Al jaaaren ben ik een hardstyle liefhebber, iets wat de meeste mensen wel over mij weten. Als er ook 1 sleutelwoord bij mij past is het ''hardstyle''. Wat precies de eerste track was die ik ooit heb gehoord weet ik niet meer, maar t zal ergens in het jaar 2005 geweest zijn toen mijn smaak wat meer bij de hardcore lag.
Als je moet beschrijven wat hardstyle met iemand kan doen, is dat lastig uit te leggen. Het gevoel is er nou eenmaal, het gevoel van saamhorigheid, het gevoel dat je 1 grote familie bent en het bekende onderbuikgevoel wat je bij al die lekkere platen krijgt en waarbij je nekharen recht omhoog gaan staan.
Dit is natuurlijk een totaal plaatje, maar er is 1 label waar het gevoel nog een stuk beter bij is: Theracords. Ik ben niet iemand die al sinds 14 oktober 2008 (eerste release Theracords, DJ Thera - Serotonin) bekend was met het label, maar wist wel vanaf het punt dat ik Thera & Geck-o on stage zag, zo'n 5 jaar geleden op Hysteria Outdoor, dat dit iets anders was, iets origineels.
Ook toen viel 't kwartje nog niet bij mij, rond die tijd luisterde ik veel hardstyle, maar was ik verslaafd aan 't Fusion label (Zany) en kan me het moment toen op Hysteria nog goed herinneren dat Zany zijn plaat Psychedelic Trip draaide, wat een plaat! Wat daar toentertijd werd gemaakt, was voor mij de echte hardstyle, wat dat bepaalde gevoel gaf. Toch kwam Theracords niet veel later, aangezien ik van passie, gevoel, originaliteit en diversiteit houd was 't een kwestie van tijd voordat ik van Theracords ging houden, en ja hoor, niet veel later begon ik de sound van Theracords gigantisch te waarderen.
Dit leidde natuurlijk tot 't vaak bezoeken van Theracords artiesten op feesten, en vanaf 't begin tot vandaag de dag weten eigenlijk alleen de Theracords artiesten mij allemaal nog steeds te boeien. Bijna altijd gevarieerde tracklists, gedurfd mixwerk, oude(re) platen tussendoor en de heerlijke sounds die de artiesten hebben. Dj Thera met z'n rauwe sound die 't vooral live erg goed doet, Geck-o met zijn diversiteit die mij nog steeds weet te verbazen, Catatonic Overload (Helaas gestopt) met hun krakers als Goddamn & The Sexual Thrill en Delete met zijn geweldige soundbank en kicks die je gewoonweg omver blazen bij een optreden. En zo zijn d'r natuurlijk nog alle andere Theracords artiesten die zo hun eigen sound en ding hebben, waar ik nog steeds heel erg van geniet!
Het label is gegroeid en heeft een grote fanbase, iets waar het label trots op mag zijn! Al vanaf het begin streeft het label om alleen muziek uit te brengen die met passie en trots is gemaakt, en wat gelukkig nog steeds gebeurd. Niet voor niets dat de slogan ''Music produced from the heart'' is en daar staan alle artiesten keihard achter.
Vanwaar deze hele tekst? Het is om via deze weg mijn liefde en passie voor deze muziek te uiten, en de mensen in mijn vrienden lijst die nog niet zo bekend zijn met het label of hardstyle in het algemeen.
En vanaf nu mag ik mij ook nog eens Theracords Ambassador noemen, iets waar ik heel erg trots op ben!
Zie je mij dus op een aankomend feestje? Vraag gerust om een aantal stickers, ik heb d'r nu genoeg tongue emoticon
Pieter DjThera Heijnen, Jamie Coremans, alle andere Theracords Ambassadors en artiesten, bedankt dat ik bij deze mooie en unieke familie mag horen en dat het nog maar lang zo mag blijven!