Chukkels schreef:
Fuzzylogic schreef:
Het leukste blijft nog dat (bijna) iedereen die zo fel tegen het schelden met kanker is zelf wel met tyfus, aids e.d. scheld.
Als aids en tyfus nog steeds een dodelijke voorkomende ziekte was in de westerse wereld, zou iedereen er ook fel tegen zijn. Nu inmiddels is aids en tyfus uitgestorven in Nederland en ook nog eens geneesbaar. Dus is er niks erg meer aan. Kanker echter is nog steeds niet 100% geneesbaar en dus ligt het gevoelig. Over 40 jaar kan iedereen wel met kanker schelden als het geneesbaar is.
Kan nu ook, vind ik. Zolang het maar niet tegen een persoon gezegd wordt maar gewoon als versterkwoord.
Door de twee k's ligt het lekker in de mond en de r op het einde is de slagroom op het toetje. Als het 'griep' zou heten zou het helemaal niet veel gebruikt worden, omdat dat niet lekker in de mond ligt.
Maar verder discussiëren heeft denk ik geen zin, ik keur het niet af als mensen er mee schelden, jij en veel anderen misschien wel. Maar zo kan er over duizenden onderwerpen gediscussieerd worden.