.

Snuuv'n -1

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 14:47 

Hardtraxx Veteran

Almighty schreef:
Wat zijn brain zaps?

Soort schokjes in je kop, aanwezig bij flink serotoninetekort ( dacht ik ). Schijnt inderdaad flink vervelend te zijn :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 14:48 

camiloPW schreef:
wat zijn nou precies die Research Chemicals?

Benzo Fury
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 15:00 

Hardtraxx Veteran

Firetrap schreef:
Almighty schreef:
Wat zijn brain zaps?

Soort schokjes in je kop, aanwezig bij flink serotoninetekort ( dacht ik ). Schijnt inderdaad flink vervelend te zijn :P.

Dat eerste klopt, dat 2e niet. Het komt voor bij gewenning. Als je dus te veel of te vaak een drug neemt, dan kan je lichaam aan de stof gewend geraakt zijn. Als je die stof dan niet meer binnen hebt, dan gaat je lichaam protesteren en 'schreeuwt' het om die stof opnieuw binnen te krijgen door middel van schokjes in je hersenen. Dat zijn brain zaps. Op zich wel een leuk fenomeen, tenminste als je het niet op de verkeerde plaats op de verkeerde plek krijgt. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 15:34 

Hardtraxx Veteran

Het is ook aanwezig bij serotonine. Afkickverschijnselen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 15:36 

Hardtraxx Veteran

Het komt idd ook voor als je afkickt van anti depressiva.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 15:51 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
PNXRMX schreef:
en hou ik het bij rc's waar geen duidelijke schade mee aan wordt gericht en iig geen directe risico's aanwezig zijn.

Nou wil ik je niet opdringen om meph te gaan proberen ofzo, maar dit komt wel heel hypocriet over. Bij bepaalde RC's is nog minder van bekend dan van mephedrone en daar is het dus ook totaal niet bekend wat de gevolgen voor lange termijn kunnen zijn. Misschien zijn die wel net zo erg of nog erger dan bij mephedrone. Wat ik weet van 4-FMP is in ieder geval dat het schadelijker is dan mephedrone, in vergelijking. Ja, als je een capsule neemt van 160mg 4-FMP, is er weinig aan de hand op korte termijn, maar dat is ook met een dosis van 160mg 4-FMP in een capsule. Neem je echter een capsule van 250mg 4-FMP, doe je meer schade aan je lichaam op korte/directe termijn, dan een capsule van 250mg mephedrone. Snuif je 100mg 4-FMP, doe je meer schade aan je lichaam dan 100mg mephedrone snuiven. Ja, 4-FMP werkt langer, mephedrone moet je vaker bijpakken. Maar de schade die jij relativeert bij RC's als 4-FMP is absoluut niet te onderschatten.

Goed, als je 100mg LSD in een capsule doet, dan doet het ook niet echt wat je wil. Moet ik nu geen LSD meer doen? Natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar ik ga ervan uit dat de dosis 4-FA die ik zou nemen lager zou zijn dan de dosis meph. Dit geef je zelf ook aan (vaker bijpakken), dus misschien is mephedrone per avond al schadelijker dan 4-FA. Ik doe overigens ook geen 4-FA meer omdat het een RC is waarvan het effect het me niet waard is. Maar waar haal je het vandaan dat 4-FA per se schadelijker is dan mephedrone mg voor mg? Is dat gebaseerd op hersenschade? Want dat geloof ik dan wel, het gaat me bij meph ook niet om de hersenschade per se. Maar van 4-FA worden je vingers iig niet paars.

Ik heb het ook vooral over directe effecten. Ik had 'acuut' moeten zeggen, maar kwam niet op het woord. Korte termijn effecten. Van allemaal zijn de lange termijn effecten onbekend, dus daarin kun je niet echt een harde vergelijking maken. Wel lijkt mephedrone (voor zover ik kan zien) de grootste korte termijn risico's met zich mee te brengen. Hetzelfde geldt voor middel-lang termijn (enkele jaren). Ik voel me met 2c's een stuk veiliger bijvoorbeeld gezien wat daar tot nu toe over bekend is. De kans is daarbij veel kleiner dat er na gebruik opeens iets raars gebeurt met me. Het lijkt me ook dat er een verband is tussen korte termijn effecten en lange termijn, m.a.w., als er op korte termijn dingen al mis gaan, lijkt het me dat de kans groter is dat de lange termijn effecten sterker zijn.

Ik baseer alles op kans natuurlijk, maar dat is ook het enige waar je het op kunt baseren. Ik kan de beschikbare gegevens negeren en een risicoprofiel voor mezelf in elkaar zetten dat nergens op slaat, of zorgvuldig een risicoprofiel voor mezelf in elkaar zetten waarop ik de minste kans heb dat me iets ergs overkomt. Ik zie naast mephedrone helaas een 0mg staan in dat profiel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 15:57 

100mg lsd?

:x

sst
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 17:33 

Hardtraxx Veteran

Bij Mephedrone ondervindt de één veel problemen en de ander totaal geen. Het kan natuurlijk ook te maken hebben met doseringen en dergelijke andere persoonsgebonden factoren. Wel zijn er tekenen dat het vaatvernauwend is en dat het je STM niet ten goede komt. Daarnaast kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het je neus niet ten goede komt. Zelden bloed ik bij het nasaal innemen van drugs en bij Mephedrone is het negen van de tien keer raak.

Met betrekking tot 4FA. Dit blijkt ook een zeer vaatvernauwende drug te zijn. Over het algemeen ervoer ik geen verstoring in mijn herinneringen of het moeilijk ophalen ervan. Wat ik ook heb ervaren, waren wel hartkloppingen bij hogere dosissen of combinatie gebruik. Nasale inname van 4FA is trouwens ook dramatisch. Dit spul komt je neus echt niet ten goede. Daarnaast is hier ook al zo weinig over bekend.

Verder zijn er nog geen absolute beweringen over de schade van 4MMC/4FA voor zover ik weet behalve user reports en hier en daar wat aannames. Je kan eigenlijk alleen uitgaan van verhalen en informele praat op het moment vanwege het feit dat het relatief jonge middelen zijn in de scene.

De schadelijkheid kan je uiteraard baseren op het verhaaltje wat bij alle drugs wordt gebruikt om de schade te bepalen door middel van analyse op verslaving, lichamelijke belasting en geestelijke belasting. Echter mist dan nog steeds de meest belangrijke (?). :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 18:31 

Donateur

Heeft er iemand misschien een tip wat betreft die vreselijke taferelen betreffende mijn maag bij het nemen van 4FA. Krijg eerst de veel voorkomende effecten als een ontzettende praatkick, een droge strot waar niets tegen valt te doen en wat tintelingen. Vervolgens krijg ik vreemde oprispingen maar echt tot kokhalzen aan toe.

Zou het misschien helpen het spul in mijn drinken op te lossen ofzo? Of kan het daar niet aan liggen aangezien "het toch allemaal in mijn maag terecht komt.."
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 19:35 

TiMOTHYb schreef:
Heeft er iemand misschien een tip wat betreft die vreselijke taferelen betreffende mijn maag bij het nemen van 4FA. Krijg eerst de veel voorkomende effecten als een ontzettende praatkick, een droge strot waar niets tegen valt te doen en wat tintelingen. Vervolgens krijg ik vreemde oprispingen maar echt tot kokhalzen aan toe.

Zou het misschien helpen het spul in mijn drinken op te lossen ofzo? Of kan het daar niet aan liggen aangezien "het toch allemaal in mijn maag terecht komt.."

Goed eten vantevoren.
Niet teveel drinken. Vooral niet teveel drinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 22:01 

Hardtraxx Addict

TiMOTHYb schreef:
...zweetaanvallen..
.

Haha nu weet ik dus waarom ik die zondag na Qore volle bak lag te zweten in bed :P Wist helemaal niet dat dat een verschijnsel was van XTC joh.

Wat ik wel merk met de XTC is dat de behoefte voor X de laatste tijd echt enorm is gedaald bij mij. Ik gebruik het nog geen jaar en heb het in die tijd nu 9 keer gedaan ofzo. Maar waar ik eerst echt uitkijk na het gebruiken van drugs op een feest kijk ik nu gewoon meer uit naar het feest zelf en de drugs is bijzaak, eigenlijk ook heel blij mee want in het begin zat ik telkens op de klok te kijken totdat het laat genoeg was om wat te nemen maar met elk feestje wat ik nuchter doe neemt het af. Ook de ervaring tijdens gebruikt is heel erg gedaald bij mij, merk er steeds minder. (Wat logisch is)

Misschien tijd om eens iets anders te proberen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 22:43 

Hardtraxx Veteran

Amfetamine :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2012 01:41 

Ritsurt schreef:
Haha nu weet ik dus waarom ik die zondag na Qore volle bak lag te zweten in bed :P Wist helemaal niet dat dat een verschijnsel was van XTC joh.

Vooral slaaptekort en verneukerij van je lichaam volges mij.

Ritsurt schreef:
Wat ik wel merk met de XTC is dat de behoefte voor X de laatste tijd echt enorm is gedaald bij mij.

Goed dat je het bij jezelf ziet iig ;) Je hoeft natuurlijk ook niet altijd drugs te gebruiken he, haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2012 02:06 

Hardtraxx Addict

Na steeds die verhalen over RC' s te lezen begin ik ook steeds nieuwsgieriger te worden :$. Probleem is dat niemand in mijn omgeving ze wel eens heeft gebruik en zou dus ook bij god niet weten waar ik ze zou moeten uithalen :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2012 03:20 

Hardtraxx Veteran

KSwoosh schreef:
TiMOTHYb schreef:
Heeft er iemand misschien een tip wat betreft die vreselijke taferelen betreffende mijn maag bij het nemen van 4FA.

Goed eten vantevoren.

Ik las juist dat het op een lege maag beter werkt mbt misselijkheid enzo...? Wat is nu waar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2012 09:52 

Hardtraxx Veteran

Squid schreef:
Na steeds die verhalen over RC' s te lezen begin ik ook steeds nieuwsgieriger te worden :$. Probleem is dat niemand in mijn omgeving ze wel eens heeft gebruik en zou dus ook bij god niet weten waar ik ze zou moeten uithalen :x

Zelfde probleem hier :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2012 10:15 

Ritsurt schreef:
Maar waar ik eerst echt uitkijk na het gebruiken van drugs op een feest kijk ik nu gewoon meer uit naar het feest zelf en de drugs is bijzaak

:/
Vorige  1 ... 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770 ... 1193  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic