Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2021 10:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben het wel grotendeels eens met Patrick. Zelf zit ik ook een stuk minder lekker in mijn vel door dit allemaal, maar ik onthoud in mijn achterhoofd dat we er ooit weer vanaf zullen zijn, hoelang het ook gaat duren. Daardoor sleep ik mezelf er (weliswaar met enige moeite) doorheen.

patrickjeb schreef:
In mijn familie, vrienden en kennissengroep zijn er maar enkele die besmet zijn geraakt met Corona. Veel mensen die zich gewoon aan de maatregelen houden en ik denk ook dat het zo moet. Als iedereen dit vanaf seconde 1 had gedaan, dan was er zoveel meer mogelijk. Maar nee, mensen moeten iedere dag bij hun familie op bezoek. Mensen moeten ieder weekend hun vrienden zien, want stel je voor dat je dat voor korte tijd even virtueel moet doen.

Ik weet vrijwel zeker dat, zelfs als iedereen zich netjes aan de maatregelen zou houden, de situatie van de zomer echt niet tot de winter doorgetrokken kon worden, dus dat was denk ik best tegengevallen. Maar ik denk wel dat er later en misschien ook iets minder strenge maatregelen nodig waren geweest inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2021 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Ik weet vrijwel zeker dat, zelfs als iedereen zich netjes aan de maatregelen zou houden, de situatie van de zomer echt niet tot de winter doorgetrokken kon worden, dus dat was denk ik best tegengevallen. Maar ik denk wel dat er later en misschien ook iets minder strenge maatregelen nodig waren geweest inderdaad.

Dat is precies ook wat ik denk. De cijfers zo laag als de zomer houden, zou zeer lastig zijn al dan niet onmogelijk, tenzij 'je mag je huis niet uit', wat ook weer te zou zijn. Wel hadden we dan geen cijfers van 10k per dag gehad. Denk dat we dan niet boven een aantal honderd zouden zijn gekomen. Blijft natuurlijk gissen, maar het is ook info waar we nu weinig aan hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2021 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet ook dat er licht is aan het einde van de tunnel, maar dat lichtpuntje komt maar niet dichterbij, lijkt steeds verder weg te gaan al de hele pandemie. En al wekenlang in strengere maatregelen en vervolgens geen versoepelingen is ook niet prettig.

Maar ik hoop/verwacht dat er vanaf mei al een stuk meer kan dan vorig jaar juli/augustus en het daarna alleen maar beter wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2021 14:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Maar nee, mensen moeten iedere dag bij hun familie op bezoek. Mensen moeten ieder weekend hun vrienden zien, want stel je voor dat je dat voor korte tijd even virtueel moet doen.


Vind dit nogal kort door de bocht, ja jij woont samen en andere mensen wonen ook met ouders of partner samen. Maar je onderschat hoeveel mentale schade het mensen oplevert die nu in principe al een jaar alleen zijn, dag in, dag uit. Op het moment zit de mentale zorg net zo vol, zo niet voller, als de ziekenhuizen met vooral dit soort mensen, jongvolwassenen en studenten die in zware onzekerheid leven.

Daar is zo goed als geen aandacht voor geweest, dus ik neem die mensen het ook absoluut niet kwalijk als ze even wat vaker hun vrienden/familie willen zien, zolang je het maar veilig houdt. Het is makkelijk een vingertje te wijzen als je zelf in een comfortabelere situatie zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2021 15:14 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
patrickjeb schreef:
Maar nee, mensen moeten iedere dag bij hun familie op bezoek. Mensen moeten ieder weekend hun vrienden zien, want stel je voor dat je dat voor korte tijd even virtueel moet doen.


Vind dit nogal kort door de bocht, ja jij woont samen en andere mensen wonen ook met ouders of partner samen. Maar je onderschat hoeveel mentale schade het mensen oplevert die nu in principe al een jaar alleen zijn, dag in, dag uit. Op het moment zit de mentale zorg net zo vol, zo niet voller, als de ziekenhuizen met vooral dit soort mensen, jongvolwassenen en studenten die in zware onzekerheid leven.

Daar is zo goed als geen aandacht voor geweest, dus ik neem die mensen het ook absoluut niet kwalijk als ze even wat vaker hun vrienden/familie willen zien, zolang je het maar veilig houdt. Het is makkelijk een vingertje te wijzen als je zelf in een comfortabelere situatie zit.


Spijker en kop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2021 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Vind dit nogal kort door de bocht, ja jij woont samen en andere mensen wonen ook met ouders of partner samen. Maar je onderschat hoeveel mentale schade het mensen oplevert die nu in principe al een jaar alleen zijn, dag in, dag uit. Op het moment zit de mentale zorg net zo vol, zo niet voller, als de ziekenhuizen met vooral dit soort mensen, jongvolwassenen en studenten die in zware onzekerheid leven.

Daar is zo goed als geen aandacht voor geweest, dus ik neem die mensen het ook absoluut niet kwalijk als ze even wat vaker hun vrienden/familie willen zien, zolang je het maar veilig houdt. Het is makkelijk een vingertje te wijzen als je zelf in een comfortabelere situatie zit.

Tuurlijk is het zwaar kort door de bocht, maar uit alle cijfers blijkt dat het overgrote deel van de besmettingen uit de bezoekjes komt en dus niet veilig (genoeg) gebeurd. Hoe kort door de bocht het misschien ook is, is dit kennelijk hetgeen wat ons momenteel in deze pandemie houdt.

Ja, ik woon samen dus heb iemand om mee te praten, maar ook daar kan je niet genoeg aan hebben. Daarom mijn opmerking dat virtueel niet goed genoeg is voor een periode.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2021 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1451802 ... na-ontdekt

Deel die medicijnen maar uit bij de ingang van de festivals
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2021 09:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/145180212/ziekenhuis-israel-medicijn-tegen-corona-ontdekt

Deel die medicijnen maar uit bij de ingang van de festivals


Premium artikel... Kan je het miss hierin gooien? Ben wel benieuwd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2021 10:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

roy_ schreef:
Martin Waus schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/145180212/ziekenhuis-israel-medicijn-tegen-corona-ontdekt

Deel die medicijnen maar uit bij de ingang van de festivals


Premium artikel... Kan je het miss hierin gooien? Ben wel benieuwd



https://www.google.com/search?q=exo-cd2 ... 60&bih=860
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2021 15:17 
 
Hardtraxx Veteran

Er staat niet heel veel in het bericht, maar is dit niet ongeveer hetzelfde als: 'kind a heeft een vaccinatie gehad en heeft autisme, dus van vaccinaties krijg je autisme'... Wie zegt dat die 30 mensen het niet sowieso overleefd hadden
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2021 15:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Er staat niet heel veel in het bericht, maar is dit niet ongeveer hetzelfde als: 'kind a heeft een vaccinatie gehad en heeft autisme, dus van vaccinaties krijg je autisme'... Wie zegt dat die 30 mensen het niet sowieso overleefd hadden


Het is statistisch niet echt significant nee. Daarom ook dat er een verzoek is ingediend om onderzoek op te schalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2021 15:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ze claimen ook nergens dat het een oplossing is toch? Ze zeggen alleen dat ze wat ontdekt hebben dat het mogelijk geneest, het is niet definitief dat het een "cure" is. Dus een ontdekking en opvolgend onderzoek naar iets wat corona mogelijk heelt t.o.v. een kans dat je autisme krijgt van een prik wat al lang en breed debunked is is een beetje een scheve vergelijking.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2021 16:51 
 
Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Het is statistisch niet echt significant nee. Daarom ook dat er een verzoek is ingediend om onderzoek op te schalen.


Nee klopt, alleen is dus een totaal nutteloos nieuwsbericht :P

Broken Balance schreef:
Ze claimen ook nergens dat het een oplossing is toch?


Zei ik dat zij dat zeiden dan (jouw retoriek)? En lees deze headlines anders even :') https://www.google.com/search?q=exo-cd2 ... 60&bih=860

Inb4 dit blijkt uiteindelijk de oplossing
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2021 18:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er wordt al meer onderzoek gedaan naar dat israelische medicijn: https://www.yahoo.com/news/israeli-drug ... Ci1bp5sSxn
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2021 11:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.nu.nl/coronavirus/6116695/r ... heven.html

:whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2021 11:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6116695/rechtbank-den-haag-avondklok-moet-per-direct-worden-opgeheven.html

:whistle:

Heeeuuu

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2021 12:07 
 
Hardtraxx Veteran

Mooi, wel een paar weken te laat. Kappen met die disproportionele onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2021 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Over het effect valt te twisten maar ik vind het wel weer heel typisch voor dit land, enorm laf en vind het vooral diep, diep, diep triest dat ze viruswaarheid gelijk geven. Als er iets is wat ze niet hadden moeten doen was het dit wel. Afvoerputje van de maatschappij geven ze hoop. Straks gaan ze nog meerdere rechtszaken aanspannen voor andere maatregelen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2021 12:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Over het effect valt te twisten maar ik vind het wel weer heel typisch voor dit land, enorm laf en vind het vooral diep, diep, diep triest dat ze viruswaarheid gelijk geven. Als er iets is wat ze niet hadden moeten doen was het dit wel. Afvoerputje van de maatschappij geven ze hoop. Straks gaan ze nog meerdere rechtszaken aanspannen voor andere maatregelen :lol:

Wat een onzin. Iedereen kan in Nederland een kort geding aanspannen. Ons rechtssysteem bepaalt dan wie er gelijk heeft. Daar is niks laf of diep, diep, diep triest aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2021 12:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Over het effect valt te twisten maar ik vind het wel weer heel typisch voor dit land, enorm laf en vind het vooral diep, diep, diep triest dat ze viruswaarheid gelijk geven. Als er iets is wat ze niet hadden moeten doen was het dit wel. Afvoerputje van de maatschappij geven ze hoop. Straks gaan ze nog meerdere rechtszaken aanspannen voor andere maatregelen :lol:


Zo werkt de rechstaat mattie.

Maar idd is dit wel weer kanonnenvoer voor verdere ongein van die kliek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2021 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
enorm laf en vind het vooral diep, diep, diep triest dat ze viruswaarheid gelijk geven


Ja hoe kan dat he? Dat een groep gekkies die op je vertrouwede kanalen altijd zwartgemaakt worden ineens gelijk krijgen van een rechter nog wel... Laten we die rechter voor de rechter slepen, want we gaan als het over Corona gaat toch niet ineens rationeel naar feiten kijken, wat denkt die man wel niet!

:')
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2021 12:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is wel jammer dat het lijkt dat het op een vormfout gegooid is in plaats van de inhoud van de wet zelf. Maar goed, ook daar kun je gelijk mee halen bij de rechter en het is goed dat dit kan in Nederland.

Benieuwd naar de impact op de maatregelen en of er nog vervolgstappen komen vanuit de overhied.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2021 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Over het effect valt te twisten maar ik vind het wel weer heel typisch voor dit land, enorm laf en vind het vooral diep, diep, diep triest dat ze viruswaarheid gelijk geven. Als er iets is wat ze niet hadden moeten doen was het dit wel. Afvoerputje van de maatschappij geven ze hoop. Straks gaan ze nog meerdere rechtszaken aanspannen voor andere maatregelen :lol:


Dit staat er los van en is juist helemaal niet triest :huh: Dit is gewoon Nederlands recht en heeft niets te maken met een bepaalde gekkie groep gelijk geven. Had een andere groep gedaan dan was het ook gerechtvaardigd.

Ook de overheid en het kabinet heeft zich aan onze wetten te houden.
Het is niets anders dan terecht dat dit kan in ons land
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2021 12:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Brainweavers schreef:
SL8492 schreef:
enorm laf en vind het vooral diep, diep, diep triest dat ze viruswaarheid gelijk geven


Ja hoe kan dat he? Dat een groep gekkies die op je vertrouwede kanalen altijd zwartgemaakt worden ineens gelijk krijgen van een rechter nog wel... Laten we die rechter voor de rechter slepen, want we gaan als het over Corona gaat toch niet ineens rationeel naar feiten kijken, wat denkt die man wel niet!

:')


Deze post is precies de hele reden waarom ik het jammer vind dat viruswaarheid hiermee naar de rechter is gegaan en niet een ander club. Dat ze nu gelijk krijgen betekent niet dat het geen achterlijk clubje is, vol met complot gekkies. Ik heb het over echte complotgekkies, niet mensen die maatregelen kritisch zijn. Hoop oprecht dat dit idiote clubje niet meer aandacht krijgt door dit nieuws.

Desalniettemin vind ik het prachtig om trias politicas in actie te zien. Ondanks dat ik vrij neutraal was over de avondklok.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2021 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
Half november is de motie tegen een avondklok aangenomen.
Nu lijkt de avondklok er toch te komen. Waarom dan een motie aannemen en weken later het toch anders doen.
Het kabinet maakt er een zooitje van en wij krijgen daarom nu huisarrest.


Een zooitje blijft het. Voor niks straf gehad van Rutte
Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic