Reviewwwwwww
IntroIntro's boeien me nooit zoveel...
Pavelow - I Just Wanna Know 6
Ben niet zo thuis van de dubstep, het is wel oké maar daar blijft het ook echt bij.
Million Miles Away (Noisecontrollers Remix) 7,5
Lekker energieke vocals, intro sounds zijn wel lekker. Kick ben ik nog niet helemaal weg van. Evenals de break, die best wel overbodig overkomt. Synths en melodie zijn leuk. Kicks blijven nog redelijk laag in de climax. Tot nu toe komt het allemaal een beetje slapjes over, maar het is nog maar de opener

. Outro komt al wat krachtiger over.
Pillars Of Creation 8
Heerlijke melodie en synths weer, en hier komt het slappe weer juist mooi naar voren in een zwerige mid-intro! Korte break, meteen opbouwend naar de climax, veel minder sounds al in de mid-intro, wat een beetje een anti-climax gevoel geeft. Wel lekker zweverig!
Move Your Body (Noisecontrollers Remix) 7
Wow! Die mid-intro is mega vet! Lekkere kick met veel verschillende sounds door elkaar, helemaal mijn ding! Daarna weer een kort breakje met de melodie van het origineel, die licht aan gepast is. Synths van het origineel waren zo veel beter en deze klinkt daarom heel slap. Wat een mislukte pitchkicks zeg, maken dus plaat een heel stuk minder. Outro is weer zoals de mid-intro mega vet. Zo jammer eigenlijk want deze plaat had gewoon heel goed kunnen zijn met bijv. een dikke anti-climax, nu kan hij absoluut niet tippen aan het origineel. De mid-intro en de outro maken dit nog tot een 7.
Gimme Love (Hard Edit) 5
Overbodige niets toevoegende edit. Die slappe kicks paste juist zo goed bij dit nummer. Origineel was wel leuk maar dit is gewoon bagger.
Quatre mains 7,5
Kijk zo is dubstep nog eens goed verwerkt. Leuk idee zo'n soort collab. Wel jammer dat dit weer zo'n slappe kick is, als hier de mid-intro kick van Move Your Body onder had gezeten was hij mega vet kunnen zijn. De dubstep had wel iets korter gemogen van mij. Overall leuke plaat.
Unite (Vocal Edit) 4
Weer een overbodige edit. Heb het origineel niet zo hoog zitten, leuk voor een keer tussendoor, maar meer ook niet. Die edit brengt daar echt totaal geen verandering in, integendeel zelfs, wat een kut break. Haalt vol-le-dig het laatste beetje tempo uit deze track. En dan te bedenken dat deze bijna 4 minuten duurt en bijv. de Aliens remix maar 2,5 minuten.
Space 6
Ben die slappe kicks nu wel een beetje zat zeg. Maar in deze plaat zijn ze wel heel pakkend met de synths. Anti-climax is heel jammer, haalt ook weer het tempo uit de hele plaat. De vette synths zorgen nog voor een voldoende.
No Idea 5,5
Dubstep mag hij nu ook wel mee stoppen, begint onderhand ook een beetje mijn neus uit te komen.

Hopen dat het tweede gedeelte van het album me beter bevalt.
So High 7,5
Ja! Eindelijk een lekkere typische NC kick

. Net als in Million Miles Away weer energieke vocals. Ook een lekkere melodie, pitchkicks hadden wat lager gemogen, maar heel storend vind ik het niet. Vooral lekker vrolijk en energiek! Al hoewel ik hem niet zo geweldig vind als de meeste hier.
Crump (Ran-D Remix) 7
Slappe intro kicks.

In ieder geval speelt Ran-D wel leuk met de vocals. Mid-intro kick is al wat steviger maar nog niet helemaal mijn smaak, sounds zijn wel heel vet. En dan de melodie die iedereen kent, met andere synths klinkt het apart, mid-intro kick zit er weer onder. De 2e climax vindt ik een leuke verbetering, Ran-D geeft de melodie hier een leuke twist. Wel een aardige remix, maar het origineel is duidelijk beter.
Universe was Born 8
Deze kende ik al een tijdje, beetje standaard maar wel leuke mid-intro. Break geeft ook wel een leuke sfeer mee. En dan eindelijk de beste climax die ik tot nu heb gehoord. De typische NC kicks met een heerlijke melodie. Moet wel zeggen dat hij na een tijdje een beetje gaat vervelen maar nog steeds een hele leuke track!
Moonraker 8,5
Die kick

, klapt er lekker op zo na al die andere kicks. Die mid-intro is ook weer geweldig! Waar de faaaaaack slaat die break eigenlijk op? Heeft vrij weinig met dit nummer te maken. Het nummer is ook een in keer omgesprongen naar vrolijk, heb daar opzich geen problemen mee maar had het graag wat anders gezien. Natuurlijk nog steeds een hele vette plaat!
Knock Out 7,5
Nog korter als de dubstep nummers, wat een grap. Nouja, je hoort duidelijk The Pitcher invloeden er in terug. Hier is de anti-climax wel goed geplaatst, sounds zijn tof, en geven ook wel een leuk sfeertje mee, leuke track.
Tonight (Alpha2 Remix) 7,5
Ik vind hem een beetje onnodig en dan vooral onnodig lang. Vooral omdat je deze al heel vaak hebt gehoord. Alsnog beter deze dan die lelijke edits. Lekkere mid-intro, kick is ook wel leuk. De synths na de vocals in de break horen daar eigenlijk niet thuis, veel te 'duister' daarvoor. Melodie eigenlijk compleet aangepast, wat goed is natuurlijk. Sounds van het origineel zijn ook nog goed herkenbaar. Leuke plaat.
Revolution Is Here (Donkey Rollers Remix)6,5
Sfeer van het origineel is compleet omgegooid. Ben niet zo'n fan van de kicks, eigenlijk helemaal niet van de Donkey Rollers in het algemeen. Climax vind ik daarom ook niks, ik dacht wel even dat ze er een dikke anti op gingen gooien maar nee toch niet. Saaie melodie vind er niks aan. Maarja die 2e climax is dan weer wel dik! Alleen wordt die natuurlijk meteen afgekapt door de volgende plaat.
E=NC2 7,5
Mid-intro is tof, ook wel lekkere kicks eronder, prima. Geeft, zoals eerder gezegd, een Samara sfeertje mee. Wel leuke plaat, niet zo heel bijzonder eigenlijk. Die 2e climax is wel heel dik! En waarom daarna weer de 1e climax?? Beetje jammer dit.
Aliens (Digital Punk Remix) 9
Een perfecte plaat voor Digital Punk om te remixen! hoor nog lekker veel van het origineel terug, zeker een plus punt.

En dan die epische melodie met een hele vette synth, op dit soort nummers was ik nou de heletijd aan het wachten.

Jammer dus dat die radio edit zo ontiegelijk kort is.
Night After Night (Zany Remix)7,5
Mid-intro is wel leuk, niet veel over te zeggen. Die break is heel vet uitgewerkt met die vocal die er perfect bij past. Daarna volgt een leuke climax die aardig door ramt. Was ik ook wel een beetje aan toe. Als het Zany album meer van dit soort platen bevat, ben ik wel geïnteresserd.
Point Of No Return 7
Toen ik deze voor het eerste hoorde dacht ik: wat een ontiegelijk handjeklap kut plaat. Deze mening is onderhand bijgesteld. Melodie is leuker geworden, kicks passen er wel goed bij, ookal zijn ze niet zo heel sterk. Met die vocals erbij vind ik het wel een leuke handje klap plaat als opener oid.
Conclusie:
Ik denk eigelijk dat mijn verwachtingen een beetje te hoog lagen. Die slappe kicks zijn wel oké als je ze af en toe een keer luistert maar niet achter elkaar. Overigens heb ik de originele Move Your Body weer even opgezet. Als je de remix daar mee gaat vergelijken is die net een 6 waard. Redelijk divers was het album wel, en op de edits na vrij wel geen echte album fillers. De leukste platen zijn toch wel de Aliens remix, Moonraker en Pillars of Creation.
Punt: 139,5 / 20 = 6,975, afgerond dus een
7 krijgt een ruime voldoende dit album.

Zonder die misselijke edits, dubstep en hardcore zou het punt dus dit zijn: 139,5 - 27,5 = 112 / 15 = 7,467, had ik dan afgerond naar een 8.