Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 140  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2015 05:00 

Kraak... Piep...

Raven schreef:
Ze spelen allemaal als een zoutzak, met als toppunt die Immobile die er geen kut van bakt.

Inderdaad, ik snap niet dat ze die hebben gehaald, dan kunnen ze beter gewoon Aubameyang in de spits houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2015 11:16 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Raven schreef:
Ze spelen allemaal als een zoutzak, met als toppunt die Immobile die er geen kut van bakt.

Inderdaad, ik snap niet dat ze die hebben gehaald, dan kunnen ze beter gewoon Aubameyang in de spits houden.

Ik ken anders bepaalde mensen op dit forum die hem bij de beste 3 spelers van de wereld zette vorig seizoen xd

Madrileense derby wordt voor Athletico vrees ik... James en Ramos geblesseerd, Pepe twijfelachtig, Marcelo geschorst... gaat dus al een groot deel van de verdediging verloren :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2015 11:23 

Hardtraxx Elite

Wie dan? Hij was net top 3 van Torino.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2015 14:11 

Hardtraxx Veteran

Andromeda schreef:

Nera natuurlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2015 15:00 

Hardtraxx Elite

nielstil schreef:
Andromeda schreef:

Zijn club staat nu 13e :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2015 17:50 

Kraak... Piep...

nielstil schreef:
Andromeda schreef:

En dat nam je serieus? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2015 22:48 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
nielstil schreef:
Andromeda schreef:

En dat nam je serieus? :P

Ik geloof best dat hij in zijn hoofd denkt dat die de beste is ja :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 14:00 

Hardtraxx Veteran

nielstil schreef:
Broken Balance schreef:
Raven schreef:

Ik ken anders bepaalde mensen op dit forum die hem bij de beste 3 spelers van de wereld zette vorig seizoen xd

Madrileense derby wordt voor Athletico vrees ik... James en Ramos geblesseerd, Pepe twijfelachtig, Marcelo geschorst... gaat dus al een groot deel van de verdediging verloren :(

Ik kan niet wachten op een nieuwe overwinning van Atletico op Real :D Alleen hoop ik wel dat Atletico het minder op een schoppen zet als tegen Barça in de Copa return wedstrijd, want dat was gewoon echt schandalig.

Overigens is dit ook wel een mooie column o VI over het Italiaanse voetbal

Citaat:
De Serie A is alle glorie kwijt
Het is een overpeinzing die steeds actueler wordt. Hoe moet het toch verder met het Italiaanse voetbal als straks ook de betovering uit de stadions is verdwenen? De competitie bevindt zich al jaren op een glijdende schaal. Zelfs met de beste wil van de wereld is er weinig zicht op verbetering.

De teloorgang van de Italiaanse voetbalcultuur is niet van vandaag of gisteren. Het is een proces dat zich over een langere periode afspeelt. Juventus heeft zich door het Calciopoli-schandaal opnieuw moeten uitvinden, de rest is in het verleden blijven hangen. Veel duels spelen zich af tegen een verouderd decor of voor lege tribunevakken. AC Milan en Internazionale zagen de voorbije jaren duizenden mensen verdwijnen. Deels door de sportieve neergang, maar ook omdat San Siro aan onderhoud toe is.

Voor verstokte Italofielen of gesjeesde groundhoppers hebben de verrotte stadions misschien iets nostalgisch, maar voetbal kijken doen de meeste mensen toch het liefst op een deugdelijk stoeltje in een veilige en als het even kan droge omgeving. En zonder de terreur van hooligans, een probleem waarop de autoriteiten in Italië geen grip hebben. De invloed van de ultra’s is groot en heeft een afschrikkend effect op de minder bloeddorstige supporter. Bij Inter gooiden boze fans ooit een mee naar binnengesmokkelde scooter van de tweede ring naar beneden.

Maar meer nog is het de kwaliteit van het spel dat treurige vormen heeft aangenomen. AS Roma staat al twee seizoenen te boek als een van de topteams in de hoogste Italiaanse divisie, maar zodra het elftal van Rudi Garcia onder de Champions League-vlag speelt, is de ploeg van alle grandeur ontdaan. Dan boezemt Roma geen angst in en kan het gebeuren dat de trainer van Bayern München na een 1-7 zege in het Stadio Olimpico ontevreden in het vliegtuig stapt. Slecht gespeeld. Vroeger was dat ondenkbaar. In Italië werd het beste voetbal ter wereld gespeeld door de beste spelers van dat moment.

Nu is een pass van Andrea Pirlo of een selfie van Francesco Totti het hoogtepunt van een speelronde. Met deze twee vedetten is de aantrekkingskracht van de Serie A genoemd. Zij vormen het fundament van het Italiaanse voetbal en zijn de twee pilaren waarop het imago van de hele competitie is gestoeld. Serie A kijken is in een tijdmachine stappen. Voor romantici heeft dat iets aangenaams, maar als de artiesten Totti en Pirlo op een dag stoppen. Wat dan?

Reden tot optimisme is er niet of nauwelijks. In veel voetbalsteden wordt al jaren gesproken over vervanging of restauratie van stadions, maar vaak blijft het bij gebabbel. Alleen bij Udinese waait de wind van vernieuwing en AS Roma wil op termijn verhuizen naar een op het Colosseum geënt bouwwerk. Het zijn die ideeën die de competitie nodig heeft. Probleem is alleen dat het mismanagement van de afgelopen tien jaar diepe sporen heeft nagelaten. De Serie A is technisch failliet, via boekhoudkundige trucs worden veel clubs kunstmatig in leven gehouden. Alle parels zijn naar andere competities vertrokken.

De voetballers die de fantasie prikkelen, de spelers van wie je meer wilt zien, die zijn er bijna niet meer. De weekenden zijn eresaluten geworden aan eeuwig doorspelende types als Luca Toni, Antonio Di Natale en Massimo Maccarone. De Serie A is een openluchttentoonstelling waar je naar hartelust het glorierijke verleden kunt opsnuiven. Leuk voor de nostalgicus, minder leuk voor gedreven persoonlijkheden met ambitie.

Antonio Conte stapte op bij Juventus omdat hij sneller vooruit wilde dan Juventus dat kon. Als bondscoach van Italië botst hij op dezelfde grenzen en dacht hij erover zijn contract in te leveren. Zoveel onwil proefde hij om het voetbal uit het slop te trekken.

Nu verdoezelen een paar spelers de werkelijke erbarmelijke situatie, maar wat als zij straks afscheid nemen in navolging van Javier Zanetti bij Inter afgelopen seizoen?

Dan resten alleen nog de tranen over wat ooit was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 16:20 

Hardtraxx Elite

Zeer matig. Beetje open deuren intrappen, daarnaast staan er ook onwaarheden in. Hoe oud is deze column?

Spurs - Arsenal is trouwens een leuke pot :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 21:46 

Hardtraxx Veteran

Jezus... Real zeg :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 02:54 

Hardtraxx Veteran

Zoals verwacht... Athletico wint em :( Had het enkel niet zo erg verwacht, wanprestastie van real... Hopelijk pikken ze hun niveau weer op tegen dat de CL terug begint
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 17:43 

Kraak... Piep...

Eindelijk weer eens winst voor Dortmund, nu staan ze niet meer voor directe degradatie. Aubameyang speelde geniaal. Ze hebben eindelijk het verstandige gedaan en die Immobile eruit gehaald en Aubameyang in de spits neergezet.

Hoop zelf dat Paderborn en Freiburg degraderen en dat Stuttgart nog net door de play-offs de boel kan ontlopen.
Bremen en HSV zijn flink omhoog geschoten, ook in eens, 4 wedstrijden geleden stonden ze beiden nog op directe degradatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 17:47 

Hardtraxx Elite

Hopelijk verliezen ze tegen Mainz en Stuttgart. Na het tweeluik tegen Juve mogen ze van mij part alles winnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 19:03 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Eindelijk weer eens winst voor Dortmund, nu staan ze niet meer voor directe degradatie. Aubameyang speelde geniaal. Ze hebben eindelijk het verstandige gedaan en die Immobile eruit gehaald en Aubameyang in de spits neergezet.

Hoop zelf dat Paderborn en Freiburg degraderen en dat Stuttgart nog net door de play-offs de boel kan ontlopen.
Bremen en HSV zijn flink omhoog geschoten, ook in eens, 4 wedstrijden geleden stonden ze beiden nog op directe degradatie.

Heb je het verschil gezien tussen de nummer 10 en de nummer laatst? De verschillen zijn ontzettend klein.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 20:03 

Kraak... Piep...

Daveytl schreef:
Broken Balance schreef:

Heb je het verschil gezien tussen de nummer 10 en de nummer laatst? De verschillen zijn ontzettend klein.

Klopt maar Bremen die heeft in eens vier gewonnen. Dus die staan nu een beetje los. Hopen dat Dortmund nu ook weer een win streak kan krijgen. Ben er bijna wel zeker van dat ze de CL niet meer halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 23:20 

Hardtraxx Veteran

Athletic - Barça is weer een heerlijk duel, staat daar altijd garant voor spektakel :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 22:24 

Hardtraxx Veteran

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=236962
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 22:39 

Hardtraxx Elite

B-I-Z-A-R
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 20:17 

Hardtraxx Veteran

Opvallend dat Reus zijn contract met Dortmund verlengt heeft.

En straks weer een heerlijke Spaanse wedstrijd op het programma voor de beker, Barça - Villarreal :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 20:40 

Hardtraxx Elite

Unknown schreef:
Opvallend dat Reus zijn contract met Dortmund verlengt heeft.

En straks weer een heerlijke Spaanse wedstrijd op het programma voor de beker, Barça - Villarreal :D

Schijnt een contract te hebben gekregen van 10m per jaar, dus dan vind ik het niet zo opvallend. Bij degradatie zal die de club toch wel verlaten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 20:42 

Hardtraxx Veteran

Ja en dan zal er wel een afkoopclausule bij degradatie in zijn contract staan. Maar ik kan me niet voorstellen dat Dortmund degradeert, daar is hun selectie echt gewoon veel te goed voor.

Emile Schelvis als commentator :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2015 00:19 

Hardtraxx Veteran

Barça was weer aan het wervelen vanavond, weer 3 goals erbij van Messi en een wondergoal van Suarez (een geweldige omhaal).
Op Messi staat weer geen maat, zoals wel vaker, hij heeft even 2 seizoenen iets minder gepresteerd door wat blessures en wat verwend gedrag, omdat er een speler was die meer zou verdienen als hij en niet op zijn eigen positie kon spelen, maar als ik nu zie dat hij eigenlijk sinds dat Suarez in de punt van de aanval speelt hij vanaf rechts komt en toch het voor elkaar krijgt om de ene goal na de ander te maken.
Ik vrees voor Ronaldo dat als hij zijn vorm van voor de winterstop niet terug gaat krijgen Messi hem op zeer korte termijn gaat vervangen als topscorer van La Liga.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2015 22:08 

Hardtraxx Elite

Parma is bankroet. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2015 23:54 

Hardtraxx Veteran

Andromeda schreef:
Parma is bankroet. :cry:

Sterkte dan maar. ;) Vandaag een niet zo beste wedstrijd van Barca gezien. Malaga heeft maximaal geprofiteerd van een fout van Alves. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2015 00:39 

Hardtraxx Elite

Tjaa ze moeten binnen een maand 50m ophoesten. Gaat niet lukken :P
Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 140  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic