Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 23:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Intro
Ik open dit topic naar aanleiding van dit idee van Distinctive.
Na na overleg met hem (zijn idee dus credits naar hem uiteraard) pak ik dit verder op want het lijkt me heel tof om dit ook echt plaats te gaan laten vinden!
Mods; ik heb er bewust voor gekozen om dit topic in 'Algemeen' te plaatsen omdat de DJ's sectie vrij uitgestorven is en dit topic hier meer onder de aandacht komt.

Uitleg
Beste deelnemers en leden,

Er zijn in totaal 16 aanmeldingen gekomen, een perfect aantal! Pete kwam met een heel goed idee voor de uitwerking, en dat gaan we gebruiken tijdens deze battles.

Ronde 1 t/m 3
Deze maand leveren jullie allemaal een set bij mij in van ongeveer 30 minuten (28 tot 32 minuten is oké). Hoe jullie deze set gaan invullen qua mixwerk en trackkeuze is volledig aan jezelf, geen opdracht of thema. Enige voorwaarde is dat je niet hoger dan 158 BPM gaat zitten. Ik wil geen genres gaan uitsluiten, dan zouden tracks als Soul Train en The Strangers bijvoorbeeld niet gedraaid mogen worden, maar het moet wel een hardstyle set blijven.
Vervolgens ga ik jullie per ronde op basis van tracklists indelen in poules, zodat persoonlijke muzikale smaak niet teveel invloed gaat hebben op het stemmen.
In totaal zullen er per ronde vier poules met elk vier deelnemers gevormd worden.

Poule 1: Uploaden 1 november, stemmen sluit op 8 november, 10:00 uur.
Poule 2: Uploaden 8 november, stemmen sluit op 15 november, 10:00 uur.
Poule 3: Uploaden 15 november, stemmen sluit op 22 november, 10:00 uur.
Poule 4: Uploaden 22 november, stemmen sluit op 29 november, 10:00 uur.

Zoals jullie zien staat er ‘ronde 1 t/m 3’. Dit gaat namelijk zo voor de komende 3 maanden. Tijdens de stemrondes van de maand november leveren jullie bij mij vast je mix in voor de tweede stemronde die in december gehouden wordt, en tijdens de stemronde van december leveren jullie de mix in voor de stemronde van januari.

Puntenverdeling
Winnaar: 4 punten
Tweede plaats: 3 punten
Derde plaats: 2 punten
Vierde plaats: 1 punt

Bij gelijke stemmen krijgen beide gewoon dezelfde punten (bijvoorbeeld twee personen met de meeste stemmen = beide 4 punten).

Let op: de poules veranderen iedere ronde, je hoeft je dus niet per se aan de stijl te houden waarin je de eerste ronde ook je mix inlevert! Je mag dus in ronde 1 een euforische mix inleveren, ronde 2 een classics mix en ronde 3 raw bijvoorbeeld.

Volgende rondes
Na deze poulefase zal er gestart worden met een knock-out ronde. De 8 deelnemers met de meeste punten gaan door naar de volgende ronde. Vanaf nu gaat er met thema’s en/of opdrachten gewerkt worden, hierover meer bij de start van de knock-out rondes.

De deelnemers
Ik heb ervoor gekozen om iedereen een anonieme naam te geven. Dit om vriendjespolitiek te voorkomen. Iedere deelnemer krijgt een Pokémonnaam die alleen bij die persoon zelf en mij bekend is. Ik ga ervanuit dat iedereen wel zo volwassen is om niet zijn vriendjes te gaan appen met hun anonieme naam en de vraag om daar even op te stemmen. Doe je dit wel en het komt uit dan wordt je gediskwalificeerd.

Deelnemers, jullie ontvangen dit bericht van mij ook via een privébericht. Onderaan het bericht vindt je jouw Pokémonnaam!

Eigen producties!
Eigen producties zijn niet toegestaan in elke vorm! (Remixen, originele tracks, bootlegs, etc.).
Nieuw gemaakte mash-ups zijn wel toegestaan, mits je ze speciaal voor de DJ battles gemaakt hebt (zet dus ook je Pokémon naam in de titel en niet je eigen artiestennaam).

Voor de stemmers
Het is de bedoeling dat jullie stemmen op mixwerk, creativiteit en diversiteit. Probeer je eigen muzieksmaak dus niet mee te nemen in je stem!

Inleveren van de mix
Jullie leveren je set bij mij in via WeTransfer. Mijn e-mailadres vinden jullie in dit bericht wat je in je pb's ontvangt.
In de beschrijving van je mix vul je je tracklist in.

Deadline ronde 1: 31 oktober, 12:00 uur
Deadline ronde 2: 30 november, 12:00 uur
Deadline ronde 3: 31 december, 12:00 uur

Uploaden
Ik zal de mixen uploaden op mijn eigen Soundcloud profiel en deze vervolgens uploaden (per poule, per ronde) in de Liveset sectie inclusief poll.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 00:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Neem aan dat alle nieuwe topics voor battles enzo niet in algemeen komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 01:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeker niet. Ik heb bij Roy nagevraagd of het mogelijk is dat er tijdelijk een sectie bij het liveset gedeelte bijkomt, maar dat is niet waarschijnlijk. Dan zal het tussen de 'gewone' livesets moeten, zou wel behoorlijk onoverzichtelijk worden helaas maar een andere optie is er dan niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 08:54 
 
Hardtraxx Addict

Ben nu al benieuwd naar de thema's en evt. tracklists :P Veel plezier alvast aan iedereen die mee doet :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 09:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Leuk idee. Maar gezien het feit dat ik niet over een (eigen) DJ setje beschik en maar heel zelden ergens een mixje op kan nemen, zal ik helaas niet meedoen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 10:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Zeker niet. Ik heb bij Roy nagevraagd of het mogelijk is dat er tijdelijk een sectie bij het liveset gedeelte bijkomt, maar dat is niet waarschijnlijk. Dan zal het tussen de 'gewone' livesets moeten, zou wel behoorlijk onoverzichtelijk worden helaas maar een andere optie is er dan niet.

Alles in Livesets zetten en dan de links van al die topics hier in de OP plaatsen, dat is wel overzichtelijk toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 13:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja hoor, ik doe wel mee! Tof idee :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 13:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk idee, waarom moet je zo specifiek de stijl uitkiezen? Wij draaien dan voornamelijk raw, maar eigenlijk altijd gepaard met een heel groot deel classics. Wordt het niet saai als je je setjes zo in een hokje wil plaatsen?

Nog even kijken of we mee doen ivm de planning (wat altijd een probleem is bij ons >.< ). Wel benieuwd wat hier uit komt qua setjes :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Leuk idee, waarom moet je zo specifiek de stijl uitkiezen? Wij draaien dan voornamelijk raw, maar eigenlijk altijd gepaard met een heel groot deel classics. Wordt het niet saai als je je setjes zo in een hokje wil plaatsen?

Eens. Ik heb zelf ook aangegeven dat ik (stevige) classics maar daarnaast ook raw het liefst draai.

Ook leuk om een competitie hiervan te maken. Ga je toch iets meer tijd steken in de voorbereiding en uitwerking.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 13:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Leuk idee, waarom moet je zo specifiek de stijl uitkiezen? Wij draaien dan voornamelijk raw, maar eigenlijk altijd gepaard met een heel groot deel classics. Wordt het niet saai als je je setjes zo in een hokje wil plaatsen?

Nog even kijken of we mee doen ivm de planning (wat altijd een probleem is bij ons >.< ). Wel benieuwd wat hier uit komt qua setjes :)

Zelfde geldt voor mij idd! Beetje combi hedendaagse hs met classics.

Verder vet idee Tom :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 13:54 
 
Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Leuk idee, waarom moet je zo specifiek de stijl uitkiezen? Wij draaien dan voornamelijk raw, maar eigenlijk altijd gepaard met een heel groot deel classics. Wordt het niet saai als je je setjes zo in een hokje wil plaatsen?

Nog even kijken of we mee doen ivm de planning (wat altijd een probleem is bij ons >.< ). Wel benieuwd wat hier uit komt qua setjes :)


Nu al sterallures.. ;)

Ga mij opgeven! Wel volledig eens btw met het niet houden van stijlen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 13:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tof, aangemeld :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Rickzel schreef:
Leuk idee, waarom moet je zo specifiek de stijl uitkiezen? Wij draaien dan voornamelijk raw, maar eigenlijk altijd gepaard met een heel groot deel classics. Wordt het niet saai als je je setjes zo in een hokje wil plaatsen?

Nog even kijken of we mee doen ivm de planning (wat altijd een probleem is bij ons >.< ). Wel benieuwd wat hier uit komt qua setjes :)


Nu al sterallures.. ;)

Ga mij opgeven!


Ik heb een fulltime baan. Dus vooral daarom. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 14:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
ErikZ schreef:
Rickzel schreef:
Leuk idee, waarom moet je zo specifiek de stijl uitkiezen? Wij draaien dan voornamelijk raw, maar eigenlijk altijd gepaard met een heel groot deel classics. Wordt het niet saai als je je setjes zo in een hokje wil plaatsen?

Nog even kijken of we mee doen ivm de planning (wat altijd een probleem is bij ons >.< ). Wel benieuwd wat hier uit komt qua setjes :)


Nu al sterallures.. ;)

Ga mij opgeven!


Ik heb een fulltime baan. Dus vooral daarom. :P


Wat is belangrijker maad? Hardtraxx = leven!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 15:25 
 
Hardtraxx Veteran

Kun je je ook opgeven om op een later moment mee te doen? Ik heb een oude controller met een slecht werkende (haperen/verspringen) jogwheel aan 1 kant, dus mixtechnisch gezien maak ik geen kans. Ben momenteel aan het sparen voor degelijke pioneers. En omdat er een deadline is met opgeven, vraag ik het maar even. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 15:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Leuk idee, waarom moet je zo specifiek de stijl uitkiezen? Wij draaien dan voornamelijk raw, maar eigenlijk altijd gepaard met een heel groot deel classics. Wordt het niet saai als je je setjes zo in een hokje wil plaatsen?

Het lijkt me juist leuk om DJ's buiten hun eigen hokje te plaatsen. Het is een DJ Battle en het lijkt me daarom leuker als de 'jury/organisator' een onderwerp/stijl kiest en de DJ's zich daaraan aanpassen. Anders weet je van te voren al precies wie wat gaat draaien en welke hoek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 15:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Rickzel schreef:
Leuk idee, waarom moet je zo specifiek de stijl uitkiezen? Wij draaien dan voornamelijk raw, maar eigenlijk altijd gepaard met een heel groot deel classics. Wordt het niet saai als je je setjes zo in een hokje wil plaatsen?

Het lijkt me juist leuk om DJ's buiten hun eigen hokje te plaatsen. Het is een DJ Battle en het lijkt me daarom leuker als de 'jury/organisator' een onderwerp/stijl kiest en de DJ's zich daaraan aanpassen. Anders weet je van te voren al precies wie wat gaat draaien en welke hoek.


Hence de opdracht die je misschien krijgt
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 20:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De reden dat je een stijl op moet geven is niet zozeer om mensen zich te laten beperken aan een hokje. Ik heb hiervoor gekozen om de indeling van wie tegen elkaar gaan battle-en zo eerlijk mogelijk te houden. Stel je zou dit met bekende artiesten doen en je zou bijvoorbeeld Da Tweekaz tegen Mind Dimension laten draaien, en je zou Hardtraxx laten stemmen. Dan is de kans groot dat het meerendeel alleen al voor Mind Dimension kiest omdat het meer hun muzieksmaak is, terwijl bij deze battle juist met name de mixing skills en creativiteit voorop zou moeten staan. Zet je diezelfde Da Tweekaz bijvoorbeeld tegenover Omegatypez om maar een voorbeeld te geven, dan gaat er sowieso al veel objectiever gestemd worden.

Het wil dus zeker niet zo zeggen dat je je aan het genre moet houden wat je als voorkeur hebt opgegeven, integendeel! Creativiteit krijgt juist pluspunten.

Het idee van Theon om er een competitie van te maken vind ik ook een goede. Er gaat dan wel veel tijd in zitten, stel je zou eens per week een 'speelronde' houden en er doen 20 man mee. Dan moet je dus 20 weken lang iedere week een mixje van een half uur in elkaar draaien en ik denk dat mensen dan snel gaan afhaken. Wat misschien wel een idee is, is om het dan per twee weken te doen. Dan duurt de gehele competitie wel vrij lang, maar dat vind ik persoonlijk juist wel extra leuk, dan is de 'spanning' naar de winnaar toe veel leuker en daar komt bij dat de winnaar dan ook echt heel terecht is, omdat hij tegen iedereen gestreden heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 21:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Of gewoon net zoals het Photoshop spel concept werken. Score bijhouden en degene die wint bepaald de volgende categorie ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 22:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat lijkt me heel lastig te doen op die manier. Dan denk ik dat 1 vs 1 met afkampen, of het competie idee van Theon het beste is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 22:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Welk jaartal houden we aan als “scheiding” tussen classics en mainstream? 2011? Of komt dat niet zo nauw :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 22:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Komt niet zo nauw. Als er iets van classics bij een opdracht komen kijken zal ik er wel duidelijk een jaartal bij benoemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 23:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

:thumbup:
Aangemeld
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 09:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Dat lijkt me heel lastig te doen op die manier. Dan denk ik dat 1 vs 1 met afkampen, of het competie idee van Theon het beste is.

Of eerste een poule systeem en daarna overgaan op knockout. Maar 1 vs 1 vind ik ook prima. Net wat makkelijker is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 09:19 
 
Hardtraxx Veteran

Fuzzylogic schreef:
Stel je zou dit met bekende artiesten doen en je zou bijvoorbeeld Da Tweekaz tegen Mind Dimension laten draaien, en je zou Hardtraxx laten stemmen. Dan is de kans groot dat het meerendeel alleen al voor Mind Dimension kiest omdat het meer hun muzieksmaak is, terwijl bij deze battle juist met name de mixing skills en creativiteit voorop zou moeten staan. Zet je diezelfde Da Tweekaz bijvoorbeeld tegenover Omegatypez om maar een voorbeeld te geven, dan gaat er sowieso al veel objectiever gestemd worden.


Hier op inhakend, misschien een idee om de setjes zonder artiesten naam te posten? Er zijn veel DJ's hier met een eigen fanbase hier op het forum. Onder de noemer het zo eerlijk mogelijk te houden ;) Tegen Nura maak ik bijvoorbeeld geen schijn van kans :lol:
1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen