Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 20:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Ik hoop dat er morgen wat zinnigs gemeld wordt in de persco, want de situatie van nu is echt niet vol te houden op lange termijn. Zie ook steeds meer verzet tegen de huidige maatregelen.


Ik vind dit echt bullshit. Ik zie / hoor dit ook steeds meer om me heen en dat men nu maar gewoon weer dingen gaat doen omdat 'ze er echt aan toe zijn'. Ja, het is kut, maar doe nou niet net alsof er zo ongelooflijk veel van je gevraagd wordt zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 20:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Kappers? :lol: prioriteiten stellen +1


Nee natuurlijk is naar de kapper gaan geen prioriteit.
Maar een zaak weer open gooien met 1op1 contact lijkt mij minder risicovol dan meteen een festival toestaan van 60.000 man.

Een restaurant of bioscoop heeft ook geen prioriteit.
Maar je moet op een gegeven moment wel ergens beginnen met dingen weer toe te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 20:41 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Ja, het is kut, maar doe nou niet net alsof er zo ongelooflijk veel van je gevraagd wordt zeg.


Dan onderschat je hoe mensen letterlijk insane kunnen worden als ze afgesloten worden van de buitenwereld. We blijven sociale wezens. Als je op 6 hoog in een klein flatje woont kan ik me voorstellen dat je hier psychisch onder gaat lijden.

Ik bedoel de maatregelen in het algemeen, mocht je alleen het feit dat we deze zomer niet naar festivals kunnen bedoelen, ben ik het mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 20:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
zeke schreef:
Ik hoop dat er morgen wat zinnigs gemeld wordt in de persco, want de situatie van nu is echt niet vol te houden op lange termijn. Zie ook steeds meer verzet tegen de huidige maatregelen.


Ik vind dit echt bullshit. Ik zie / hoor dit ook steeds meer om me heen en dat men nu maar gewoon weer dingen gaat doen omdat 'ze er echt aan toe zijn'. Ja, het is kut, maar doe nou niet net alsof er zo ongelooflijk veel van je gevraagd wordt zeg.


Dat lees ik dan weer niet.
Ik zie voornamelijk bezwaar op economisch vlak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 23:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker



Iemand gisteren ZML gezien? Goede aflevering weer! Helaas de laatste van dit seizoen. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 23:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja die passage was zeker goed. De rest van dit seizoen vond ik helaas een stuk minder. Alleen de aflevering over GP Zandvoort was nog amusant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 09:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:

Iemand gisteren ZML gezien? Goede aflevering weer! Helaas de laatste van dit seizoen. :(

Kutzooi nu moet ik zelf een mening vormen
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 10:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Artikel Trouw

Hier staan wat mij betreft wel nuttige dingen in.
Ik hoop dat er morgen wat zinnigs gemeld wordt in de persco, want de situatie van nu is echt niet vol te houden op lange termijn. Zie ook steeds meer verzet tegen de huidige maatregelen.

Laat bijv. kappers weer open gaan, en zet desnoods beide een mondkapje op.
En laat ze eens ophouden met de waanzin te verspreiden dat je continue 1,5 meter bij elkaar vandaan moet blijven. Zolang je elkaar niet in de bek hoest, niest of spuugt kan je elkaar prima passeren, of achter/naast elkaar staan. Alleen niet in grote groepen dan.


Als vrijgezel merk ik ook dat het best vreemd is om nu al ruim een maand geen fysiek contact meer gehad te hebben, geen hand schudden, knuffel, felicitatie zoen, schouderklopje.
Maar dat terzijde. ;)


Waar baseer jij dit op dan? Zijn er wetenschappelijke artikels die zeggen dat 1.5m afstand niet zoveel uitmaakt? Dacht juist dat ze met simulaties tot 1.5m zijn gekomen. Of is dit iets wat je puur op jouw gevoel zegt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 10:26 
 
Hardtraxx Veteran

1,5M schijnt ook niet juist. Dat was gebaseerd op regen dribbels, die wss een andere dichtjeid/zwaarte/wat ook belangrijk is voor hoe lang het in de lucht hangt> de een zegt 2m, de ander 5m
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die 1.5 meter zou helemaal niet nodig zijn als iedereen die besmet is gewoon thuis blijft.
Maar door te weinig (en te onbetrouwbaar) testen ga je nooit alle besmette personen vinden.

En inderdaad, als iemand een keer goed niest dan heb je soms wel 5 meter nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En als je achter een besmettelijk persoon fietst moet de afstand ook een stuk groter zijn dan 1.5m of 2m
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 11:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maar er moeten wel wat mensen besmet worden. Dus dan is 1.5 juist goed lijkt me. Als je zelf risico groep zit zou ik lekker 10 m aan houden en situaties vermijden waar dit niet kan. Als je denkt dat je compleet veilig bent met 1.5 m aan houden ben je ook niet echt je verstand aan het gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het zelf op zich niet heel onlogisch klinken dat wanneer je je hoofd naar rechts draait als je moet hoesten/niesen, dat dan links van je iemand nog wel veilig kan passeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Denk dat een kaart bemachtigen voor die eerste comeback feesten al lastig zat wordt.

Stel je voor: heb je maanden, jaaaaaren binnen gezeten. Alle ellende doorstaan. Komen er weer dikke raves aan. Grijp je mis qua kaarten. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is idd niet een magische radius waarbuiten er niks meer kan gebeuren, en je erbinnen sws besmet raakt. Maar het is wel een makkelijke regel om te onthouden en proberen toe te passen.

Remi schreef:
TiMOTHYb schreef:
Denk dat een kaart bemachtigen voor die eerste comeback feesten al lastig zat wordt.

Stel je voor: heb je maanden, jaaaaaren binnen gezeten. Alle ellende doorstaan. Komen er weer dikke raves aan. Grijp je mis qua kaarten. :lol:

Zullen vast wel meerdere feestjes zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 12:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Prijs van een vat Amerikaanse olie daalt onder nul: geld toe voor olie https://www.nu.nl/economie/6046049/prij ... -olie.html (via @NUnl)

Citaat:
Hierdoor is de prijs inmiddels dus onder nul beland, dat betekent dat oliebedrijven handelaren geld toegeven om van de olie af te komen. Zo voorkomen de oliebedrijven dat de productie helemaal stilgelegd hoeft te worden, wat nog veel kostbaarder is.


:lol: fucking hell
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 14:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Evenementen
Het verbod op evenementen moet verlengd worden, zegt het OMT. Zij schatten in dat het risico voor de volksgezondheid dat gepaard gaat met het toestaan van evenementen, een reƫel risico op te snelle en te brede verspreiding van het virus oplevert. Omdat het OMT niet verwacht dat dit op korte termijn verandert, adviseert het OMT het verbod op evenementen voor langere tijd te verlengen. Hoe lang dit verbod moet worden verlengd, staat niet in het advies.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... erts-sport
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 18:44 
 
Hardtraxxer

word verlengt tot 1 september 2020.
Was natuurlijk te verwachten en verwacht naar september nog niet eens dat het weer gelijk vol gas kunnen gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 18:45 
 
Hardtraxx Veteran

Ze kenne de tering krijgen met die kut coroon!!11
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 18:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hopelijk mogen we tegen die tijd wel gewoon weer bij elkaar over de vloer komen. Dan worden het thuis feestjes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 18:55 
 
Hardtraxx Veteran

Spoilers
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2020 19:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

roy_ schreef:
Hopelijk mogen we tegen die tijd wel gewoon weer bij elkaar over de vloer komen. Dan worden het thuis feestjes!


Absoluut, hoe meer je mensen dingen gaat ontnemen en regels gaat opleggen hoe meer je ziet dat mensen de regels niet te nauw nemen. Strategisch niet de beste maatregelen, wel het makkelijkste en 'veilige'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 00:02 
 
Hardtraxxer

Boodschap was te verwachten en ook begrijpelijk. Ik vind dat de minister president met zijn team het goed doet. Logisch verhaal en liever te voorzichtig dan inderdaad achteraf spijt. Ben wel heel benieuwd of achteraf de conclusie getrokken gaat worden dat de impacr op de economie te fors is geweest. Dit moet zo ontzettend veel geld kosten en we zijn er nog lang niet. Heel veel bedrijven en ZZP'ers hebben binnenkort forse ondersteuning van hun omzet nodig. Zo niet, dan volgt er een recessie die zijn weerga niet kent.

BattleRoyaleNL schreef:
word verlengt tot 1 september 2020.
Was natuurlijk te verwachten en verwacht naar september nog niet eens dat het weer gelijk vol gas kunnen gaan


Dit verwacht ik ook. Alles is afhankelijk van de druk op de zorg, maar als het in dit tempo gaat kun je ook na 1 september geen grote evenementen verwachten. Vanavond gaf dhr Kluytmans bij op1 ook aan verbaasd te zijn dat ondanks de inspanningen van iedereen en de forse maatregelen de cijfers maar mondjesmaat dalen. De evenementen gaan echt als allerlaatste losgelaten worden. Tijdens het begin van de crisis was in Frankrijk een bijeenkomst van een kerkgemeenschap een bron van infectie en het carnaval in Brabant is ook een voorbeeld. Nou, dan kun je wel nagaan wat het beleid tav feesten gaat zijn in de toekomst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 09:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Begrijpelijke en verwachte stappen natuurlijk. Had zelf verwacht dat ook contactberoepen als kappers beetje bij beetje weer wat mogen doen mits ze zo veel mogelijk veiligheidsmaatregelen kunnen nemen. Kapper waar ik heen ga is ZZP en heeft een klein salonnetje aan huis. Zou dus prima maatregelen kunnen treffen. Deed ze al in de week voor de 'lockdown'. Niet dat een kapper iets essentieels is, maar ook net iets te lang haar gaat mij irriteren haha

Maar fijn dat veel ouders hun kinderen weer deels naar school kunnen brengen. Dat zal veel schelen voor die groep denk ik. Plus leuker en beter voor de kinderen zelf.

Hoop zelf dat we in de week voor 20 mei horen dat we mondjesmaat weer naar kantoor mogen als de werkgever de werkplekken op 1,5 kan realiseren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 13:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Waar ik heel benieuwd naar ben is wat die 1.5 meter op termijn gaat inhouden. Waar ligt de grens? Wanneer kunnen kleine horeca weer mensen aan de bar toelaten? Wanneer kan er weer een DJ worden uitgenodigd om een klein feestzaaltje te vullen waar sws die 1.5 meter wordt overschreden?

Een vaccin kan nog even duren maar zoals ik het zie moeten we gauw van die 1.5 meter maatregel af en iig de kleinere horeca weer open gooien zodra er een bewezen behandelmethode is welke de druk van de ziekenhuizen wegneemt.
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic