Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 19:00 
 
Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
https://www.geenstijl.nl/5152409/gelekt-rapport-britse-overheid-corona-duurt-tot-lente-2021-80-bevolking-besmet-530k-doden/

Citaat:
Lekker thuisgewerkt The Guardian. De krant heeft een vertrouwelijk document ingezien van Public Health England, een beetje het RIVM van het eiland. Daarin staan de volgende bevindingen:

- "80% van de bevolking wordt verwacht binnen de komende 12 maanden besmet te raken met Covid-19, 15% (7.9 miljoen mensen) hebben een ziekenhuisopname nodig."
- Het virus houdt aan tot lente 2021.
- Bij het breed gehanteerde sterftepercentage van 1% vallen er 531.100 doden.
- Mogelijk dipt het aantal besmettingen in juni, maar stijgt het weer in november, het gebruikelijke griep-seizoen.
- 500.000 van de 5 miljoen mensen in vitale beroepen vallen op enig moment uit wegens ziekte.
- De gezondheidszorg kan the sheer number aan mensen met symptomen die getest moeten worden niet aan, omdat laboratoria “under significant demand pressures” staan.
- Vanaf nu worden alleen de ernstig zieken, mensen in verzorgingstehuizen en in gevangenissen waar het virus is vastgesteld getest.
- Test-capaciteiten staan dusdanige onder druk dat zelfs NHS-medewerkers zelf niet per wattenstaafje getest worden, ondanks hun sleutelrol en het risico dat ze het virus op patiënten overbrengen.


Reken er maar niet op dat er dit jaar nog grote festivals plaats gaan vinden nee.


Zo, dat is wel even een knap staaltje paniek zaaien.

Hoe het ook gaat, ik hou graag even vast aan mijn toekomstige gedachte dat ik over 3,5 maand op Defqon sta. Ben dat doemdenken vanuit alle kanten wel effe zat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 19:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja. Laten we ff realistisch blijven, 't is niet dat zo'n virus over een maand ineens weg is.
Dan moet iedereen in 100% isolatie en dat gaat nooit gebeuren (ziekenhuispersoneel, supermarkt + alle logistiek erachter, hulpdiensten etc zullen altijd moeten blijven werken)

En in China komen er geen bevestigde gevallen meer bij. Dat betekend niet dat iedereen daar weer kan gaan doen wat hij/zij wil want dan krijg je gewoon een 2e golf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 19:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het virus houdt waarschijnlijk wel aan tot aan de lente van 2021, hopelijk is er tegen die tijd een vaccin beschikbaar.
Maar op deze schaal en of we dan nog met deze maatregelen te maken hebben denk ik niet.

China en Zuid-Korea hebben het heel goed aangepakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 19:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

China is het pas drastisch gaan aanpakken toen het al te laat was. En zijn sowieso verantwoordelijk voor de uitbraak. Dus dat land verdient imo echt geen credits.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 19:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Korea, Japan en Singapore doen het idd wel aardig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 20:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmmm heel veel landen verschillen natuurlijk ook wel qua bevolkingsaantallen en bevolkingsdichtheid. We moeten vooral naar ons zelf kijken en ik vind oprecht dat we het juiste doen. Dat veel mensen het gaan krijgen kun je niet voorkomen maar het is zaak het uit te smeren over een zo lang mogelijke periode.

Wel een rare tijd hoor. Buiten schijnt het zonnetje weer een beetje en we zitten met zo'n situatie...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 20:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ga er van uit dat ik het vroeg of laat toch krijg. Hopelijk in een milde vorm zodat je weerstand en immuniteit kunt opbouwen. Zodat ik hopelijk niet bijvoorbeeld mijn ouders kan besmetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 20:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
China is het pas drastisch gaan aanpakken toen het al te laat was. En zijn sowieso verantwoordelijk voor de uitbraak. Dus dat land verdient imo echt geen credits.


Niet mee eens, het is een onbekende ziekte dat uit de hand is gelopen. Achteraf is het heel makkelijk praten, maar ik denk dat geen enkel land het beter zou hebben gedaan dan China. Ze hebben het uiteindelijk super serieus genomen en zijn bereid om het westen ook te helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 21:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
het is een onbekende ziekte dat uit de hand is gelopen.


Maar het komt wel steeds bij zo'n natte dierenmarkt uit China vandaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 21:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Citaat:
het is een onbekende ziekte dat uit de hand is gelopen.


Maar het komt wel steeds bij zo'n natte dierenmarkt uit China vandaan.

Eens, men heeft daar jaren toegestaan (en wellicht nu nog) dat er vleermuizen en dat soort ziektedragers op markten werden verhandeld onder slechte hygienische omstandigheden. Daar betalen we nu de prijs voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 21:27 
 
Hardtraxx Veteran

waarom verkoopt dat nog :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 22:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
waarom verkoopt dat nog :lol:


Exotische dieren zijn onder rijke chinezen populaire vanwege hun 'helende krachten'.

Het is officiëel verboden maar wordt vaak tussen de vingers gezien #corruptie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 22:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

China heeft vooral in het begin de fout gemaakt het in de doofpot te willen stoppen en alles bagetaliseren. Toen men besefte dat het toch wel uit de hand ging lopen (en wss ook door druk vanuit de internationale gemeenschap) hebben ze het wel flink aangepakt zoals geen enkel ander land zou kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 22:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maar ik vind dat de nederlandse overheid het ook prima doet door stapsgewijs maatregelen in te voeren.
Als ze van het ene op het andere moment alles in één keer hadden doorgevoerd, geen handen schudden, thuis werken, evenementen annuleren, thuis blijven, scholen dicht, horeca dicht, afstand houden, sociale contacten verminderen etc. Dan worden mensen echt compleet panisch in 1x.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 23:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En als er geen serieuze dreiging is maar je voert toch zulke maatregelen in dan had geen mens dat serieus genomen.

Met de kennis van nu had je bijvoorbeeld carnaval af moeten lassen. Nou als dat gebeurt was was het land te klein geweest hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 23:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wordt wel afzien zeg dat thuis hangen. Verveelde me vandaag al de klere.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2020 00:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

roy_ schreef:
Wordt wel afzien zeg dat thuis hangen. Verveelde me vandaag al de klere.

Ook het thuiswerken (IT) word uiteindelijk aardig vervelend. Gewoonweg bijna geen contact met je collega's, in een hok (thuis) opgesloten zitten, zonder enige positieve afleiding aan het werk...

Vind vandaag al kut laat staan twee weken lang als niet langer is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2020 08:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
roy_ schreef:
Wordt wel afzien zeg dat thuis hangen. Verveelde me vandaag al de klere.

Ook het thuiswerken (IT) word uiteindelijk aardig vervelend. Gewoonweg bijna geen contact met je collega's, in een hok (thuis) opgesloten zitten, zonder enige positieve afleiding aan het werk...

Vind vandaag al kut laat staan twee weken lang als niet langer is.


Idem. Dus ik ga dagelijks maar een klein klusje doen (stofzuigen, wc schoonmaken, tuin doen, etc).
Waarschijnlijk moet m'n vriendin over een paar dagen ook thuis werken dus dan zit je ook lekker op elkaars lip de hele dag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2020 09:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wees blij dat je nog werk heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2020 09:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Wees blij dat je nog werk heb.

Idd. Ken genoeg mensen die onbetaald thuis zitten.
M'n vriendin boos omdat ze nu lange dagen moet maken (huisarts) terwijl ze 't liefst ook thuis zou werken/zitten.

Ik ben blij dat we allebei gewoon nog een inkomen hebben atm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2020 09:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
roy_ schreef:
Wordt wel afzien zeg dat thuis hangen. Verveelde me vandaag al de klere.

Ook het thuiswerken (IT) word uiteindelijk aardig vervelend. Gewoonweg bijna geen contact met je collega's, in een hok (thuis) opgesloten zitten, zonder enige positieve afleiding aan het werk...

Vind vandaag al kut laat staan twee weken lang als niet langer is.


Haha ja.. thuis werk ik toch minder efficiënt dan op kantoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2020 10:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Wees blij dat je nog werk heb.


Zo'n dooddoener.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2020 10:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vind het wel gezellig eigenlijk, drie weken samen met mijn vriend thuiswerken :whistle:
Afleiding is alleen wel groot met een halve ADHD'er in huis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2020 10:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
zeke schreef:
Wees blij dat je nog werk heb.

Idd. Ken genoeg mensen die onbetaald thuis zitten.
M'n vriendin boos omdat ze nu lange dagen moet maken (huisarts) terwijl ze 't liefst ook thuis zou werken/zitten.

Ik ben blij dat we allebei gewoon nog een inkomen hebben atm.

Precies dit.

Op zich wel logisch dat mensen zich nu volledig op hun gezondheid richten. Begrijp heel goed de vrees daarvoor en zeker in de zorg. Saillant detail is wel dat in deze sector de komende tijd meer dan genoeg werk is. Als je na 2 dagen thuiswerken al geen werk meer hebt of je zit te vervelen zou ik me toch wel eens achter de oren gaan krabben. Kan natuurlijk nooit lang duren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2020 10:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wij exporteren bloemen naar Frankrijk en zitten ook thuis. Dit weekend alle bestellingen moeten annuleren wat een drama was dat. Nu voorlopig tot 1 april geen handel, daarna is nog maar de vraag wie het gaat redden.

word nu al gek thuis xd
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic