Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 21:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vergeet ook niet dat normaal gesproken ongeveer de helft van de IC-patienten te maken krijgt met een vorm van Post Intensive Care Syndroom. En er liggen/lagen nogal wat corona-patienten op de IC, en die opname duurt vaak ook nog eens langer dan gemiddeld. Zullen psychologen ook hun handen aan vol hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat is die Trump toch ook een halve gare, een volslagen idioot :lol:

Citaat:
De Amerikaanse president Trump heeft op een persconferentie gesuggereerd dat het coronavirus kan worden bestreden met licht of door mensen in te spuiten met een desinfectiemiddel.

Trump reageerde daarop dat het interessant zou zijn om te kijken wat er gebeurt als het lichaam van een coronapatiënt met UV-licht wordt bestookt. Daarna filosofeerde hij nog wat verder: "En als ik dan zie dat desinfectiemiddel het virus in een mum van tijd vernietigt, dan kan je ook zoiets doen. Bijvoorbeeld door het te injecteren, bijna als een schoonmaak. Het zou interessant zijn om dat te onderzoeken."


Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En dan ook gewoon in een land waar nu allemaal mensen desinfectiemiddel gaan opdrinken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 16:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Trump is inderdaad een halve gare.
Maar dit soort toespraken bedenkt ie echt niet zelf, dus er zit er blijkbaar nog een heel team van idioten achter. :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 17:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Maar dit soort toespraken bedenkt ie echt niet zelf, dus er zit er blijkbaar nog een heel team van idioten achter. :oh:


Komt hier meer over alsof hij daar ter plekke op het idee komt van desinfectiemiddelen en het vraagt. Geen toespraak. Wel een halve gare.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 17:46 
 
Hardtraxx Veteran

Als die iets goeds zegt> hij heeft een team onder hem
Als die iets slechts zegt> zelf bedacht
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 17:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
zeke schreef:
Maar dit soort toespraken bedenkt ie echt niet zelf, dus er zit er blijkbaar nog een heel team van idioten achter. :oh:


Komt hier meer over alsof hij daar ter plekke op het idee komt van desinfectiemiddelen en het vraagt. Geen toespraak. Wel een halve gare.


Trump is er regelmatig op betrapt om bijna letterlijk dingen te zeggen wat de dag ervoor op Fox news voorbij is gekomen. De laatste Last Week Tonight gaat daar op in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 18:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zeg gewoon hoe het hier overkomt. Dit lijkt toch niet op een toespraak, of wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 18:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nee daar heb je gelijk in. Dit is geen toespraak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 19:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Ik zeg gewoon hoe het hier overkomt. Dit lijkt toch niet op een toespraak, of wel?

Het is een passage uit zijn dagelijkse update, iets wat Rutte op dinsdags doet. Volgens mij kun je dat wel een toespraak noemen. Of een brieving, zoals je wilt.
Wat hier aan de hand lijkt, is dat Trump ter plekke een ingeving krijgt mbt desinfectiemiddel en licht.
Iets wat hij nooit zomaar kan zeggen want er zijn genoeg mensen die dat klakkeloos overnemen zonder zelf na te denken. Er is een andere video vanuit een ander camera standpunt waarbij je duidelijk 1 van de experts verbaasd ziet kijken op het moment dat Trump deze uitspraken doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 20:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker



@9:54
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 20:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Delt-A schreef:
Ik zeg gewoon hoe het hier overkomt. Dit lijkt toch niet op een toespraak, of wel?

Het is een passage uit zijn dagelijkse update, iets wat Rutte op dinsdags doet. Volgens mij kun je dat wel een toespraak noemen. Of een brieving, zoals je wilt.
Wat hier aan de hand lijkt, is dat Trump ter plekke een ingeving krijgt mbt desinfectiemiddel en licht.
Iets wat hij nooit zomaar kan zeggen want er zijn genoeg mensen die dat klakkeloos overnemen zonder zelf na te denken. Er is een andere video vanuit een ander camera standpunt waarbij je duidelijk 1 van de experts verbaasd ziet kijken op het moment dat Trump deze uitspraken doet.


Het is/was geen ingeving ter plaatse. De persoon ervoor (die wel verstand heeft) had gezegd dat de UV straling van de zon, warmte & luchtvochtigheid een grote invloed hebben op de halftijd van het virus op een oppervlak. Dit is ook correct en wetenschappelijk bewezen. Ook werd er gezegd dat desinfectiemiddel, voornamelijk zeep, een goede manier is om van het virus af te geraken (dat zich op je handen bevindt). Ook dit is correct en wetenschappelijk bewezen.

Hieruit concludeert Trump dat er meer onderzoek gedaan moet worden naar mensen te bombarderen met UV licht, of in ieder geval veel licht, om hen te helpen genezen door het virus onschadelijk te maken. Aangezien desinfectiemiddel effectief is om virussen onschadelijk te maken aan de buitenkant van ons lichaam, dan moet het dus ook zo werken wanneer dat middel geïnjecteerd wordt om de virussen aan de binnenkant kapot te maken. Aldus de grijze massa in Trump zijn schedel.

Je ziet in de video waarin Trump dit zegt dat dit uit zichzelf komt. Wanneer hij een papiertje krijgt met tekst die hij moet zeggen leest hij de hele tekst af. In de video zie je hem maar af en toe naar beneden kijken en dus duidelijk niet aan het aflezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 21:08 
 
Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:


@9:54


Deze guy is echt de Jensen van Amerika. Zijn eerste argument spreekt die zichzelf al 1000% tegen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Danku Grim
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 22:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gelukkig, Trump heeft het opgehelderd. Het idee om desinfecterend middel in te brengen was sarcastisch bedoeld richting de aanwezige fake news media. Blijft een bijzondere man :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2020 11:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
zeke schreef:
Parvuz schreef:
Ben wel benieuwd hoe de komende weken zal gaan. Er komt een moment dat ze moeten toestaan dat bedrijven (horeca, kappers, kantoren) die de juiste maatregelen hebben kunnen treffen open kunnen met de beperkingen die er nog zijn. De meeste Nederlanders weten nu wel hoe het werkt die 1,5 meter en houden zich er voor een groot deel ook aan. De economie moet toch wel weer beetje gaan draaien straks en lijkt inderdaad wel beetje alsof ze hier te weinig naar kijken.


Exact.
Maar op dit moment zijn het virologen die de adviezen geven en de regering neemt dat over om besluiten te nemen.
Terwijl virologen helemaal niet kijken naar economische gevolgen.


Ik snap dat je het vervelend vindt dat het economische gevolgen heeft (voor jou persoonlijk). Echter ben ik wel heel blij dat die virologen niet kijken naar de economische gevolgen, maar puur naar de gezondheid van de mens. M.i. is een mensenleven meer waard dan welk economisch gevolg dan ook.


Voor mijn persoonlijke situatie ben ik niet zo bang. Ik heb een prima financiële buffer opgebouwd en ben inmiddels ook weer aan het werk, 40 uur per werk, op zzp-basis.
Maar ik hoop dat de geluid -en licht bedrijven waar ik normaal voor freelance ook overeind blijven. Die raken, net als andere leveranciers van evenementen, een beetje in een vergeethoekje.

Wat betreft de virologen, die moeten inderdaad ook niet naar economische gevolgen kijken. Maar daarom zou de overheid dit wel mee moeten wegen ipv de adviezen 1 op 1 over te nemen als besluit. (maar dat zal ook gerust wel ergens gebeuren)


Verder vind ik dat dit soort apparaten echt complete onzin.
https://aura-aware.com/nl
Dit is echt weer typisch schijnveiligheid creëren. Dat bordje wordt ook letterlijk rood als je op 1.40m komt en groen bij 1.50m. Terwijl het bij 0.5m ook 'veilig' kan zijn, maar je ook op 1.90m besmet kunt worden als er iemand hard niest.
Het advies was in het begin: Houd afstand. Maar omdat 'we' dat niet snappen moet er een waarde aan vast hangen. En tadaaa doe maar anderhalve meter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2020 16:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Deze guy is echt de Jensen van Amerika. Zijn eerste argument spreekt die zichzelf al 1000% tegen

* Lubach

of andersom


zeke schreef:
Verder vind ik dat dit soort apparaten echt complete onzin.
https://aura-aware.com/nl
Dit is echt weer typisch schijnveiligheid creëren. Dat bordje wordt ook letterlijk rood als je op 1.40m komt en groen bij 1.50m. Terwijl het bij 0.5m ook 'veilig' kan zijn, maar je ook op 1.90m besmet kunt worden als er iemand hard niest.
Het advies was in het begin: Houd afstand. Maar omdat 'we' dat niet snappen moet er een waarde aan vast hangen. En tadaaa doe maar anderhalve meter.


Tsja zolang het verkoopt wordt dit soort zooi gemaakt.

Je ziet dat mensen, organisaties en bedrijven zich heel erg op die 1.5 meter blindstaren zonder de bredere context achter die maatregel te begrijpen / in acht te nemen.

Het gaat om het risico verminderen of zelfs weg te nemen, niet telkens tegen die grens aan hikken met die 1.5 meter als illusionele veilige grens. Ook al houdt je 1.5 meter afstand, er blijven risicogevallen zoals deurklinken, artikelen in winkels, hekwerken, leuningen, winkelwagens (alleen het handvat wordt schoongemaakt maar wie heeft er nou nooit een keer en duw gegeven aan het metale geraamte van een winkelwagen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2020 15:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

https://www.thisisourhouse.nl/nieuws/fe ... -in-gevaar

Citaat:
Diverse event-organisatoren trekken aan de bel. De huidige coronacrisis kan nog wel eens een staart krijgen en verzekeringsmaatschappijen hebben de pandemiedekking uit het pakket gehaald. Hierdoor kunnen sommige organisatoren zich niet meer verzekeren, vrezen ze. Het gevolg: het wordt te gevaarlijk om zonder een pandemieverzekering aan de slag te gaan voor komend jaar.’
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2020 15:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mocht dat zo zijn dan kan je mij van de vloer vegen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2020 17:47 
 
Hardtraxx Veteran

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2020 19:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Mocht dat zo zijn dan kan je mij van de vloer vegen


En mij onder de grond stoppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 08:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

We zitten inmiddels, in Nederland, momenteel met hetzelfde aantal ziekenhuis opnames als in de eerste week van de lockdown. Gaat de goede kant op gelukkig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 08:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hup nu met z'n allen naar de Ikea.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 08:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker



:surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 09:08 
 
Hardtraxx Veteran

@Paling: Wow...Just...wow
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic