Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 09:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
@Paling: Wow...Just...wow


Dat is heeeel licht uigedrukt :huh: Wat een debiele lui wonen daar zeg :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 09:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
ErikZ schreef:
@Paling: Wow...Just...wow


Dat is heeeel licht uigedrukt :huh: Wat een debiele lui wonen daar zeg :surrender:


Hier ook
https://www.nu.nl/coronavirus/6047702/ruim-honderd-mensen-bij-demonstratie-tegen-coronamaatregelen-in-den-haag.html
Zaten ook demonstranten bij tegen 5G, vaccinaties, en Bill Gates :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 09:58 
 
Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
DonnyD schreef:
ErikZ schreef:
@Paling: Wow...Just...wow


Dat is heeeel licht uigedrukt :huh: Wat een debiele lui wonen daar zeg :surrender:


Hier ook
https://www.nu.nl/coronavirus/6047702/ruim-honderd-mensen-bij-demonstratie-tegen-coronamaatregelen-in-den-haag.html
Zaten ook demonstranten bij tegen 5G, vaccinaties, en Bill Gates :lol:


Moet je voor de grap eens comments op Bill Gates's Insta gaan kijken :oh: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 10:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Paling schreef:


:surrender:


Die gast in dat blauwe proud to be corona virus free shirt :lol:

levert echt ff de meest ideale vocals voor een conspiracy gekkies track :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 12:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Moet je voor de grap eens comments op Bill Gates's Insta gaan kijken :oh: :lol:


Holy shit, arme man.
Wat zijn er toch veel idioten op de wereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 13:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Holy shit, arme man.


Hoezo arme man? Ik wil niet beweren dat hij achter de uitbraak zit, maar hij heeft er toch alle baat bij dat er pandemieën ontstaan zodat hij zijn vaccinaties kan verkopen en wie weet wat hij nog wilt bereiken zoals vaccinatiepaspoorten. Hij heeft ook het patent op contactloos betalen met het eigen lichaam.
Ik vind hem een vuile leugenachtige manipulator & opportunist, maar zeker geen arme man.

Ook een beetje flauw om mensen met een afwijkende mening steeds in het hoekje van de gekkies te plaatsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 13:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah jij bent er ook zo een
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 13:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Prima :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 13:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voor de Nederlanders: je kan nu je mening geven over de exit-strategie / versoepeling van de coronamaatregelen. Of nouja, vanaf 14:00 uur vandaag weer, want de servers konden het blijkbaar niet helemaal aan :')

https://www.tudelft.nl/tbm/pwe/pwe-basi ... nederland/
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 13:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Delt-A schreef:
Holy shit, arme man.

Ook een beetje flauw om mensen met een afwijkende mening steeds in het hoekje van de gekkies te plaatsen.


Even niet speciefiek gericht op Gates, maar dat beroep op meningen en daarmee vrijheid van meningsuiting / een alternatieve zienswijze is precies het probleem in de context van de hele fake news stroom en complot theoriën. Er is een heel verschil tusen meningen gebaseerd op onderbuikgevoel, cherry picking, verkeerd geintepreteerde informatie e.d., en meningen gebaseerd op traceerbare, evidente, holistische, beschikbare en verifieerbaare informatie.

Ik had onlangs een discussie met iemand die geloofde dat de aarde plat is. Zij kon de middernachtzon op Antarctica niet verklaren, dus ontkende ze, net zoals een hele meute aan flat earthers, simpelweg het bestaan van Antarctica. Toen ik vertelde dat dat ridicuul is verdedigde ze zichelf door te zeggen: "Ik sta tenminste open voor een alternative zienswijze! Het is maar een mening! Fijne dag!". Snap je 'm? In onze hele maatschappij en educatie leeft natuurlijk het idee nieuwe inzichten en andere zienswijze goed zijn, maar dit schiet daar overduidelijk overheen. Het is wat naar en onpopulair om te zeggen, maar echt niet ieder zijn mening heeft dezelfde waarde.

Maar betreffende Gates. Wat hij doet is een verlenging van het streven van veel overheden, het voltooien van de demografische transitie. Er is vanalles aan op te merken, maar een stabiele instantie die buiten de overheid staat kan leveren wat veel overheden in ontwikkelingslanden gewoon niet kunnen (zelfs een VN niet). Ik weet uit persoonlijke ervaring dat de ontwikkelingswereld best wel bol staat van hele vieze dingen, maar dat zijn eerder symptomen van de onzichtbare wetten van ons sociaaleconomisch systeem dan een persoon, groep of instantie die daar boven staat.

En een oppertunist? Tsja wellicht wat trekjes, maar dat is nogal makkelijk om te projecteren op een van de rijkste personen ter wereld. Wil je bereiken wat hij voor ogen heeft dan moet je ook een bewezen op zich zelf staand systeem opbouwen wat ook nog gedijd als jij zelf de pijp uit bent. De enige taal waarin je op dat niveau kan communiceren is geld.

Wat ik in ieder geval zie in al die fake news berichten en complot theorieën is een hoop ongefundeerd cynisme.

EDIT:

deze aflevering van Tegenlicht is wel interessant in deze context:

https://www.npostart.nl/vpro-tegenlicht ... ON_1310204
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 14:02 
 
Hardtraxx Veteran

Er zitten veel 'ridicule complet gekkies' die het vooral verneuken voor mensen die in bepaalde dingen anders denken. Die krijgen meteen die stempel ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 14:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Er zitten veel 'ridicule complet gekkies' die het vooral verneuken voor mensen die in bepaalde dingen anders denken. Die krijgen meteen die stempel ook.


Symptomen van de gepolariseerde wereld waarin we in leven. Mensen zijn geprogrammeerd om in zwart wit te denken, maar de wereld is niet zwart wit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 14:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mooie uiteenzetting, Mark. Ik probeer ook steeds naar de feiten te kijken. Al lijkt het steeds moeilijker om de juiste feiten boven water te krijgen in een zee van leugens en complotdenken.

Ik ben nu eenmaal wat argwanender ingesteld dan de gemiddelde mens. Toch lijkt het mij verstandig om aannames van de W.H.O, de Volksrepubliek China en in het verlengde alle belanghebbende zoals virologen, Bill Gates ect. met een kritische bril te blijven bekijken. Ook vooral als ondeskundige burger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 19:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Delt-A schreef:
Holy shit, arme man.


Ook een beetje flauw om mensen met een afwijkende mening steeds in het hoekje van de gekkies te plaatsen.


Dat zijn geen meningen maar onnozele aannames die nergens op zijn gebaseerd, zoals de 5g tokkies. Ja dan ben je een gekkie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 19:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik had het over het algemeen over afwijkende/onpopulaire meningen en gedachtegangen, niet in het bijzonder over 5G. Zelf daar vind ik het niet zo gek dat er vragen worden gesteld bij de gevolgen van stralingen als je daar op doelt.

Als er dan mensen zijn die 5G met corona willen verbinden moeten ze dat toch lekker zelf weten. "De gedachten zijn vrij" vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 23:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Mooie uiteenzetting, Mark. Ik probeer ook steeds naar de feiten te kijken. Al lijkt het steeds moeilijker om de juiste feiten boven water te krijgen in een zee van leugens en complotdenken.


Dat is het zeker. En het wordt waarschijnlijk nog erger in de toekomst. Het baart me oprecht zorgen.

Citaat:
Ik ben nu eenmaal wat argwanender ingesteld dan de gemiddelde mens. Toch lijkt het mij verstandig om aannames van de W.H.O, de Volksrepubliek China en in het verlengde alle belanghebbende zoals virologen, Bill Gates ect. met een kritische bril te blijven bekijken. Ook vooral als ondeskundige burger.


De WHO is een instantie van de verenigde naties en doordat China een permanent lid is van de veiligheidsraad moeten ze naar hun pijpen dansen. Op dat gebied is er zeker iets van te zeggen. Kritiek op China zal niet van hun kant komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 10:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Als er dan mensen zijn die 5G met corona willen verbinden moeten ze dat toch lekker zelf weten. "De gedachten zijn vrij" vind ik.


Maar doordat dit door mensen geroepen wordt en zogenaamd wetenschappelijk onderbouwd zijn er vervolgens wel idioten die zendmasten in de fik gaan steken. Afgelopen nacht wéér een. En de video's die deze theoriën debunken lijken deze mensen niet te bereiken, buiten hun bubbel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 10:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als die mensen dan ook eens met valide argumenten komen zou ik er nog geen bezwaar tegen hebben nee, maar het is, zoals zovaak in de huidige maatschappij, degene die het hardst schreeuwt wordt het vaakst gehoord.

"China rolt 5G netwerk uit en het Coronavirus ontstaat, dat is GEEN toeval. Wordt WAKKER mensen."

Dit is ongeveer 95% procent van die mensen, en de 5% die op een normale manier een discussie willen aangaan sneeuwen volledig onder waardoor die niet opvallen. Een mening formuleren op basis van aannames is normaal, maar het dan als feiten zien/brengen is toch wat meer wetenschappelijk bewijsmateriaal voor nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 11:10 
 
Hardtraxx Veteran

Dat 5G het corona virus in je spuit is ook gewoon een media cover up story>> echte verhaal: de vaccins die 'zogenaamd' werken tegen corona bevatten micro-chips die door de 5G masten kunnen worden bestuurd. Daarom moeten er dus zoveel van zijn, anders raak je disconnected duh
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 11:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Zelf daar vind ik het niet zo gek dat er vragen worden gesteld bij de gevolgen van stralingen als je daar op doelt.

Vragen stellen is natuurlijk top, maar als die vragen verkeerd beantwoord worden of de feiten worden weggewuifd als 'is niet waar, want time2wakeup.me zegt iets anders', dan ga je de verkeerde kant op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 13:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

*edt verkeerde topic*
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 13:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Mooie uiteenzetting, Mark. Ik probeer ook steeds naar de feiten te kijken. Al lijkt het steeds moeilijker om de juiste feiten boven water te krijgen in een zee van leugens en complotdenken.

Hahahah dit is echt het nieuwe trucje van complotdenkers. Normale mensen van complotdenken beschuldigen. Zou eens een paar maandjes van de dope afblijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 13:59 
 
Hardtraxx Veteran

en het trucje van 'normale' mensen is om anders denkende mensen complotdenkers te noemen

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
en het trucje van 'normale' mensen is om anders denkende mensen complotdenkers te noemen


Als complotdenkers ook effectief met wetenschappelijke argumenten komen dan wil ik er gerust naar luisteren. Echter ontbreekt dat zo goed als altijd, zoals al eerder aangehaald werd.

EDIT: Maar we zijn wel wat van het topic zelf aan het afwijken. Ook al valt er niet super veel meer over te zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen Miwer. Gewoon dom
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic