Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)

De winnaar van deze battle is:
Poll eindigt op 28 mrt 2019 10:54
Magnemite 48%  48%  [ 19 ]
Psyduck 53%  53%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 40
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2019 10:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De poulefase zit er op en nu gaat het écht beginnen! De knockout fase van de Hardtraxx DJ Battles 2018!.
De opdracht voor de deelnemers die bij de laatste 16 horen is om een Hard With Style set na te mixen. De tracklists zullen per tweetal dus hetzelfde zijn. Magnemite en Psyduck hebben voor jullie HWS #1 gemixt op hun eigen manier en het is aan jullie om te bepalen wie dit het beste/meest uniek heeft gedaan.

Jullie kunnen 7 dagen stemmen op je favoriete set, de tracklist vinden jullie onder de setjes in deze post.

Magnemite


Psyduck


Tracklist:
00. Intro
01. Geck-O - It's What We Are (Headhunterz Edit)
02. Noisecontrollers - Unite (Defqon.1 2011 Anthem)
03. Coone & Scope DJ – Traveling
04. Frontliner - Creative Community
05. Hreadhunterz - From Within (Original Mix)
06. Digital Punk & Noisecontrollers - Blue Horizon
07. Zatox - To The Top
08. Blutonium Boy - Make It Loud (Headhunterz Remix)
09. Wildstylez - Into The Light
10. Brennan Heart & The Prophet - Wake You Up (Snooze Edit)
11. Gunz For Hire - Gangsters Don't Dance
12. Brennan Heart & Headhunterz - The MF Point of Lento
13. Ultrablack - The Bear Trap (Excision Remix)
14. Zatox - Another Level (Raw Mix)
15. Max Enforcer & Frontliner - On The Go
16. Zatox & Ran-D - Indoctrination
17. Alpha² - Let It Go
18. B-Front - Musical Analysis
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2019 11:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wederom verbaas ik me over het feit dat er na een kwartier al gestemd is :x Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd, kom op mensen neem even de moeite om de mixen te luisteren (of in ieder geval door de overgangen te skippen) en stem anders gewoon niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2019 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien psyduck zelf die op zichzelf stemt zoals iedereen denk ik doet ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2019 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zonet allebei de setjes na elkaar geluisterd om ze het beste te kunnen vergelijken. Goed tot zeer sterk mixwerk deze ronde. Ik heb bijna geen foutjes gehoord.

Magnemite
Je merkt meteen dat er heel veel werk gestoken is in deze mix. Het teasen en de overgangen zelf zijn superstrak en dat houdt de drive er goed in. Erg fijn om naar te luisteren. Another level werd net een seconde te laat weggedraaid, maar dat hoor je echt amper.

07. Zatox - To The Top
08. Blutonium Boy - Make It Loud (Headhunterz Remix)
Deze overgang sprong er voor mij uit. Lekker die loop! :drool:

Psyduck
Ook een strakke mix neergezet. Overgangen zijn verzorgd. Vond het schitterend dat je bij Wake You Up (Snooze Edit) het radio alarm gebruikte om meteen over te gaan op de volgende plaat. Ik kan die Wake You Up dus echt niet meer aanhoren. Kwam persoonlijk even mooi uit. xd

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar Magnemite, maar ik ga de setjes nog een keer horen eind deze week. Luister ze dan andersom (dus eerst Psyduck). Misschien geeft dat weer een ander perspectief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2019 13:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Magnemite zit echt super strak in elkaar. Psyduck heeft ook een toffe mix maar Magnemite steekt er bovenuit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2019 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Echt onwijs ziek mixwerk van Magnemite. Vooral hoe er met de loop is gewerkt is echt niet normaal. Als hij dit vast houdt zie ik hem wel als mogelijk winnaar van de DJ battles.
Psyduck ook prima mixwerk, maar kan helaas gewoon niet op tegen dit. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2019 21:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Moet eerlijk bekennen dat ik halverwege de poulefase de battles een beetje uit het oog verloren ben. :x Ga proberen de knockoutfase beter in de gaten te houden, heb nu de eerste helft van magnemite geluisterd en probeer morgen de rest te luisteren. Maar van wat ik gehoord heb is het mixwerk echt :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2019 20:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vond het loopen bij Magnemite soms wat te lang duren waardoor het echt gruwelijk irritant werd, maar soms ook goed gedaan, zoals bij de overgang naar The Bear Trap (Excision Remix) (MF Point Of Lento uitmixen met loop).

De overgangen naar Creative Community en From Within waren bij Magnemite ook een minpuntje, die vond ik bij Psyduck een stuk beter gedaan. Maar vervolgens is de overgang naar Blue Horizon weer vrij chaotisch. Zou misschien kunnen komen door de streaming kwaliteit of omdat het te hard is opgenomen, maar de hogere frequenties klinken niet lekker samen.
Het mixwerk van Psyduck zijn vaak wat meer op safe gespeeld, maar dat vind ik eigenlijk beter klinken dan constant dezelfde 8 tellen van een vocal loop te horen over een andere track heen, daarom kies ik voor Psyduck
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2019 13:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

50/50 :lol:

Kleine review vanuit mijn kant:

Zoals hierboven ook word aangegeven kan je horen dat er in beide mixes tijd in is gestoken om uitdagend te mixen. Maar toch ben ik meer van het uitdagend mixen wat ook de mix ten goede komt. Vond sommige overgangen ondanks het 'gedurft' is niet altijd passen. Dus dan is de vraag eigenlijk: beoordeel je op de uitdaging of beoordeel je op het algeheel hoe de uitdagende overgangen klinken. Ik ga toch voor het laatste en vind de sommige overgangen van beide kanten toch wat chaotisch of totaal niet klinken. Komt mede omdat hier en daar een reversed bass kick over wat hardere kicks gelegd worden.

Al met al gaat mijn voorkeur uit naar Psyduck. (al gestemd)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 11:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Magnemite: Leuk gedaan op zich met die loopjes. Echter niet altijd helemaal clean, dat is ook het risico ervan. (bv. loop vanaf 16.10) Zorg ook dat je hem niet te lang laat doorloopen (hihi), zoals eerder ook genoemd wordt dat een beetje vervelend. Set blijft wel de hele tijd interessant om naar te luisten. Overgang naar Make it Loud was erg cool!

Psyduck: Super eerste helft, echt goeie overgangen die mooi op elkaar afgestemd waren. Daarna werd het helaas een beetje gewoontjes. Het klonk een beetje alsof je voor dit deel niet genoeg tijd had gehad om iets leuks voor te bereiden. Jammer, want in potentie had dit beter gekund naar mijn idee!

Het was lastig maar toch voor Magnemite gekozen omdat hij toch meer risico heeft genomen en de aandacht de gehele set erbij wist te houden.

P.S. Jammer dat jullie beide nauwelijks gebruik maken van kickswitches, ik vind dat altijd zo bruut. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 12:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die van Psyduck was erg strak gemixt. Op wat kleine schoonheidsfoutjes na, bijna perfect. Daar waar Magnemite soms moet corrigeren met de loop. Maar toch eens met Roan, het was erg close maar dat extra stukje risico dat Magnemite pakt, geeft toch de doorslag voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2019 14:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sjezus, als ze allemaal zo close gaan haha. Tot morgenvroeg 09:54 kan er nog gestemd worden! Als het dan nog steeds gelijk is gaat de poll een dag langer open.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2019 11:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En het is gewoon echt precies gelijk :lol: Poll blijft 24 uur langer open!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2019 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
En het is gewoon echt precies gelijk :lol: Poll blijft 24 uur langer open!

Ik neem aan dat iedereen die wou/ging stemmen, gestemd heeft VOOR de deadline...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2019 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Fuzzylogic schreef:
En het is gewoon echt precies gelijk :lol: Poll blijft 24 uur langer open!

Ik neem aan dat iedereen die wou/ging stemmen, gestemd heeft VOOR de deadline...


Heb je een suggestie hoe dit debakel opgelost kan worden aangezien dit een 1 on 1 deathmatch is ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2019 20:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als er over 24 uur niet gestemd is, neem ik contact op met beide DJ’s en mogen zij allebei een setje van 15 minuten draaien zonder opdracht of wat dan ook. 15 minuten om hun beste skills te laten horen zoals zij dat zelf willen. Poll gaat dan voor 3 dagen open.

Als iemand een betere oplossing heeft hoor ik het graag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2019 20:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Als iemand een betere oplossing heeft hoor ik het graag!


Simpel. Steen, papier, kool!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2019 20:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Roan schreef:
Fuzzylogic schreef:
Als iemand een betere oplossing heeft hoor ik het graag!


Simpel. Steen, papier, kool!


Is toch sos, 50 euro, neus?

Neus wint van sos, Sos wint van 50 euro en 50 euro wint van neus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2019 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Psyduck gefeliciteerd! Ik was Magnemite dus voor mij zijn de dj battles voorbij. Althans, als deelnemer. Wel bedankt voor de complimenten hierboven iedereen :D Tof om te lezen, ik had nauwelijks voorbereiding gedaan in verband met ziekte (max een uurtje aan besteed voorbereiden + mixen samen) dus voor zover ben ik wel tevreden over mijn set.
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle