Volgens dat linkje wat MWAT deelde is het naar ratio inderdaad. Per 100 inwoners staat Nederland helemaal onderaan in dat lijstje.Khadber wrote:Is dat ook zo naar ratio per bevolking? Ik weet persoonlijk het antwoord niet. Maar het is natuurlijk wel zo dat we een kleiner inwonersaantal hebben en daarom "minder" vaccineren dan bijvoorbeeld Frankrijk. We krijgen in totaal ook minder vaccins dan in Frankrijk.Sarabande wrote: Frankrijk ligt dan misschien wel achter. Ze staan nog altijd voor op Nederland. Sterker nog, vrijwel alle Europese landen staan voor op Nederland. En laten die landen dan ook nog eens zijn begonnen met de mensen die dat vaccin het hardste nodig hebben.
Ik ben het persoonlijk wel eens met de zorgmedewerkers die voor gaan in vaccinatie. Zij hebben er dagelijks mee te maken. Als dit het hoge ziekteverzuim terug kan dringen scheelt dat enorm in de capaciteit van de ICs. Daarmee zou je ook extra ouderen in leven kunnen houden. Zoals je ziet hebben veel landen moeite met het feit dat de ouderen minder mobiel zijn en ze dus lastig naar een centraal punt kunnen. Bij zorgmedewerkers kan dat gewoon een stuk makkelijker. Als je in de tussentijd die logistieke problemen aanpakt ben je alsnog wel een belangrijke groep aan het inenten.
Het voordeel van zorgmedewerkers inenten zie ik. Maar zoals ik al eerder aangaf zijn het juist vooral de ouderen die op de IC belanden. De ICs ontlasten begint dus met die mensen beschermen. Vaccin werkt dan het beste, lijkt me. MWAT quotte ook een stuk uit een artikel waarin ook wordt gezegd dat we puur zijn begonnen met zorgpersoneel vanwege logistieke problemen. Zorgmedewerkers inenten is nooit verkeerd, maar imo niet de juiste prioriteit. Niet voor niks zijn alle andere landen begonnen met de mensen die het het hardst nodig hebben en het meest beschermd moeten worden. Lijkt me dus gegronde kritiek op het vaccinbeleid.
Overigens interessant artikel, @ MWAT. Thanks voor delen!