Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Spobbertiet schreef:
Tja als die bloeddonor representatieve steekproef(wat mij sterk lijkt) zijn, klopt het wss ongeveer wel


Hoe groot moet de steekproef zijn met een populatie van 17 miljoen voor een statistische toets met een p-waarde van 0.05?


Volgens mij moet een steekproef dan 285 zijn, meen dat dat eigenlijk ook altijd wel het maximale was wat je nodig had voor grotere populaties, dat veranderde op een gegeven moment niet meer.

Echter lijkt het mij inderdaad ook niet dat dit representatief is voor de hele Nederlandse populatie. Volgens mij mag lang niet iedereen bloed doneren, dus dit zou alleen representatief zijn als Nederland kerngezond en niet kwetsbaar zou zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 17:24 
 
Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Spobbertiet schreef:
En bloeddonor en lijken mij idd niet representatief, meer de goed aardse mensen die dat doen


Bedoel je dan dat die mensen zich meer aan de (social distancing) regels houden, waardoor bij die groep het besmettingspercentage lager ligt, en dus het werkelijke percentage personen met antilichamen wellicht nog hoger ligt?


Ja dat bv, en wat Fantasoo zegt, maar ook bijvoorbeeld mensen die in drukkere/dichtbevolktere plekken wonen vs. mensen die in huizen met land wonen (is maar een gedachte he)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zelf geen verstand van statistieken, maar je zou denken dat ze daar bij het RIVM wel verstand van hebben voordat ze dit soort dingen gaan roepen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 17:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fantazoo schreef:
Volgens mij moet een steekproef dan 285 zijn, meen dat dat eigenlijk ook altijd wel het maximale was wat je nodig had voor grotere populaties, dat veranderde op een gegeven moment niet meer.


Dat is een stuk minder dan ik dacht :P.

Maar ik denk dat iedereen het hier vanuit een onderbuik gevoel wel eens is dat dat onmogelijk een goede representatie kan opleveren.

Veel interessanter zijn de statistieken achter de statistieken. Zijn 80% van die 3% bijvoorbeeld Brabanders? Steden vs platteland? Welke beroepen oefenen de mensen met antistoffen voornamelijk uit? Leeftijd? Man / vrouw? Toevallig op wintersport geweest dit jaar? Etcetera...

makrooy schreef:
Ik heb zelf geen verstand van statistieken, maar je zou denken dat ze daar bij het RIVM wel verstand van hebben voordat ze dit soort dingen gaan roepen?


Absoluut, maar alsnog is het een schatting. Ze baseren hun uitspraak op de data die ze bezitten en worden daardoor gelimiteerd. Ik weet bijna zeker dat de nuances bij hun wel bekend zijn, maar dat verteld niks concreets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 20:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTL4 nieuws wist te melden dat in de Haagse wandelgangen het bericht rond gaat dat vergunningsplichtige evenementen verder worden verboden tot 1 september en zou dan dinsdag worden bekend gemaakt.
Dat zou uiteraard erg slecht nieuws zijn, maar de organisatoren weten dan wel waar ze aan toe zijn.
Komt dan ook wel overeen met de datum in Belgie en Duitsland.

Mocht het kloppen en per 1 september zou je weer voorzichtig evenementen kunnen toestaan, dan zal dat stapsgewijs gaan. XQ PN op 12 september kun je dan naar mijn idee ook wel weer vergeten ivm de grootte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 20:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik verwacht niets meer aan festivals in de zomer. Met de kleinste verwachting de kleinste teleurstelling.
Blijft jammer natuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 21:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
maar de organisatoren weten dan wel waar ze aan toe zijn.


Niet alleen organisatoren, maar iedereen die betrokken / werkzaam is in evenementen zou wel duidelijkheid willen. :)
De verwachting is inderdaad wel dat dit dinsdag de mededeling wordt.

Weet ik in ieder geval dat ik ook in de zomer andere werkzaamheden kan gaan doen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 22:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fucking chill idd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 15:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

https://nos.nl/artikel/2330800-burgemeesters-willen-tot-zeker-1-september-een-verbod-op-evenementen.html

Citaat:
Alle evenementen van deze zomer moeten worden afgelast. Daar dringen verschillende burgemeesters van grote steden op aan bij het kabinet, zeggen bronnen tegen de NOS. Het gaat bijvoorbeeld om festivals en betaald voetbalwedstrijden.
Het advies is aan de orde geweest in het overleg tussen de veiligheidsregio's en het kabinet. De burgemeesters vinden dat het kabinet een verbod zou moeten instellen tot 1 september of 1 oktober.

-- verhaal --

Volgens politiek verslaggever Ron Fresen kan het kabinet eigenlijk niet om dit advies van de burgemeesters heen. "De veiligheidsregio's en de burgemeesters spelen een cruciale rol in het overleg over deze crisis en bovendien zijn de gemeenten verantwoordelijk voor de evenementen. Als zij dit signaal nu zo duidelijk afgeven, ligt het voor de hand dat het kabinet volgt."


Dinsdag zullen we het weten....
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klinkt ook alsof ze er niet omheen kunnen. Begrijpelijke stap, maar wel zuur natuurlijk als het complete festivalseizoen en evenementenwereld afgelast gaat worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 16:00 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Klinkt ook alsof ze er niet omheen kunnen. Begrijpelijke stap, maar wel zuur natuurlijk als het complete festivalseizoen en evenementenwereld afgelast gaat worden.


Ach, het was al bijna onvermijdelijk. Beter helemaal aflassen dan organisaties in onzekerheid laten zitten.

Dit wordt een heeeeeeeeeele lang kut zomer
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Khadber schreef:
Klinkt ook alsof ze er niet omheen kunnen. Begrijpelijke stap, maar wel zuur natuurlijk als het complete festivalseizoen en evenementenwereld afgelast gaat worden.


Ach, het was al bijna onvermijdelijk. Beter helemaal aflassen dan organisaties in onzekerheid laten zitten.

Dit wordt een heeeeeeeeeele lang kut zomer

Gewoon weer normaal met vrienden kunnen afspreken en naar de kroeg gaan zou al een stuk schelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 16:28 
 
Hardtraxx Veteran

Henk-Jan schreef:
Basshunterzz schreef:
Khadber schreef:
Klinkt ook alsof ze er niet omheen kunnen. Begrijpelijke stap, maar wel zuur natuurlijk als het complete festivalseizoen en evenementenwereld afgelast gaat worden.


Ach, het was al bijna onvermijdelijk. Beter helemaal aflassen dan organisaties in onzekerheid laten zitten.

Dit wordt een heeeeeeeeeele lang kut zomer

Gewoon weer normaal met vrienden kunnen afspreken en naar de kroeg gaan zou al een stuk schelen


Dit idd, dan kan ik het prima uithouden zonder festivals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 16:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Henk-Jan schreef:
Gewoon weer normaal met vrienden kunnen afspreken en naar de kroeg gaan zou al een stuk schelen


Dit idd, dan kan ik het prima uithouden zonder festivals.

Is inderdaad vol te houden, maar blijft wel gewoon zwaar kak dat we niet de plak op kunnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2020 00:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De horeca gecontroleerd open laten gaan moet wel gebeuren idd. Als de hele zomer echt niks mag, zullen er veel schijt hebben aan sommige maatregelen. Illegale rave, thuisfeestje etc.

Enige mooie: wordt wel een heel leuk sfeertje op het eerste grote evenement na corona. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2020 00:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daar ben ik ook van overtuigd. Ik denk dat de sfeer op het eerst volgende feestjes gigantisch is. Gelukkig heeft iedereen een mobiele telefoon met een goeie camera. Zo kan iedereen het filmen, zodat de mensen die er niet zijn, het thuis mee kunnen maken. Prachtig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2020 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Daar ben ik ook van overtuigd. Ik denk dat de sfeer op het eerst volgende feestjes gigantisch is. Gelukkig heeft iedereen een mobiele telefoon met een goeie camera. Zo kan iedereen het filmen, zodat de mensen die er niet zijn, het thuis mee kunnen maken. Prachtig!

Ja echt top voor de sfeer
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 08:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Denk dat een kaart bemachtigen voor die eerste comeback feesten al lastig zat wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 09:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Denk dat een kaart bemachtigen voor die eerste comeback feesten al lastig zat wordt.

Net zo lastig als normaal lijkt me toch? Aangezien je altijd in een virtuele wachtrij komt en het gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt is? Wachtrij is alleen wat langer :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 10:18 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Denk dat een kaart bemachtigen voor die eerste comeback feesten al lastig zat wordt.


Ach, wie weet hoe de wereld eruit ziet in 2023
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 10:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Daar ben ik ook van overtuigd. Ik denk dat de sfeer op het eerst volgende feestjes gigantisch is. Gelukkig heeft iedereen een mobiele telefoon met een goeie camera. Zo kan iedereen het filmen, zodat de mensen die er niet zijn, het thuis mee kunnen maken. Prachtig!

Ja echt top voor de sfeer


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na het eerstvolgende feest neem ik twee weken vrij denk ik :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 19:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Na het eerstvolgende feest neem ik twee weken vrij denk ik :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 20:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Artikel Trouw

Hier staan wat mij betreft wel nuttige dingen in.
Ik hoop dat er morgen wat zinnigs gemeld wordt in de persco, want de situatie van nu is echt niet vol te houden op lange termijn. Zie ook steeds meer verzet tegen de huidige maatregelen.

Laat bijv. kappers weer open gaan, en zet desnoods beide een mondkapje op.
En laat ze eens ophouden met de waanzin te verspreiden dat je continue 1,5 meter bij elkaar vandaan moet blijven. Zolang je elkaar niet in de bek hoest, niest of spuugt kan je elkaar prima passeren, of achter/naast elkaar staan. Alleen niet in grote groepen dan.


Als vrijgezel merk ik ook dat het best vreemd is om nu al ruim een maand geen fysiek contact meer gehad te hebben, geen hand schudden, knuffel, felicitatie zoen, schouderklopje.
Maar dat terzijde. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2020 20:28 
 
Hardtraxx Veteran

Kappers? :lol: prioriteiten stellen +1
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic