Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2021 15:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar ja, het is niet zo dat er in de herfst/winter normaal geen feesten worden gehouden. Alleen niet buiten op een veld/in een tent maar in stadions/sporthallen enz. Dan ga je hetzelfde effect krijgen. Of moeten die feesten dan maar uitwijken omdat er perse festivals buiten georganiseerd moeten worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2021 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klopt maar ik denk dat sommige organisaties hun festival concept toch graag outdoor willen hebben, ook ivm locatie die geregeld is. Weet niet of bvb Rebirth zo snel een indoor locatie kan vinden die dezelfde capaciteit biedt als de Raamse Akkers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2021 16:02 
 
Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Is helemaal prima, handschoenen en dikke sokken aan in een tent is beter dan nog een jaar wachten.


Stond de vorst niet op het veld met Rebirth 2019 xd Zijn wel wat gewend dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2021 16:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Klopt maar ik denk dat sommige organisaties hun festival concept toch graag outdoor willen hebben, ook ivm locatie die geregeld is. Weet niet of bvb Rebirth zo snel een indoor locatie kan vinden die dezelfde capaciteit biedt als de Raamse Akkers.

Vergeet ook niet dat de regels voor feesten in de buitenlucht en binnen in een overdekte plek natuurlijk ook anders zijn ivm het besmettingsrisico.

1x op een winterfestival geweest, was aardig, maar vond dan binnen wel prettiger.

Ik moet ook wel zeggen dat het natuurlijk ok is dat niet ALLE festivals door kunnen gaan dit jaar, ben al lang blij dat er een aantal door kunnen gaan. Het is alleen heel zuur voor de organisatoren die dan precies niets kunnen organiseren en om dan twee jaar geen inkomsten te krijgen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2021 16:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Delt-A schreef:
Is helemaal prima, handschoenen en dikke sokken aan in een tent is beter dan nog een jaar wachten.


Stond de vorst niet op het veld met Rebirth 2019 xd Zijn wel wat gewend dus


Klopt, stapten we de auto uit en dachten dat het toch wel mee viel, vest in de auto laten liggen. Paar uur later maar een SZP trui gekocht bij de merchandise.

Of Tijdmachine eind 2014, indoor ijskoud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2021 17:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Of Tijdmachine eind 2014, indoor ijskoud.

Zo, understatement van de dag xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2021 17:30 
 
Hardtraxx Veteran

Zygoma schreef:
Delt-A schreef:
Of Tijdmachine eind 2014, indoor ijskoud.

Zo, understatement van de dag xd


2e Kerstdag Tijdmachine :love: Helft van de groep ging na 01:00 naar huis omdat ze het niet volhouden qua kou xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2021 22:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Delt-A schreef:
Is helemaal prima, handschoenen en dikke sokken aan in een tent is beter dan nog een jaar wachten.


Stond de vorst niet op het veld met Rebirth 2019 xd Zijn wel wat gewend dus


Ieder jaar een dag of 5 achter elkaar met carnaval vanaf 11 uur 's ochtends :P. Alhoewel de temperaturen bleven de afgelopen jaren altijd wel boven 0. Lang geleden dat ik sneeuw heb gezien met carnaval.



Tijdmachine 2014 was ook erg fris, net zoals Ansarat Festival 2010. Het kan wel. Maar ik denk dat de politiek tenten mogelijk nog moeilijk gaat vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 02:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je in apres ski kleren bent kan je makkelijk het volhouden in de kou lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 10:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Delt-A schreef:
Is helemaal prima, handschoenen en dikke sokken aan in een tent is beter dan nog een jaar wachten.


Stond de vorst niet op het veld met Rebirth 2019 xd Zijn wel wat gewend dus

By far m'n koudste evenement, tering. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 13:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.nu.nl/economie/6114300/bedr ... geren.html

Beetje bij beetje krijgen de wappies gelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gelijk waarin? Dat dit de eerste stap is richting een totalitaire staat met Rutte als dictator?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 14:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De wappies? De gewone mensen en media hadden het ook al meteen over een coronapaspoort of iets dergelijks, dat was geen complottheorie of wat dan ook, maar een idee dat door mensen voorgesteld/gesuggereerd werd en een hoop mensen voorstander waren, en ook veel tegenstander, voornamelijk de wappies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 14:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb al zo'n geel vaccinatieboekje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
https://www.nu.nl/economie/6114300/bedrijven-horeca-en-scholen-mogen-ongevaccineerde-mensen-weigeren.html

Beetje bij beetje krijgen de wappies gelijk

Ik moet voor mijn werk af en toe naar het buitenland. In Afrika is het in veel landen niet meer dan normaal dat je het land niet inkomt als je niet gevaccineerd bent voor gele koorts, daar wordt je aan de grens gecontroleerd of je een stempel in je vaccinatiepaspoort hebt. Snap niet waarom er zo'n heisa is om het mogelijk verplicht stellen van een vaccin wat gratis en grootschalig te halen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 15:48 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Martin Waus schreef:
https://www.nu.nl/economie/6114300/bedrijven-horeca-en-scholen-mogen-ongevaccineerde-mensen-weigeren.html

Beetje bij beetje krijgen de wappies gelijk

Ik moet voor mijn werk af en toe naar het buitenland. In Afrika is het in veel landen niet meer dan normaal dat je het land niet inkomt als je niet gevaccineerd bent voor gele koorts, daar wordt je aan de grens gecontroleerd of je een stempel in je vaccinatiepaspoort hebt. Snap niet waarom er zo'n heisa is om het mogelijk verplicht stellen van een vaccin wat gratis en grootschalig te halen is.


Goeie vergelijking ook.

RIVM:

Citaat:
Over het algemeen overlijdt ruim 1 op de 10 patiënten aan gele koorts.


Corona? <1%.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 16:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Khadber schreef:
Martin Waus schreef:
https://www.nu.nl/economie/6114300/bedrijven-horeca-en-scholen-mogen-ongevaccineerde-mensen-weigeren.html

Beetje bij beetje krijgen de wappies gelijk

Ik moet voor mijn werk af en toe naar het buitenland. In Afrika is het in veel landen niet meer dan normaal dat je het land niet inkomt als je niet gevaccineerd bent voor gele koorts, daar wordt je aan de grens gecontroleerd of je een stempel in je vaccinatiepaspoort hebt. Snap niet waarom er zo'n heisa is om het mogelijk verplicht stellen van een vaccin wat gratis en grootschalig te halen is.


Goeie vergelijking ook.

RIVM:

Citaat:
Over het algemeen overlijdt ruim 1 op de 10 patiënten aan gele koorts.


Corona? <1%.


Ik zeg niet dat ik voor ben dat mensen geweigerd mogen worden, ik denk dat het onnodig gedoe is voor iets wat hopelijk van relatief korte duur is (het vaccineren). Ook lijkt het me complex omdat sommigen gewoon nog niet aan de beurt zijn geweest voor vaccinatie. Vind dat dit soort mensen gewoon recht hebben om ook te genieten van een vrijere wereld.

Maar waar houdt het dan op? Waarom is het discrimineren van gele koorts prima en corona niet? Het is niet zo dat ze dit willen doorvoeren om de individue te beschermen van iets waar je minder dan 1% kans op hebt aan dood te gaan, maar vanwege de impact op de zorg. Waar trek je de grens? Want principe blijft hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 16:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Goeie vergelijking ook.

RIVM:

Citaat:
Over het algemeen overlijdt ruim 1 op de 10 patiënten aan gele koorts.


Corona? <1%.


Corona is een stuk besmettelijker en bereikt daardoor veel meer mensen dan de gele koorts en is dus in absolute zin dodelijker. Dan heb je het ook nog eens enkel over de sterftegevallen, en niet de complicaties die tijdens het ziektebeeld voorkomen (ziekenhuis opnames) of langdurige / blijvende ongemakken die je er aan over kan houden.

Citaat:
De twee coronatestfestivals in maart laten per editie vijftienhonderd bezoekers toe. Zij zullen, met inachtneming van de avondklok, een dag op het festivalterrein in Biddinghuizen besteden, meldt 3voor12 donderdag. De evenementen beginnen om 15.00 uur.


https://www.nu.nl/muziek/6114340/driedu ... uizen.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 16:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:

Citaat:
De twee coronatestfestivals in maart laten per editie vijftienhonderd bezoekers toe. Zij zullen, met inachtneming van de avondklok, een dag op het festivalterrein in Biddinghuizen besteden, meldt 3voor12 donderdag. De evenementen beginnen om 15.00 uur.


https://www.nu.nl/muziek/6114340/driedu ... uizen.html


Mooi dat deze experimenten, zij het met enige vertraging, inmiddels door lijken te kunnen gaan. Ondanks dat er vooral gekeken zal worden naar contactmomenten zal er toch ook wel met een oog gekeken worden naar hoeveel besmettingen evenementen op zullen leveren? Zou mooi zijn dat als nou blijkt dat er niemand tijdens zo'n evenement besmet raakt, dan kan er toch ook gekeken worden of zulke dingen door kunnen gaan als je een negatieve test kan overleggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 17:16 
 
Hardtraxx Veteran

Grote vraag is natuurlijk: Waar schrijf ik mij in :D ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 21:50 
 
Hardtraxx Newbie

Zachtjes aan voel ik mezelf een beetje deprimerend worden. Al tijden niet meer met vrienden afgesproken. 50 uur per week in touw voor studie en werk; het voelt alsof ik enkel nog leef om te werken. Terwijl je juist zou moeten werken om te leven. Nu al weer 7 weken een dikke lockdown. In totaal zijn we al zo'n 45 weken onderweg. Momenteel zijn het de laatste restjes solidariteit die uit het tankje geschraapt worden, nog even rekken tot het voorjaar. Dan misschien weer iets van levensvreugde mogelijk. En dan een vaccin, maar helaas nog lang geen einde maatregelen. Wie mij nog zegt "nog even volhouden" wil ik stiekem een stomp geven voor zijn onwetendheid, of juist van hem leren, dat oneindige positivisme. Onderaan de streep zou ik moeten beseffen; zo slecht heb je het uiteindelijk nog niet. Maar dat is relatief, en relativeren wordt moeilijker. Vroeg naar bed, morgen weer een nieuwe dag.

Beetje een zeik stukje geworden, maar wilde het even van me af schrijven, en denk dat het stiekem voor veel mensen herkenbaar is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2021 23:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bambambam schreef:
Zachtjes aan voel ik mezelf een beetje deprimerend worden. Al tijden niet meer met vrienden afgesproken. 50 uur per week in touw voor studie en werk; het voelt alsof ik enkel nog leef om te werken. Terwijl je juist zou moeten werken om te leven. Nu al weer 7 weken een dikke lockdown. In totaal zijn we al zo'n 45 weken onderweg. Momenteel zijn het de laatste restjes solidariteit die uit het tankje geschraapt worden, nog even rekken tot het voorjaar. Dan misschien weer iets van levensvreugde mogelijk. En dan een vaccin, maar helaas nog lang geen einde maatregelen. Wie mij nog zegt "nog even volhouden" wil ik stiekem een stomp geven voor zijn onwetendheid, of juist van hem leren, dat oneindige positivisme. Onderaan de streep zou ik moeten beseffen; zo slecht heb je het uiteindelijk nog niet. Maar dat is relatief, en relativeren wordt moeilijker. Vroeg naar bed, morgen weer een nieuwe dag.

Beetje een zeik stukje geworden, maar wilde het even van me af schrijven, en denk dat het stiekem voor veel mensen herkenbaar is :)


Ff volhouden pik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2021 00:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bambambam schreef:
Zachtjes aan voel ik mezelf een beetje deprimerend worden. Al tijden niet meer met vrienden afgesproken. 50 uur per week in touw voor studie en werk; het voelt alsof ik enkel nog leef om te werken. Terwijl je juist zou moeten werken om te leven. Nu al weer 7 weken een dikke lockdown. In totaal zijn we al zo'n 45 weken onderweg. Momenteel zijn het de laatste restjes solidariteit die uit het tankje geschraapt worden, nog even rekken tot het voorjaar. Dan misschien weer iets van levensvreugde mogelijk. En dan een vaccin, maar helaas nog lang geen einde maatregelen. Wie mij nog zegt "nog even volhouden" wil ik stiekem een stomp geven voor zijn onwetendheid, of juist van hem leren, dat oneindige positivisme. Onderaan de streep zou ik moeten beseffen; zo slecht heb je het uiteindelijk nog niet. Maar dat is relatief, en relativeren wordt moeilijker. Vroeg naar bed, morgen weer een nieuwe dag.

Beetje een zeik stukje geworden, maar wilde het even van me af schrijven, en denk dat het stiekem voor veel mensen herkenbaar is :)

Herkenbaar, zeker nu je hoort dat de kans groot is dat er nog een 3e golf aan lijkt te komen. Je wordt er moedeloos van :(
Maar aan de andere kant denk ik dat we ook steeds dichterbij het einde gaan komen met die vaccins
We hebben nu 11 maanden ellende gehad, ik ga er vanuit (ben positief ingesteld) nog 2 maanden doorbijten en dan zal het al een heel stuk beter zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2021 09:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Bambambam schreef:
Zachtjes aan voel ik mezelf een beetje deprimerend worden. Al tijden niet meer met vrienden afgesproken. 50 uur per week in touw voor studie en werk; het voelt alsof ik enkel nog leef om te werken. Terwijl je juist zou moeten werken om te leven. Nu al weer 7 weken een dikke lockdown. In totaal zijn we al zo'n 45 weken onderweg. Momenteel zijn het de laatste restjes solidariteit die uit het tankje geschraapt worden, nog even rekken tot het voorjaar. Dan misschien weer iets van levensvreugde mogelijk. En dan een vaccin, maar helaas nog lang geen einde maatregelen. Wie mij nog zegt "nog even volhouden" wil ik stiekem een stomp geven voor zijn onwetendheid, of juist van hem leren, dat oneindige positivisme. Onderaan de streep zou ik moeten beseffen; zo slecht heb je het uiteindelijk nog niet. Maar dat is relatief, en relativeren wordt moeilijker. Vroeg naar bed, morgen weer een nieuwe dag.

Beetje een zeik stukje geworden, maar wilde het even van me af schrijven, en denk dat het stiekem voor veel mensen herkenbaar is :)

Herkenbaar, zeker nu je hoort dat de kans groot is dat er nog een 3e golf aan lijkt te komen. Je wordt er moedeloos van :(
Maar aan de andere kant denk ik dat we ook steeds dichterbij het einde gaan komen met die vaccins
We hebben nu 11 maanden ellende gehad, ik ga er vanuit (ben positief ingesteld) nog 2 maanden doorbijten en dan zal het al een heel stuk beter zijn

Precies dit! Zodra we richting lente en zomer gaan wordt het beter, zeker in combinatie met zo veel mogelijk vaccins die nu gezet worden. Dat proces zal alleen maar opschalen aangezien er meer fabrikanten goedgekeurd worden en productielijnen opschalen.

Overigens ook echt heel blij met de motie die is aangenomen is dat studenten in ieder geval een jaar collegegeld niet hoeven te betalen. Denk dat het in ieder geval een goed gebaar is naar een groep die relatief vaak "de schuld" kreeg in persconferenties terwijl zij vaak de mensen zijn met veel huisgenoten en kleine kamers. Kan me voorstellen dat het voor studenten echt alles behalve prettig is geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2021 10:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap wat bambambam bedoelt, maar ik kan me niet anders inbeelden dat een gedeelte van de bevolking dit zelf op zich heeft geroepen en dat de mensen die het al zo lang wel volhouden, er de dupe van zijn. Voordat er weer idioten zijn die roepen 'Dat is wat de roverheid wilt! De mensen tegen elkaar opzetten!'; Wat ben jij een stukje verspilde zuurstof.

In mijn familie, vrienden en kennissengroep zijn er maar enkele die besmet zijn geraakt met Corona. Veel mensen die zich gewoon aan de maatregelen houden en ik denk ook dat het zo moet. Als iedereen dit vanaf seconde 1 had gedaan, dan was er zoveel meer mogelijk. Maar nee, mensen moeten iedere dag bij hun familie op bezoek. Mensen moeten ieder weekend hun vrienden zien, want stel je voor dat je dat voor korte tijd even virtueel moet doen.

Van de bekenden die besmet zijn geraakt, hebben er enkele weken al dan niet maanden last van gehad. Ik wil voor geen goud het 'misschien' oplopen om maar te kunnen doen wat ik wil. De complicaties kunnen veel te heftig zijn, ongeacht kleine kans, want ik ben jong.

Ik kan ook niet wachten tot we weer alles mogen doen wat we willen en ik had ook sommige maatregelen anders gezien of op sommige punten zelfs eerder/harder, maar helaas doen we daar nu weinig aan. Zou het jammer vinden als we nog 3 maanden in 'harde' lockdown zitten, maar ik zie al wel een lange tijd licht aan het einde van de tunnel.
Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic